Elixir Mini 1000cc

RE: Elixir Mini 1000cc

hallo mede forumers,

even voorstellen:
mij naam is Johan van Lent ik ben geboren en getogen in gorinchem en ben 20 jaar oud. ik volg een opleiding voor zelfstandig ondernemer en wil die aankomende zomer afronden. eind januari heb ik mijn eerste mini gekocht. ik wil gaan proberen om hem zo veel mogelijk orgineel te houden en op te knappen. alleen heb ik weinig verstand van autos dus het zal allemaal niet zo snel gaan.

Austin mini 1000. zo heb ik hem gekocht.



tot vorige week heb ik zo met deze mini gereden tot dat het heel hard ging regenen en ik smorgens een keer met de mini naar school wou gaan en heel de achter vloerbedeking van me mini nat was aan de bij bestuurders kan.

gelukkig heb ik een hele goeie vriend die een grote garage heeft waar mijn mini in mag staan.


afgelope zondag ben ik dan ook aan de slag gegaan en het halve interieur der uitgehaald.




toen kwam ik me grootste nachtmerrie tegen ROEST!! bij de bestuurders kant in de (kaartenbak??) kwam ik deze plek tegen:S


nu nog even regelen dat er iemand voor mij er een nieuw stukje in kan lassen.

RE: Elixir Mini 1000cc

Nu je je interieur eruit hebt kan je gelijk even de andere plekken van de aankooptips meenemen: http://www.minisevenclub.nl/body.php?se ... 453d824bda
Als er dan toch aan gelast gaat worden kan je maar beter alle gaten meenemen.

RE: Elixir Mini 1000cc

leuke mini,
jammer van de roest, maar welke mini doet dat niet.

succes met opknappen

RE: Elixir Mini 1000cc

Als roest je grootste nachtmerrie is dan wordt dat nog leuk met een Mini ;) Karretje ziet er overigens leuk uit.

Dennis

RE: Elixir Mini 1000cc

De mini heeft een aantal weken stil gestaan en nu start hij niet meer.
tank stond bijna leeg dus die heb ik eerst bijgevuld. Tevens heb ik de accu vervangen en de zekeringen na gekeken. na wat gelezen te hebben op het forum denk ik dat het ergens bij de ontsteking zit. alleen ben ik zelf nog niet zo thuis in de techniek van de mini dat ik het probleem opgelost krijg. alle hulp is welkom

RE: Elixir Mini 1000cc

Beste wat je kan doen is even controleren of hij geen benzine krijgt of dat er wellicht een vonk mist.

Controle of er benzine in komt:
even goed doorstarten (niet heeel lang, dat kost je een startmotor). en controleren of dat de bougies 'nat' zijn. Wanneer nat dan krijgt hij dus benzine. Als je droge bougies hebt zou je eens kunnen proberen of hij wel aanslaat op een andere brandstof. ( remreiniger, deodorant, luchtverfrisser) even luchtfilter er af en tijdens het starten inspuiten.
Slaat hij aan dan weetje dat het niet aan de ontsteking ligt maar aan de brandstof toevoer.
Slaat hij niet aan dan zou je eens de bougies er uit kunnen draaien, weer terug in de dop drukken en tegen het blok aan houden. Dan kan je tijdens het starten zien ofdat er wel een vonk is.

Ik denk dat je zo al een heel eind moet komen.

RE: Elixir Mini 1000cc

het probleem zit in de elektronische ontsteking morgen even bij de plaatselijke mini shop wat onderdelen halen en hopelijk eind van de dag rijd die weer :D