hier nog een paar nieuwe foto's, werken worden hervat na de examens
de clubman krijgt een extra mpi radiateur met koelschroef en een oliekoeler
- Login of registreer om te reageren
hier nog een paar nieuwe foto's, werken worden hervat na de examens
de clubman krijgt een extra mpi radiateur met koelschroef en een oliekoeler
klein cadeautje op de stoep
na nen dag puzzelen beslist om de bakjes uit te schijven
voor de rest gaat alles maar langzaam vooruit
Heb je ook wat meer detailfoto's van de rembekrachtiger. Mijn vader moet die bij zijn clubman nog inbouwen.
Ziet er verder puik uit. Mooi project, met een aantal mooie aanpassingen.
Super netjes solid!! Vind hem nu al dik! Wou dat ik zelf zulke foto's van mijn opbouw had gemaakt.
En ik vind het helemaal niet raar om weer op nul te beginnen met zo'n project. waar zoveel
geld in gaat zitten en alleenmaar nieuwe en top kwaliteit onderdelen op gaan.dan moet de basis 100% goed zijn.
Anders ben je verkeerd bezig.
(is mijn mening )
Ga je topic in de gaten houden suc6!
Dus top
Leuke mini, wordt een mooi resultaat volgens mij Succes ermee!
Ook gave velgjes
[size=85:3h3p4bxl]PS in de titel staat cubman in plaats van clubman[/size:3h3p4bxl]
Risky schreef:
Leuke mini, wordt een mooi resultaat volgens mij Succes ermee!
Ook gave velgjes
[size=85:2xbl9qu3]PS in de titel staat cubman in plaats van clubman[/size:2xbl9qu3]
foutjes kunnen gebeuren, vlug aangepast
mooi man!
zie je toch maar weer dat je die ''volledige restauratie'' niet altijd kan vertrouwen! dan is t wel fijn als je een mooie foto reportage kan aantonen van wat je heb gedaan!
voorderest! egt een mooie mini!
grtz
dennis!
bij het verwijderen van de bakjes heb ik nog een beetje roest gevonden
door de rolkooi heb ik het hemeltje moeten verwijderen
de bakjes proper afgewerkt
het blok aangepast van v-riem naar multi v-riem systeem
Goede keuze geweest om hem weer uit elkaar te halen zo te zien... Waarom heb je overigens er een multiriem van gemaakt?
Is idd een aardige puist met roest voor een mini met volledige restauratie!
En ja ben ook benieuwd naar je motivatie over de belt drive..
Ziet er wel vet uit!
Gr.
Ziet er netjes uit. Nu weet je in ieder geval zeker dat het roest weg is
ik heb het gedaan omdat ik het een betrouwbaarder systeem vind en met de gewone v riem zat de alternator redelijk dicht bij de extra radiateur
Mooi project dit, ik begin die vierkante neusjes steeds meer te warderen.
LimitedSjoerd schreef:
Mooi project dit, ik begin die vierkante neusjes steeds meer te warderen.
Ja inderdaad ik ook!
nu het vakantie is kan ik terug wat verder doen aan de smurf
verlicht vliegwiel gestoken
electrische fan geplaatst
kuipstoel volledig bevestigd + gordel
extra motorsteun gefabriceerd
benzine leiding gelegd
10 inch schijfremmen gemonteerd
Ingediend door miniTOBS op wo, 29-06-2011 22:51
Zoo, ziet er netjes uit allemaal!
En die extra motorsteun, is die zo te koop of heb je zelf wat in elkaar geflanst?
miniTOBS schreef:
Zoo, ziet er netjes uit allemaal!
En die extra motorsteun, is die zo te koop of heb je zelf wat in elkaar geflanst?
ik heb een bestaande steun aangepast
Waarom het je de bestaande steun niet op het normale bevestigingspunt gezet?
Wat ik me ook afvraag is waarom je de benzineleiding zoveel bochten hebt laten maken. Waarom geen uitsparing in de kokerbalk gemaakt en ze dus recht van voor naar achter leggen.
Verder ziet het er goed uit.
Ik zou de brandstofleiding ook zo leggen, maar houdt er wel rekening mee dat die tunnel erg heet wordt.
Dennis
PS Bij mij ligt de brandstofleiding ook binnendoor, maar dan langs de zijkant.
Volgens mij heb je een verkeerde centrale bout op je krukas zitten!
Volgens mij gaat hij niet koppelen zo! Of ik moet het fout hebben.
Verder mooi project. Is de poulie om de multiriem op spanning te zetten ook van een mpi?
@ (b)engeltje
de carburateur zat in de weg om deze op een normale manier te plaatsten
@ dennis
de leidingen liggen niet tegen de tunnel maar kleine 5 mm er van, de uitlaat wordt volledig geisoleerd
@ vis
idd ik vond niet direct de juist en had deze eerst erop gezet om te passen, ik heb de spanner origineel van een mpi gehaald en aangepast
Gaaf project! Lekker circuitdagjes rijden op Zolder?! Zal Booster blij mee zijn als je dat gaat doen in elk geval!
nu ik terug wat tijd heb heb ik nog wat verder gedaan, ik heb een volledig nieuwe kabelboom getrokken en alles is nu aangesloten.
hopelijk is hij vlug klaar
weet jij waar de rode kabel voor is ? .. je zal ze wel netjes gelabeld hebben.. gezien het niveau van deze build
erg netjes Sol1d
Jaapio
de clubman is zo goed als af, enkel nog eens afstellen op een testbank en uitlijnen en het volgend projectje staat ook al klaar
Hele mooie Mini, maar lopen de wielen niet aan? Als de boel in veert gaat dat toch aanlopen?
Dennis
Prachtige Mini geworden zeg, zo zie je wat mensen wat mensen met een volledige restauratie bedoelen !
Is het trouwens een bewuste keuze geweest om de benzinefilter NA de pomp te plaatsen ? Ik zag dat er ook een standaard filtertje voor de pomp opzat, misschien daarom ? Ik ben het zelf ook ook van plan vandaar .
Grtz,
Levi
Ingediend door BCheM op di, 08-05-2012 01:18
Nice
tamiyamini schreef:
Is het trouwens een bewuste keuze geweest om de benzinefilter NA de pomp te plaatsen ? Ik zag dat er ook een standaard filtertje voor de pomp opzat, misschien daarom ? Ik ben het zelf ook ook van plan vandaar .
Grtz,
Levi
Zo te zien is dit een drukregelaar met filter (google Filter King) vandaar na de pomp
Ingediend door jackalj op za, 26-05-2012 17:47
ik vind het echt een mooie mini om te zien. geen filmpje van het geluid?
RE: clubman 1380 gt
Ingediend door Sol1d op di, 22-02-2011 20:32
na lang zoeken naar een deftige clubman heb ik er ene gevonden op ebay, deze had volgens de advertentie een grondige restauratie ondergaan.
Meeste zullen dit raar vinden maar ik heb na de aankoop beslist om hem volledig te slopen om hem terug volledig op te bouwen, want in mijn ogen was hij niet zo perfect
na paar uurtjes slopen
Achter het dashboard hebben ze niet eens gekeken en de bodem was gewoon voorzien van een extra laagje coating met hier en daar zeer roestige plaatsen.
Bijspuiten
wielkassen coaten
reviseren van subframes + vervangen van hydraulische vering naar droge
voor de opbouw worden er onderdelen gebruikt van een mpi en gt
en dit allemaal na een heel lang wiekend werken