Mijn vragen:
Wat te doen met de bodemplaten voor. Nieuwen kosten 20euro, maar we hebben de beschikking over alle soorten gereedschap en plaat... De plekken zijn ongeveer 3cm breed en 10cm lang, en volledig doorgerot.
Mijn oom gaat de auto volgende week compleet stralen, dan verwacht ik misschien nog wel meer plekken aan te treffen (de auto valt me nu 1000% mee). Vervolgens komt hij in een grondlaag en dan gaan we verder aan de auto werken om hem daarna compleet te spuiten (in zwart, of brg)
Het enige wat ik tot nu toe echt vervangen wil is het spatbord rechtsvoor, die zit nu compleet in elkaar van de plamuur van de vorige eigenaar.
wat me gelijk al opvalt is dat er tussen spatbord en frontpaneel geen rand zit. Zit daar kit tussen?
ook denk ik dat je tussen parafaan en linkerspatbord ook nog wel wat tegenkomt, lak is daar ook slecht.
Verder is het nu wat lastig te zien.
Wat betreft die bodemplaat... Als je netjes plaatjes kan maken en de stukken zijn niet groot dan zou ik dat doen. Ga je voor makkelijk dan kan je gewoon een bodemplaat halen. Ik zelf ben niet zo'n ster in het maken van plaatjes en die weer netjes inlassen en zou dus altijd voor een nieuw stuk gaan. Maar als je het beheerst en de materialen hebt kan je zo lekker besparen.
Beumert schreef: wat me gelijk al opvalt is dat er tussen spatbord en frontpaneel geen rand zit. Zit daar kit tussen?
Welk stuk bedoel je??
ook denk ik dat je tussen parafaan en linkerspatbord ook nog wel wat tegenkomt, lak is daar ook slecht.
Daar hebben we gister lopen te roppen met een schroevendraaier en dat is gelukkig alleen oppervlakkige roest, maar we zullen het zien na het gritstralen
Maat van me kan goed lassen, dus met plaatjes moet het opzich goedkomen...
Was bij mij van de buitenkant dichtgelast en volgesmeerd met kit, van buiten weinig te zien alleen wat bruine puntjes. Bij het verwijderen van de kit en alles bleek het enorm tegen te vallen.
Maar wat ik er nu van kan zien valt ie nog best mee qua werk.
kikoooooo schreef: dat dat bij het stralen wel aan het licht komt
Ik zou het rechter voorscherm er voor het stralen afslijpen: dan heeft het stralen tenminste zin voor de stukken waar je anders niet bij komt.
Dat geldt ook voor andere delen die al slecht lijken, zoals de dorpels, de banaan, het frontpaneel, het linkerscherm, de a-panelen en de afdichtplaatjes onder de paravanhoeken).
Achtersubframe gedemonteerd, ging super makkelijk! Had hier op het forum verhalen gelezen van invetten met kruipolie en dat 3 dagen herhalen en dan pas gaan draaien... Dat was hier dus niet het geval, in de dorpels ging de boel ook makkelijk los.
Het frame zelf ziet er boven verwachting goed uit, paar miniplekjes roest. Frame gaat volgende week ofzo gestraald worden, en dan gaan we hem verstevigen in de hoeken met metaal. Daarna wordt ie weer mooi gecoat en gaan we hem tectyleren denk ik.
Toen hebben we het rechtervoorspatbord eraf geslepen, die bestond voor 1/3e al uit plamuur haha. Onder de paravaanhoek schrok ik toch een beetje, in de wielkast helemaal bovenaan is alles compleet weggeroest... Daar moeten we nog even een oplossing voor zien te vinden. Dezelfde hoek aan de linkerkant lijkt 100% mee te vallen.
Verder hebben we ook lekker zitten te roppen in de dorpels en ook die zijn overal nog hard..
Ingediend door mini_attitude op di, 25-09-2007 12:49
zo je hem wel gaan tectyleren.
het nadeel van tectyl is dat het uithardt. Dit heeft als gevolg dat door het trillen en bewegen van de auto het tectyl kan gaan scheuren. in deze scheurtjes kan water lopen met gevolg dat hij onder het tectyl gaat roesten.
Ik heb zelf anders spul gebruikt. en dat werkt egt super.
Zo, inmiddels zijn we weer een stuk verder! Helaas zijn dit niet de meest recente foto's, maargoed. Volgende week maak ik nieuwere foto's
Slijpen Beide voorspatborden én het voorfront zijn er inmiddels af. De nieuwe spullen heb ik allemaal al binnen. Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en gewoon alles vervangen.
Goh, roest op een mini, wat een verrassing
Het subframe toen ze er net onderweg was. Inmiddels (foto's volgen) is ze gestraald, gegrond, en gecoat (in een onderlaag, nu is ze creme (omdat ze dat bij mn oom/pa op de zaak toevallig toen aan het spuiten waren) Ze wordt nog gewoon weer zwart. 3 lagen verf is nooit verkeerd
Bovenstaande foto's zijn nu ongeveer 2 weken oud. Vandaag hebben we het motorblok eruit gehaald Viel ons echt 1000% mee. Alleen vandaag wel weer een wijze les geleerd: Goed gereedschap is echt zooo belangrijk. We waren met de ophanging bezig, om die los te koppelen om het blok eruit te halen maar we kregen die konische verbinding niet los. Gelukkig was een collega van mn pa toevallig op het terrein met zn boot bezig (hij is ook minifan, heeft er 2) en die heeft me zn fusseesplitter geleend... wat een superstukje gereedschap is dat zeg Ook waren we weer superblij met luchtsleutels _O_ Wat is dat toch heerlijk, niet de hele tijd zelf moeten ratelen
Even een gsmfoto van onze motortakel Betere foto volgt straks
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op do, 20-09-2007 23:02
Jeej, ons geliefde bakkie ligt helemaal uit elkaar... Eerst maar eens wat foto's van hoe ze eruit zag
We hebben bij mijn oom op het straal en spuitbedrijf bijna een eigen loods gekregen om wat aan te kloten. Zometeen daar nog wat verder over...
Het begin:
De heftruck als krik, om de uitlaat er onderweg te halen:
En vervolgens op bokken gezet:
Zo, genoeg foto's via mn GSM, tijd voor normale foto's tijdens dag2
Op bokjes, met lelijke stalen velgen
Gestript van binnen:
En vervolgens :
Deze rottigheid bevindt zich aan beide kanten, in de bodemplaat voor...
Roest bij het raam en bij het rechter spatbord voor
Onze opslagplaats
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op do, 20-09-2007 23:07
Mijn vragen:
Wat te doen met de bodemplaten voor. Nieuwen kosten 20euro, maar we hebben de beschikking over alle soorten gereedschap en plaat... De plekken zijn ongeveer 3cm breed en 10cm lang, en volledig doorgerot.
Mijn oom gaat de auto volgende week compleet stralen, dan verwacht ik misschien nog wel meer plekken aan te treffen (de auto valt me nu 1000% mee). Vervolgens komt hij in een grondlaag en dan gaan we verder aan de auto werken om hem daarna compleet te spuiten (in zwart, of brg)
Het enige wat ik tot nu toe echt vervangen wil is het spatbord rechtsvoor, die zit nu compleet in elkaar van de plamuur van de vorige eigenaar.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Beumert op vr, 21-09-2007 00:13
wat me gelijk al opvalt is dat er tussen spatbord en frontpaneel geen rand zit. Zit daar kit tussen?
ook denk ik dat je tussen parafaan en linkerspatbord ook nog wel wat tegenkomt, lak is daar ook slecht.
Verder is het nu wat lastig te zien.
Wat betreft die bodemplaat... Als je netjes plaatjes kan maken en de stukken zijn niet groot dan zou ik dat doen. Ga je voor makkelijk dan kan je gewoon een bodemplaat halen. Ik zelf ben niet zo'n ster in het maken van plaatjes en die weer netjes inlassen en zou dus altijd voor een nieuw stuk gaan. Maar als je het beheerst en de materialen hebt kan je zo lekker besparen.
Groeten Jochem
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op vr, 21-09-2007 00:30
Welk stuk bedoel je??
Daar hebben we gister lopen te roppen met een schroevendraaier en dat is gelukkig alleen oppervlakkige roest, maar we zullen het zien na het gritstralen
Maat van me kan goed lassen, dus met plaatjes moet het opzich goedkomen...
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Tincu op vr, 21-09-2007 06:45
Beumert bedoelt het stuk tussen de koplamp en het knipperlicht, daar hoort een naadte zitten.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Schobbejak Design op vr, 21-09-2007 09:26
Daar waar die rode streep staat moet ergens een naad zijn.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op vr, 21-09-2007 11:10
Hmmm ja, dat leek ons ook al. Zeker omdat ik plaatjes van losse voorschermen bekeek. Ik denk dat dat bij het stralen wel aan het licht komt
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Beumert op vr, 21-09-2007 11:22
Was bij mij van de buitenkant dichtgelast en volgesmeerd met kit, van buiten weinig te zien alleen wat bruine puntjes. Bij het verwijderen van de kit en alles bleek het enorm tegen te vallen.
Maar wat ik er nu van kan zien valt ie nog best mee qua werk.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door CMC op za, 22-09-2007 08:08
Ik zou het rechter voorscherm er voor het stralen afslijpen: dan heeft het stralen tenminste zin voor de stukken waar je anders niet bij komt.
Dat geldt ook voor andere delen die al slecht lijken, zoals de dorpels, de banaan, het frontpaneel, het linkerscherm, de a-panelen en de afdichtplaatjes onder de paravanhoeken).
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op di, 25-09-2007 08:25
Zo, gisteravond weer bezig geweest.
Achtersubframe gedemonteerd, ging super makkelijk! Had hier op het forum verhalen gelezen van invetten met kruipolie en dat 3 dagen herhalen en dan pas gaan draaien... Dat was hier dus niet het geval, in de dorpels ging de boel ook makkelijk los.
Het frame zelf ziet er boven verwachting goed uit, paar miniplekjes roest. Frame gaat volgende week ofzo gestraald worden, en dan gaan we hem verstevigen in de hoeken met metaal. Daarna wordt ie weer mooi gecoat en gaan we hem tectyleren denk ik.
Toen hebben we het rechtervoorspatbord eraf geslepen, die bestond voor 1/3e al uit plamuur haha. Onder de paravaanhoek schrok ik toch een beetje, in de wielkast helemaal bovenaan is alles compleet weggeroest... Daar moeten we nog even een oplossing voor zien te vinden. Dezelfde hoek aan de linkerkant lijkt 100% mee te vallen.
Verder hebben we ook lekker zitten te roppen in de dorpels en ook die zijn overal nog hard..
Foto's volgen vanmiddag.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door mini_attitude op di, 25-09-2007 12:49
zo je hem wel gaan tectyleren.
het nadeel van tectyl is dat het uithardt. Dit heeft als gevolg dat door het trillen en bewegen van de auto het tectyl kan gaan scheuren. in deze scheurtjes kan water lopen met gevolg dat hij onder het tectyl gaat roesten.
Ik heb zelf anders spul gebruikt. en dat werkt egt super.
jerko
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op za, 27-10-2007 20:05
Zo, inmiddels zijn we weer een stuk verder! Helaas zijn dit niet de meest recente foto's, maargoed. Volgende week maak ik nieuwere foto's
Slijpen Beide voorspatborden én het voorfront zijn er inmiddels af. De nieuwe spullen heb ik allemaal al binnen. Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en gewoon alles vervangen.
Goh, roest op een mini, wat een verrassing
Het subframe toen ze er net onderweg was. Inmiddels (foto's volgen) is ze gestraald, gegrond, en gecoat (in een onderlaag, nu is ze creme (omdat ze dat bij mn oom/pa op de zaak toevallig toen aan het spuiten waren) Ze wordt nog gewoon weer zwart. 3 lagen verf is nooit verkeerd
Bovenstaande foto's zijn nu ongeveer 2 weken oud. Vandaag hebben we het motorblok eruit gehaald Viel ons echt 1000% mee. Alleen vandaag wel weer een wijze les geleerd: Goed gereedschap is echt zooo belangrijk. We waren met de ophanging bezig, om die los te koppelen om het blok eruit te halen maar we kregen die konische verbinding niet los. Gelukkig was een collega van mn pa toevallig op het terrein met zn boot bezig (hij is ook minifan, heeft er 2) en die heeft me zn fusseesplitter geleend... wat een superstukje gereedschap is dat zeg Ook waren we weer superblij met luchtsleutels _O_ Wat is dat toch heerlijk, niet de hele tijd zelf moeten ratelen
Even een gsmfoto van onze motortakel Betere foto volgt straks
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op za, 27-10-2007 20:36
Ik mis trouwens mn bakkie echt ontzettend Zo'n zin in rijden.
Comfort is voor mietjes... ik rij nu alleen nog maar in mn pa zn confortable auto Ik mis mn kart
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op za, 27-10-2007 22:51
Mn achtersubframe
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Berry M op za, 27-10-2007 23:52
In welke stijl ga je de Mini opbouwen?
Keep up the good work!
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Fred B op zo, 28-10-2007 11:51
dus je vind je pa een mietje???
leuk project man!! en wat ga je hard!!
heb je zelf technische achtergrond???
het grote voordeel is... het feit dat je een goede werkplek hebt! en kennissen die ook wat kunnen
gr Fred
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op zo, 28-10-2007 18:11
Mn pa een mietje? Snap je niet. Maar dat issie wel
Ik heb geen technische achtergrond, maar wel veel kennissen die dat hebben (oa die gast op de foto, die aan het slijpen is, die is automonteur )
Een goeie werkplaats is echt een must als je hiermee bezig wilt zijn inderdaad. Ik zou dit niet in de tuin enzo willen proberen
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Berry M op zo, 28-10-2007 19:48
Vorige pagina:
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op zo, 28-10-2007 20:37
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door Berry M op zo, 28-10-2007 21:02
Maakt verders niet uit hoor.
Maar ik ben benieuwd.
RE: Mijn Studio2 project eindelijk begonnen
Ingediend door kikoooooo op ma, 17-03-2008 13:28
Hier gaat t niet zo voor de wind. Wat financiele tegenslagen, en dan staat die lieve mini daar maar
Volgende week EINDELIJK weer verder...