Wat een gaad ding!
Andere motor inbouwen... Een 16v zeker? :p
Vind de wielen em niet slecht staan hoor... 12"?
- Login of registreer om te reageren
Wat een gaad ding!
Andere motor inbouwen... Een 16v zeker? :p
Vind de wielen em niet slecht staan hoor... 12"?
Ben er verder ook wel tevreden mee.
Het rijden met de turbo is lekker old school, gigantisch turbo gat
De huidige velgen zijn 13inch maar mijn in ziens te modern,
vind een clubman op 10inch wat klassieker ogen.
Wat betreft de motor, de gedachte dat onderdelen schaars worden, is een reden.
16 klepper blijft idd leuk,
heb vorig jaar in een swift conversie gereden en dat gaat zeker en is niet te vergelijken met dit.
Maar ik wil nu graag bij een a-serie blijven dus wie weet wat het word.
Een SPI of MPI met supercharger lijkt me wel een goede vervanger
Oe... Supercharged mpi is zeker leuk!
Je hebt vast de fimpjes van Mighty Car Mods gezien :p
En beredenering achter de wielen snap ik op zich wel ja.
Vreemd, mijn andere foto's op de site zijn wel zichtbaar, iemand een idee?
Mooi project, en mooie Estate! Foto's zijn niet zichtbaar als ik het bericht 'gewoon' bekijk, maar bij het naar beneden scrollen als ik deze reactie plaats zie ik ze wel...
Heb je het schuim voor de stoelen gewoon bij een 'schuimkoning' vandaan gehaald? of een specialist voor autostoelen?
Ik snap er ook niks van hoe dat nou komt met die foto's.
Het schuim heb ik via marktplaats gekocht van iemand,
Die had ze ooit besteld bij mini sport uk. De stickers zaten er op.
Maar op zich niks bijzonders, zijn zelf ook wel te maken.
RE: Clubman Estate 1.3 Turbo
Ingediend door de Geertsjes op zo, 10-01-2016 12:58
Het is alweer een tijd geleden dat ik een showcase heb bij gehouden over mijn mini's.
Eigenlijk zouden we alleen maar even gaan kijken uit nieuwsgierigheid bij deze estate, hij zag er op de foto's goed uit, maar vaak in werkelijkheid valt het dan tegen, je herkent dat wel...
Maar goed, wij erheen en kwamen bij het huis aanrijden en daar stond hij op de oprit, als een pareltje te glimmen. mijn enthousiasme was gewekt
En ondanks dat we alleen maar gingen kijken is de verliefdheid toen toegeslagen en hebben we de mini gekocht.
De estate zoals hij te koop stond:
Op de mini was eigenlijk weinig aan te merken, een nieuw voorraam was het eerste wat me opviel op de diepe krassen waar ik tegen aan keek op de terugweg naar huis.
Verder viel me toen eigenlijk pas op dat de mini bij hogere snelheid een best hoog toerental had.
Als ik 120 op de tom tom reed dan was het toerental bijna 5000 toeren.
Verder was de afwijking op de teller gigantisch
Puntje van aandacht dus.
Omdat we veel naar Engeland gaan en veel op de snelweg rijden willen we toch met wat minder toeren en wat harder op de snelweg kunnen rijden.
Verder wilde ik toch de motor even onder ogen nemen, je weet maar nooit wat je koopt vooral niet met een turbo.
Samen afspraken gemaakt met een bekend minicenter en de motor gecontroleerd en het diff vervangen voor dat van een MPI.
Het motortje zag er verder goed uit, uit voorzorg een lager vervangen en wat kleine dingen. De turbo had minimale speling op het asje en zag er verder ook goed uit, gelukkig!
Na de grote rit naar Engeland vond ik de stoeltjes toch wel wat doorgezakt en was dit het volgende klusje.
Een update naar modernere SPI stoelen komt in de loop der tijd wel, voor nu zitten deze stoeltjes me prima!
In Engeland hadden we nog een setje striping meegenomen aangezien de mini wel erg blauw is.
Erg tevreden met het resultaat
En zo staat de mini er op het moment bij.
Plannen voor dit jaar zijn:
-op 10 inch zetten, waarschijnlijk GB's of ATS velgen eronder,
-heel misschien andere motor inbouwen...