RE: Honda Mini
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 03-12-2010 17:57
cool ! Ik heb het project idd zien staan op Marktplaats, zit ook een flipfront op
Ben benieuwd hoe het word, ik blijf het topic volgen
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 03-12-2010 17:57
cool ! Ik heb het project idd zien staan op Marktplaats, zit ook een flipfront op
Ben benieuwd hoe het word, ik blijf het topic volgen
Is dat die bruine, die op een bekende ver(koop)site stond?
Leuk project!
Veel succes ermee!!
inderdaad leuk project,
veel succes en plezier ermee,.
groetjes seffens
Ja, van de bekende verkoopsite. Ik had al interesse toen Wouter hem verkocht, maar was toen net te laat. Maar heb hem nu toch
Dennis
Succes met je aankoop, ik ben degene die bij de verkoper bezig is geweest om alleen de body te kopen. Misschien heb er er bij aankoop van gehoord. Ik heb er vanaf gezien omdat er toch wel het één en ander voor mij belangrijke onderdelen aan miste. Ziet er inderdaad vreselijk uit maar volgens de gegevens valt het mee. Ik heb zelf intussen waarschijnlijk al een alternatief gevonden, en ik heb ook eigenlijk geen haast. Ik volg wel wat je er van maakt.
ik ben benieuwd ga ik zeker volgen , ik hoop er zelf ook nog eens 1 te bouwen
succes
Ach, wat is belangrijk...belangrijkste voor een dergelijke constructie is dat de donor motor compleet is. De rest is allemaal Mini en daar is vrij eenvoudig aan te komen. De prijs voor het geheel is goed, in onderdelen is het dat al waard.
Dennis
de A serie motor is in dis-credit gebacht zo
wel leuk weer een nieuw project, hopelijk net zo geslaagd als de suzuki strax als ie rijdt
have fun
Kijk aan komt ie toch nog goed terecht, ik vond het al zonde als de slijptol er in zou gaan
Mvg,
Robert
He He eindelijk weer een Honda Mini in de maak, begon me al eenzaam te voelen, veel plezier met het bouwen
Gelukkig heeft iemand de durf om dat project te kopen...
Respect en veel succes!!!
Dennis,
Veel succes met het project. Ben blij dat jij hem nu hebt en er wat van gaat maken. Ik vind het wel zonde dat ik hem weg gedaan heb maar af en toe moet je keuzes maken he! Nu opzoek naar een garage met plek voor meerdere mini's
Maak er wat leuks van!
Groet,
Sebastiaan
Ik wil jou nooit meer horen zeggen...Wat moet je met al dat spul.
Je begint zelf ook een aardige Hector-the-Collector te worden zo..
Ach ja, soms kun je de verleiding niet weerstaan zeker als de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding goed is...
Vandaag wat foto's gemaakt hoe het spulletje er nu bij staat. Morgen gaat het voorste subframe met blok eraf en kan ik het subframe afmaken en ook de body aanpakken qua verstevigingen.
Dennis
hee dennis goed bezig zo te zien , ik ga mijn eigen morgen even op de tank storten even wegen en dan inpakken want ik denk dat we niet mee kunnen rijden .
en er is ook niemand van jou regio die komt , dus word toch opsturen
spreek je snel
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 10-12-2010 19:40
ziet er op het eerste gezicht wel netjes uit, ook het frame met de bevestigingen . Je zou er misschien ook een paar carbs of webers op kunnen maken ipv injectie misschien verander je dan wel wat aan die 125 pk (nouja ook genoeg toch in een Mini :)" title="Evil" /> )
Vandaag het motorblok en het subframe gedemonteerd. Van het subframe werd ik niet echt vrolijk. Het hele onderste gedeelte moet opnieuw, jammer maar helaas, maar het moet wel goed zijn.
Dennis
ja dat snap ik dennis van dat subframe daar zou ik ook niet zo snel 125 pk op vast schroeven
ik heb je tank nog even gewogen vandaag die weegt 6 kilo dus kan opgestuurd worden voor 6,nog wat
gr marcel
De slijptol is al deels in het frame gegaan en ik ben eruit hoe de boel aan te pakken. Na wat research ga ik grote delen van een Allspeed frame nameken. Gaat allemaal goed komen en het frame wordt heel erg stevig .
Dennis
we maakte ons al zorgen
wordt dit nou een die hard circuit racer? slicks en alles? mischien een kunststof flipfront? kunststof deuren? (even bellen, doen we een groeps aankoop )
Nee, de diehard racer wordt de Mini met Suzukiblok, die is lichter en heeft meer potentie en heeft al heel veel speciale onderdelen en krijgt er nog veel meer
Dennis
Ben even stevig aan de slag geweest en heb het blok nu goed in het frame hangen. Dat is niet helemaal zonder slag of stoot gegaan. Probleem was de voorste bevestiging van de trekstangen. In eerste instantie had ik die verplaatst tot iemand me er op attent maakte dat dat niet zomaar kan en je zo extreem "bumpsteer" veroorzaakt.
De oplossing was het blok 20mm hoger in het frame te hangen en het iets indeuken van de carterpan. De trekstang loopt nu nog licht tegen het carter aan, dat wordt opgelost door de carterpan iets in te deuken. Door het hoger hangen van het blok krijg ik ook voldoende ruimte tussen trekstang en krukaspoelie.
Wat ik nu nog moet doen is de boel aflassen en hoekverbanden en andere verstevigingen inlassen.
Dennis
Dennis schreef:
en je zo extreem "bumpsteer" veroorzaakt.
For the record... wat wordt verstaan onder bumpsteer?
Bumpsteer wordt veroorzaakt door een foute geometrie van de wielophanging. Tijdens het in/uitveren wordt een sturende beweging doorgegeven naar het stuurhuis, vandaar de naam bumpsteer. Een Mini heeft daar sowieso al last van en als je de geometrie dus gaat veranderen wordt het alleen maar erger.
Dennis
mooi blokkie hout, hihihihihii
errug gaaf Dennis, ben erg benieuwd hoe het gaat worden allemaal...
Tja, als je motorsteunen niet binnenkomen en je wilt toch verder moet je wat en dat was in dit geval een blokje hout van de juiste dikte
Dennis
Het subframe is min of meer af. Alle verstevigingen zitten erin en alles is afgelast. Alleen de motorsteunen heb ik nog niet definitief vastgezet, omdat ik eerst wil zien of ik wegkom met het 20 mm hoger zetten van het blok.
Omdat het passen qua hoogte pas dit weekend kan, begin ik morgen alvast aan het frame voor het Opel motorblok
Dennis
Van het weekend ook nog even bezig geweest met de body. Vooral het doorlassen van het schutbord was een flink karwei. Nu moet ik alleen het blok passen om te zien waar ik ruimte heb om het schutbord te verstevigen.
Ook nog de onderkant van de hoeken van de paravan ingelast/deels gerepareerd. De openingen voor de ventilatiegaten waren al dichtgelast, maar ook daar moest nog het een en ander gelast worden.
Wat de body betreft moet er nu alleen nog een gat in de rechter dorpel gemaakt worden en een stukje ingelast worden onder het rechter achterraam
Verder het subframe in de lak gezet, maar dat wil door de lage temperaturen niet zo heel goed drogen.
Dennis
Voor:
Na:
Wat een k....werk was dat zeg....hele dunne plaat aanelkaar zien te krijgen, maar het is gelukt Zaterdag gaan we weer verder...
Dennis
tering zeg!
ben even op vakantie en de projecten schieten uit de grond!
ik blijf het volgen!!
omdat je toch vaak hoort over torque steer met dit soort motoren.. kwam ik op het bekende forum het volgende tegen..
http://www.16vminiclub.com/forums/showp ... tcount=417
Jaapio
jaapio1984 schreef:
omdat je toch vaak hoort over torque steer met dit soort motoren..
geeft niet, half gas kom je ook nog behoorlijk los haha
Ziet er heel apart uit, maar ik weet niet of de toch wel iele stuurarmen van een Mini tegen een dergelijke constructie kunnen. Je krijgt waarschijnlijk toch een flink hefboomwerking. Bij de Suzuki Mini heb ik weinig last van torquesteer, maar die heeft ook niet echt heel veel pk's. De Honda zou goed moeten zijn voor 125 pk.
Dennis
Jaapio, die link van jou gaat over bumpsteer . Torquesteer kan volgens mij alleen opgelost worden door aandrijf assen van gelijke lengte.
Was even in de war toen ik dit topic zag, Dacht dat ik het suzukimini topic had
Maar ziet er al goed uit zo
Even over dat lassen,
Waarom las het het niet pulserend? Dan krijg je een betere doorlas. Het lijkt er nu op alsof er nu echt een las op ligt.
En heeft de verplaatsing van de stuurkogel ook niet te maken met het verlagen van wagens waardoor er dus bumpsteer ontstaat?! (honda > extreem verlagen )
En zover veert een mini toch niet in
Pulserend lassen? Wat moet ik me daar bij voorstellen? De plaat is gewoon erg dun en als je dan probeert door te lassen ga je er meteen doorheen. De las ligt er trouwens altijd iets op.
Dennis
Zie het maar als allemaal hechtlassen achter elkaar.
Dan kan je het apparaat hoger zetten, omdat je tussen door wacht. Zo kan de warmte wegtrekken waardoor je materiaal niet te warm word.
Lijkt een beetje op Pulslassen zoals bij Alu en Tig vaker word gedaan. Alleen met tig behoud je dan de valmboog.
En las moet ook wel bol zijn, anders is de las zwakker dan het basismateriaal.
Maar ik bedoel dat je nu echt de las er op heb liggen, en heel weinig doorbranding.
Maar mss dat het in 't echt wel mee valt.
zoals hij t gelast heeft waait het niet meer los hoor
maar je hebt n punt!
Het zijn inderdaad allemaal hechtlassen achterelkaar gedaan met een 380v lasapparaat op stand 4...het zit wel vast hoor. Er komen overigens nog extra verstevigingen van het schutbord, want al heb ik dit doorgelast, sterk genoeg vind ik het niet.
Dennis
als je een beetje kunt lassen is de las vaak sterker als het materiaal zelf....
daarbij speelt (wat G-force zei) het ''doorlassen'' een grote rol. niet er op maar er ''in'' lassen.
zo kun/moet je bij het lassen van 2 platen, de platen slijpen onder 45 graden, dan heb je dus de halve dikte vd plaat om een las in te leggen.
RE: Honda Mini
Ingediend door Dennis op vr, 03-12-2010 17:54
Nu de kogel door de kerk is dus ook maar een nieuw showcase topic. Deze winter wilde ik eigenlijk mijn Estate van een Opel blok voorzien, maar dat gaat voorlopig even de ijskast in. Reden: aankoop van een gestrand project, namelijk een Mini met een Honda D16 motorblok. Dat is een 1600 16v non-vtec met iets van 125pk. Dit is het oude project van Wouter en wordt door de huidige eigenaar verkocht wegens aanschaf van een Estate en daardoor gebrek aan ruimte.
Er moet nog heel veel aan gebeuren, maar het blok hangt al in de auto. Wat moet er zoal nog gedaan worden: roest bijwerken aan de body, maar die is op het oog redelijk hard. Verder moet de body ook nog hier en daar verstevigd worden, tevens nog de draadboom, achterste motorsteun, onderste wielophanging, koeling, brandstofleidingen, remmen, aflassen subframe etc.
Al met al best wel veel, maar ik heb onderhand wel wat ervaring op dit gebied. Veel onderdelen zijn al aanwezig dus qua onderdelen is de investering beperkt. Waarschijnlijk zal de auto wel na afronding in de verkoop gaan. Ik vind alles werkend krijgen eigenlijk de grootste uitdaging en ik heb al een Mini met Suzukiblok, waar nog heel veel voor op stapel staat...
Volgende week ga ik hem ophalen en zal ik wat foto's maken hoe de auto er nu bijstaat....niet schrikken
Dennis