Jefke zijn Mini Cooper 1300

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

Zo, zal me allereerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op het forum.

Ik ben Jeffrey Schaefer, woonachtend in het altijd mooie limburg in het plaatsje Roermond.
Ben 26 jaar jong en woon gezellig samen.
Ik heb diverse auto's gehad waaronder een paar snelle exemplaren zoals een subaru impreza gt turbo Honda accord 2,2 vtec.

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Mini Cooper uit 1991, deze staat ook orgineel op kenteken als cooper zijnde.
Zelf weet ik niet veel van mini's af, aangezien ik altijd aan getunde auto's heb gewerkt maar mini ten alle tijden erg leuke en mooie wagentjes vind.
Ik kreeg dus een leuk aanbod wat ik niet kon afslaan en mijn stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken.
Op het eerste gezicht was ik een beetje twijfelachtig maar na een dik uur bij de auto rond te hebben gekeken en er een kleine rit mee gemaakt heb was ik totaal verkocht.

Het betreft dus een Mini Cooper uit 1991, is in 2008 op kenteken gekomen aangezien dit een ingevoerde auto is.
Hij is in de kleur britisch green alleen de vorige eigennaar heeft de auto in zijn geheel over laten spuiten in deze groene kleur en is helaas het mooie witte dak ook verdwenen.
De auto heeft hier en daar wat roestplekken maar dat is normaal zo ver ik me heb weten te vertellen.
De auto is voorzien van centrale deurvergrendeling op afstand en klasse 3 alarm erin.
Voor de rest is de auto nog helemaal standaard.
Ik wil de auto helemaal stukje bij beetje op gaan knappen en uiterraard naar orginele staat terug brengen wat betreft de kleur.
Voor de rest wil ik wielkastverbreders aanbrengen en dan de mooie brede velgen eronder leggen.

Maar goed, alles met de beetjes natuurlijk, moet wel een hobby blijven.
Ik zal hier binnenkort als de auto is gewassen wat foto's plaatsen en wat ik er allemaal aan ga doen zal ik ook posten met de desbetreffende foto's erbij

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

als er geen wielkastverbreders opzitten is hij niet helemaal origineel meer. maar het klinkt verder als een leuke auto! mischien een paar fotootjes voor de leuk?

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

Oke, heb even wat foto's van mijn mini.

Er zitten wel wielkastverbreders op maar dan de orginele chrome, alleen vind ik deze persoonlijk niet echt mooi.
Hier zijn de foto's.







De kapjes op de koplampen heb ik al verwijderd aangezien deze niet echt veilig zijn heb ik gemerkt, zijn erg scherp.
Ook de chrome strip op het dak heb er ik eraf gehaald aangezien dit schijnbaar roestverwekkers zijn.

Voor de rest is hij nog hetzelfde.
Gisteren samen met Rob aan de auto gesleuteld, onsteking opnieuw afgesteld, andere naald gemonteerd en voor de rest nog een beetje finegetuned qwa afstelling van de motor.
Hij gaat als het meezit over een paar weken naar de spuiter waar hij een mooi wit dak krijgt en de achterkant wordt gerepareerd aangezien de vorige eigennaar hier ergens mee tegen aan heeft gezeten en dit niet echt mooi heeft bijgewerkt.

Hij zal na de hand volledig worden gespoten en roestvrij gemaakt worden, maar dat komt allemaal later.

Gr Jefke

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

Leuke mini! Als de rvs verbreders niet mooi vind en liever zwarte hebt, die zitten er onder als het goed is!

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

hey jefke,

weer een leuke mini in limburg ,

veel plezier en succes ermee.

misschien spotten we elkaar nog eens,

groetjes paul

RE: Jefke zijn Mini Cooper 1300

Zo, kleine update.

Ik heb al het plaatwerk thuis liggen voor de restauratie van de mini.
Compleet voorfront met zijschermen, paravanplaat kokers en orgineel sportpack.
Heb alles orgineel gepakt aangezien ik geen zin heb in slechte pasvorm van imitatie.
Voor die paar euro meer maakt het ook niet uit.
Ik ga proberen foto's te plaatsen van de vooruitgang van de mini.

Groetjes Boes