Kruimelpad
Chassisnummer onleesbaar...
RE: Chassisnummer onleesbaar...
Ingediend door Loenatik op zo, 11-08-2013 21:41
De verkoper vertelde me dat het een oud Cooper s interieur is.
Weet niet of dit waar is maar vond het een mooie set.
De twee stoelen moeten opnieuw bekleed worden, de bank is nog perfect.
- Login of registreer om te reageren
Ik zou als ik jou was een stalen afneembaar front nemen met losse motorkap. De pasvorm van de meeste polyester flipfronts is op zijn zachtst gezegd matig. Flipfront wil vaak zeggen een front wat naar voren klapt, maar echt handig is dat niet.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Hey Dennis,
ik ben me ervan bewust dat de pasvorm van polyester frontjes niet altijd heel best is.
Ik heb de verschillende topics ook al door gespit met pro's en con's
Toch wil ik polyester omdat het een flipfront wordt wat omhoog klapt.
Er staat toevallig er een op marktplaats die precies aan mijn eisen voldoet
Het heeft ook enigzins te maken met gewichts besparing, want ook de polyester deuren vind ik redelijk interessant.
Ik weet alleen nog niet of het daarbij mogelijk is om de boog af te zagen. Dit om het cabrio karakter te behouden.
gr
Loenati
- Login of registreer om te reageren
Ik heb ook een stalen flipfront gemaakt. Veel steviger dan die poly meuk. En qua gewicht maakt het volgens mij niet eens zo veel uit. Ik heb bij m'n vorige mini een poly clubman flipfront gehad en die was 8mm dik. Echt niet dat die lichter was dan een geheel stalen front.
- Login of registreer om te reageren
Hier nog een stalen flipfront eigenaar. Naden blijven zichtbaar waardoor de auto zijn karakter behoudt (maar dat is persoonlijk)
De mijne draait naar voren en ja, dat lijkt soms minder handig. Ware het niet dat ik 1.96 m ben dus ik kan er redelijk overheen buigen voor snel sleutelwerk. Is het iets meer vertroetelen van de mini, dan draai ik twee moeren van de scharnieren los en twee draadjes los, hopsakee... frontje weg en zalig sleutelen.
- Login of registreer om te reageren
Ik maak de naden juist wel voor het grootste deel dicht IVM roestvorming. Maar ik heb geen losse motorkap. Ik heb alles aan elkaar gelast voor de stevigheid. Het staat zo slordig als bij 250 Km p/u het hele front eraf waait. :)" title="Evil" />
- Login of registreer om te reageren
Loenatik schreef:
Nadat we een jaar lang rond getourt hebben in onze heerlijke cabrio vond de APK keurmeester het nodig om de mini af te keuren.
Op het feit dat het chassisnummer niet goed leesbaar is, nu kan je natuurlijk alleen het chassisnummer ontroesten en weer terug gaan.
......
De plannen zijn tot nu toe het volgende:
.......
Zelf ben ik begonnen aan het weg slijpen van wat roestige delen en een gedeelte van de voorkant. Totdat mijn voorraad slijpschijven op was, maar foto`s zeggen meer als woorden.....
Ga nou niet gelijk enthousiast je slechte chassisnummer (of je ID-plaatjes onder de motorkap) uitslijpen maar ga even met je wagen bij de RDW langs voor een herinslag. Zie mijn verhaal hier!
- Login of registreer om te reageren
Hey Bob,
Wees niet bang ik heb het chassisnummer niet weg geslepen. Dit was puur het duwtje in de rug wat er voor zorgde dat ik het wat grootser aanpak.
Mijn nummer staat in de parafaan rand ingeslagen en was slecht zichtbaar doordat de spuiterij erover heen gegaan was.
Dit heb ik dus weer netjes gemaakt met een borsteltje en afgelakt.
Het werd sowieso tijd om te gaan ontroesten, maar dit was gewoon een leuke aanleiding.
Gr
Roy
- Login of registreer om te reageren
Hoi Roy,
dank voor de geruststelling ! Je zou de eerste niet zijn die zichzelf in administratieve problemen brengt door zijn eigen enthousiasme. Voor je het weet houdt je een heel dure plantenbak over omdat je je wagen niet meer ge-AaPeeKaad krijgt (zonder illegale acties dan tenminste) .
Veel succes en plezier!
- Login of registreer om te reageren
Het is weer weekend!
Van de week een aantal adviezen ingewonnen bij Theo en wat heen en weer gemaild met minizot.
Laatst genoemd forum lid is ook in het bezit van een cabrio/speedster die overigens te koop staat
Ik ben weer enthousiast verder gegaan waar ik vorige week moest stoppen, het slijpwerk heb ik vandaag gelukkig af kunnen ronden.
Dus nu wordt het tijd om een goede plaatwerker in de buurt van Enkhuizen (iemand toevallig een adresje) te vinden.
Ik ga het niet zelf doen omdat het laswerk zo weinig voorstelt dat het goedkoper én makkelijker is om dit uit te besteden.
Natuurlijk heb ik ook vandaag weer een aantal foto`s laten maken door mijn lieftallige vrouw.
En gelijk een klein vraagje...
De a-paneeltjes van de mini zijn nog als nieuw, is het nodig deze te verwijderen als je de mini laat stralen of kunnen ze gewoon blijven zitten?
In de meeste showcases zie ik dat ze ervan af gehaald worden vandaar.
Hier was ik vorige week gebleven ziet er op zich nog redelijk uit...
Maar schijn bedriegt een en al doorgerotte bende (heb het later recht afgeslepen).
De voorzijde zat er nog op.
Maar nu niet meer
Evenals de binnenschermen.
Mooi minimalistisch.
De bovenzijde van de mini is door de vorige eigenaar behoorlijk geplamuurd.
De mini wordt een plamuur vrije mini dus de complete plakken plamuur verwijderd.
Zonder plamuur ziet het er ook veel meer uit als een mini dakje.
En natuurlijk heeft mijn vrouw weer een schitterende compilatie gemaakt.
Helaas wou de mini niet meer starten na het slijpwerk van vandaag. Het startrelais was sowieso al gaar dus het loshalen hiervan heeft hem waarschijnlijk over de blommen geholpen, maar dit is voor latere zorg.
De volgende keer zijn alle gaten hopelijk dicht gelast. Dan gaat de mini compleet kaal en naar de straler.
Gr
Roy
- Login of registreer om te reageren
RE: Chassisnummer onleesbaar...
Ingediend door dieter1310 op za, 17-08-2013 20:05
En heb je het startrelais ook terug ergens gemonteerd voor het starten? Ik kan fout zijn, maar moet het startrelais geen massa hebben om te kunnen starten?
Plamuur was in de verkoop zeker toen dat dak gemaakt werd?!
Gaat wel goed verder zo!
- Login of registreer om te reageren
Plamuurvrij is bijna onmogelijk, maar je kan wel carroserietin gebruiken. Mooie ouderwetse techniek en veel duurzamer dan plamuur. En het grootse voordeel: tin blijft enigsins flexibel.
- Login of registreer om te reageren
Carrosserie tin... daar ga ik eens naar kijken klinkt interessant.
Vandaag 2 k&n filtertjes op de kop getikt, eigenlijk voor hs6 maar past ook op mijn hs2tjes
- Login of registreer om te reageren
Pffff! Wat een avond weer...
Vanavond vol goede moed begonnen met het verwijderen van de de draadboom, het leeg halen van de achterkant, het verwijderen van het leer op de t-bar én de deurtjes.
Wist niet dat je zulke zwarte handen kon krijgen van het los trekken en merken van stekkertjes.
En wat een werk is dat ik heb het gevoel dat ik wel 100 labeltjes heb geschreven.
De draadboom ook nog eens door moeten knippen want het gedeelte wat naar achter liep was door een M8 gaatje heen gefrommeld en daarna weer aan elkaar gebakken.
De stekkers e.d. gingen dus echt nooit door het m8 gaatje passen.
De achterlichten en accu werkte gelukkig mee en ook de half volle tank kwam er zonder moeite uit.
Helaas wou het leer écht niet los aangezien het was vast gekit met wel 3 bussen lijm. Maar ja ik was toch al niet van plan dat terug te laten komen dus kon ik lekker grof te werk gaan.
De deuren was ik ook nog van plan te verwijderen maar helaas deze werkte voor geen meter mee. Ik wel geteld 1 schroef los gekregen bij de bestuurders kant de rest van de schroeven zit zo vast dat de schroeven naar de kl*te gedraaid worden.
Heeft iemand misschien nog een tip voor het verwijderen van de deuren of moet ik de schroeven gewoon afslijpen en nieuwe aanschaffen?
Gr
Roy
PS: Vandaag heeft de plaatwerker contact met me opgenomen en me verteld dat hij een uur tarief hanteert van 50,-.
Ik ken zelf maar weinig mensen die 50,- per uur verdienen en ben ook zeker niet van plan dit te gaan betalen. We gaan dus weer rustig verder met zoeken
PS 2: geen foto`s deze keer want ik heb eigenlijk alleen maar foto`s van bedrading gemaakt om het aansluiten te vergemakkelijken.
- Login of registreer om te reageren
Als de plaatwerker het officieel doet met rekening is 50 € een normaal bedrag
- Login of registreer om te reageren
Weer bezig geweest vandaag...
carb eraf gesleuteld, gruwelijk moeilijk geplaatste bouten, waardoor de Engelse sleutels weer van pas kwamen.
mijn 3/8 sleutel verloren, geen idee waar die is dus de hoofd cilinders moeten laten zitten. Hoop dat ik de sleutel morgen weer terug vind.
Daarna de uitlaat los gehaald die er slechter aan toe is als ik had gedacht, maar ja dat geeft weer ruimte voor een mooie andere auspuff.
De deuren los gekregen dankzij een goede tip van mijn vrouw!
Ze hebben toch van die schroef los haal bitjes bij de action... Oh ja das waar ook dus nu ben ik 2,50 lichter en zijn mijn deuren los.
En als laatste het schakelmechanisme geprobeerd los te halen.
Maar daar zit weer een of ander overschuif mofje aan die alleen los komt met een 4,5 inbus. En ik had natuurlijk alleen 4 en 5 liggen, dus morgen maar even naar de bouwmarkt.
Al met al schiet het lekker op, morgen lekker vrij dus dan gaan we weer verder. Want de tijd begint te dringen. Over 4 weken voor 6 maanden naar het buitenland en als ik terug ben wil ik de body eigenlijk klaar hebben voor de straler.
gr
Roy
- Login of registreer om te reageren
Imbus 4,5 bestaat niet. Je moet een set engelse maten hebben. En die hebben ze niet bij de bouwmarkt. Je kan vaak van die setjes kopen bij bedrijven die in Amerikaanse of Engelse auto's/motoren doen.
- Login of registreer om te reageren
Waar haal jij je schakelmechanisme dan los? In het mechanisme zelf denk ik dan. Handiger is deze gewoon aan de bakzijde lost te halen, daar zitten geen inbusbouten (normaalgesproken).
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Ik heb hem ook aan de bakzijde los gemaakt een stang zit met een soort U waar een bout doorheen zit. De ander heeft een bus eroverheen waar dan weer een inbus inzit om hem vast te zetten.
- Login of registreer om te reageren
Dat is als het goed is geen inbus maar een pennetje dat je er met een drevel uit kunt slaan.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Weer een vrije dag dus weer geklust, vandaag was het zover de mini is 'gescheiden'.
Oftewel het voorste subframe met de hele santemekraam is er vanaf, ging niet zo makkelijk als gedacht maar dat kwam meer door de rechter stuur stang als door iets anders.
Deze wil dus echt niet los, de linker had twee tikken nodig en gaf zich gewonnen.
Ik heb er met een hamer op staan hengsten als of het mijn schoonmoeder was maar de rechter gaf geen millimeter mee.
Dus heb ik uiteindelijk maar gewoon het complete stuurhuis uit elkaar gevogeld en het stuur uit de mini getrokken.
@ Dennis: De pin heb ik nóg niet uit de versnellingsbak shim gekregen maar dat komt door dat deze weer precies zo geplaatst is dat je er *&% bijkomt. Hij is wel 5mm verschoven maar overmorgen ga me daar eens kwaad om maken.
Bedankt voor de tip iig met de juiste doorslag moet het wel gaan lukken.
Ondertussen heb ik ook contact gehad met één van de sponsors en zij vragen iig een normale prijs. En ze zijn gespecialiseerd in cabrio`s, binnenkort wordt er een afspraak gemaakt om te kijken wat het laswerk gaat kosten.
Ik heb namelijk besloten niet alleen de rotte gaten te laten vervangen maar de T-bar gaat ook verdwijnen waardoor er ruimte komt voor een elektrische kap
Dit keer heeft mijn vrouwtje me gelukkig mee geholpen dus heb ik weer wat foto`s, maakt het lezen net even leuker.
Overmorgen begint mijn weekend al dus dan gaan we snel verder aan de laatste overgebleven onderdelen en het achter subframe.
Hopelijk krijg ik dit in 1 of 2 dagen voor elkaar waardoor de body aan de kant geschoven kan worden en ik me kan richten op het opkappen van de subframes en toebehoren.
Hier ben ik vorige keer gestopt...
Alles los alleen de toren boutjes nog
En stiekem de + kabel die ik vergeten was
Deze uitlaat is op de APK goedgekeurd...
Geeft me weer een goede reden om een maniflowtje te halen
Et Voilá eenmaal voor subframe met schakel gebeuren...
En de body rustend op de grond net voor hij op pootjes komt te staan
Wordt zeer binnenkort vervolgd...
- Login of registreer om te reageren
Vandaag weer verder gegaan...
Begonnen met het verwijderen van de hoofdcilinders en pedalen, die splitpennen zitten echt op een kl&%e plek.
Daarna de brandstofleiding en remleiding los gehaald zodat het achterste subframe los kon.
Mooi systeem met die schokbrekers, als die moeren vast gerot zitten draait dus de hele schokbreker mee. Maar een waterpomptang en wat bruut geweld heeft uitkomst geboden.
Toen ik alle bouten los had, zonder dat er een gebroken is, dacht ik de mini zo op te tillen. Natuurlijk moest er weer iets tegen zitten!
Het rechter gedeelte van het subframe kwam mee omhoog, dus ik was in de veronderstelling dat ik iets vergeten was.
Alles nog eens nagekeken en niks gevonden, een hamer gepakt en zelfs dat hielp niet. Hij zat serieus vast gerot aan de carrosserie.
Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik hem aan de linkerkant heb opgetild en mijn voet op de remtrommel hield. Waardoor hij eindelijk los wrikte.
Wat bleek nu de mini is ooit aangereden van achteren dus het subframe is zo krom als een hoepel.
Mocht iemand dus nog een redelijk achter subframe hebben liggen voor weinig dan houdt ik me aanbevolen!
Morgen gaan we weer rustig verder en schiet ik weer een paar fototjes.
- Login of registreer om te reageren
Another day, another update!
Vandaag weer lekker aan de slag gegaan met hulp van mijn vrouwtje. De laatste hand gelegd aan de carrosserie, alle clipjes schroefjes moertjes en troep is er eindelijk vanaf.
Zelfs de motorkap scharnieren, wat een crime was dat zeg!
Ik ben piepschuim tegen gekomen in de banaan
Iemand enig idee waarom dat rechts achter in de banaan zit?
Nadat de alles verwijderd was is mijn vrouw begonnen met het strippen van de deuren, ook daar zijn nu alle clipjes plasticjes en rommeltjes af.
Ondertussen ben ik aan de slag gegaan met het achter subframe, door het deukje zit er een verschil van 8cm tussen de linker en rechter kant.
De nog bruikbare delen heb ik er vanaf geplukt en de rest aan de kant gesmeten. Lees: alleen de draagarmen en de remtrommels hebben het overleefd
Nadat de deuren, carrosserie en het subframe ontmanteld waren werd het tijd om de duivelse stuurstang en het palletje van het schakelmechanisme los te halen.
De stuurstang had ondertussen 2 dagen in de WD40 geweekt en kwam na wat geweld eindelijk los.
Het palletje van het schakelmechanisme was echt verschrikkelijk, niet omdat het zo moeilijk is maar meer omdat alles aan de achterzijde van het blok bagger vet en smerig zwart is.
Alles is nu los en klaar voor de plaatwerker/straler.
Morgen ga ik eens kijken wat er nog voor eer te halen valt aan het opknappen van de draagarmen. Hopelijk valt het mee en zit er onder de smeer en blubber niet al te veel ellende.
Subframe met een klein deukje
Draagarmen kunnen redden
Alle onderdeeltjes in dozen
En natuurlijk de volledig kale deurtjes
- Login of registreer om te reageren
Zo! Het opknappen van onderdelen is begonnen...
Vandaag als eerste aan de slag gegaan met het stuurhuis en aanverwanten.
Toen we begonnen zag het er zo uit.
Na wat ontvet en schuur werkzaamheden (lees 2 uur later) zag het er al een stuk beter uit.
2 laagjes zwarte hammerite later..
Van binnen zag alles er nog redelijk uit wel zaten er bramen in het stuurhuis die ik gelijk maar glad geslepen heb.
Ik vond het zelf nogal apart dat er geen rubber om mijn olie keerring heen zat.
Is dit er een zonder of is het rubber wat eromheen zat gewoon compleet vergaan?
Vanavond ga ik maar eens naarstig opzoek naar een stuurhuis revisie set nieuwe stuurkogels en hoezen.
De rechter stuurkogel heb ik zelf om zeep geholden door het brute geweld wat nodig was om hem los te krijgen. de hoezen zijn allebei uitgedroogd en nu alles toch open ligt kan ik net zo goed overal nieuwe lagers in proppen.
Morgen weer verder
- Login of registreer om te reageren
RE: Chassisnummer onleesbaar...
Ingediend door Belske op vr, 30-08-2013 19:50
Het "deukje" in het subframe is niet van een aanrijding maar van het ondeskundig plaatsen van een sleepkabel en het met een klap strak trekken van de sleepkabel door de trekkende auto of door hard in de ankers te gaan door de gesleepte auto.
- Login of registreer om te reageren
Hey Belske,
Bedankt voor de opheldering, dat moet dan wel een aardige klap zijn geweest!
Als het subframe compleet verbuigt.
Ondertussen een NOS revisie setje voor het stuurhuis gevonden, deze zijn in 93 uit de handel gehaald
- Login of registreer om te reageren
RE: Chassisnummer onleesbaar...
Ingediend door Belske op za, 31-08-2013 20:57
Ja, dat is zeker een klap geweest en er is een stalen sleepkabel gebruikt want een nylon kabel zou dit niet overleefd hebben op de scherpe randen van het U profiel van het subframe.
- Login of registreer om te reageren
Weer een kleine update...
Niet zo heel veel kunnen doen puur omdat het materiaal niet mee wil werken de planning was om gisteren de draagarmen te 'strippen'.
Helaas willen de naaf moeren en één van de moeren waarmee de draagarm aan het subframe vast zit niet los komen.
WD40 hielp niet heet stoken evenmin en zelfs de lucht tol moest zich gewonnen geven.
Dus 4 uur prutsen later bleef er maar één oplossing over en dat is de slijptol :)" title="Evil" />
Ik moet de eerste moer/bout nog tegenkomen die hier tegen opgewassen is.
Dit betekent wel dat ik wat onderdelen moet aanschaffen die ik eigenlijk wou her gebruiken. Maar ja dat gebeurt nu eenmaal als je met een project bezig bent.
Helaas wat overleden onderdeeltjes
Maar de draagarm is kaal
Nu nog een manier verzinnen om al het oude vet uit de draag arm te krijgen en dan kunnen we ze gaan opknappen.
Wordt vervolgd...
- Login of registreer om te reageren
Gewoon de draagarm warm stoken met een verfstripper, dan loopt het oude vet er zo uit.
- Login of registreer om te reageren
Nog nooit meegemaakt dat een naafmoer niet los wilde. Let wel, eentje heeft rechtse draad, de andere linkse draad !
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Zo vandaag weer eens verder gegaan met het opknappen van de draagarmen en toebehoren.
Het is net of er weinig gebeurt is maar wat een werk die tectyl van de draagarmen af bikken en de achterplaten van de remmerij roest vrij maken.
Nadat de rechts draaiende naafmoer binnen 30 seconden los was (zonder slijptol)
Ben ik maar eens gaan föhnen..... fantastische tip!
En kwam ik een behoorlijk kazige as tegen...
Een dag lang dremelen later en de verschillende onderdelen konden in de hammerite.
Nu nog wachten op de revisie setjes voor de draagarmen en we kunnen weer verder.
(zo moeilijk kan het ruimen van een klein bronzen busje niet zijn)
Kazig asje
30 jaar vet!
2 lagen hammerite verder, morgen de laatste laag
Wordt vervolgd...
- Login of registreer om te reageren
Na enige tijd verblijven in het buitenland (6 maanden) ben ik gelukkig weer terug en kan ik weer verder met mijn project.
Afgelopen week ben ik dapper begonnen met de boor en draadstaalkop. De 'kooi' waardoor de mini een cabrio kan zijn is slim in elkaar gezet.
Wat iets minder is, in mijn optiek, is de lagen en lagen plamuur die hierop gesmeerd zijn.
Iedere wagen heeft en beetje plamuur om wat randjes glad te strijken e.d. maar de kooi van de mini bevatte echt plakkaten. Dit is er na 8 uur tollen en bikken allemaal af. De kooi staat netjes in de roest omvormer en krijgt vandaag zijn eerste laag primer.
Tevens heb ik mezelf in het buitenland leren lassen en dit van de week uitgeprobeerd op verschillende gaatjes die niet meer nodig zijn aangezien er geen dashboard rand meer terugkomt
De plannen voor de mini zijn ook uitgewerkt, de raamrand wordt glimmend zwart, de kooi wordt zwart en daarna omwikkeld met zwarte jute. De body van de mini zelf blijft rood, maar wordt mat rood.
Over de velgen zit ik nog te twijfelen of ik stalen 10" neem rood gespoten met whitewall bandje. Of dat ik de huidige ATSjes behoudt.
Al met al zal het er dan ongeveer zo uit komen te zien (de kleur stelling niet de auto)
- Login of registreer om te reageren
Ik kon vandaag gelukkig weer verder hobbyen aan de mini. Best een hoop voor elkaar gekregen, al zeg ik het zelf.
De mega gaten die in de bijrijderskant waren gevallen na het roest verwijderen zijn grotendeels dicht gelast.
Helaas vond ik onderin de mini achter de bitak nog wat verborgen gaatjes. Deze heb ik al wel uitgeslepen. Hierachter zitten de 'cabrio' kokerbalken, dus is het wel zaak dat ze niet gaan roesten.
Nadat ik de balken heb leeg gezogen en ontdaan van alle prut heb ik deze volgespoten met roest omvormer.
Weet ik iig zeker dat het de aankomende jaren goed zit.
Voor:
Na:
Gaatjes!!
De dienst milieu en beheer is ook nog even over de vloer geweest, omdat de buurvrouw had zitten klagen. Ze kon niet meer rustig in d'r tuin genieten van het mooie weer. Ik was al weken bezig met slijpen en schuren en ik had er waarschijnlijk geen vergunning voor.
Gelukkig waren de heren na een kop koffie heel schappelijk en vonden ze het wel leuk dat ik een oldtimer aan het opknappen was. Een van de heren had vroeger zelf in een mini gereden en vond het heel dapper dat ik hem zover uit elkaar durfde te halen.
Alles liep dus af met een sisser en ik heb geen vergunning nodig
Vanavond maar eens door de brievenbus van de buurvrouw heen schijten en morgen de laatste las werkzaamheden aan de voorkant!
- Login of registreer om te reageren
....Vanavond maar eens door de brievenbus van de buurvrouw heen schijten .....
Dát moet je nu net niet doen!
Dat valt buiten de reguliere werkuren; daar heb je een APV-ontheffing voor nodig!
Niets van aantrekken, zo'n buuf. Maakt kennelijk zelf niets klaar?!
- Login of registreer om te reageren
Na een heeeeele lange pauze kan ik gelukkig weer goed nieuws plaatsen, ik ben afgelopen week weer verder gegaan aan de mini.
Er zat toch iets meer roest aan de mini als ik dacht
Wat natuurlijk betekent dat dit eruit geslepen moet worden.
De dorpels waren nog wel redelijk, maar als je toch bezig bent kan je ze maar beter vervangen.
Wat ik toen tegenkwam is een beetje vreemd...
Ijsstokjes en nog meer raar spul.
Aan de achterkant een groot drama!
Alle tectyl verwijderd, zodat ik zeker wist dat er niets meer onder verborgen zat.
Tijd om de onderkant een beschermend laagje te geven!
En natuurlijk en nieuw setje dorpels, die weer jaren mee kunnen.
De kofferbak, de banaan en de accubak hadden hun beste tijd gehad. Dus daar hebben we mooi nieuw staal voor besteld en dat op z'n plaats gelast.
Ook het 'nieuwe' 2dehands subframe heb ik zelf gestraald en in de roestwerende menie gezet.
De hoofdremcilinder is gereviverfd en ziet er weer gelikt uit.
En last but not least de kofferbak en de binnenkant ook in de menie gezet.
Better safe than sorry!
kofferbak
Al met al een hoop extra werk, nu de mini nog 'even' schuren en dan is hij EINDELIJK klaar voor een nieuw kleurtje.
Dat schuren gaat volgende week donderdag gebeuren, al denk ik niet dat ik de mini in een dag helemaal strak krijg.
Maar we hebben geen haast, ik ben blij dat ik in ieder geval weer bezig ben en de vaart zit erin!
PS: mocht iemand een adresje hebben voor redelijk betaalbare gereviseerde draagarmen dan hoor ik het graag.
Tot nu toe vragen de bekende namen 100,- per stuk met inruil.
Mvg
Roy
.
- Login of registreer om te reageren
Ziet er goed uit, alleen vraag ik me af waarom je overzetdorpels gebruikt als je juist zo grondig bezig bent? Waarom geen normale dorpels..?
- Login of registreer om te reageren
Dat is heel simpel te verklaren, deze passen beter. Ik heb geen normale binnen dorpels. Op die plek zitten grote balken, om het chassis stevig te houden. (Zie de foto hierboven)
Daarom dat ik voor bredere dorpels gekozen heb. De 'normale' dorpels zijn niet breed genoeg.
Er zit niets onder en ik heb er lucht gaten in geslepen. Dus eigenlijk zijn het geen overzet, maar bredere dorpels
Gr,
Roy
- Login of registreer om te reageren
Gisteren heb ik weer eens een mooi pakketje binnen gekregen, GAZ schokbrekers!
Ze zagen er wat verslagen uit maar werken gewoon goed dus na wat schoonmaakwerkzaamheden en ontroesten kunnen ze mooi onder de mini.
Zo zagen ze er uit.
En zo ziet de eerste opgeknapte eruit na een ochtendje noeste arbeid.
Gr,
Roy
- Login of registreer om te reageren
Ziet er goed uit!!
Heb je al draagarmen gevonden?
Bij mij kost het vervangen van de lagers €50,00 moet je zelf alles schoonmaken en weer in de verf zetten.
Groeten Dylan
- Login of registreer om te reageren
Zo vandaag samen met m'n vrouwtje verder gegaan aan de fauxtina paintjob.
Het eindresultaat begint er te komen, ik wil dat de mini eruit komt te zien alsof hij al jaren verwaarloosd is maar onder de kap is hij natuurlijk als nieuw.
Helaas gisteren te horen gekregen dat mijn klusruimte omgetoverd gaat worden tot 5 woonhuizen. Dus ineens heb ik redelijk veel haast om de mini iig op z'n wielen te krijgen.
Als dat voor elkaar is kan ik hem in ieder geval ergens stallen.
Dus mocht iemand nog een goede klusruimte in de buurt van Enkhuizen weten hoor ik het graag.
Eind deze week wil ik klaar zijn met het verf werk zodat ik mijn armen kan laten reviseren in Veenendaal en het achter subframe eronder kan.
Daarna snel verder met het stralen van het voorsubframe en deze tegen de mini aanplakken.
Zo stond de mini er vanochtend bij, lekker in de verf klaar om verouderd te worden.
Na een uurtje schuren, mooie plekjes zoeken, en nabewerken met korrel 1200.
Mijn vrouw in haar, klus outfit an bang voor rode verf in d'r haar.
En het eind resultaat van vandaag.
Zeker niet ontevreden over het resultaat
Wordt vervolgd...
- Login of registreer om te reageren
RE: Chassisnummer onleesbaar...
Ingediend door Loenatik op zo, 11-08-2013 20:40
Nadat we een jaar lang rond getourt hebben in onze heerlijke cabrio vond de APK keurmeester het nodig om de mini af te keuren.
Op het feit dat het chassisnummer niet goed leesbaar is, nu kan je natuurlijk alleen het chassisnummer ontroesten en weer terug gaan.
Maar dit is veel leuker!
De plannen zijn tot nu toe het volgende:
Poly flipfront
Poly achterklep
Schijfrem conversie 10"
Blok naar 1380cc
Veren ipv rubbercones
Stoelen + bank bekleden
Oldskool dashboard dus geen plastic.
etc. etc.
Afgelopen week zijn we (mijn vrouw en ik) druk aan de slag gegaan met het strippen van de mini.
Het dashboard, klokken, voorruit, bekleding, stoelen etc. zijn eruit.
Mijn vrouw is druk bezig geweest (3 uur) met het uitbikken van de bitumen platen op de bodem en de bank. Deze waren doordrenkt met benzine waardoor we gelijk wisten waarom de mini altijd naar benzine stonk.
Zelf ben ik begonnen aan het weg slijpen van wat roestige delen en een gedeelte van de voorkant. Totdat mijn voorraad slijpschijven op was, maar foto`s zeggen meer als woorden.
Wordt vervolgd....