British Racing Green Mini 1000 - 1978

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Ik dacht laat ons eens even voorstellen.
Wij zijn Tim uit Weert En Ankie uit Budel en zijn allebie gek van de Mini. 1 maandje geleden was het dan zover we konden eindelijk onze eerste Mini aanschaffen.
Samen op pad gegaan en we hebben een leuke gevonden die we graag aan jullie laten zien!

Direct maar wat foto's:





Mooi is die he :D

Dit is het lijstje met aanpassingen die al gemaakt zijn toen we hem kochten:
- K+N luchtfilter met aangepaste carb.naald
- Sportstuur
- Toerenteller
- Lichtmetalen velgen
- Snelsluiting motorkap en gril
- Voor: Hy-Low setje (zelfgemaakt)
- Achter: wielstand instelbaar en spoorverbreding
- Rondom: Koni's instelbaar

Zoals je ziet toch al het een ander gedaan, hij gaat in ieder geval lekker strak door de bocht.

Na 1 maandje rijden merkten we dat hij naar links begon te trekken, dat krijg je met trommels. Deze heb ik dus gisteravond met mijn schoonbroer eraf gehaald en even allemaal opgeschuurd en zuiver gemaakt.
Daar heb ik wat foto's van:





Zoals je ziet lekker aan het werk geweest gisteren. Ik heb ook een nieuwe radio erin gehangen met wat extra speakers, zodat we iets kunnen luisteren voor zover dat gaat :)

Wat zijn onze plannen/ideeen nog voor de toekomst:
- Stoelen met hoofdsteun willen we graag
- Ombouw naar schijf (12 inch)
- Wegwerken/herstellen van de paar rotte plekjes die die heeft
- Mss ooit een ander motortje (dat hele snelle blijft toch leuk...)

Goed een verhaal om te beginnen, maar ik praat nu eenmaal graag over de Mini. Ik zal dit topic updaten zodra ik er weer wat aan gedaan heb, dus binnenkort foto's van het radiotje! :P

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Ik heb nog een vraagje aan jullie wat voor carb. is dit?


Heb er overal op gekeken maar kon nergens echt iets van nummers vinden ofzo :?
Op de vlotterbak staat wel iets, maar dat is heel slecht leesbaar.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Een SU HS4, lijkt me iig

edit: je kunt hier ook even kijken:

link

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Vandaag bij [de minigarage] geweest om wat informatie in te winnen over de ombouw naar schijf.

Ik heb een paar uur met die man staan praten echt heel interresant wat die me allemaal vertelde en hoe je dingen het beste aan kan pakken.

Omdat de ombouw naar schijf toch wat duur is, op dit moment, en mijn huidige schoenen en cilinders voor toch wel redelijk de geest aan het geven zijn. De cilinder lekken wat en de schoenen vertonen de nodige scheurtjes. Heb ik er voor gekozen om het hele zooitje voor dan maar direct te vervangen.
Ik heb me dus 4 remcilinders meegenomen en 4 schoenen, deze ga ik er morgen inbouwen met mijn schoonbroer dus dan een update met foto's! De radio met extra speakers zit er trouwens ook al in!

[size=85:1lgtjv4g][Bedrijfsnaam verwijdert - Tincu][/size:1lgtjv4g]

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

je hebt een hs4 carb met een k&n luchtfilter erop.

ff voor mijn beeldvorming, je bent bij een berdijrf geweest waarvan je de naam niet mag noemen en die heeft je 4 nieuwe remcilinders en een set voeringen verkocht. ik hoop dat je het daarmee red, oftewel dat je geen leiding kapotdraaid bij het demonteren.

als ik jou was geweest had ik op marktplaats een setje remschijven gekocht die van een sloper afkomt, dan was je voor 100-150 euro voorzien van schijven. denk dat je nu bijna hetzelfde betaald hebt voor de spullekes...

scheeftrekken komt niet direct door de trommels, maar eerder door de afstelling van de trommels, en controleer meteen je lagers, ook die kunnen voor speling zorgen...

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Jep ben met redflame eens. Ik heb hier nog een setje klauwen dat je voor niet veel mag hebben. Mocht je nog intresse hebben pm me maar even.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Blijf nou maar op 10 inch rijden :x O:)

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Ziet er leuk uit!

En luister maar naar de ervarings deskundigen 8)

Welkom trouwens!

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Mij werd [door de minigarage] ook aangeraden om 10 inch te blijven rijden dit schijnt toch stukken beter en lichter te sturen! Dit ben ik dan ook van plan daarom wil ik daar eerst voor sparen.

Maar goed gisteren dus de mini op krikken gezet en de wielen en trommels eraf gepakt ook alvast de schoenen eraf. Nu kan ik vanavond dus direct aan de slag.

Ik was redelijk op tijd klaar en aangezien hij toch op de put stond ben ik de onderkant maar eens flink gaan bekijken... En wat ik daar aantref... Het lijkt erop dat mijn subframe compleet weggerot is. Op 1 plek lijkt die zelfs al doorgebroken te zijn :x. Baal ervan dat ik dit niet bij aankoop gezien heb. Vanavond ga ik even met de schoonvader onder de wagen staan en hopen dat het allemaal nog te redden is, anders zal er eerst een ander subframe moeten komen voordat ik verder kan met mijn andere ideeen.

[size=85:2ujmwk39][Bedrijfsnaam verwijdert. Zie forumregels - Tincu][/size:2ujmwk39]

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Heb je er geen foto`s van?

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Ja gemaakt maar staan op de verkeerde pc.
Zal vanavond even kijken of ik ze krijgen kan.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

En dan eindelijk de foto's van de dingen die ik gedaan heb.
Eerst de leuke fotos van het vervangen van de cilinders en schoenen:

De ankers kaal:


1 cilinder los:


En het nieuwe setje erop:



En dan de terror foto's.
Subframe:



RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

ai daar zitten toch wel wat slechte plekken op.. Ik zou hem eronderweg halen en kijken of je ergens of een nieuwe of een goede 2e hands kan krijgen..

Trommeltjes zijn wel weer netjes zo

Jaapio

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Yep....ik zou `m ook vervangen.
2e hands zal geen probleem mogen zijn.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Crispy! \\:)/ :|

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Sow gisteren is een vriend van mijn schoonvader ook nog even komen kijken, hij heeft een bedrijf in schadeherstel en die vertelde me eigenlijk binnen 10 minuten dat het subframe er onder uit moest! Ook vertelde hij me dat de andere plekjes aan de wagen voorlopig nog wel konden blijven zitten, dat kon volgend jaar ook nog wel!

Maar goed het subframe moest er dus onder uit! Zonder al te lang te wijfelen er eigenlijk direct meteen aan begonnen. Hieronder een fotoverslag.

Eerst maar eens de velgjes eraf en stutten:




Toen moest de tank los, anders kan je niet bij de bouten voor het subframe:




Toen de remleidingen los gehaald, uit de hele vieze geleiders moeten wippen en de schokbrekers los:




Daarna even alles ondersteunen en er onder vandaan halen (kijk de schade :():






En nu staat die dus zo in het schuurtje:



Plannen voor nu:
-Vrijdag ga ik een ander subframe halen
-Van het weekend heb ik geen tijd om er aan mee te werken dus het subframe komt er volgende week onder
-Mss dat mijn schoonvader er wel alvast een nieuw plaatje inlast op de linkerachterhoek, daar is de mini een beetje rot dus dat mag wel.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

dat frame was zeker wel rot |:(

met een nieuwe kan je weer heel wat kilometers maken starx!

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

gelukkig ziet de bodem er wel goed en robuust uit.. :D

suc6 met vervangen

Jaapio

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Bedankt en de bodem ziet er idd nog heel goed uit.

Aan de binnenkant in de kofferbak wel 2 plekjes die goed geroest zijn, maar nog niet door. Die ga ik dus even mooi kaalschuren en weer in de zinkspray zetten. En ik hoop dat mijn schoonvader het rotte plekje linksachter voor de wielkas ook meteen even wil aanpakken, dan is die er iig ook al uit :)

Het vervangen van het voorfront en de spatborden (die waar de lampen inzitten) komt volgend jaar wel een keer.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Dit ziet er naar uit dat het een project wordt!
Als ik jou was zou ik meteen alles doen, ook je front.
Een jaar lang weer en wind doet vervelende dingen met een frontje.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Ben ik met je eens, een project wordt het wel.
Maar momenteel zit ik niet extreeeeeem in de slappe was en het is nog lang niet zo erg als bij jou. Ik hou de blaasjes gewoon goed in het witte vet zodat er amper vocht bij kan en dan houdt mijn beestje het nog wel een jaartje uit.

Ik heb de mini namelijk ook gekocht om er van te kunnen genieten en vind het zonde om het beestje nu al meteen helemaal uit elkaar te halen. Eerst maar eens wat kilometers maken weer :)

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

MSSH schreef:
Ik heb de mini namelijk ook gekocht om er van te kunnen genieten en vind het zonde om het beestje nu al meteen helemaal uit elkaar te halen. Eerst maar eens wat kilometers maken weer :)



Dat heb ik nog niet kunnen doen..die van mij ligt helemaal uitelkaar.

Ik ben nog steeds bezig..en het duurt nog wel ff voordat ik kan genieten ;)

Succes iig

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Zo gisteravond weer een poos aan de Mini gewerkt dus maar weer een update!
In deze update zijn alle foto's klein tenzij je erop klikt, dat heb ik gedaan zodat de pagina sneller laad.

Eerst maar eens de spulletjes die ik gekocht heb om hem weer op te lappen:
-Dinitrol (Waterverdrijver en roeststopper)
-Achter Subframe
-Hi-Lo set voor achter (Dit werd me aangeraden omdat ik dan beter de auto weer op gelijke hoogte kon zetten)
-Nieuwe rubbers voor tussen de draagarmen en subframe.

De Hi-Lo set:



Ik ben begonnen met het nieuwe subframe flink in de Dinitrol te zetten, dit is een soort wax die wanneer hij opdroogt niet meer loslaat en dus direct alles van metaal eronder beschermt.

Zoals je ziet glimt die flink van de Dinitrol.

Zoals je ziet ik ben niet zuinig geweest :P

Daarna het oude subframe helemaal uit elkaar schroeven, jezus wat zaten de moeren die hier zitten vast:

Eigenlijk ging verder alles goed los dus wat hou je dan over:



Idd een berg onderdelen en een oud subframe.

Toen nog even wat plekken in de kofferbak aangepakt:

Links tegen binnenscherm.

En rechts langs de gaten voor het subframe.

En nu het wat meer spannende nieuws :)
Omdat het subframe er nu toch afligt hebben mijn schoonvader en ik besloten om ook maar meteen dat vervelende rotte plekje linksachter aan te pakken :)

Schoonpa aan het slijpen.

Gat van buiten naar binnen.

Gat van binnen naar buiten.
En ten slotte 2 van de zijkant:



Dat was de update voor nu.
Nu zo snel mogelijk op zoek naar metaal wat we er weer in kunnen lassen.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Goed bezig :)
Gewoon plaatmateriaal is bij de automaterialenzaak wel te krijgen. Dit is zogenaamde butsplaat die makkelijk in vorm te maken is ideaal voor dit soort kleine plekjes.
Veel succes.

RE: British Racing Green Mini 1000 - 1978

Van het weekend helaas niet superveel aan de mini kunnen doen. Heb wat aan het nieuwe subframe opgebouwd en ook nog wat nieuwe spullen gehaald. En de zogeheten butsplaat is ook aanwezig.

We hebben er voor gekozen om de onderste plaat achter in de wagen waar het subframe op bout ook maar te vervangen, want die vertoont ook al wat enge plekjes en ja nu kunnen we er toch bij. Hieronder wat foto's van de spullen!


Ik pratend met schoonvader terwijl ik aan subframe werk.


De nieuwe veerbollen, dure beestjes!


Het nieuwe stuk wat erin gaat


Oud vs Nieuw


Hoe zielig staat die er bij...


En het gat wat deze week dichtgaat.

Verder wil ik eigenlijk nog solid subframe mounts gaan monteren, wat zijn jullie ervaringen hier mee, helpt het echt de wegligging zoveel ten goede?