Clubman 114 gti

default

RE: Clubman 114 gti

[b][/b]Na veel te hebben gelezen op het forum nu toch zelf ook maar een topic bij gaan houden.
Ik ben al een tijdje bezig met mijn project, Het is een clubman van 1976.Die heb ik eerst zelf zover kaal gemaakt en toen nog laten stralen. De donor rover 114 gti heb opgehaald in benendenleeuwen, zeer mooie donor wagen. Ik ga daar alles van gebruiken. Kabelboom en het gehele voor front en remmerij aan de voorkant.

Ik ben al een aardig eindje op gang. De carrosserie is bijna helemaal onderhanden genomen,de wielbakken aan de achterzijde zijn ook al bewerkt.
Het subframe hangt ook al op zijn plek en de voorste balk heb ik 7,5 cm terug geplaatst ivm het passen van de neus.

De foto's volgen snel.

RE: Clubman 114 gti

Ben zeer benieuwd naar foto's
leuk project !

default

RE: Clubman 114 gti

De foto's komen er echt aan, het duurt alleen even aangezien ik eerst alles even moet uitvogelen voor ik ze kan plaatsen. Maar ze zijn onderweg.

RE: Clubman 114 gti

je kunt een account maken bij www.photobucket.com

Jaapio

default

RE: Clubman 114 gti

de foto's staan in photobucket, nu vanavond proberen te plaatsen. Spannend he!!!!!!!!!!!!

default

RE: Clubman 114 gti

[url][url][/[URL=http://s1258.photobucket.com/albums/ii531/Bas46/?action=view&current=Fo…][/url]url][/url]

Dit is nu de clubman, die een ander hartje krijgt.

Hier hangt hij al aan het spit [url][/url] en hij is al goed onderhanden genomen,

Ik heb kokers aan gebracht onder de dorpels, in de kokers zitten bussen met schroefdraaad waar de rolkooi weer aan bevestigd zit.[url][/url]

default

RE: Clubman 114 gti

Ik ga even verder met wat foto"s.[u[/u[URL=http://s1258.photobucket.com/albums/ii531/Bas46/?action=view&current=22-04-2012060.jpg]rl]rl][/url]Het subframe heb ik 7,5cm terug geplaatst zo dat de neus er netjes overheen past.[ur[/UR[URL=http://s1258.photobucket.com/albums/ii531/Bas46/?action=view&current=22-04-2012061.jpg]L]l][/url]Het resultaat ziet er toch redelijk uit.

default

RE: Clubman 114 gti

Als ik zo naar mijn foto's kijk dan moet ik nog wel het een en ander leren om het er een beetje uit te laten zien.

Het zal met de tijd er wel beter uit gaan zien. En zeker ook meer foto's.

RE: Clubman 114 gti

Mooi project! d:)b

default

RE: Clubman 114 gti

De velgen en de spatbord verbreders gaan nog in de verkoop. Ik moet een andere ET waarden hebben ivm spoorbreedte van de rover. De ET waarden is nu 7, en volgens het forum zou ik 49 moeten hebben.

En nu even een bouw update, ik heb het voorfront gemontreerd.
Het word een flipfront met audi achterklep scharnieren met wat zwaardere gasveren, ik denk dat ze zo'n 1000NM nodig heb om ze netjes en makkelijk om hoog te laten gaan!
De scharnieren zitten onder het zijscherm en dus straks helemaal uit het zicht. En voor de sluitingen ga ik motorzitting sluiters gebruiken in kombinatie
met centrale deurvergrendelings set, dus het ontgrendelen gaat straks door een druk op de knop. Foto' volgen nog.

default

RE: Clubman 114 gti

link
link Dit zijn de schokbrekersteunen voorzijde, die kunnen we op de milimeter afstellen met de bout die er boven in zit.en dan borgen met drie bouten.

RE: Clubman 114 gti

Bas de linkjes naar je plaatjes klopppen niet.. Ik heb geprobeerd te fixen, maar krijg de melding dat het geen geldige afbeelding is..

We kunnen iig je foto's kijken via deze link
http://s1258.photobucket.com/albums/ii531/Bas46/

wat je moet doen als je een foto hier wilt plaatsen is kopieeren wat er onder het plaatje staat bij IMG CODE

Jaapio

default

RE: Clubman 114 gti

RE: Clubman 114 gti

zie ook:
viewtopic.php?f=9&t=5631#afbeeldingen

HTH,
Theo van den Bogaard

default

RE: Clubman 114 gti

Ik ben nu met de motorkap bezig, Het is de bedoeling dat hij ondanks het een flipfront is,nog steeds gewoon open kan. Dat is nog wel puzzelen omdat de orginele scharnier punten niet meer gebruikt kunnen worden.

Er zit tussen de flip scharnieren een stang en daarop zal ik moeten proberen scharnieren te maken die op meerdere punten kan bewegen,anders komt de klep tegen de paravaan aan! iemand daar nog voorbeelden of ideeen over?

default

RE: Clubman 114 gti

De centrale deurvergrendelings set is besteld, de slot platen voor bij het a-paneel zijn ook ontwikkeld,en 1x gemaakt.

Ik heb eigenlijk nooit echt een overzichts lijst gemaakt van de gebruikte onderdelen en kosten die er aan hangen!

Onderdelen: clubman bj 1976 € 225,
rover 114gti € 350,
stralen+coaten € 400,
velgen+spatbordverbr € 750,
rubbers deurlijsten € 150
schokbrekers voor € 225,
achter subframe + stralen coaten € 200,
plaatwerk € 200,
Koplampen, schokbr achter, koplampen, spiegels, alu remtrommels,cilinders, wiellagers, fusee kogels,revisie set rem voor, €+-250,

dit is het toch wel in grote lijnen, ik zal best nog wel dingen vergeten zijn maar ik heb de rekeningen nog wel liggen, maar als ik dit zo zie schrik ik wel een beetje. Maar wat zegt men dan' een hobby mag geld kosten. En nu maar hopen dat de vrouw dit niet leest!!!!!!!!! Grapje.

RE: Clubman 114 gti

Zo van de grond opbouwen kost altijd geld.. Ik moet alleen nog velgen en uitlaat en wat klein spul, maar ik ben toch ook heel eind jou kant op..Mede doordat mijn blok aanzienlijk duurder was ;)

Jaapio

RE: Clubman 114 gti

Volgens mij mis ik nog een aantal zaken in het lijstje en wordt het lijstje in de toekomst nog veel langer (been there done that).

Dennis

default

RE: Clubman 114 gti

de velgen moeten bij mij nog verruild worden voor andere met andere et waarden, en ik wil 048 yoko's.
En wat voor uitlaat ga jij ( jaap) gebruiken.
Ik ben van plan een playmini of een fletcher 2,5 te gebruiken.

RE: Clubman 114 gti

iig geen playmini.. ik heb op 16v forum gevraagd en voor een 1800 VVC gebruiken ze 2" of 2,25" uitlaat.. 2.5 is wel vrij groot voor een 1400

Jaapio

default

RE: Clubman 114 gti





Dit is nu het sluitwerk voor bij het a-paneel,dat is te bedienen dmv een centrale vergrendelings set.

default

RE: Clubman 114 gti

weet iemand misschien of ik met 8j velgen ook uit de weg kan, en welke ET waarden ik daar voor nodig zou hebben. Heb een mooie set op ebay zien staan.
Daar hebben ze het over offset van 0 en over -4 en 4???, ik snap er niks van!

default

RE: Clubman 114 gti

zo vandaag dempers besteld, ja je leest het goed dempers.
Het wordt geen fletcher of playmini.
Maar een set dikke ducatie pijpen, iemand verder ervaring met motor dempers onder een auto. Moet ik nog een tussendemper gaan gebruiken?

RE: Clubman 114 gti

hey

ik heb een honda cbr600RR demper op mijn mini geplaatst(buddypijp) en dat zonder tussendemper en dat klinkt beschaafder dan de meeste mini sportpijpjes hoor!

een motor demper is eigenlijk alles in 1.. bekijk maar eens een filmpje van een motor zonder uitlaat echte jank motoren.. ik zeg dus gewoon lekker zonder middemper doen

en dan nog iets..

het verschil van grootte uitlaat zit hem in het materiaal dat je gebruikt.. voor staal zal je 2 of 2,25'' kunnen pakken en voor rvs kan je 2,5'' pakken aangezien dat rvs een heel andere opwarming en afkoeling heeft(behoud constantere temperatuur) zodat je dan een soort van vernauwing krijgt en de uitlaat lucht minder snel stroomt en met 2,5'' net zo veel doorstroom krijgt als met 2'' of 2,25" staal

dus dat is een beetje het idee erachter.. verder wel leuk project hoor en hoop dat je sloten/vergrendeling sterk genoeg is voor je kap.. gebruik je ook een windhaak ervoor? of laat je het gewoon bij dit??

Gr Arjan

default

RE: Clubman 114 gti

ik ga voor de frontsluiting 4 sluitplaten gebruiken dat zijn dan 8 pinnen en dan wel 2 windhaken. Bedankt voor de reactie op het uitlaten verhaal, ik ga dus 2 dempers gebruiken!

default

RE: Clubman 114 gti

[/URL[URL=http://s1258.photobucket.com/albums/ii531/Bas46/?action=view&current=IMG_00000030.jpg]
Hier dan de dempers die er onder gaan komen, als er niks veranderd in het plan!

default

RE: Clubman 114 gti





Hier een kijkje hoe de dempers er uit gaan zien.
Verder zit het een beetje tegen met de sluiting voor het flipfront, krijg even twee dingen niet voor elkaar. De scharnieren voor de motorkap zijn zo niet 1 2 3 te maken,ik kom er niet uit.

RE: Clubman 114 gti

Netjes project! Ook het idee om de Ducati dempers te gebruiken, apart. :)

Ik lees dat je met een flipfront bezig bent. Uit je berichten begrijp ik dat het een
- 2 Delige flipfront is, waarvan de klep open moet kunnen
- En flipt met de koplampen omhoog m.b.v. audi (80?) scharnieren

Als ik het goed begrijp; Om je parafaan te ontwijken, zal je klep eerst naar voren of omhoog moeten voor die draait/scharniert. Anders blijft die achter je watergoot van je parafaan hangen.
Het is de zelfde beweging als je flip maakt.

Mis is een foto van het geheel handig om mee te denken.

default

RE: Clubman 114 gti

dat is allemaal juist.! ik ga de sluiting toch anders maken ivm de draai die de audi Scharnieren maken... de sluitpinnen komen niet goed voor de gaten. dat word weer wat nieuws proberen. de motorkap Scharnieren beginnen nu ook een beetje ontwikkelt te worden, gewoon audi Scharnieren maar dan in het klein namaken.

RE: Clubman 114 gti

bas46 schreef:
de motorkap Scharnieren beginnen nu ook een beetje ontwikkelt te worden, gewoon audi Scharnieren maar dan in het klein namaken.



Dat is inderdaad ook één van de oplossingen. :)

default

RE: Clubman 114 gti

Het is al weer even geleden, nu even wat er verder in de maak is!
Er worden op dit moment spacers gemaakt voor de achterzijde van de remtrommels. Het gaat een beetje het zelfde worden als de spacers die dark mutton maakt.

En verder ben ik nog volop aan het puzzelen met de velgen offset die wil gaan gebruiken.

default

RE: Clubman 114 gti

Zo dat is alweer een tijd geleden. Er is in de tussen tijd wel wat gedaan! Mijn oliefilterhuis is verplaatst dmv slangen, hij hangt nu rechtsonder bij mijn versnellingsbak, zeer mooie plaats. Nu ben ik nog bezig met de aansluiting van de radiateur op het blok, een korte gedraaide en gefreesde aansluitflens. De bestaande is 9 cm lang en dan is er bijna geen ruimte voor de radiateur. De nieuwe moet zo rond de 4 à 5 cm worden. Voorin twee platen gemaakt om het motorkap beugel ( waar de audi scharnieren op vast zitten)systeem mooi dicht te maken, in de platen ook randen ingeperst net origineel plaatwerk. Nu op korte termijn de carrosserie afmaken dan kan die naar de straler om dan gecoat te worden! Foto's volgen nog.

RE: Clubman 114 gti

Lekker creatief project!! d:)b

Goeie keus van de uitlaat ook, rij zelf Ducati ;) . Zijn dit de originele dempers van een 1098/1198?
Nog beter klinken de Termignoni's!

Succes in ieder geval, blijf zeker je project volgen.

RE: Clubman 114 gti

Goed dat je nog bezig bent Bas.. Wij vanavond ook het blok gepast en inderdaad het oliefilter eraf moeten halen.. Maar we hebben eerst nog even ruzie met de motorsteunen aan de motorzijde. Had 5 soorten oid, maar geen 1 die paste. Dat dus eerst oplossen nu, zodat hij er mooi recht in hangt dan kan ik dan verder met alle aanverwante onderdelen.. Wat doe jij met de dynamo ?

Jaapio

default

RE: Clubman 114 gti

De dynamo blijft als het goed is op de zelfde plek, maar dan een van als het goed is van een dijstuk. Ik zat ook te denken aan een motor dynamo

default

RE: Clubman 114 gti

Ja snackey het zijn originele dempers, het zou een mooi geluid moeten zijn.