British rover mini 1300 '97

default

RE: British rover mini 1300 '97

En dan waar het hem eigenlijk allemaal rond draait, De mini cooper. De mini heb ik reruild tegen onderdelen van mijn monkey die op laatste foto tezien is. Ik ga eerlijk zijn, veel ken ik er nog niet van. verschillende types, verschillen, etc.. maar ik hoop via deze weg veel meer teweten te komen.

De mini:









Ikzelf zou graag een heel nieuw lederen interieur steken met nieuwe houten afwerking en houten stuur. Buiten zou ik dan alle chrome en rubbers willen vernieuwen. Enkel vind ik dat ze nog iets te mooi is om helemaal opnieuw te restaureren en zoveel te veranderen.

Wat ga ik alvast zeker doen:

- Voorgrill vernieuwen en herstellen zodat alles recht loopt.
- Andere chrome vernieuwen
- Antenne autoradio plaatsen zodat ik radio kan ontvangen.
- Reservewiel,brandblusser,verbandskistje aankopen
- Interieur maken voor het koffertje
- Kilometerkabel vernieuwen
- Volledig nieuw zwart lederen interieur steken als de prijs meezit.
- Custom zijvakjes voor passagiers maken( maken als leuningetje met leder bekleding met mogelijkheid om het open tedoen om prullen in te steken ) ipv gewoon plastieken bakje
- Motor volledig nakijken en perfect afstellen.

Dit was het voor eventjes.


Vriendelijke groeten

cedric

[size=75:362cp0rw][Post aangepast, voorstellen doe je in Wie is Wie- Evity][/size:362cp0rw]

RE: British rover mini 1300 '97

:) is al een heel knappe mini!

RE: British rover mini 1300 '97

Euhm, een airbag [size=75:17r7n0vu](lees: MPI)[/size:17r7n0vu] met een carb?

:?

default

RE: British rover mini 1300 '97

Motor zal waarschijnlijk stuk geweest zijn en vervangen zijn door dit examplaar...

RE: British rover mini 1300 '97

De gril komt uit een oudere mini en ook het stuur is naturlijk niet origineel, wat zou kunnen wijzen op een ongeval. En hadden MPI's geen standaard dak-antenne ? Groen lederen interieur was in België standaard op de almond groene mini's, de blauwe '97ers hadden steevast zwart leder. Hij ziet er allessinds leuk uit, en de meeste van je plannen zijn besproken op het forum, met wat zoeken (en vragen) vind je de onderwerpen wel terug. Veel plezier ermee !

RE: British rover mini 1300 '97

ziet er netjes uit

maar inderdaat ik hoop dat je geen problemen gaat krijgen met de emisie norm bij de volgende keuring

want er licht wel een mpi kabelboom nog in waar ze gewoon carburateur motor in hebben gezet ??

maar ja verder ziet het er allemaal eel netjes uit

hilbert

default

RE: British rover mini 1300 '97

Dag iedereen,

gisteren is miniman_78 komen kijken en hij heeft alles tot in de puntjes gecontroleerd.

Wat ik ga doen met de mini is volledig strippen. Hier en daar moet carosserie vernieuwd worden maar dit valt reuze goed mee. Daarna alles opnieuw spuiten. De motor zal aangedreven worden met een nieuw 1300 injectie motortje. Interieur zal ook vernieuwd worden.

Ik hou jullie op de hoogte

Vriendelijke groeten

cedric

RE: British rover mini 1300 '97

Cédric schreef:
De motor zal aangedreven worden met een nieuw 1300 injectie motortje.



Bij de keuze daarvan zal je om de oren geslagen worden met termen als "spi" en "mpi". Meer daarover in dit topic.

p.s. hebben je voorste wielkapjes een uitsparing voor de pinkers ? Zoja zijn het "sportpack-kapjes", zonee waarschijnlijk Duitse kapjes.