Weer een kleine update:
Maandagavond flink aan de slag geweest om de aandrijving van voren weer in orde te maken.
Heb de aandrijfassen weer in elkaar gezet en voorzien van nieuwe stofhoezen.
Daarna begonnen aan het fuseehuis.
Hier nieuwe wiellagers ingezet en de bovenste en onderste fuseekogels erin gezet.
Hierna heb ik de flens voorzien van de wielbouten en de flens met de nieuwe schijfrem voorzien.
Hierna was het een kweste van de aandrijfas, fuseehuis en de schijfrem aan elkaar te verbinden.
Hier nog wat foto's van hoe ze er nu uitzien
Nu nog de remklauwen voorzien van een kleurtje en die daarna ook reviseren en op de aandrijving vastzetten
Groetjes maikel
- Login of registreer om te reageren
RE: Dimphy's en maikel's turbo mini.
Ingediend door dimphy+maikel op do, 09-04-2009 18:39
Hoi jongens.
Bij deze mijn nieuwe project wat ik hoop voor augustes af te hebben.
Het gaat hier om een mini van '83.
Deze mini moet niet zoals normale mini's worden maar een beetje getuned.
Er komt een zeemax bodykit op.
Van de voorkant komt er een flipfront op waardoor je de hele motor en ophanging kan zien.
De kleur is nog niet bedacht.
Er komt natuurlijk ook een leuk motorblokje in.
Dit wordt waarschijnlijk een gereviseerd 1275 blok die wordt opgeboord naar 1293.
Verdere eigenschappen zijn:
Turbo Blok met (bored to 1293, Forged Pistons,18cc lightweight forged pistons,phase 2 camshaft,duplex timing kit,ARP Con Rod bolts,ultra light steel flywheel, Ultra steel backplate and AP clutch)
Gemodificeerd cylinderkop (The spec is - 35mm inlet & 29mm exhaust valve, 28cc chambers, 9 stud, double valve springs, bronze valve guides, 3 angle valve seats, Unleaded)
Rebuilt gearbox with 2.9 final drive (Central Oil pick up, Cross Pin Diff)
Bleed valve 3 way in car
Dump Valve Uprated, 10psi+ Boost
Gemodificeerde actuator
Aangepaste Carburateur
Later is nog de bedoeling om verstelbare draagarmen er onder te zetten.