Mini 1000

RE: Mini 1000

Pas geleden besloten om mijn dagelijkse mini niet te verkopen maar stapje voor stapje beter te maken en haar een eigen "identiteit" te geven.

Het is nu een vrij standaard 1000 Racing green. Als eerste wil ik de betrouwbaarheid, veiligheid en prestaties verbeteren. Hiervoor heb ik de volgende punten om aan te pakken:
* derde remlicht monteren (afgelopen weekend gedaan)
* remblokken vervangen. Ik wil dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om van 12 inch over te stappen op 10 inch.
* inhouden van de motor bij 3500 toeren wegwerken. Waarschijnlijk ga ik er dan ook meteen een stage 1 opzetten
* olieverbruik aanpakken
* elektronische ontsteking

Daarnaast wil ik het uiterlijk veranderen door:
* de conversie van 12 naar 10 inch
* dakraam plaatsen
* boxen wegwerken onder de hoedenplank
* snorgrill
* mkII achterlichten
* roest wegwerken

Waarschijnlijk komt er in de loop van de tijd nog veel meer bij, maar voor nu is het zo wel even genoeg.

Foto's van hoe ze er nu bij staat zal ik binnenkort plaatsen.

RE: Mini 1000

Dan wordt het tijd dat er een onderdak voor de Racing Green komt Jan.

Succes met het wegwerken van de roest. De rest is Peanuts.

[size=65:1ae4ra2p]p.s. woon jij nog in Velp? ;) [/size:1ae4ra2p]

RE: Mini 1000

Onderdak voor deze is pas echt van belang als de roest is weggewerkt. Maar hoe eerder hoe beter uiteraard.

Woonplaats is aangepast.

RE: Mini 1000

goed bezig jan,

klinkt goed allemaal, mooie plannen, lekker de zomer in met de groene, dakje open, wind door je haren!!!

ben wel erg benieuwd naar de fotoooozzzzzzz ;)

RE: Mini 1000

* remblokken vervangen. Ik wil dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om van 12 inch over te stappen op 10 inch.



om 10" te monteren moet je iets meer vervangen dan alleen de remblokken 8) gaat niet zomaar passen op/over de schijven van een Racing Green ...

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini 1000

Theo van den Bogaard schreef:
om 10" te monteren moet je iets meer vervangen dan alleen de remblokken 8) gaat niet zomaar passen op/over de schijven van een Racing Green ...



Dat weet ik. In mijn tekst staat het wat kort door de bocht maar ook de remklauwen en remschijven worden dan meteen vervangen.

iig bedankt voor het meedenken.