Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Dag allemaal,

Nadat anderhalve maand terug een op-leeftijd-zijnd-persoon (ff netjes houden) zijn veel te dikke Volvo in onze lieve Micra parkeerde moesten wij op zoek naar een andere auto.

Mijn vriendin wilde altijd al een mini, maar vanwege een aangeboren been-afwijking kan zij alleen automaat rijden. Al zoekend op MP naar een andere auto kwamen wij een bijna vergane mini automaat tegen, na wat speurwerk bleek die auto een jaar eerder al verkocht te zijn voor een veel hogere prijs dan nu gevraagd, dus die hebben we maar laten staan.
De zoekvraag naar een automaat hier op het forum geplaatst (ondertussen een BX automaat gekocht) en de reacties volgden elkaar snel op. Een tip over een MP-advertentie bleek succesvol, een paar dagen later stond er een Mayfair 1000 automaat voor de deur.

Hij is in redelijke staat (van ontbinding), APK zat er niet op (fuseekogel rechts, dorpel rechts doorgerot, voorremmen leveren 20-30% van hun kunnen, achterremmen doen niks en nog wat kleine dingen) maar dankzij de goede stuurkunsten van m'n vriendin is hij heelhuids overgekomen van Delft naar Voorhout.
Na een dag of twee heeft hij de naam "Zwelgje" gekregen. Of ie groen wordt en uitsteeksels op z'n dak krijgt weten we nog niet, maar de vlammenwerper/vuurspuger krijg ik er wel in.

Wat gaan we allemaal aan Zwelgje doen:
-Nieuwe neus,
-Nieuw linker zij-scherm (gat van 4 bij 2cm onder het raam)
-Nieuw kontje
-Nieuwe banaan (alleen de resten van een verrotte schil hangt er nog)
-Nieuwe linker en rechter dorpels
-Drie kloks dashboard erin (nu twee kloks)
-Nieuw interieurtje
-Motorblok revisie
-Uiteraard een nieuw kleurtje
-Nieuwe bumpers
-Nieuwe verbreders
-Nieuwe remmen rondom
-En nog veeeeeeel meer....

We zullen regelmatig ff updaten.
Tips e.d. zijn altijd welkom!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

wat leuk, gaan jullie een leuke tijd tegemoet.

veel succes en sterkte ermee.

is een hele klus maar als hij af is heb je weer jaren plezier.

groet paul

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Afgelopen dinsdag-avond ff illegaal bezig geweest... :)" title="Evil" />
Aangezien een auto restaureren niet is toegestaan op de openbare weg en onze mini binnenkort geschorst gaat worden, moest ie de achtertuin in...

Voorheen heb ik een GoldWing gehad en om dat slagschip de tuin in en uit te krijgen heb ik de poortdeur-opening vergroot tot 1.60m; Dat was meevaller nr. 1 :)

De gemeente heeft een maand geleden het perkje achter ons huis gesnoeid en nog best drastisch ook, meevaller nr. 2 :D

Paaltjes met het ijzerdraadje stonden precies goed t.o.v. onze tuindeur, het ijzerdraadje was zo doorgeknipt, meevaller nr. 3 :)" title="Evil" />

Dus, gas met die auto, door het gemeente-perkje en zo de tuin in. 1.60m bleek te smal voor de spiegels :o , maar die zijn toch lelijk en gingen sowieso vervangen worden. Na een keer of 20 steken in de tuin stond ie in z'n hoekje. Bandensporen plat stampen in het perkje, niemand die het nog kan zien O:)

Het klussen kan beginnen...

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Donderdag een beetje begonnen;
Koplampen eruit, wie heeft het verzonnen om die dingen te popnagelen |:( en krijg je dat halve ei waar je lamp in zit ook bij een nieuwe?
Knipperlichten eraf, motorkap eraf, kofferklepje eraf, accu eruit, verbreders eraf (met dank aan mijn maat 46) en toen moest ons kleine meisje (11 weken) eten en werd het donker.

Vandaag weer ff verder gegaan; De bedrading in de neus verwijderd (en alles uiteraard gelabeld met schilderstape en een pen), bobine, dynamo, claxon, luchthapper, luchtfilter en bougiekabels eruit.
Er maar weer mee gestopt, want het moet niet op werken gaan lijken... :D

Morgen uiteraard naar Utrecht, ff kijken of we nog een paar mooie stoelen en een mooi klok-loos dashboard kunnen vinden, daar kunnen dan onze klokken en de toerenteller van Hanz (tnx!) in.

Gegroet allen!
(voor foto's zie link hieronder)

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

hey,
die kunstof bol van de lamp kan je zo kopen,
de werken schieten al goed op lees ik,
groetjes

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Ik bedoel dat ei-vormige ding wat in de carrosserie zit... Is dat kunststof (dubbel "st")? Volgens mij staal... Boeie, vind wel weer een paar nieuwe...
Tnx!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

vroeger werden er stalen voor gebruikt maar tegenwoordig zijn ze van kunstof,
groet paul

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

succes met de resto :D !

maare, hoe ga je hem uit de tuin krijgen als het perkje weer aangegroeid is?

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

@Carlien

Ze hebben het op hetzelfde moment gesnoeid als ik mijn boompje en die bloeit niet, dus als ik mazzel heb groeit het in het perkje ook ff een jaar niet en anders kan Zwelgje ook wel via de poort, alleen heb ik dan ff vier van die wielbakken op zwenkwieltjes nodig om niet nog meer gemeente eigendommen te hoeven slopen...
Kortom, zorg voor later!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Hoi Eric en Tamara,

leuk jullie ff te spreken op de clubdag!
het wordt vast een erg leuke mini!

grote plannen voor de kleine auto.

als je nog hulp nodig hebt ben ik in de buurt.

ik hou dit topic wel in de gaten..

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

net als ik, omdat je toevallig al bij mij bent geweest,

Het plaatwerk ligt al voor je klaar :P
Kwam vandaag nog intressante NIEUWE onderdelen voor je tegen ;) Die ik zelf niet ga gebruiken dus komt helemaal goed.

Zal van de week eens een keertje komen kijken

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

@Wats/Rob: Geef maar ff een belletje, donderdag, 't weekend en maandag veel thuis cq. vrij!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Weer ff verder gegaan de afgelopen twee weken...
Veel tijd hebben we niet, allebei werken en een kleine meid van 13 weken, maar gelukkig is het 's avonds lekker lang licht en kunnen we een hoop doen.

Stoelen, achterbank, dashboard (alleen de klokken), alle ramen en de linker deur zijn eruit.
M'n motor moest ff een nieuwe ketting en tandwielen en een grote beurt hebben en als ik vandaag of morgen het afgebroken tapeind |:( van m'n uitlaat heb vervangen, dan heb ik er weer wat klusruimte bij.

Gegroet!

RE: Mayfair 1000 automaat --> Zwelgje!

Hoi eric en tamara,

het is alweer een tijdje stil rond jullie project.

hoe is het er nu mee?