Mike's 1977 mini restauratie!!!!

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

He hallo allemaal,

Ik ben hier vrij nieuw op het forum.
Vorig jaar heb ik mijn mini gevonden uit 1977. Na lang wikken en wegen (en tijd) ben ik afgelopen december dan echt begonnen met het restaureren van mijn eerste mini. Ik zal jullie een klein beetje laten zien hoe de mini was bij aankoop en hoe de mini er tot nu toe bij staat na bijna vijf maanden werk.

De mini in de oude staat voor de de start van de restauratie.





De mini na de eerste start!!



De body opweg naar de spuiter en plaatwerker.



En jawel de mini in zijn nieuwe jasje British racing green in mica kleur met een spier wit dak.





Op dit moment doe ik de restauratie tussen alles door zodra ik ook maar even tijd heb.
Zodra ik weer wat verder ben gevorderd zal ik foto's plaatsen. Het interieur gaat binnenkort naar een stoffeerderij voor ook een nieuw jasje. Verder zal de mini nieuwe velgjes krijgen die net terug zijn van straler. Ik spreek jullie snel weer.

Groetjes michael minimike

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Erg netjes zeker die mica maakt het net weer wat anders dan de andere BRG mini's. Aangezien je post van eind april is heb je al weer vorderinge gemaakt?

Grappig dat het hier hetzelfde gaat als op vele andere fora, op bekenden wordt bij nieuwe wielen al een pagina of 3 volgelult en bij een compleet overgespoten mini wordt er niet gereageerd....

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

zoo very nice..

wat zijn de verdere plannen ermee ?

gewoon lekker standaard of nog wat leuke custom dingen

ben ook benieuwd naar een evt update

Jaapio

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

en is er al wat gebouwd?

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

He, ik kom dit topic nu pas tegen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je vorderingen maar als ik het zo zie pak je het wel gelijk goed aan!

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Hallo allemaal,

Na zeer lange tijd afwezig te zijn geweest. Ben er weer. En ben ik na 1,5 jaar weer begonnen aan de mini. Dit allemaal na te zijn getrouwd en de gelukkige vader ben geworden van een mooie zoon. En dus werd het weer eens tijd om wat te gaan doen.

Als eerste ben begonnen met de aanschaf van een garage brug. :D :D :D :D

Verder heb ik de mini voorzien van een gehele nieuwe kabelboom.
En is de acterzijde van de mini klaar.



Verder vordert het gestaag.

Nu heb aan jullie alleen een vraag. Ik heb veel onderdelen extra liggen. Waaronder twee koppen van naar mijn inzicht een gt.



Maar welke kan ik gebruiken om op mijn 1000tje te zetten en wat moet ik er dan nog meer aan aanpassen naast de kop.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Die met 11 boutgaten zal wel de betere van de twee zijn.

default

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

deze koppen zijn voor een 1300 je kan het wel aanpassen voor een 1000 maar het is vrij ingewikkelt
je moet in je blok laten frezen bij de cilnders om je grotere klepper de ruimte te geven

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

hallo allemaal,

Hier even een kleine update van de mini. Ben druk bezig geweest met het motorblok en deze zal morgen 4 oktober dus volledig afgemaakt gaan worden. Dus morgen zullen er nieuwe foto's van het blok verschijnen. Hierbij nog even hoe het blok ervoor uitzag.





Ben vandaag tevens even bij *een Minicenter geweest en die konden weer een fles extra open trekken na mijn bezoek.
Dus tot morgen voor een nieuwe update.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Zeer relaxt overigens om een eigen brug te hebben, looking good d:)b

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Een eigen brug is echt super relaxt om te hebben. Kan hem ook niet meer missen. Ben denk ik ook een van de weinigen die prive een brug heeft staan.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ben vandaag weer met het blok aan de gang geweest. Hij is nu bijna op twee onderdelen helemaal af. De laatste 2 onderdelen ben ik nu aan reviseren en zullen er volgende week op gemonteerd worden.





greetz mike

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Heb je veel onderdelen vervangen of heb je een hele nette schoonmaakbeurt gegeven? Ziet er netjes uit!

default

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Heel mooi blok

Maar heb je hem ook open gehad en de lagerschalen nagekeken?
Deze gaan namelijk redelijk vlug kapot (ik heb het al 2keer meegemaakt bij een oud blok)
En dan kost het je de krukas
De rest is redelijk bullit proof

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Hij ziet er van buiten nieuw uit. Maar ik kan je vertellen dat ie er ook van binnen behoorlijk nieuw uit ziet(al zie je er niks meer van).Ik heb altijd gezegd als ik een mini koop en ga restaureren. Dan pak ik het goed aan. Niet dat een ander dat niet zou doen. Maar ik heb er geen haast mee maar ben wel iemand die er alles zal uithalen wat er in zit als amateur. En iemand die hem ook nooit zal wegdoen. Als ik nu mijn zoontje van bijna 1,5 zie zeg ik altijd tegen hem. Papa gaat even aan je mini werken. Dus ik hoop ook dat deze in de familie zal blijven.

Greetz mike mini lover(english car lover)

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Heb je al het plaatwerk uitbesteed of was er geen plaatwerk aan?

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ziet er goed uit!
Wat zijn de specs van het blok geworden?

Doe jij nog wat tussen de Mini en de brug of kan die gewoon gesteund worden op de vloer?

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Het plaatwerk is gedeeltelijk door de plaatwerker gedaan en kleine gaatjes heb ik zelf afgewerkt. De gehele neus heb ik laten vervangen.Ik kan wel wat lassen maar die dingen kun je beter aan de profies toelaten.

Volgens mij ligt het eraan wat voor brug je hebt. Mijn brug is naar mijn weten een standaard breedte maat. Ze zijn er ook nog breder. Maar bij mij word de mini prima ondersteund zonder extra balken of wat dan ook. En ik kan hem gewoon in de lucht laten doordat het een spiraalbrug is. Dus zeer weinig kans dat ie de volgende dag een stukje lager staat.

Overigens het blok is in zijn geheel klaar en ready om weer in zijn subframepje gezet te worden.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ik bedoelde de vloer van de mini of steun je hem op de subframes?

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Nee hoor gewoon op de bodem geen last van doorzakken hij valt precies op de sterkste punten.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Zo ben afgelopen weekend weer in mijn werkplaatsje bezig geweest. Wan t het motorblok lag te wachten om herenigd te worden met zijn body. En dus werd het hoog tijd om die weer samen te laten komen.





Waarvan dit dus het eind resultaat is geworden. Maar zoals jullie kunnen zien is moet er nog een hoop afgemonteerd worden aan het blok. Maar een van de grootste klussen is weer geklaart.

Het volgende waar ik nu aan verder ga zijn de voorste draagarmen. deze zal ik net als de rest helemaal zelf onder handen gaan nemen.

Ik ben nu twee jaar bezig en zie ik eindelijk licht aan het eind van die lange tunnel.

Ik hoop snel weer wat nieuwe veranderingen te kunnen laten zien.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Sinds een week de draad weer opgepakt na 2, 5 jaar.
En de mini staat nu na 4, 5 jaar weer met vier bandjes op de grond. Maar uiteraard eerst alles vervangen.
Nieuwe lagers, kogels, negative chambers, trekstangen etc. Wieltjes kunnen vers rollen.

Maar helaas ben ik ook een hoop spullen kwijt na de inbraak in de container.
En weet ik pas wanneer ik iets mis zodra ik het onderdeel nodig heb.
Ik hou de moet er in en dst lukt aardig.

Ik zal snel even een foto posten.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Zo kleine mini update.

Vandaag alle elektra aangesloten door mn zwager. Het is zijn werk. En hij was er dus ook zo mee klaar.
En dan te bedenken dat alles nog werkt ook.
Daarnaast remmen ontlucht en koppeling.
Ramen in de deuren geplaatst incl nieuwe lijsten natuurlijk.
En de motor weer eens even lekker laten pruttelen.
Heerlijk als je het blokje zn gang weer hoort gaan.

Volgende stappen.
Verlichting verder afmaken
Uitlijnen.
Buitenzijde geheel afmaken
En dan als laatste rest alleen nog een geheel nieuw interieur.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ik zie je project nu pas voor het eerst, Mike.

Mooie kleur heb je.

Ook je werkwijze is herkenbaar.

Nu nog je interieur, helemaal nieuw ?

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ik zie een probleem je 2e buis van je spruitstuk hangt voor je binnen homonkineet door de hitte vanuit t spruitstuk brand je binnenste ashoes weg

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Laatste electra aangesloten. En alles werkt perfect. Had een probleem met de dynamo. Maar dit heft mn zwager opgelost.
Morgen nog even bij een sloop mini kijken voor wat kleine onderdelen.
Kan ik over een paar weken weer verder.

Ik ga poberen deze zomer de mini weer keurings klaar te maken. En dan na 4, 5 jaar de weg weer op.
Snel komen er weer foto's.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Zo na weer een jaar verder te zijn. Heb ik wederom het project weer opgepakt.
Na mn laatste bericht staat de mini op 4 wielen en rijdt ie als een zonnetje.
De afwerking van de buitenzijde is zo goed als klaar op de bumpers en sloten na.
Aan de binnenzijde word nu volop gewerkt en zal binnenkort het interieur geheel vernieuwd worden.

Hierbij een foto van de mini tot zover.

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 3056-1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 3041-1.jpg

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Wordt steeds mooier ( na ruim 6 jaar ).
Hij is grotendeels origineel toch ?
Hij staat lekker breed op z'n wielen, en je hebt geen wielkastranden toch ?
Dat staat altijd wel stoer. ;)

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Dat ziet er top uit.
Je doet geen half werk, zo te zien.

Wat betreft het tijdspad (ca. 6 jaar) kunnen wij elkaar de hand schudden.
Die van mij staat al sinds 11 jaar stil.
En de laatste 5 jaar regelmatig bezig geweest met het restaureren.

Maar nu we een garage in de achtertuin hebben ben ik de laatste maanden weer lekker bezig op meerdere fronten en schiet het weer lekker op.

Ik zag dat je uit zwijndrecht komt. Ik zelf kom uit H.I.Ambacht.
Als de mini klaar is dan zie ik je waarschijnlijk wel eens rijden.

Mocht je nog eens hulp nodig hebben, of een vraag hebben, dan laat je het maar weten.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Hoi joscm,

Het grootste deel is origineel.
Vanwege 10inch originele gb velgjes heb ik er voor de keuring wielkastranden op gezet.
Er zitten iets bredere bandjes op die aanliepen op mn draagarmen. Dus spacers er tussen gezet.
het interieur gaat ook terug naar originele bekleding. Zat nu bekleding van een clubman in.
alles is besteld en hoop dat het begin maart klaar is.

Hoi iveau,

Het is altijd de tijd die je mist. En dan kan het zo langer duren dan je in gedachten had.
Wat leuk dat er iemand om de hoek woond. Alrikd makkelijk als er eens hulp nodig is.
ik heb een eigen stuk in een pamd van de familie opslag. En aan de overkant kan ik zo de brug op
wanneer ik wil. Had in het vorige pand een eigen brug.
mocht je eens tijd hebben om te komen kijken kun je misschien even mee kijken naar de afstelling van de wielen.
Gewoon langs komen kan natuurlijk ook.

gr michael

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Vandaag weer nieuwe spullen aangeschaft voor de mini.
Zou het dan dit jaar echt lukken om hem op de weg te krijgen.
Nieuwe bumpertjes rvs. En spiegels. Alleen twijfel ik nu of ik de tex spiegels
of de torpedo spiegels moet plaatsen. Heb ze allebei nieuw liggen.
daarnaast nog allemaal kleine materialen waar je straks niks van ziet na montage.
Morgen weer een daagje mini samen met mn zoontje van 5. Hij word tenslotte van hem als ie 18is.

afgelopen week ook een geheel nieuw interieur besteld. En zal hopelijk 1e week maart klaar zijn.
tevens een nieuwe hemel erbij besteld.
Dus eigenlijk gaat het in eens heel hard na te zijn begonnen in 2007.

Ook nog een flinke ergernis en een hoop gevloek. Na binnenkomst in de hal bleek er iemand
tegen een kap aangelopen te zijn die in de lucht hing op minstens 1,5m boven de mini.
jullie raden het al. Een grote kras in mn motorkap. Pfffffffffffff

zal morgen ook even nieuwe foto's plaatsen hoe hij er bijstaat na 7 jaar.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Vandaag weer een kleine update van de mini.
Samen met mn kleine hulp toch best weer een hoop gedaan.
Spiegels, rvs bumpers, quickshift van mini spares deur sluitingen en
nog meer gemonteerd.
Na wat zoeken op het forum over de quickshift. Is het gelukt deze te monteren
zonder enig probleem. Pinnen netjes zonder slag of stoot eruit gehaald grote ring
gemonteerd pook er in en werken als een trein.

hier onder wat foto's

http://smg.photobucket.com/user/puntosp ... t=3&o=4vlV

http://smg.photobucket.com/user/puntosp ... sort=3&o=3

http://smg.photobucket.com/user/puntosp ... sort=3&o=1

http://smg.photobucket.com/user/puntosp ... sort=3&o=0

http://smg.photobucket.com/user/puntosp ... sort=3&o=2

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Dat ziet er goed uit.
ik denk dat het nu gaat lukken om de mini af te maken.
zeker met zo'n goede hulp ;-)

Mijn zoontje, ook 5 jaar, helpt ook regelmatig mee.
Hij weet al heel wat verschillende soorten gereedschappen bij naam.
En we hebben ook al eens samen gelast.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Errug mooi zeg!
Ga zo dor

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ik heb al een aantal jaar torpedo spiegels. Ze zien er echt gaaf uit vind ik maar praktisch is het niet.
Ik ga nu overstappen naar het laatste type en die in kleur laten spuiten.
Dus het is wat je wil..... De looks of gebruiks gemak....
d:)b

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Zo na een dagje klussen hier het resultaat.
2 sierranden voor de versnellingspook en de handrem.
Nu kijken of ik ze laat spuiten of dat ik ze in kunstof ga persen.










URL=http://smg.photobucket.com/user/puntosport/media/Mobile%20Uploads/20140…][/URL]

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Na vele uurtjes eindelijk klaar. En mag wel zeggen dat het aardig gelukt is.
Aankomende week het interieur ophalen. En dan kan ie van binnen helemaal afgewerkt worden.

http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 234223.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 233955.jpg

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

En een aantal uurtjes zweten. Zit het hemeltje er in.
En ik ben tevreden. Niet slecht als je dit nog nooit gedaan hebt. Zoals zovele Denk ik.


http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 152530.jpg


http://img.photobucket.com/albums/v248/ ... 152530.jpg

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Puik werk zeg!
Hulde
:)\\_

bij mij zit ie niet helemaal netjes achter in de hoek (toch maar eens proberen strak te trekken...)

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Koste me ook wat moeite marcoguus.
maar de stof is goed rekbaar. Heb hem zonder vouwen er in gekregen
en daarna alles op maat afgesneden. Daar waar die op de stijlen naar onder loopt.

RE: Mike's 1977 mini restauratie!!!!

Ziet er echt zeer netjes uit. Netjes afgesneden ook.
Respect :)\\_

Ik moet hier over een paar weken mee verder,
maar zie er nu al naar uit ( lees: tegenop )