Mayfair '88

RE: Mayfair '88

Het begon allemaal met een Mayfair uit 1988 met doorgerotte dorpels.
Of ik er mee ging rijden op helemaal opknappen was ik destijds nog niet uit.
Ben voor het laatste gegaan. Hoe de mini zou moeten worden heb ik jaren op gestudeerd (3 maal geschorst) en het begint nu toch ergens op te lijken.

Terug uit het hoge noorden van een lang weekend dorpels en A panneeltje.



Zoals te zien is er hier en daar wat wit te zien dit is de orginele kleur. Het blauwe is uit een potje verf wat er overheen gedrapeerd was. Zonder de moeite te nemen om ramen, verbreders, grill of lampen te demonteren.


Kwam nog wat glasvezelplamuur tegen.


Zaten toch meer gaten in dan ik verwachte maar daar hebben meer mini eigenaren ervaring mee.




Dashboard in the making


Speaker in de hoedeplank


Handschoenenvakje



Nog wat gedonder met de lak en ondergrond. dus dan maar afbijt erop


Als fietser moeten de race/mtb's ook meekunen dus ben ik met wat huis aan de slag gegaan








Hij heeft een kleurtje


En weer thuis


En het opbouwen






Mooie draden bende voor de audio klokjes Centrale deur vergrendeling........


Ff flink aandrukken en dash op zijn.


De stoelen zijn Crx stoelen op een universeel kompleet verbouwd frame. Zonder aanpassing zat ik met mijn 180 net niet tegen het dak.






En ja de juiste mini7 kentekenplaathouder moet er nog op




Custom pookknopje



Deuren moeten nog een keer worden afgehangen want gaan net niet lekken zoals ze er nu inhangen en glas en hang en sluitwerk aan binnenzijde monteren.
De gril bevestigen. En wat afwerkstripjes.
Technische gezien moeten er nog wat keerringen pakkingen en een lager vervangen worden.

RE: Mayfair '88

Netjes! d:)b
Zeker dat snorretje met net grilletje.

Wat voor een velgen komen er onder?

default

RE: Mayfair '88

leuke Mini :D Vooral de kleur, zie je niet zoveel d:)b

RE: Mayfair '88

Ziet erg goed uit d:)b
Toen ik hem zag was hij een stuk minder mooi,

Wat voor een velgen had je in gedachten?

RE: Mayfair '88

Wil uiteindelijk terug naar 10" en heb nog gb 4,5x10 maar welke velgen uiteindelijk onder komen weet ik nog niet.
Eerst de schijven ombouwen 12"-10" op imm zo'n setje scoren.

Gister keering en difpakking van de linker aandrijfas vervangen. Remslangen gemonteerd nu nog ff remvloeistof halen. plots was het reservoir leef :x

RE: Mayfair '88

Updateje

Mini is gestart na bijna 3 jaar stilstaan d:)b
Accu had het even moeilijk maar toe ie eenmaal liep liep ie best mooi.
Mini slaat af als je gas bijgeeft bij wegrijden. Iemand een idee ? dashpot is bijgevuld.

Gedaan:
Onderste draagarm en tie-rod rubbers vervangen.
Voorwiellager vervangen.
Speling uit rechter draagarm verholpen.
Mistachterlicht doet het
Centrale deurvergrendeling ingebouwd en linker deur geheel klaargemaakt.

Te doen:
Linker draagarm spelingsvrij maken.
Rechterdeur afhangen glas erin en deurkaart met beslag monteren.
Grill monteren.

RE: Mayfair '88

Even carburateur afstellen. Dat zal een hoop moeten schelen. En als je toch bezig ben meteen even ontsteking mee pakken.

RE: Mayfair '88

Voordat ik de mini stilzette is de ontsteking afgesteld.
Zou dit kunnen verlopen na 2 jaar ?


Net achterremslang gestript van het draad maar overmorgen een nieuwe als het goed is.

Groeten Gerjan

RE: Mayfair '88

Als je het niet meer heb los gehad en niet gereden veranderd het niet ;)

carb afstellen zal dan wel het probleem zijn.

RE: Mayfair '88

Hele mooie mini, alleen is je uitlaat ook blauw :P

RE: Mayfair '88

\\:)/
In 1 keer door de APK
\\:)/
Nu ook in de verzekering
Nu nog ff flink rijden en kan ik er volgende week mee naar IMM 8)

RE: Mayfair '88

Gefeliciteerd!

RE: Mayfair '88

Motor loopt nog niet zoals ie moet lopen word hopelijk vanmidag opgelost
Gister koelwater afgetapt radiateur eruit en deze iets opgelapt.
Vandaag nieuwe snaar gehaald en geplaatst onder het motto nu we er toch bij kunnen. Radiateur terug geplaatst en afgevuld.


Om het niet lekker lopen op te lossen carb opengemaakt en de dashpot een badje gegeven. Ultrasoon wel te verstaan. Dat is echt een uitvinding. Brandschoon weer inelkaar gezet maar dat loste het probleem niet op.




En nog een stukje huisvlijt, imperiaal waar straks mijn Mtb en racefiets op getransporteerd kan worden.

RE: Mayfair '88

Ziet er goed uit d:)b

Wel handig...zo`n fiets transport :)

RE: Mayfair '88

Gister gestart aan de testrit en zonder grote problemen naar het hoge noorden gereden. 210 km enkele reis.
Nog even gestopt om dit kiekje te maken.


De volgende morgen bleek dat ik aanwezig was op de meest noordelijke mini meeting.


Met wel geteld 2 deelnemers including me.


Al daar de laatste elektrische probleempjes verholpen.


Vandaag mijn terugreis gemaakt en hier aangekomen na een ritje van dik 2 uur en de auto 4 hebben laten staan is de accu al weer leeg :(

Dynamo geeft keurig 14,2 volt op de accu bij stationair lopen.
Lekstroom van 0,02 A (radio en CV)
en de accu was wat nattig op de bovenzijde
Laatste tijd al regelmatig verrast door een dode accu tijdens het klussen.
Vermoed dat de accu de geest heeft gegeven.

RE: Mayfair '88

Gerjan schreef:

en de accu was wat nattig op de bovenzijde




[i:30sxc1ew]Lijkt[/i:30sxc1ew] erop dat je accu behoorlijk warm wordt..en dus wat druk opbouwt en dit ergens kwijt moet...ik zou zeggen...vervangen die hap.

RE: Mayfair '88

Accu is gister vervangen door een 50Ah versie van GM.
Paste in de breedte nipt in de accubak en de mini start nu weer goed.
Donderdag het moment van de waarheid de lange reis naar het IMM.

RE: Mayfair '88

Heb ondertussen een 3500 km gereden en de volgende dingen tegen gekomen:
- Lekker koppaking op heenweg naar het IMM
- Horten en stoten bleken de bougie en bougie kabels te zijn.

Voor de rest lekker kunnen rijden.

Ondertussen begonnen met het stippen van een Metro 1300.





Conclussie bak moet omgebouwd worden naar ander huis.


cilinderwand moet schoongemaakt/gehoond worden.

Ook eindelijk gestart met achterbank te overtrekken met skai

RE: Mayfair '88

ewas net aant zoeken voor een achterbank over te trekken en zag ik die van jou.. Heb je het voor elkaar gekregen? en heb je eventueel foto's?

RE: Mayfair '88

De achterbank is gelukt. En nog goed ook al zeg ik het zelf. 8)
Zal eerdaags een fototje maken van het resultaat.

Gerjan

RE: Mayfair '88

vette mini !
Het dakrekje vind ik wel chic gemaakt !
Hoe heb je dit bevestigd?

RE: Mayfair '88

waarom ga je de bak ombouwen?

Als je nog een dop 1.5" nodig heb en een slagtrekker moet je het even zeggen. Dan heb je die bak zo uit elkaar,

RE: Mayfair '88

Bak ligt al geheel uit elkaar. Maar bedankt voor het aanbod.

Doos onderdelen bestellen en we kunnen puzzelen :P
Draaiend gedeelte ligt bij revisie bedrijf voor opboren, alle lagers, zetels en kleppen snijden, klepsteel geleiding. Komt ook andere nokkenas in.
Als er dan een zo goed als nieuw blok in komt dan ook de bak aanpakken.

Hierbij een foto van het resultaat van de bank:



Imperiaal staat in de dakrand met gezet hoek lijntje en boutje vast.

en ja er moet nog een roest vast ringetje tussen ;)

RE: Mayfair '88

Bank ziet er goed uit! d:)b

Is zoiets moeilijk?

RE: Mayfair '88

Laat ik het zo stellen. De naaimachine had meer moeite met de 3 lagen skai dan ik met het maken.
Ik vind het wel meevallen. Maar dat zegth nog niks.
Passen en meten en uiteindelijk gewoon doen.

RE: Mayfair '88

kleine update:
Ondertussen wat onderdelen gescoord voor de ombouw van de 1000 naar een metro 1275.
Blok is geboord nieuwe zuigers en alle lagers zijn vervangen. Kop is geflowed (stage 2/3) kleppen geslepen, zetels gesneden en nieuwe klepgeleiding.
Verwacht dat ik eerdaags de onderdelen kan ophalen.

de onderdelen:
Hiff 44 met mini sport spruitstuk


Rem bekrachtiger


Elektrische ontsteking en central pick up


En vandaag kwam een pakketje uit Engeland binnen, SW-5 met nokvolgers en verstelbare ketting.

RE: Mayfair '88

Netjes....je hebt een leuke klus voor de boeg.

RE: Mayfair '88

dat is wel een vacuumbekrachtiger.. daar heb je ook een andere pomp voor nodig (zoals oude type voor cooper (s))

suc6 met inbouwen

Jaapio

RE: Mayfair '88

jaapio1984 schreef:
dat is wel een vacuumbekrachtiger.. daar heb je ook een andere pomp voor nodig (zoals oude type voor cooper (s))





Gaan we uitzoeken, dank voor de atendering.

RE: Mayfair '88

Omdat het zo mooi weer is.





Handrem doet het goed :9

RE: Mayfair '88

Ziet er goed uit d:)b
Leuk trouwens zo'n wit dak :P

RE: Mayfair '88

G-force schreef:
Ziet er goed uit d:)b
Leuk trouwens zo'n wit dak :P



Is een echt snow wite dak :P

RE: Mayfair '88

10 inch Wellers in zelfde kleur als het dak.
Goed in de poedercoat.

Wanneer ze onder de auto komen geen idee, waarschijnlijk na de motor switch.

RE: Mayfair '88

Netjes!

RE: Mayfair '88

Er is ondertussen nog wat gesleuteld
Nieuw koppeling set erop

SW-5 op tijd gezet.


Diff lagerschalen blijken niet te passen. Hier moeten nog "goede" voor komen voordat de diff op de bak kan.

Bak zit weer in elkaar met nieuwe lagers en synchromesh ringen en central oil pick up.


Kop vandaag voor het eerst uit het plastic gehaald. Blijkt het revisiebedrijf de klepsteelrubbers vergeten te zijn |:( en ik heb geen klepveertang.

Ben nog op zoek naar rode motorverf die je kan kwasten. Spuitbussen zijn er genoeg maar een potje rode motor verf kan ik niet vinden.

RE: Mayfair '88

Bij een goed verfbedrijf kun je een potje of blik ook gewoon aan laten maken. Hier in de buurt zit een bedrijf wat ook gewoon de spuitbussen per stuk in welke kleur dan ook in elkaar zet.

Om de klepveren te verwijderen hoef je niet perse een tang te hebben. Met een goede werkbank, een goede lijmtang, wat hout en een beetje logisch verstand kom je al een heel eind. Mijn vader doet niet anders.

RE: Mayfair '88

(b)engeltje schreef:


Om de klepveren te verwijderen hoef je niet perse een tang te hebben. Met een goede werkbank, een goede lijmtang, wat hout en een beetje logisch verstand kom je al een heel eind. Mijn vader doet niet anders.



Zo heb ik ze er ook uitgehaald maar toen ook een klepveerschaaltje tegen me voorhoofd gekregen met mach 4. Had gelukkig veiligheidsbril op. Resulteerde in een sneetje boven me wenkbrauw.

Van de verf ga ik hier eerdaags eens informeren.

RE: Mayfair '88

Ik heb wel een tang voor je die je kan lenen. Laat het maar horen,

Ik heb in ook eens lopen kloten met en lijmtang en wat creatieve busjes, Maar nu met die tang was het zo gebeurt,

Maar waarom wil je gaan kwasten? Afplakken is toch niet het meeste werk?


Trouwens de auto was wel mooi in levende lijven, Ik zag hem staan op de clubdag d:)b

RE: Mayfair '88

Heb de kop die nu in me auto licht gespoten me Mo tip maar dat komt er nu al weer af bladeren.
Wil zeker weten dat de verf blijft zitten.

Als ik nog 4 klepsteel rubbers heb bemachtigd kom ik wel een keer langs even 8 maal rubbertje ertussen drukken. d:)b

RE: Mayfair '88

Goed ontvetten is het halve werk..

RE: Mayfair '88

Ik hoor het dan wel,

Maar ik heb ook motip er op zitten, Dat zit er nog best netjes op, Maar idd erg goed ontvetten, En ik heb ook nog wat geschuurt met scotchbright.
Dan zit het toch aardig vast op het gietwerk.

RE: Mayfair '88

Kwasten kan ook best, heb ik bij de mijne ook gedaan :)



RE: Mayfair '88

Het is een tijdje stil geweest in dit topic maar er is in die tijd wel wat aan de mini gedaan.
Stickers, ophanging, 10", wielkast verbreders en motorbouw perikelen.
Stickers


Mooie schokdempers


Meer stickers en wielen en wielkast verbreders passen



En motor bouw met een rode motorblok verf.

RE: Mayfair '88

Gaaf zo die britax cooper look! Om het helemaal af te maken zou ik nog MK2 achterlichten monteren :)

RE: Mayfair '88

Leuke bestickering :)

RE: Mayfair '88

respect voor de laatste foto!

mooi combi met die stikkers en de velgen en alles bij elkaar!!

RE: Mayfair '88

gave mini zo,
blijf dit ook zeker volgen,

succes verder met je blok.

greetz seffens

RE: Mayfair '88

Er is weer geklust.
1000 eruit


Subframe word vervangen door verstevigd subframe


Ophanging: solidmount, Hi-Low, 1.5° draagarmen, verstelbare trekstangen en poly rubbers.


12 naar 10"ombouw remmen set.


Dekseltje van de ketting moest er weer af en aangepast worden ivm koelvan.


Keuzes: dubbel of enkel ;)



Klaar voor plaatsing


En geland


Ik vind het mooi


Rem bekrachtiger moet nog geplaatst worden en ontsteking en nog een hoop kleine dingen.

RE: Mayfair '88

Zo, dat ziet er weer netjes uit.
Ik zou voor de HS2 gaan, lekker vlotte gasreactie.

RE: Mayfair '88

G-force schreef:
Zo, dat ziet er weer netjes uit.
Ik zou voor de HS2 gaan, lekker vlotte gasreactie.



Ik ook, maar ben niet de eigenaar van de 2x HS2 O:)