Inmiddels hebben we het volgende aan de Pimlico gedaan.
hij had in Engeland 8 jaar stil gestaan, dus er zat het een en ander vast.
Motor aan de praat geholpen.
Andere carburateur
Koppeling gangbaar gemaakt
Nieuwe uitlaat
(de oude was volgepropt door muizen)
Nieuwe LCB
Nieuwe remmen voor en achter
Nieuwe remcilinders achter
Nieuwe kenteken verlichting
(kentekenplaten zijn in Nederland breder waardoor de originele niet meer pasten)
Nieuwe koplampen
(NL ipv GB)
Nieuwe waterpomp
Nieuwe radiateurdop
Nieuwe Thermostaat
Nieuwe achterlichten (LED-verlichting)
Remsysteem veranderd van diagonaal naar voor-achter gescheiden.
Nieuwe accu
Diverse nieuwe pakkingen
Remolie ververst
Importkeuring
Kentekenplaten laten maken
[u:2femyk20]Wat nog moet voor de APK[/u:2femyk20]
Remmen achter iets bijstellen
Motorkapslot vervangen (motorkap blijft niet dicht)
Accu vastzetten
- Login of registreer om te reageren
RE: Domino Pimlico
Ingediend door MvN op za, 22-08-2009 07:26
Na alweer een tijdje een New Mini te hebben gereden ging het toch weer kriebelen.
Tijdens het Barbecue-weekend van Mini Club Brabant hebben we besloten om weer
"iets" classics te kopen.
Het zou dan wel een kitcar worden, net zoals Miniboer die heeft.
Op die manier zouden we af zijn van de vervelende roestduivel.
Edwin vertelde dat er op dat moment 1 op ebay stond, maar dat we niets overhaast
moesten kopen, zo gezegd niet gedaan, de ebay advertentie eindigde 2 dagen later
dus er moest gehandeld worden.
Op het eind van de veiling snel een bod gedaan (laatste 10 seconden) en hopen dat
het goed ging, en het ging goed, we hadden hem.
Een aantal dagen later zijn we de Pim zelf op gaan halen.
Dit viel allemaal iets duurder uit dan we gedacht hadden omdat de Pimlico niet reed.
Maar dat mocht de pret niet drukken.
In de vakantie zijn Edwin en ik driftig aan het sleutelen geweest om alles in
orde te hebben voor de APK en importkeuring.
De 2de avond hadden we de motor al draaiend.
Woensdag 12 augustus zijn we naar het RDW geweest voor de importkeuring.
die dag bestond vooral uit wachten, rond 10.00 waren we in Rijen en om 11.55
reed de auto die voor mij was uit de keurhal.
Inmiddels begn het te regenen en heb ik de Pimlico een stuk naar binnen gereden.
De RDW medewerker zei dat ik hem gerust helemaal binnen kon zetten,
dus zo gezegd zo gedaan... inmiddels was het 12.30 geworden en moest er eerst
gegeten worden, en bij het RDW doen ze daar langer over dan dat ik van mijn
werkgever mag.
Maar nadat ze klaar waren met eten was ik aan de beurt, weinig problemen gelukkig
met name omdat Edwin zijn Pimlico een jaar eerder in Rijen op kenteken had gezet.
het was wel 15.00 uur geworden eerdat we thuis waren.
Inmiddels hebben we het kenteken binnen en de platen zitten er op, helaas zijn we
nog niet helemaal klaar voor de apk, maar dat duurt niet lang meer.