Mijn Morris 850 automaat 1967

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Mijn Mini 850 automaat van 1967 is eindelijk klaar! Ik heb niet zo gek veel boeiende restauratie foto's aangezien hij nagenoeg ongerestaureerd is! :D

Genoeg gepraat... FOTO'S! \\:)/









RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Gaaaf dingetje :9~
en wat een mooie bandjes :P

mag je zeker zuinig op wezen!

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Super!!! Daar zou ik ook heel zuinig op zijn!

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Zo dan, die ziet er netjes uit!

Je zegt "nagenoeg ongerestaureerd" heeft ie in een museum gestaan ofzo?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Eigenlijk zit je er niet eens zo ver naast met je 'museum'. Hij heeft na minder dan 25.000km in een loods stilgestaan. Fabrieksbanden zater er nog op... Eigenlijk is hij vooral schoongemaakt, carb/onsteking afgesteld, en een paar kleine plekjes bijgewerkt. Nu moet ik hem rustig gaan inrijden. Heb nog het garantiebewijs van de dealer dus als hij stuk gaat moet ik daar misschien ff aankloppen... ;)

Uiteraard zitten er plekjes, deukjes, krasjes aan. Maar alleen met een full respray krijg je dat echt mooi weg, en dat vind ik niet nodig. Een auto van 42 jaar oud mag er best wel uit zien als een oude auto. Ik vind het een mooie originaliteit en patina uitstralen. En ik vind hem prachtig zo! Nu nog ff poetsen want dat heb ik niet eens gedaan... :D

Mijn dank gaat vooral uit naar mijn vader ookal leest hij dit forum niet (digibeet) vind ik toch waardevol te vermelden, zonder hem had het niet gelukt...

Hij zal hoogstwaarschijnlijk in Utrecht op de clubdag de 26e te zien zijn! :)

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Zo kom je ze niet vaak meer tegen! :D

Heeft hij lang stil gestaan? Nu maar hopen dat de automaat goed blijft... Lang stil staan met dezelfde olie is er niet goed voor.

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

geweldige mini..super gaaf.. d:)b

spatlappen zullen er wel bij horen,maar vind IK niet zo mooi staan,voor de rest een super ding..genieten..

zeker niet overspuiten!! gewoon zo laten heeft meer charme..


heeft dat met de automaat te maken?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

clubbie schreef:

heeft dat met de automaat te maken?


Rustplaats voor je linker voet. Automaten hebben bijna allemaal zo'n soort "loos" pedaal.

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

clubbie schreef:

heeft dat met de automaat te maken?



Misschien ruitensproeier?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Die ziet er een stuk beter uit met weinig middelen! Complimenten!

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Mooi ding zeg! Ook van binnen, lekker simpel!

Zijn de witte knipperlicht 'glaasjes' ook origineel of later gemonteerd? [size=70:2hxopu2y](ben ik nooit zo'n fan van...)[/size:2hxopu2y]

Ga 'm op de clubdag zeker even bekijken d:)b

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Krijg ie een overdekt plekje of gaat ie vanaf nu buiten staan? Zou zonde zijn ;)

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Automaat
Olie is ververst, ik weet eigenlijk op dit moment niet eens uit mijn hoofd wat we erin hebben gestopt. Als ik hem beetje los heb gereden wil ik meteen weer verversen als al het oude vuil is losgeweekt. Heeft iemand tip welke olie geschikt is? Immers de automaat en alles daaromtrent werkt ook op deze olie!

Toen ik hem kocht schakelde de automaat niet erg lekker, maar dat kwam omdat de motor slecht was afgesteld, toen dit verholpen was alles meteen perfeect. De automaat schakelt helemaal voortreffelijk op, en ook neer bij deceleratie. Ook de kickdown werkt. Ik rijd er nu vrij rustig mee, alles moet weer ff loskomen en schoonbranden. Met 1/3 of half gas trekt hij al vrij vlot op door de korte overbrenging. Boven de 80 houd het een beetje op met de vaart, oma stijl.

Spatlappen
Spatlappen zaten er al op dat ik heb kocht, lijkt me een originele accessoire (wellicht van een Minor?) Ik vond het wel een uniek extraatje dus ik heb ze gewoon er terug opgezet, ik had ze nog niet eerder gezien. Ze zitten nu met boutjes vast aan de lip waar ook de bumper op zit.

Het mysterieuze ronde ding
Dat rond ding bij mijn linkervoet is geen ruitensproeier en ook geen rustplaats voor de linker voet. Wat het wel is kan je op de clubdag zien, vind het wel een leuke 'prijsvraag', voor de eer. :P

Knipperlichten
Witte knipperlichten zijn origineel en van glas. Hierin zitten duplo-lampjes in die ook als stadslicht dienen. Ben er gewoon mee door de RDW keuring gekomen.

Stalling
Uiteraard krijgt hij een overdekt plaatsje! Ik laat hem niet wegrotten! Ik heb wel al last dat bepaalde electrische contacten geoxideerd zijn (draait de start motor weer eens niet..). Dit betekend dat het een echte Engelse auto is... Maar ook dit is / wordt verholpen. Het zal ook niet mijn dagelijkse auto worden, is hij niet echt voor geschikt. Durf hiermee nog niet de snelweg op...

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Sjoerd24 schreef:
Dat rond ding bij mijn linkervoet is geen ruitensproeier en ook geen rustplaats voor de linker voet.


Startknop dan?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Eén antwoord per deelnemer. :P

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

aan/uit knop dan..hou ik de eer aan mezelf.. :?
<1e poging>
bij correct antwoord..kratje amstel graag! ;)

kick down werkt ook...hahaha geniaal.. :D
helemaal goed..

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Open je je motorkap er soms mee :)? Lijkt me wel lollig als je op de snelweg zit en per ongeluk het pedaal intrapt :P

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

wat een mooi dingetje, en dat in zo'n staat. :)\\_
volgens mij is dat pedaaltje rechts het pmpje voor de ruitensprier? :?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Het mysterieuze ronde ding blijft mysterieus... Heb nog geen goed antwoord gehoord. Vreemd, ik weet zeker dat er wel een ouwe baas is die het weet. :D

ralphvanweerdenburg schreef:
volgens mij is dat pedaaltje rechts het pmpje voor de ruitensprier? :?



Het pedaaltje rechts is gewoon het gaspedaal, geen punten daarvoor! :P

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Grootlicht schakelaar? Of is dat alleen bij nog oudere exemplaren. Maar die ziet er volgens mij ook anders uit toch?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

We hebben een winnaar, het is inderdaad de grootlicht schakelaar. Er zijn heel veel meer oude auto's die het zo hebben, mijn vaders Austin Healey Sprite van '61 (model Frogeye) heeft het ook zo. :)

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Zeker NIET overspuiten! Een ongerestaureerde auto in dergelijke staat is altijd zeldzamer dan een gerestaureerd broertje of zusje... Eigenlijk zouden taxateurs daar ook rekening mee moeten houden al doen ze dat vaak niet.

Die spatlappen zijn een originele optie vanaf de importeur (Molenaar), alleen zitten ze meestal niet aan de bumpers maar op de afdekplaatjes van de banaan, net onder de binnenspatborden, vast. Of ze even groot zijn als die van een Minor zouden we eventueel kunnen nameten, want ik heb zulke op mijn Minor zitten ;) Witte knipperlichten zijn correct voor een origineel Nederlandse auto. Engelse hadden daarentegen orange glazen. De grootlicht schakelaar zit hier op de correcte plaats voor een links gestuurde auto. Ik weet alleen even niet of de rubber dop die erop zit ook correct is. Zo een heb ik niet eerder gezien in een Mini. Wel een soortgelijke dop op de startknop bij nog veel oudere Mini's. Is dit trouwens een 'ronde' schakelaar of een meer vierkant exemplaar? Ter vergelijking, hier een fotootje van zo'n 'ronde' in een 1965er Mini met 'normale' versnellingsbak:



Voor zover ik van de foto's kan zien is hij helemaal origineel op de oliedruk meter na. De blower onder de motorkap is ook een typische af-fabriek optie van die tijd.

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Morgen ff spatlap meten, en schakelaar ff picje van maken.

Die oliedrukmeter durf ik neit te zeggen of dat er echt in hoort. Ik vermoed van niet want ik geloof dat dit de paar afwijkende, moderner ogenege bedrading heeft. Met een automaatje geen overbodige luxe denk ik, ik laat het lekker zo zitten. Ik kan er ook wel een eitje in zetten en het daarin mooi verwerken maar f ik dat nou zinnig vind?

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Ik zou het zo laten, die houder waar de oliedruk meter in zit is wel iets wat niet zo gemakkelijk meer te vinden is (grotere houders voor toerentellers wel).

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Dus het is toch een origineel accessoire en niet zelf gemaakt? Ziet er erg eenvoudig uit namelijk.

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Het is moeilijk te zien van de foto, maar je had iets soorgelijks origineel van Smith.

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

wat een super gave auto heb je daar!! \\:)/

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Waanzinnig mooie bak...... niks maar dan ook echt helemaal niks mee doen, alleen maar naar buiten als het mooi weer is....

Vraag is alleen(van mn vriendin..) hoe kom je aan zo'n unieke Mini???

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Uhm tsja... Hoe kom je eraan... De oude vrouw van wie ze was, reed er zelden mee en wilde er tot haar dood geen afstand van doen, zodoende is de auto bewaard gebleven in een fabriekspand. Uiteindelijk werd ze te koop aangeboden door een jongen die haar had gekocht maar er verder geen heil meer in zag.

Ik heb meteen gereageerd zodra ik zijn advertentie zag, en er met een aanhanger naartoe gereden, dat is alles. Ik ben op dit moment van plan haar minstens net zo lang te houden als de eerste eigenaresse! Maar je weet nooit wat de tijd ons brengt. :)

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

als je er maar wel wat meer km mee maakt sjoerd..

naar de clubdag 26 juli bijvoorbeeld ;)

Jaapio

RE: Mijn Morris 850 automaat 1967

Ik zal vooral beetje naar shows rijden etc., het is géén dagelijkse auto. De clubdag zal een grote reis voor haar worden. Laatste keer dat ze zo'n eind heeft gereden was dwars door de Flevopolder met 110km/h. Op de aanhanger, dat wel...

Ik denk nog eens 24700 km in 40 jaar wel een mooi target is. :P