Mijn Mini Cooper 1300cc

default

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Hallo Mensen,

Ik wil me even voorstellen en hopelijk is dit de juiste plek daarvoor. Mijn naam is Michel ben 23 jaar en woon in Kleve(Duitsland) Ik ben eigenlijk een Mercedes rijder maar wilde altijd al een mini erbij hebben voor de fun zeg maar en die wens is gisteren waarheid geworden. Het gaat om een Mini cooper Rover 1.3, Positief punt hij loopt/rijdt en voor de rest ziet die er van binnen nog erg netjes uit. Alleen wat achterstallig onderhoud. Was net even een het google en de prijs voor onderhoud zijn nog wel te doen :)\\_ Geweldig vergeleken met me mercedessen.

Foto's


en hier samen met de 2 andere auto's


Kan iemand mij vertellen of die striping nog iets specials is? en wat er nou precies op de motorkap staat geschreven in die striping.

en ik kom het de forums veel Metro tegen wat is dat nou? gewoon een onderdelen merk?

en er zit een sticker op de achterruit van dit forum dus waarschijnlijk een bekende auto. Heb hem gekocht in Olst en de eigenaar woonde in Deventer dacht ik.

Alvast bedankt voor de moeite,
Michel

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

De striping hoort bij het model: Cooper in dit geval.
Op de strepen op de motorkap staat de handtekening van John Cooper, de bedenker van dat model.
In 1959 en 1960 was John Cooper de constructeurskampioen formule 1
Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Williams Renault.

Zie ook:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/John_Cooper_(car_maker)

Veel plezier ermee,
Theo van den Bogaard

default

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Wiellager kapot/borgpin van de moer was weg daardoor liep die los.



viewtopic.php?f=5&t=59881

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Zoo...

Net 15 dagen kunnen genieten van je mini, beetje jammer..

hoop dat je snel weer kan scheuren.. d:)b

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Ik hoop dat het andere spatscherm niet zoveel plamuur bevat
Het beschadigd exemplaar ziet er aardig gaar uit
Veel succes

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Pffff balen man! Nu oplappen en zo snel mogelijk weer rijden?? Succes!

default

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Dat zijscherm was inderdaad al heel slecht...ja en nu ziet het er nog slechter uit :P hoop dat het blijft bij een nieuwe zijscherm en front.

Verder natuurlijk wiellagers, remklauw en een stuk achterstallig onderhoud.

Als ik op redelijk korte termijn een garage box ter beschikking heb is het de bedoeling om hem motorisch helemaal op te knappen en iets te kietelen

RE: Mijn Mini Cooper 1300cc

Balen van de schade maar als ik het scherm zo zie denk ik niet dat het alleen bij scherm en een front blijft. Succes met de mini en hopen dat hij weer snel op de weg is.

Melvin