Leuk Peter (en Carlien)... is dit met hydrolastic ? Hoop dat dat nog goed is.. want dat is nieuw lastig.. Ik kijk uit naar de foto's ..
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Leuk Peter (en Carlien)... is dit met hydrolastic ? Hoop dat dat nog goed is.. want dat is nieuw lastig.. Ik kijk uit naar de foto's ..
Jaapio
Jip, is hydrolastic...
Foto´s van de plek waar hij nu nog staat.
Hij komt de komende weken een keer naar Limburg waar hij gestald gaat worden totdat ik een sleutelruimte heb gevonden.
He, die ken ik....
Toch gekocht?
Wel een leuke uitdaging.
En niet de kofferbakbodem vergeten.
Groet ron
Heel veel knutsel plezier enne wat is dat voor stok in de koffer ...
Ingediend door LimitedSjoerd op ma, 29-03-2010 19:31
ik denk dat dier er in is dezet zodat je de mini makkelijk kan ronddraaien en dus aan de onderkant kan werken.
mooi project dit! ga ik zeker volgen.
Ingediend door MikeJetBlack op ma, 29-03-2010 20:15
Zeker een mooi project!
Heel veel plezier ermee!!
In 1962/3 moest hydrolastic nog worden uitgevonden dus hij was origineel met droge vering. Mocht je dat nieuwe hydrolastic achtersubframe willen ruilen voor een nieuwe voor droge vering, dan houdt ik me aanbevolen. Een goed droog voorsubframe heb ik eventueel ook nog liggen. Jammer ook dat er niet het originele front paneel van 1962 meer op zit, maar dat is eenvoudig te fixen
Dat het motornummer niet klopt, zal over het algemeen geen probleem zijn bij de invoer al wordt er mogelijk een notitie van gemaakt. Maar je kunt ook gewoon een nieuw plaatje met het correcte motornummer laten maken (incl originele bevestigings nagels). Het beste regel je ook even een heritage certificate ter ondersteuning van de originaliteit. Mocht je voor deze dingen hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel
Ingediend door ettore bugatti op ma, 29-03-2010 23:29
Dat is een leuk project.
Komen er schijfremmen op of blijf je dichter bij de oorspronkelijke specificatie?
@ Ayla:
Ja inderdaad, we gaan er gewoon mee aan de slag en kijken wel wat we tegen komen
@ Ukkie/Sjoerd:
Jip, dit is voor een bok, hij draaid wel door een houten plank, dus erg makkelijk is het ook niet
@ Mini4ever:
Jij gaat zeker op korte termijn een pm'mtje ontvangen!
@ Ettore bugatti:
De plannen zijn gewoon origineel, dus met trommels...
Peter schreef:
De plannen zijn gewoon origineel, dus met trommels...
en rechtsgestuurd! :)" title="Evil" /> [size=50:tmq00o0n](hoop ik)[/size:tmq00o0n]
Erg leuk
goed ook dat je hem orgineel wilt houden er zijn er al te veel als cooper replicas opgebouwd
voor de rdw hoef je btw niet zo bang te zijn hoor.
motor nr is al helemaal geen probleem.
als het er maar orgineel uit ziet en er een geloofwaardig chasis nr in staat dan vinden ze het wel best.
de laatste keer vroegen ze me zelfs : "wat is de cilinder inhoud en hoeveel vermogen wil je op het kenteken?"
dat was lekker makkelijk met een mkII midget met orgineel een 1098 maar toen toch echt een 1293 met +80pk.
nooit gezeik dus want het staat d
Peter schreef:
De plannen zijn gewoon origineel, dus met trommels...
Origineel 'single leading shoe' met een remcylinder of toch maar aan de veilige kant zoals de latere Mini's met twee remcylinders per voorwiel?
nonono":rv67b3sq]
als het er maar orgineel uit ziet en er een geloofwaardig chasis nr in staat dan vinden ze het wel best.[/quote:rv67b3sq]
In dit geval is het nog sterker: als de 4 laatste cijfers maar kloppen met de papieren dan zijn ze al tevreden ...
Dit project ga ik zeker volgen!
Succes met de restauratie. In hoeveel jaren zit je te denken?
Mini4Ever schreef:
Peter":1ftdxfwc]De plannen zijn gewoon origineel, dus met trommels...
Origineel 'single leading shoe' met een remcylinder of toch maar aan de veilige kant zoals de latere Mini's met twee remcylinders per voorwiel?[/quote:1ftdxfwc]
Het plan is origineel 1962... maar over dit soort details heb ik nog niet gedacht.
Daarvoor zoek ik dus nog goede documentatie
@ Minipower:
voorzichtige schatting: 5 jaar...
We beginnen vanavond maar eens eerst met een lasapparaat op te halen. Kunnen we op oude motorkappen wat oefenen
Vandaag met een grote bakwagen ff naar haarlem op en neer gereden!
Ingediend door (b)engeltje op za, 10-04-2010 20:48
Hij ziet er nog goed uit op het eerste gezicht. Succes met het opknappen.
Carlien schreef:
Vandaag met een grote bakwagen ff naar haarlem op en neer gereden!
Staat hij hier nu of stond daar de bakwagen?
de mini stond in haarlem, de bakwagen in weert!
nu staan ze beide in weert;)
heb hier nog een subframe staan van een 1964 mini met Origineel 'single leading shoe' met 1 remcylinder per kant
een ook nog een wel een mk1 850 blok van eind 1962
maar verder lijkt het mij een zeer goede bassis om mee te beginnen
en mocht je nog wat hydrolastic spul kwijt willen ik heb er zeer veel interse bij
groet hilberrt
Gisteren heeft Mini4ever even naar het koetsje gekeken, en bijbehorende subframes.
Is dus niks hydrolastic aan, dus zijn ook geen onderdelen bij!
daar ga ik wel naar op zoek...
Ben er ook wel al achter dat ze niet makkelijk te vinden zijn.
ik heb hem zelf voor mijn 61 er woody besteld bij een van de aanbieders recht van hier.
ik mail je de naam wel via pm
stuur ik meteen even een foto mee
Nog een paar foto´s van vandaag.
Er is verder nog niets aan de mini gedaan, behalve verplaatst naar onze eigen werkplek.
We hebben wel al de verschilende onderdelen uit gezocht, om te kijken wat we wel en niet hebben. En wat we eventueel nieuw zouden moeten kopen.
Het eitje ziet er nog netjes uit, alleen de witte plastic kap aan de achterkant is behoorlijk beschadigd.
Voorlopig gaat er ook niet veel gebeuren aan de mk1, behalve het wat bij elkaar zoeken van wat onderdelen.
ziet er goed uit,
ga je ook weer voor geheel orgineel e.d.
want volgens mij is dit niet de goede kilometer teller e.d.
ik mail je nog wel een leuk forum door, heb ik zelf ook veel info en onderdelen voor mijn 61er woody vandaan gehaald
erik
Carlien schreef:
Er is verder nog niets aan de mini gedaan
hij is toch uitgedeukt?
erikvdl schreef:
want volgens mij is dit niet de goede kilometer teller e.d.
De behuizing opzich is wel de goede, alleen de witte kap is de verkeerde (en ook beschadigd...) Daar zoeken we een nieuwe voor. Als ik deze afbelding mag geloven
De teller zelf niet verkeerd... op de teller staat SN4479/10. Dit is voor 62/63'er Super de luxe modellen...
mijn woody heeft alleen de witte behuizing in het midden met een
witte teller erin, dit is de orginele teller in mijn woody, zoals ik wel vaker tegenkom in engeland, in early woody's en mini's
ik weet niet precies wanneer men is overgegaan naar zwarte tellers, zoals die van jou.
ik ga dat voor je uitzoeken,
ik heb een linke meegestuurt van mijn teller, met behuizing
http://i903.photobucket.com/albums/ac23 ... nis103.jpg
Volgens mijn bron hadden ze vanaf 64 zwarte tellers, daarvoor hadden alleen de super-modellen zwart, de rest wit...
Het witte deel van de tellers is geweest tot einde van de Mk3 voor Mini's met enkele teller. De Mk I Mini's met 3 klokjes hadden zo'n zwarte behuizing erover heen. Vanaf de Mk2 is alleen nog de zwarte 3-kloksbehuizing overgebleven (die is duidelijk anders dan de Mk I variant) en verviel het witte deel. De latere Mini Vans met 1 klok in het midden hadden een zwarte variant van de witte. En de allereerstee Mini's tot 1961 hadden alleen de witte houder, maar dan van geperst karton en niet van plastic.
Een Mk I deluxe had 3 klokken en dus zowel de witte houder als de zwarte overzet houder.
die van mijn woody is inderdaad van karton ( wel een sterke variant)
met aan de zijkant twee kleine schakelaartjes en lampjes voor de zijkanten van
het "dashbaord" zodat je kan zien wat je waar hebt liggen.
Vandaag in Duitsland gehaald:
Een nieuwe Heritage MK1 Single Skin achterklep!
Een particulier had een MK2 (double skin) klep nodig, en had deze liggen. Uiteindelijk heeft hij de helft van de normale prijs gekost
Kleine update na 2,5 jaar... (mijn god staat die er alweer zolang??? )
We zijn weer wat onderdeeltjes rijker
Set originele MK1 Dorpels (na wat ik weet uiterst zeldzaam)
MMachine fullskirt-front
NOS MK1 motorkap
Wat ik nog aan plaatwerk nodig heb:
Achterpaneel MK1
kofferbakbodem (incl achterbank)
deurpanelen MK1
Heelboard
Na dit weekend is er waarschijnlijk een einde gekomen aan dit langdurige project.
Google op " brand broekhuizen " en zie wat er met de loods is gebeurt waar de MK1 gestald stond
Gelukkig zat ik midden in een verhuizing naar een andere loods waardoor mijn SPi gespaard is gebleven, alle onderdelen en al het gereedschap was ook al verhuisd.
Helaas was de MK1 nog niet verhuisd, met bijbehorend plaatwerk (mk1 dorpels, achterklep, full-skirt front e.d.)
We mogen nog niet op het terrein dus hebben nog geen zekerheid, maar van een afstand ziet het er slecht uit voor de MK1.
Ik hoop morgen of overmorgen meer zekerheid te hebben.
Jullie snappen dat we met een erg dubbel gevoel zitten, de MK1 is er zeer waarschijnlijk niet meer. Maar gelukkig is de schade niet groter (we hebben vorig weekend alles overgehuisd).
Komende dagen meer zekerheid, goed of slecht...
hier zijn geen woorden voor
heel triest voor jullie,
hopen dat er nog wat te redden valt
erik
Hoi Peter,
Wat een verschrikkelijk slecht nieuws zeg.
Ik hoop voor jullie dat het toch nog meevalt.
Groetjes,
Natascha
Ingediend door The Puritan op ma, 18-11-2013 20:25
Tering, wat een k*t nieuws. Weet je al meer?
Ik heb zelf ooit te maken gehad met rook en waterschade van een brand in een aantal naastgelegen garageboxen. Daar word je dus echt niet vrolijk van. Mocht er toen 3 maanden niet in vanwege instortingsgevaar. (De boxen stonden in een parkeergarage) Had net een versnellingsbak van m'n Ford Fairlane uit 1960 uit elkaar liggen. Het enige wat het toen overleefd heeft waren 2 messing synchromeshringen. Gelukkig was ik wel verzekerd. Maar het duurt allemaal lang en het kost je altijd geld. En sommige dingen zijn natuurlijk onvervangbaar.
Ik hoop voor je dat je Mini er ongeschonden uitkomt.
Hey man vreselijk zeg,echt jammer voor je
[size=85:152y787c]Er zijn ergere dingen, maar dat staat in de andere topic beschreven[/size:152y787c]
dat is mooi .......
ben je er al bij wezen kijken of is er echt niks meer van over
hilbert
nee, het terrein is nog niet vrijgegeven ivm instortingsgevaar en technisch onderzoek.
de verhuurder is met de brandweer wel al binnen geweest en heeft foto's gemaakt.
De plek waar de auto stond, is geen auto te herkennen momenteel, en er ligt een meter puin
Ik heb dus absoluut geen hoop meer, dat de koets nog te redden valt.
Ik heb wel al een overzicht van spullen die nog in de loods lagen bij de eigenaar liggen.
Set originele MK1 Dorpels...
MMachine fullskirt-front
MK1 motorkap
Nieuwe Heritage MK1 achterklep
Set Heritage binnenschermen
Set Mini35 verbreders
En natuurlijk de koets...
Ik hoop dat ik bij het ontruimen de carrosserie nog een keer mag bekijken, maar dit is helemaal afhankelijk van de verzekering en het sloopbedrijf.
Ingediend door bramgroot op zo, 24-11-2013 00:18
dit is inderdaad om te huilen!!!!
sterkte!
Het ziet er inderdaad niet naar uit dat daar nog wat van te maken valt.
Heel erg jammer.
RE: Long term project: Austin Mini 850 - MK1 1962
Ingediend door Peter op ma, 29-03-2010 16:40
Bij deze de showcase van iets wat al een paar mensen weten.
We hebben een nieuw project gekocht wat al 20 jaar in de schuur staat.
Met gaat om een Austin Mini 850 "Super de Luxe" uit 1962. Hij is in 1963 in Engeland op kenteken gezet, en staat dat nog steeds!
De papieren om hem in Nederland op kenteken te zetten zitten erbij.
Alleen blijkt het motornummer niet met het V5 document overeen te komen.
De hele auto is gedemonteerd, en dus ook de motor staat naast de auto. Of deze er ook ingezetten heeft moet ik op de woorden van de verkoper geloven.
De motor is wel van het type dat in deze auto hoorde:
8AM U H101464 ; Austin 850 met "magic Wand" versnellingsbak
Mondeling hebben we al van de RDW vernomen dat dit geen probleem hoeft te zijn.
Als alle identificatieplaatjes maar origineel zijn (dus originele bevestigingen), van zowel het chassis- als het motornummer.
We wachten nu nog op een schriftelijke bevestiging van de RDW. Tevens zal er een voorkeuring plaatsvinden voordat er een slijptol in de mini gaat.
De MK1 koets is al compleet gedemonteerd en alle delen zitten in dozen erbij.
Tevens zitten alle onderdelen van een 80'er Mini er ook bij, behalve de koets. Deze heeft de vorige eigenaar gekocht om de MK1 linksgestuurd te maken.
De subframes van de MK1 zijn in orde, het achtersubframe is nieuw, maar nooit gemonteerd, en het voorsubframe is opgeknapt.
De MK1 heeft een aantal aandachtspunten, voornamelijk de kaartbakken en het plaatwerk onder de achterbank waar het subframe tegenaan gebout zit.
Maar ook de deuren en neus zullen vernieuwd worden. De dorpels zijn ooit semi-proffesioneel gerepareerd.
De koets zal worden gestraald, dus dan zal de rest wel aan het licht komen...
De plannen voor deze MK1 is om hem origineel te houden. Wel aangepast naar eigen wensen, maar alles wel origineel MK1.
Het leuke is om nu nog te fantaseren over de plannen, persoonlijk lijkt me een grijze uitvoering van onderstaande erg mooi.
http://1.bp.blogspot.com/_yGtyipup26A/S ... ture+2.png
De combinatie velg/verbreder met Tweed grey koets/rood lederen interieur lijkt me erg mooi.
Foto's zoals hij 20 jaar lang gestald is zal ik later posten!
Verder is het nu een kwestie van veel internet afstuinen naar informatie over dit autootje
Maar zoals de titel al zegt, we hebben geen datum in ons hoofd wanneer de Mini klaar moet zijn. En gezien we nu ons andere project aant afronden zijn en er nog een groene op het verlanglijstje staat om bij te werken, gaan we er ook geen datum aan hangen...
Wellicht eerst eens oefenenen op een body (aanhangertje maken ofzo... )