Mini 1000 1973

default

RE: Mini 1000 1973

Deze week heb ik een Mini gekocht.

Het is een 1000cc mini uit 1973 dus ouder dan dat ik ben :)
natuurlijk zit er hier en daar roest of gaten maar de nieuwe panelen liggen al klaar.

Gisteren bezig geweest om de motor te starten dat wou nog niet echt lukken de motor heeft in totaal 20 seconden gelopen dus dat wordt nog even zoeken waar de storing ligt.

natuurlijk foto's









To do:
Motor starten
importeren
Uit elkaar halen
alles schoon en netjes maken
Mini spuiten
Weer in elkaar zetten.

Een paar onderdelen ontbreken nog:
Buiten spiegels
schakelaar voor de verlichting
nieuw binnentapijt

Verder ga ik er nog leuke velgen onderzetten (10" minilite) de rest van de mini blijft zoals het orgineel

RE: Mini 1000 1973

Ziet er leuk uit! Wel flink wat werk!

RE: Mini 1000 1973

Is een hele leuke basis! Misschien kan je de ontstekingsdelen vervangen en de benzine verversen, dat zou al eens kunnen schelen.

default

RE: Mini 1000 1973

helaas nog geen goed restultaat de mini start nog niet. Vandaag nieuwe bougies erin gedaan en helaas niks... toen verder de bedrading nagelopen de aansluiting op de dynamo voltage regulator brak helaas af nu is dat niet zo gek van een auto uit 1973 dus morgen maar even een nieuwe halen ook direct maar een nieuwe zekeringkast en bobine.

RE: Mini 1000 1973

Als die 20 sec gelopen heeft, zou ik het in brandstof zoeken maar is altijd lastig zo van een afstand. Worden je bougies wel 'nat'? Misschien even een paar tikjes op de vlotterkamer geven(zit aan je carburateur vast), als je geluk hebt krijg hij dan weer wat benzine. Verder leuke auto met mooie orginele knipperlichten d:)b . Zelf ook een 1000 uit '73, rijdt heerlijk! Veel plezier er mee.

default

RE: Mini 1000 1973

hmm vandaag getest maar de bougies vonken niet. de bobine is al vervangen en nieuwe bougies. morgen maar even nieuwe bougie kabels ophalen

RE: Mini 1000 1973

Gaan je contact punten wel open en dicht?

RE: Mini 1000 1973

wouter37 schreef:
hmm vandaag getest maar de bougies vonken niet. de bobine is al vervangen en nieuwe bougies. morgen maar even nieuwe bougie kabels ophalen



Je kan ook even kijken of het blok wel een goede aarde heeft. Je kan proberen een extra kabel van het blok naar de carosserie te leggen en kijken of hij dan wel vonkt.

default

RE: Mini 1000 1973

vlassie schreef:
Gaan je contact punten wel open en dicht?


ja dat wel maar nadat ik een beetje aan de contactpunten had gezeten leek het net of de mini bijna aan wou slaan. ik ga proberen om de contactpunten af te stellen

RE: Mini 1000 1973

Als het toch een massa probleem kan zijn? Dan moet je maar even proberen om met startkabels direct van de minpool van de accu naar een "kale" metalen plek van je blok te gaan. Dan omzeil je alle "rotte/roestige" massa punten.

Het is een tip.. Werkt dit wel, dan moet je naar alle massa's gaan kijken.

Groeten Alex

default

RE: Mini 1000 1973

hé dat werkte van de massa van de accu naar een ander massa punt (kale plek op de auto) en de motor starte direct. na een paar minuten viel de motor weer uit zal wel met slechte massa te maken hebben. morgen even direct van de motor naar de accu.

Bedankt voor de tips !!!