hopelijk kan je heel het restauratie proces zo enthousiast blijven als je nu klinkt!
ik heb net als jij ook mijn wederhelft aangestoken met de mini en nou is hij er nog meer mee bezig dan ik hahaha
suc6!
- Login of registreer om te reageren
hopelijk kan je heel het restauratie proces zo enthousiast blijven als je nu klinkt!
ik heb net als jij ook mijn wederhelft aangestoken met de mini en nou is hij er nog meer mee bezig dan ik hahaha
suc6!
Ingediend door sportster05 op zo, 22-06-2008 23:40
Dat hoop ik ook maar mijn vrouw moedigt mij wel aan hoor
Ingediend door Tommieboy op wo, 25-06-2008 16:34
Hey tof! Ik heb ook een 1000HLE uit 1983. Misschien wel broertjes van elkaar
Ik heb er zelf ook al heeeel veel aan verbouwd, maar gelukkig nog geen grondige renovatie nodig geweest omdat deze roestvrij is en van de 1e eigenaar.
Uiteraard ook voorzien van een 1300 metro blok, is wel leuk bij zo een onschuldige look
Veel succes ermee! Overigens is het 1000cc blokje ook echt super, ik ben er mee naar Italie en Kroatie gereden.
Ingediend door sportster05 op wo, 25-06-2008 23:27
Nou aan deze heb ik wel wat werk er komt zoiezo een nieuwe voorkant op (front,spatborden en a-panelen) en dan heb ik de rest nog niet.
Maar we gaan met goede moed door.
Bij mij blijft het 1000 blokje er in liggen.
hey pluisje,
ik heb ook een 1000hle van 1983 en ook vollop met de restauratie bezig.
als je vragen hebt of tips wilt van iets vraag maar gerust
of kijk eens op deze site
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=32192
groetjes en succes nicole en paul
succes met de restauratei!
goed begin is het halve werk en je krijgt er veeel genoeg doenig van
Ik ben net klaar met mn 1000E uit 1981, maar die van mij zag er precies hetzelfde uit!
Wat voor dashboard zit er in? 2 klokjes achter het stuur of een middenklok?
Ingediend door sportster05 op zo, 29-06-2008 10:52
Twee klokjes achter het stuur.
Die van jou is mooi geworden.
Ik ga je topic zeker op de voet volgen! Als oud-eigenaar van deze Mini is het fijn om te zien dat het HLE-tje weer in ere word hersteld.
Ingediend door sportster05 op zo, 29-06-2008 23:19
Als oud eigenaar?
Dan wel voor de eigenaar waar ik hem van gekocht heb toch?
Ja, ik geloof (zover ik het een beetje heb kunnen volgen) dat er nog 3 eigenaren tussen zitten. Ik heb de mini zo rond 2002-2003 in mijn bezit gehad. Was toen nog student en er kwamen teveel onkosten aan om de auto op de weg te houden. Sindsdien heeft je eigenlijk elk jaar zo rond zijn apk-tijd te koop gestaan .
Het is dus goed te zien dat ie nog eindelijk een goede beurt onder gaat. Als je interesse hebt in de historie van de auto kan ik je nog wel wat info mailen.
He fijn dat jij ook een 1983 HLE hebt. Kun jij mij misschien helpen an wat foto's en info?
Ik heb mijn HLE gestript, dat wil zeggen alles onder de motorkap eruit gehaald. Natuurlijk foto's gemaakt, maar daar komt ie.....Camera/telefoon is op de grond ge....en kan de foto's niet ontladen.
Kun jij een paar goede foto's schieten nu alles er nog in zit en wellicht ook van de vorderingen als je motor gaat verwijderen?
Succes er mee!
Ingediend door sportster05 op vr, 11-07-2008 00:14
Als ik je kan helpen met foto`s zal ik dat proberen maar heb ondertussen al het elektrisch al weggehaald
Dit heb ik wel genummerd dus met wat moeite kan ik het wel terug vinden waar alles ongeveer gezeten heeft.
Ik ga dit weekend weer wat doen en zal in ieder geval wat foto`s maken van de motorruimte.
Ingediend door sportster05 op ma, 08-09-2008 21:28
Even een kleine update ik heb niet zoveel tijd gehad om echt wat aan de mini te doen heb tot nu toe alleen de voorwielophanging er van onder gehaald.
Hoe staat het met je project? Ben wel benieuwd naar de vorderingen
Ingediend door mini-johan op vr, 19-12-2008 12:39
hey das leuk nog een mini in de buurt
ik ben zelf ook bezig met m'n mini aan het opknappen en verbouwen .
mocht je er niet uit komen met je elektrische schema
ik heb hier een nederlandse werkplaats handboek liggen hoor
met de schema's
ook heb ik een motortakel (mocht je de motor eruit willen halen )
gr johan
en natuurlijk suc6 met het opknappen ik ga deze topic ook lekker volgen
Ingediend door sportster05 op vr, 19-12-2008 23:21
Leuk om te horen dat er nog meer liefhebbers in de buurt zijn.
Ik heb helaas op het moment niet zo veel tijd i.v.m. een opleiding die ik in de avond uren aan het volgen ben en ook geen verwarming in mijn garage heb.
Maar zodra ik weer even tijd heb ga ik verder en laat de vorderingen natuurlijk hier op het forum zien en horen.
In ieder geval alvast bedankt voor de aangeboden hulp en zal als ik het nodig zeker wat van mij laten horen.
gr Hans.
Ingediend door sportster05 op ma, 25-05-2009 22:44
Heheh eindelijk weer eens tijd om wat aan de mini te doen dus hier volgt een kleine update.
Vandaag eindelijk weer eens echt vooruitgang in plaats van elke keer een klein stukje.
Motor compleet met subframe er onderuit gehaald (dit valt nog niet mee als je geen brug of motortakel heb) daarna de motor van het subframe gescheiden (handmatig).
Gr sportster05
Ingediend door sportster05 op zo, 31-05-2009 21:55
Nadat ik de carrosserie helemaal leeg ,kaal en ontdaan van alles had.
Zag ik dat dennis een carrosserie aanbood nadat ik ben wezen kijken was deze vele malen harder dan die van mijzelf dus afgelopen zaterdag ben ik de carrosserie op wezen halen en ga dus verder met deze.
De oude carrosserie is naar de sloop gegaan.
Ben nu bezig om de paar plekjes die er nog gedaan moeten worden te doen en dan gaan we aan het motorblok beginnen.
Hier nog een foto van de carrosserie.
Ingediend door sportster05 op za, 13-06-2009 20:36
Heb vandaag wat zitten knutselen en nu wil ik jullie mening vragen het is natuurlijk nog niet af het is nog ruwbouw.
hey ,
welke verbreders zijn dat?
ik neem aan dat er 13inch op komt?
dan is het wel mooi!!
groetjes en succes.
paul v
Ingediend door sportster05 op zo, 14-06-2009 04:46
Zijn zelfgemaakte stalen verbreders ze zijn nog niet af maar heb hem er even op gehecht om te kijken hoe het staat.
Ik was van plan om er 6x12inch onder te zetten maar deze heb ik nog niet maar wil ze wel hebben voor ik het definitief vast ga zetten zodat ik ze eventueel nog kan aanpassen.
Ingediend door sportster05 op zo, 19-09-2010 23:05
Zo toch maar weer eens een update.
Door omstandigheden heb ik heel lang niets kunnen doen aan de mini maar ben nu weer volop bezig.
Heb er ondertussen nog een mini voor onderdelen bij gekocht en ben deze nu aan strippen.
Zal binnenkort weer eens wat foto`s maken en hier posten.
RE: Mijn mini 1000 HLE `83 (begonnen met opknappen)
Ingediend door sportster05 op zo, 22-06-2008 01:58
Endelijk is mijn garage opgeruimd en heb ik de ruimte om aan de mini te beginnen.
Mijn naam is Hans ik heb deze mini gekocht omdat ik een opknapproject wilde en na verschillende andere auto`s geprobeerd op te knappen gekozen heb voor een mini.
In eerste instantie voornamelijk omdat er nog vrij makkelijk aan onderdelen te komen is(bij de vorige was dit dus een probleem)
Maar tijdens het zoeken naar een geschikte mini werd ik steeds enthousiaster en na vorige jaar naar een clubdag geweest te zijn is dit alleen maar erger geworden.
Mijn vrouw is door mij nu ook aangestoken.
Zo meer weet ik even niet te vertellen ik zal proberen om regelmatig te updaten.
Zo heb ik hem gekocht
En zover ben ik met demonteren.