honda zc1 1.6 16v 125 pk

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

hierbij wat foto's van mijn laatste project.
Een clubman met een 1.6 16v honda motor.











De motor loopt maar lekt koelvloeistof op de waterpomp(had ik er ook maar een nieuwe in moeten zetten :( )

Morgen de nieuwe waterpomp monteren en de remmen onluchten.

En dan de eerste proefrit :D :D

Ik zal binnekort nog meer foto's plaatsen en wat meer uitleg geven over het een en ander.

Groeten Dylan

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Ziet er netjes uit.

Ben wel benieuwd naar een filmpje van de eerste testritten.

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Ziet er goed uit, het IMM ga je waarschijnlijk wel halen. Toen je hem op kwam halen had ik daar zo mijn twijfels over, maar ziet er top uit.

Dennis

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Snel naar de rdw ook!

Ik las in de Telegraaf dat er al kamervragen komen over de rdw-keuringen. Nu ben je voor 53 euries klaar, maar ik voel dat dat gaat veranderen.

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Het gaat om Europese wetgeving en die verander je niet zomaar op eigen houtje, maar ja je weet het nooit daarom ga ik ook zsm naar de RDW.

Dennis

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Waarom niet zo apk keuren er staat op kenteken 4 cilinder en dat is deze motor toch ook of niet.

verder ziet het er wel gaaf uit.

gr Frank

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Zoals belooft nog wat foto's.



het plaatsen van de ecu en aanpassen van de bedrading.



zekeringen geplaatst onder het dashboard.



de ecu verplaats, het dashboard ging er net niet voor.



dit wordt het dashboard de stukken links en rechts worden nog bekleed met zwart skai. in het midden komt een digitale teller van acewell met daarnaast eeen temperatuur en oliedruk meter.



de deurtjes worden mat zwart.





nog wat detail foto's van de inlaat buis en het koelsysteem.

vrijdag toch te druk geweest, de waterpomp zit er weer in en het blok heeft warm gedraait.
Dit werkt nu allemaal zoals het moet, alleen de dynamo laadt niet bij.
Of de dynamo is stuk of ik heb een foutje gemaakt met de bedrading, nog weer een klusje er bij.
Maar eerst de remmen in orde maken want dan ik ik de eerste proefrit gaan maken. :)

Groeten Dylan

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Leuk project ! Nog updates ?

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Even een update:

Imm zwitserland gehaald onderweg bij de grens wat koel problemen door een gebroken draad naar de koelfan, deze onderweg maar doorverbonden.

ook springt de versnellingsbak uit de 5e versnelling als deze goed warm is,na ongeveer 250 km rijden.
Heb ondertussen een andere versnellingsbak gevonden.

Binnenkort de bak vervangen en gelijk iets zachtere motorrubbers er in want er zit een trilling in bij 110 km/h.

Groeten Dylan.

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Ben niet nieuwsgierig hoor, maar heb je nog problemen ondervonden bij de RDW of hebben ze alles zomaar goedgekeurd ?

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Heey,

Ik lees dat je een trilling hebt als je 110 km/h rijdt, het kan dan zijn dat je een onbalans in je aandrijfas(sen) hebt. Dan zouden de assen in een bepaalde frequentie kunnen komen waardoor je een trilling in de auto voelt.

Het is maar een ideetje, leuk project!

Succes ermee!

Ciao

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Hoe rijdt ie verder?

Dennis

RE: honda zc1 1.6 16v 125 pk

Ik had het in dennis zijn originele showcase al es gepost.. maar allicht toch ook voor jou van toepassing nu

viewtopic.php?p=572979#p572979

Jaapio