Het project is begonnen!!!!

RE: Het project is begonnen!!!!

Ik heb dus een maandje geleden ook een Mini gekocht en ik wilde hem een beetje gaan opknappen. Maar eenmaal aan het strippen gegaan, wil ik hem echt vanaf de grond af aan opnieuw opbouwen en een paar dingetjes aanpassen naar mijn smaak. Het is een maifair 1000 uit '86, maar ik heb al een nieuw blokkie op de kop getikt. Het is een blokkie uit een MG (volgens het alu kleppendeksel) motorcode 12HD16 100553. Dus die gaat ook helemaal uit elkaar want die had volgens de vorige eigenaar al 3 jaar stil gestaan. Nu had hij ook nog een poly flipfront liggen en ik had het met hem er zo over dat ik dat misschien ook ooit nog wel wilde. Zegt hij zo, och neem hem dan maar mee! :D :D Gratis!!! Dus dat is ook niet verkeerd dacht ik zo.

RE: Het project is begonnen!!!!

Die motorische vragen kun je kwijt in: wie heeft er ook een 1380 in tm&t...Lees het betreffende topic maar is door, zul je interessant vinden

RE: Het project is begonnen!!!!

Dat topic had ik al helemaal doorgespit, maar daar ben ik weinig over prijzen te weten gekomen. En waar kan je het best onderdelen bestellen? Want ik wil veel zelf gaan doen aan het blok. Alleen de dingen zoals opboren zal ik wel uit moeten besteden. Dus als iemand nog wat goede adresjes voor me heeft.......

RE: Het project is begonnen!!!!

Zo, vandaag weer aan het slopen geweest. Het plaatwerk aan de voorkant ligt allemaal in de vuilnisbak. De laatste dingen nog gedemonteerd. Dus nu is het een kwestie van alle roest verwijderen en nieuwe plaatdelen bestellen en erin lassen. Hier staan wat foto'van het project: link

Word vervolgd

RE: Het project is begonnen!!!!

Ik ben vrijdag avond nog ff bezig geweest met de bitumen van de bodem af te bikken. Lekker kl*te klusje. Ik heb nu nog de blaren op m'n hand staan. Nu is ook duidelijker te zien dat de bodem rechts achter ook aan vervanging toe is. Ook de dwarsbalk die dwars door de auto loopt wil ik vervangen omdat de vorige "restaurateur" alle roest gewoon afgedekt heeft met siliconenkit. Dat is dus lekker gaan doorrotten daaronder.
Maar waar kan ik nu het beste deze plaatdelen gaan bestellen?

RE: Het project is begonnen!!!!

Het blok is volgens het nummer van een gewone austin metro, maar dat maakt verder toch niet veel uit...

Succes met de restauratie! :)

RE: Het project is begonnen!!!!

Heeft een standaard metro blok nou grotere kleppen dan een mini 1275 blok? Zoiets dacht ik opgevangen te hebben namelijk....

Maar waar kan ik voor een normale prijs wat plaatwerk kopen? Ik zag [bij een bedrijf] op de site wel prijzen staan, maar daar sloeg ik steil van achterover! Zoals de dwarsbalk voor in de auto, waar volgens mij ook je stoelen op staan, die kost daar gewoon 379 euro! Dat is hopelijk een typfout zeg! Verder had ik al gekeken op link , dat zijn betere prijzen, maar die heeft niet alles. Dus wie o wie weet nog een adresje voor me?

[size=75:2s48ilaz][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Eelke][/size:2s48ilaz]

RE: Het project is begonnen!!!!

Als die dwarsbalk is verrot moet je toch eens goed gaan nadenken of je niet naar een betere Mini kan gaan zoeken. Die dwarsbalk is waarschijnlijk alleen origineel te krijgen en dan zal die prijs [die je noemt] niet ver bezijden de waarheid zijn of je moet je plaatwerk in Engeland gaan bestellen.

Dennis

[size=75:1jrrh8y5][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Eelke][/size:1jrrh8y5]

RE: Het project is begonnen!!!!

Omdat er 1 balk verrot is meteen maar een andere mini kopen? Alsof er mini's rondrijden die niet rot zijn(ongerestaureerd natuurlijk) Nee, dat is geen optie. En anders maken we zelf wel een balk. Plaat op maat maken en in de zetbank ombuigen en klaar. Maar het is gewoon makelijk als je een kant en klare balk erin kunt zetten.

Maar ik ben dus gister begonnen met het verwijderen van de 4 strippen die tussen de schermen aan de buitenkant zitten. Ook de rand bij de banaan is weggeslepen en en komen geen bumpers meer op. Ik wil de carroserie zo strak mogelijk hebben. Het flipfront gaat omhoog scharnieren zoals een normale motorkap. En ik ben nog aan het meten en proberen of ik er suiside doors in kan maken. Dus er gaan nog wel een paar maandjes werk inzitten denk ik zo....

RE: Het project is begonnen!!!!

Zo, weer eens een bericht van mijn kant. We zijn druk bezig om de mini weer hard te krijgen. Er zitten nieuwe dorpels onder (onder, instap en binnen) en het schutbord is zo goed als klaar. Dus nu nog een stuk kofferbodem, banaan, parafan en een klein hoekje in de bodemplaat. En het belangrijkste nieuws, over 3 weken staat hier een Suzuki Swift gti mK1!!! Ook heb m'n 1300 blokkie verkocht aan een kennisje. Ik zal nog maar even geen To Do List neerzetten, want die word een beetje erg lang geloof ik. Ik zal binnenkort even wat foto's uploaden.

Word vervolgd....

RE: Het project is begonnen!!!!

En ik ben nog aan het meten en proberen of ik er suiside doors in kan maken. Dus er gaan nog wel een paar maandjes werk inzitten denk ik zo....

Wat betreft die deurtjes.... Ik weet niet van welk bouwjaar je mini is maar deuren de andere kant op laten scharnieren is (ik meen vanaf 1965) bij wet verboden!

RE: Het project is begonnen!!!!

alles over suicide deuren.. http://minisevenclub.nl/forum/viewtopic ... ht=suicide

mag volgens mij wel.. maar staat daar allemaal in..

RE: Het project is begonnen!!!!

Ik heb zelf nog twee eenden (1957 en 1963). Op de eend van 1963 zit een kenteken van 1972. Een keurmeester van de RDW (bij steekproef) gaf aan dat de combinatie van zelfmoorddeurtjes en kenteken 1972 wettelijk niet kan/mag.

Ik moest dus op zoek nar een ouder kenteken (lees 1963) om e.e.a. wel door de keuring te krijgen.

Ik kan het mis hebben maar ik ben zo eigenwijs te denken dat zelfmorddeurtjes bij een mini met een kenteken van de jaren 80 of 90 dus absoluut niet kan!

RE: Het project is begonnen!!!!

de dwarsbalk in de auto kan je ook in imitatie krijgen hoor. Deze kost iets van 100eur. helaas mag ik hier geen bedrijfsnamen geven |:( |:(

RE: Het project is begonnen!!!!

Ja, er komt denk ik toch wel een nieuwe balk in aangezien ik toch voor de originele stoelen ga. Dus dat is dan wel makkelijk. Maar gister dus de subframe eronderuit gehaald en de mini op albert heijn wielen gezet. Ziet er wel grappig uit en erg makkelijk manouvreren in de werkplaats :D En ik ben uiteraard weer eens m'n camera vergeten, dus de foto's komen deze week wel.

RE: Het project is begonnen!!!!

Eindelijk de nieuwe foto's. Kijk en huiver...

link

RE: Het project is begonnen!!!!

Zo, we zijn weer eens aan een update toe. Vorige week een Suzuki Swift GTI MK1 opgehaald en die is ondertussen gesloopt. Dus het is nu definitief dat die motor er in komt. En hoogst waarschijnlijk met carburateurs erop.
Maar ik ben vandaag met de bodemplaat bezig geweest. Ik heb een heel stuk onder de dwarsbalk aan de rechterkant opnieuw erin gelast, zoals het wel hoort en dus niet zoals de vorige eigenaar het wel ok vond. Ook heb ik de nieuwe dwarsbalk pas gemaakt. Nou ja, 1 mm ingekort :D Super pasvorm gelukkig! Dus volgende week ga ik die balk erin lassen en hopelijk nog een stuk bodemplaat aan de achterkant vervangen.
En ik heb ook een paar mooie 13" honingraat velgen gevonden. Foto's volgen nog.

RE: Het project is begonnen!!!!

Ik ben niet echt van de updates geloof ik. :( Dat is alweer een poosje geleden. Maargoed, er komen dus carburateurs op van een R1, schijnt erg goed te lopen op zo'n blok met een paar andere nokkenstokken. Dus we moeten ook nog op zoek naar een setje fast road nokken.

Ik heb de carroserie zo goed als roestvrij. Nog een paar plaatjes lassen bij de schokbrekersteunen en het schutbord. Dan kan de parafan erop en de A panelen. En de A stijlen moeten nog gedeseamed worden.

Ook heb ik besloten om voor een clubman front te gaan, te mooi gewoon :D En ook wat praktischer ivm de extra ruimte. Dan kan de motor weer iets verder naar voren gekanteld worden, zodat ik wat meer bij de originele hoek van 15 graden kom en dus minder problemen zal krijgen met de olie aanvoer.

Ik ga morgen met de deuren in de weer. Een paar nieuwe deurhuiden liggen al klaar om verlast te worden. Als dat klaar is gaan we met het aanpassen van het subframe beginnen en een spruitstuk maken voor de carburateurs.


En de nieuwe foto's staan gewoon weer bijgevoegd op link

RE: Het project is begonnen!!!!

Vandaag weer even met een deur aan het stoeien geweest. Valt niet mee on er "even" suicide doors in te hangen. Maar ik ben op de goede weg :) . Van buitenaf kan de deur geopend worden en op slot draaien werkt ook. Nu nog alles zo verbouwen dat het van binnenuit ook werkt. Maar dat is voor volgende week.

RE: Het project is begonnen!!!!

vervolg van dit project zie je hier!

link