Mijn project, bunny

RE: Mijn project, bunny



Ik ben vergeten hoe lang het geleden is dat ik onze mini kocht. Gevonden door een vriend van me, ik gok een jaar geleden. Troffen we de mini aan in de achtertuin van een jonge goser in Almelo.
Voor 100,- mochten we hem uit de tuin graven.

Bij nader onderzoek bleek het een red hot uit 1988, en er was nogal wat aan versleuteld. Zo was er ooit door een kundig lasser een turbo bulkhead conversie ingelast. En was er een flipfront op gemonteerd. Hierna was een niet zo begaafd lasser aan de gang gegaan om er een stalen neus op te lassen, en om de dorpels te vervangen. Nouja, vervangen. Het werden overzet dorpels.

Ook was er in de loop van de tijd het een en ander aan onderdelen verwenen, en bijgekocht. Zo heb ik er drie radiatoren bij, twee kachels, drie koplampen, en meer wonderlijke aantallen onderdelen.

Het interieur van een red hot zit heerlijk, maar ziet er niet uit. dus dat is via marktplaats bij iemand anders terecht gekomen voor 50,- Ook heb ik de lelijk gemonteerde neus verkocht op marktplaats voor 75,- (was origineel rover plaatwerk, dus weggooien is ook weer zonde)

In dit stadium van het project vind ik het tijd om mijn vorderingen op het forum bij te gaan houden.

Momenteel bestaat mijn mini uit een kale koets, en een hele berg onderdelen. Voor het uit elkaar halen heb ik er een rondje mee om het pand gereden, en toen heb ik hem volledig gedemonteerd om hem naar de pyrolyse te sturen.

Als ie terug komt van de pyrolyse gaat er een nieuwe neus op en kan ie in een moeite door naar de spuiter.

Ik zal af en toe eens een foto maken van de vorderingen.

Oja, het plan is een 91-er cooper look, in roze (mini rose kleuren inverted) en een metro turbo blok erin. Om het een "theme car" te maken wordt ie voorzien van playboy bunny logo's en de handtekening van hugh heffner op de cooper bonnet stripes. Maargoed, dat zijn slechts plannen. Eerst maar eens een rijdende auto.

RE: Mijn project, bunny

Ik ben vandaag in soest wezen kijken bij de van die net uit de oven komt. Na overleg met de chef aldaar besloten om mijn van ook te laten bakken, stralen en in de epoxy te laten zetten.

RE: Mijn project, bunny


Hier is bunny na de oven.

RE: Mijn project, bunny

120 las uren verder, en de mini is klaar voor de epoxy.

Op aanraden van straal totaal laat ik hem nastralen en in de epoxy primer spuiten.

Volgende week mag ik `m ophalen, en kunnen we aan de afwerking beginnen. Er gaan wat tubes kit en plamuur tegenaan voordat ie naar de spuiter kan.

RE: Mijn project, bunny

Ff een lijstje van vervangen modyparts, naast het patchwork.

Front (origineel rover)
Binnenschermen (origineel rover)
Buitenschermen (origineel rover)
A panelen (origineel rover)
onderdorpels (origineel rover)
linker binnendorpen (immi)
linker bovendorpel (immi)
banaan (immi)
achterbak vloer (immi)
achterpaneel (van donor mpi)

de binnenschermen zijn van een spi dus met het grote gat voor een extra koel fan.

ook heb ik een beugeltje in de kofferbak laten maken voor de ruitenwisservloeistof.

Hieronder zie je de onderhoek van de linker wielkast voor. Dus het stukje schutbord waar je dorpel op aansluit voor dat er gelast is.

RE: Mijn project, bunny



Zo, We zijn inmiddels een stuk verder. Er zijn motorblokken aangeschaft, de mini is gespoten en staat weer op zijn subframes. Ik heb een picasa web album aangemaakt over de restauratie van het ding:

http://picasaweb.google.com/procentjetw ... estoration

Laat maar weten wat jullie ervan vinden zover.

RE: Mijn project, bunny

Mooie uitgebreide rapportage !!!
Niet mijn kleur maar wel geinig.
Wat gebeurt er als ie "gebakken" wordt. Is dat om in ene keer alle verflagen eraf te krijgen ? Daarna toch nog stralen ??
Zeer geinteresseerd !

default

RE: Mijn project, bunny

hihi het is wel mijn lievelings kleur! Dat komt goed uit, want deze auto wordt ook van mij :)

RE: Mijn project, bunny

Zo, nog wat foto's erbij geupload.

Onder andere van de spi benzine leidingen, de waterfles in de kofferbak, en van de kachel ophanging. Want, de kachel past niet zo goed in een turbo mini.

Ook een foto van de stoel waar Leana komt te zitten.

Deze week ga ik er weer twee volle dagen aan werken. Zou leuk zijn als de ramen erin kunnen deze week. Ook moeten de laatste delen naar de spuiter.

De originele sportspack arches zijn er eindelijk, en als die erop zitten kan de kofferbak afgerond worden.

Ik twijfel nog steeds over de bezine tank en pomp. Volgens de een heb ik een injectie tank nodig. Volgens de ander is die benzine pomp te sterk, en heb ik een gewone tank met retour leiding en gewone facet pomp nodig.

Weet nog steeds niet wat het beste is. Er zijn geloof ik niet zoveel mensen met turbo's in nederland.

RE: Mijn project, bunny

Het makkelijkste is een tank van een Spi of Mpi, je hebt er immers een benzine druk regelaar tussen zitten... :)

Facet benzinepomp heeft geen retour leiding nodig in principe, je kunt de druk zelf instellen met de goede filter met drukregelaar.

RE: Mijn project, bunny

Ja, er zit inderdaad een regelaar tussen. Echter, deze schijnt een maximum toelaatbare druk te hebben. Aangezien een MPI tank nog meer druk levert dan een SPI tank, ga ik het waarschijnlijk met een SPI tank proberen. En als dat niet werkt moet er even geknutselt worden aan een tank met retour.

Maargoed, eerst maar eens een stel ramen en deuren erin.

RE: Mijn project, bunny

Meteen de regelaar er maar in geprutst. En aangesloten op de spi leidingen die onder mijn auto zitten.



Ook heb ik de vent valve op de radiator beugel gemaakt. Zo hoort ie te zitten in een era turbo.



Verder is het nog even wachten tot de onderdelen voor de motor binnen zijn. De bak moet gereviseerd, en er gaat een nieuwe koppeling op. Ik twijfel nog over het vlakken en lood-vrij maken van de kop. Nu zit de kop nog aan de motor vast. Met de originele koppakking. En er was niets mis met het blokje. Dus overweeg ik de boel lekker aan elkaar vast te laten zitten.

RE: Mijn project, bunny

De spulletjes zijn terug van de spuiter!

Dus ik kan de deuren in elkaar gaan zetten. De motor ben ik ook al aan begonnen de afgelopen week. Ik heb het vacuum en benzine systeem al helemaal uitgedacht. Ik gebruik een spi vacuum pijpje om de boel een beetje clean te houden onder de motorkap.

Hier een paar fototjes:



RE: Mijn project, bunny

En weer een dag eraan gewerkt:

RE: Mijn project, bunny

Helemaal fristi roze (BLVC 889, mini rose pink) met een wit dak en witte cooper striping set.

link

Een mini rose zie je trouwens echt bijna nooit. Als die jaren 80 specials zijn weggerot en gesloopt. Ik vind het ook leuk dat er mensen zijn die een Red Hot restaureren, een Jet Black reshellen, en een park lane van nieuwe stickers voorzien na het spuiten.

RE: Mijn project, bunny

Om niet te veel off topic te gaan maar toch even wat te zeggen. Volgens mij is de Mini Rose en de Mini Sky nooit in Nederland geleverd. In Engeland kom je iig de Rose nog wel regelmatig tegen op Ebay bijv.

RE: Mijn project, bunny

Plaatje zegt genoeg:



Zondag verder.

RE: Mijn project, bunny

Weer een hoop gedaan:





De turbo van lucht voorzien is nog even een uitdaging. Maar verder lijkt alles wel goed te passen.

RE: Mijn project, bunny

Chat verwijderd.

RE: Mijn project, bunny

KLijk dit begint erop te lijken. Heb je een beetje een streefdatum wanneer hij weer op de weg moet ?

Jaapio

ps een zij kan het ook zijn (in deze kleur)

RE: Mijn project, bunny

Off topic berichten verwijderd.
Dit is een plaats voor het showen van je Mini en wat je ermee doet, niet voor commentaren op bepaalde acties voortvloeiend uit forumregels.

Reacties met betrekking hoe mooi je de Mini van iemand vind kan je via pm sturen of in een topic in Mini Chat.

Reactie van MiniBoy verplaatst naar "Chat in Showcase"

RE: Mijn project, bunny

jaapio1984 schreef:
KLijk dit begint erop te lijken. Heb je een beetje een streefdatum wanneer hij weer op de weg moet ?

Jaapio

ps een zij kan het ook zijn (in deze kleur)




Nou, uhm, gisteren. Maar zo werkt het helaas niet. Gisteren een tegenslag met het olie circuit van de motor. Maar de remmen, koppeling, benzine toevoer en uitlaat systeem zijn allemaal zo goed als klaar. Hier en daar nog een slangenklem aandraaien en dingen netjes wegwerken.

Wat trouwens ook al af is is het water en vacuum systeem.

Dus als dit olie probleem opgelost is, moet de turbo nog een lucht toevoer krijgen en dan is de motor klaar.

RE: Mijn project, bunny

heb van de week de motor horen lopen, oliedruk was inderdaad ver te zoeken

maar in ieder geval begint het er op te lijken

RE: Mijn project, bunny

[opdatum]
motor loopt heel erg netjes intussen!
[/opdatum]

RE: Mijn project, bunny



Morgen kappie erop en nog wat met de benzine toevoer klooien. En er zit nog altijd geenluchtfilter op. Maar verder is ie klaar voor de keuring.

RE: Mijn project, bunny

Erg netjes hoor! :P

De keuring mag geen problemen opleveren, denk ik zo. :o

RE: Mijn project, bunny





Hij stond zo mooi in het zonnetje dat ik er even twee fototjes van heb gemaakt. O+

RE: Mijn project, bunny

ik denk dat mijn Djoeke deze ook wel leuk zou vinden :D :o

Blijft dat dakje het enige witte detail? Want dat ziet er wel mooi clean uit zo!

RE: Mijn project, bunny

En die spiegeltjes dan? 2de witte detail ;) Ziet er netjes uit. Ga zo door

RE: Mijn project, bunny

Whoeps. Het dak en de spiegels dan :P

RE: Mijn project, bunny

gelukkig staat de mini weer binnen voor deze gesleept kon worden ;)

RE: Mijn project, bunny

H@nz schreef:
En die spiegeltjes dan? 2de witte detail ;) Ziet er netjes uit. Ga zo door




Cooper striping komt er ook nog op. Strepen op de kap en strepen over de zijkant.

RE: Mijn project, bunny

8) Pimp je dyno:

96.5HP / 114Nm torque



De man waar we heen zijn geweest om `m te laten afstellen heeft omdat mijn naald al de dunste naald was die er is, op de draaibank er wat vanaf gedraait om `m rijker te kunnen zetten. Wat een held! Nu blijven mijn zuigers ten minste op een acceptabele temperatuur.

RE: Mijn project, bunny

goed resultaat :D

Benieuwd hoe het straks met die van mij zal gaan :d

Jaapio