Full clubman restauratie

RE: Full clubman restauratie

Onlangs een projectje gekocht waar ik vandaag mee begonnen ben.

Dit zij al een paar foto's van de huidige toestand:
link
link

Een harde kast, buiten een gaatje in de rechtervleugel:
link

Er zatten 2 motors bij, waarvan één 1000:
link

En een 1300 uit een metro, en een hoop extra onderdelen.
(Opgepast, iets grotere foto's)

link
link
link

Dan het werk van vandaag.
Voorsubframe gekuisd, gedroogd, geschuurd, ontvet en in roestwerende verf gezet.




Nog een paar jaar en hij is af :+)

RE: Full clubman restauratie

Waarom laat je de subframes niet poedercoaten ? Kost de hoofdprijs niet en is veel beter en sterker.

Oja,zie dat jij ook een Monte Carlo hebt,staat bij mij ook 1ntje in de garage ;)

Succes verder met de resto d:)b

RE: Full clubman restauratie

Ik had meer verf staan dan budget, dus wou ik dit eens proberen.
Kheb nog 2 andere subframe's staan, waarvan er zeker 1 gepoederlakt wordt (ooit) voor de monte carlo en dan doe ik nummer 3 wel ineens mee.

Allemaal veel-jarenplannen...

RE: Full clubman restauratie

Mooi project en zo te zien inderdaad een redelijk harde body. Van welk jaar is de auto? Ze te zien aan het rempotje eentje van begin jaren '70.

Dennis

RE: Full clubman restauratie

Ik heb ondertussen ook de papieren te pakken gekregen en blijkt dat het een 1275GT is.
Ben ik niet vies van :P

Nog even een update:
De vleugel met het 'gaatje' is eraf.


Ik ben ook een beetje aan het experimenteren geweest met electrolyse voor ontroesten:
De rechtse klauw was de meest verroeste van de twee voor de electrolyse :)


Deze week de vleugel vastlassen en de vliegroest eraf schuren.

RE: Full clubman restauratie

Vleugel staat erop d:)b