Ik vind die nieuwe band/velg combinatie wel gaaf! Hoeveel steken ze uit?
Staat wel mooi zo met die standaard verbreders
- Login of registreer om te reageren
Ik vind die nieuwe band/velg combinatie wel gaaf! Hoeveel steken ze uit?
Staat wel mooi zo met die standaard verbreders
Op de foto's lijkt het erg mee te vallen met roest. Zou een setje group 2 arches monteren en lekker door blijven knorren!
link
Ingediend door puch_power op vr, 09-09-2011 18:50
Risky schreef:
Ik vind die nieuwe band/velg combinatie wel gaaf! Hoeveel steken ze uit?
Staat wel mooi zo met die standaard verbreders
Haha thx ik vind die combinatie ook gaaf had niet verwacht dat het er zo goed uit ging zien.
De velgen steken zon 4 cm er nog uit.
miniminded":11jr4rin]Op de foto's lijkt het erg mee te vallen met roest. Zou een setje group 2 arches monteren en lekker door blijven knorren!
link[/quote:11jr4rin]
Wow ja die zijn ook heel erg mooi.
Misschien maar een keer naar zon mini winkel gaan en kijken wat het beste zal passen.
Ingediend door puch_power op vr, 23-12-2011 18:32
Mensen heb een update !!!
En een heel hoop vragen.
Zo staat de mini er nu bij.
Heb de voorsubframe bijna helemaal los nu moet alleen de 2 hoofdbouten , bouten voor en achter en dan is deze los.
Alleen een vraag welke bouten moet ik eerst los draaien of maakt dat niet uit?
Ga er wel een motortakel aan de blok vast zetten zodat deze niet 20 cm naar beneden valt.
Heb ook een schijfrem set gekocht via marktplaats.
Alleen heb nu alweer een vraag, heb ik nu een rembekrachtiging nodig of niet?
Ga morgen weer verder met me mini sleutel iedere zaterdag aan me mini bij een goede vriend en kennissen.
Je kan het blok compleet met subframe en al eruit halen, blok kan niet uit de auto vallen.
Schijfremmen kan gewoon zonder bekrachtiger, zo rijd ik ook rond.
Wat voor schijfremsetje heb je gekocht ?
blijft de mini de orginele kleur,
ik vindt het een mooie kombi met die wielen
Ingediend door puch_power op za, 24-12-2011 18:44
sander schreef:
Wat voor schijfremsetje heb je gekocht ?
blijft de mini de orginele kleur,
ik vindt het een mooie kombi met die wielen
Heb een 2 pot schijfrem setje gekocht van 7 of 7,5 inch maak er morgen even een foto van. Is denk gewoon origineel mini en ziet er gewoon goed uit. Alleen mis die stofkappen en een pen ofzo zei die eigenaar voor die remblokken vast te houden? Zou niet weten wat nog de remblokken vast moet houden haha, net nog op mini spares gekeken mare kon het niet vinden. Heb wel de stofkappen gevonden haha.
De mini blijft deze kleur houden omdat ik deze kleur nog nooit heb zien rijden wel af en toe op het internet gezien.
Risky":tfpuv2bd]Je kan het blok compleet met subframe en al eruit halen, blok kan niet uit de auto vallen.
Schijfremmen kan gewoon zonder bekrachtiger, zo rijd ik ook rond.[/quote:tfpuv2bd]
Oky het is me gelukt was gister nog naar unishore geweest voor een dop om de subframe los te maken, want kwam helaas niet met de onderdelen zending niet binnen....
Oky mooi om te horen dat ik het ook zonder bekrachtiger kan rijden zo blijf je het leuke gevoel hebben waar de mini echt voor is.
Mare nu moet ik die veerbollen demonteren hoe moet ik dat doen het dat tooltje binnen. Zeker eerst alles los maken of hoeft dat niet? Snap niet helemaal hoe dat moet. Of is het alleen voor montage?
Update 24:12:2011!!!!
Zo vandaag de subframe en de blok gedemonteerd ging beter dan ik in me gedachte had haha. Ook de motor gelijk gedemonteerd van het subframe en toen naar huis gegaan.
Heb alleen nog een vraag hoe kan ik de stuurkolom los maken? Moet ik ergens om denken?
Nu ook maar hopen dat de subframe achter net zo makkelijk gaat als die subframe voor^^. Moet ik nog ergens op letten bij de demontage? Gewoon de mini verder weer omhoog op stenen zetten zoals bij de voorkant toch? De mini niet over de kop leggen denk...
Van het achtersubframe de remleidingen aan de verdeelblok goed inspuiten met kruipolie,evt nachtje laten intrekken, die breken heel vaak.
Stuurkolom moet je waarschijnlijk van de breekbout de kop af boren,
die zit onder tegen het dashbord,
stuurhuis kun je daarna gewoon los maken, 4 moeren op de vloer aan de binnenkant.
Ingediend door puch_power op zo, 25-12-2011 10:45
Oky thx^^
Weet ik dat ook weer. Had alleen nog een vraag, heb van veel mensen gehoord dat het beste is om de mini te laten stralen mare wat moet ik gaan doen na het stralen als ondergrond? Om er voor te zorgen dat de mini nooit meer gaat roesten? Gewoon zinkspray?
Loop trouwens stiekem er aan te denken om me mini ongeveer zo te maken. Alleen dan met de oude verbrede velgen.
Nooit meer roesten is onmogelijk maar ik bij die van mij de randen en krietieke plekken laten vlamverzinken (schooperen) volgens mij werkt dit heel goed.
Ingediend door puch_power op zo, 25-12-2011 23:55
LimitedSjoerd schreef:
Nooit meer roesten is onmogelijk maar ik bij die van mij de randen en krietieke plekken laten vlamverzinken (schoperen) wolgens mij werkt dit heel goed.
Kunnen gewone garages dat doen of is dat een vak apart? Misschien auto spuiters?
Dat is een vak apart, ik citeer even van de website van het bedrijf waarbij ik de mini heb laten stralen en schooperen.
Bij schooperen word een zinkdraad of zinkpoeder door een spuitpistool getransporteerd en doormiddel van elektriciteit of vlam verhit waardoor het zink of aluminium vloeibaar word en doormiddel van perslucht op het te schooperen voorwerp word gespoten waar het direct zal stollen in een goed hechtende taaie laag zink.
Ingediend door puch_power op di, 27-12-2011 17:38
Oky thx voor de info en dat zou ik gewoon kunnen doen na het stralen? Op elke hoeken of de punten waar roest zeker zou kunnen komen.
ik heb mijn hele front laten doen, de dorpels, alle spatbordranden, de banaan en de regengoot.
Ingediend door puch_power op wo, 28-12-2011 17:21
LimitedSjoerd schreef:
ik heb mijn hele front laten doen, de dorpels, alle spatbordranden, de banaan en de regengoot.
Dan ga ik dat ook maar proberen te regelen eerst me mini maar helemaal gestript hebben thx voor de tip ^^
Waar heb je de automaatbak (gedeeltelijk) laten reviseren? Hier zijn niet zo veel bedrijven voor...
Ingediend door puch_power op ma, 02-01-2012 18:24
Mini Power schreef:
Waar heb je de automaatbak (gedeeltelijk) laten reviseren? Hier zijn niet zo veel bedrijven voor...
Heb ik in Engeland laten doen bij mra mini.
@minipower: heb wel een adresje voor je hier in de buurt die dat doet..
Ingediend door puch_power op za, 07-01-2012 16:12
Dutchman schreef:
@minipower: heb wel een adresje voor je hier in de buurt die dat doet..
Oky mare die stuurt het zelf niet naar Engeland toe? Want ik had het bij een automaat specialist gevraagd en die stuurde hem daar dan gewoon heen.
Gewoon ook even vragen wat het gaat kosten. Dan weet je namelijk al genoeg.
Ingediend door puch_power op za, 07-01-2012 16:18
Heb ook nog een paar vraagjes.
Heb vandaag me voorsubframe helemaal kaal gestript. Alleen moet die 2 grote boutgaten nog dicht maken ivm schroefdraad en stralen/ coaten.
Moet ik gewoon die bout erin draaien en dan maar een nieuwe halen of gewoon niks doen en later op proberen te tappen? Als ik weet wat voor een tap ik nodig heb haha.
En nog een vraagje. Ben ook bezig geweest met de aandrijf assen. De aandrijfassen zijn los van de subframe alleen de trommel remmen zitten er nog aan vast. Kan die moet er niet afkrijgen het is toch linkse draad of rechts? En waar kan ik deze inklemmen in de bankschroef?
Nog 1 vraagje zag dat me voorkant verrot is net bij de puntlassen dus moet nieuwe voorfront op neem er dan ook nieuwe zeipanelen met knipper licht gaten bij. Is dat moeilijk om te plaatsen? waar moet ik op letten en hoe moet ik het tiggen? gewoon punt pasjes? Heb een goede tig aparaat die alles kan tiggen.
Thx alvast voor de hulp
Ik zou er gewoon de bout indraaien, het was bij mij een best gedonder om de bouten er goed in te krijgen na het coaten.
Ingediend door puch_power op zo, 08-01-2012 19:41
LimitedSjoerd schreef:
Ik zou er gewoon de bout indraaien, het was bij mij een best gedonder om de bouten er goed in te krijgen na het coaten.
Oky de bou kan ik daarna ook altijd weer zandstralen of gewoon een nieuwe halen.
Ingediend door puch_power op zo, 22-01-2012 16:13
Zo heb vandaag de subframe voor ontvet en in de lak gezet, wat eigenlijk helemaal niet nodig was want heb een coating adres gevonden.
Alleen vind het lastig om de subframe achter te demonteren want de mini moet ik even wat stabieler leggen krijg telkens het gevoel alsof de mini wilt vallen van de stelen haha.
Hoi Kuba,
JE bent ieder geval goed bezig. Snelheid maakt niet uit als het uiteindelijk maar lukt!
Groetjes,
Sebas
Ingediend door puch_power op do, 23-02-2012 22:12
sebastiaan.keijzer schreef:
Hoi Kuba,
JE bent ieder geval goed bezig. Snelheid maakt niet uit als het uiteindelijk maar lukt!
Groetjes,
Sebas
Sebas bedankt voor je motivatie
De subframe voor en achter vers gestraald en gecoat gister opgehaald fotos volgen nog
Ben nu bezig om een straler voor niet te veel om me hele mini te stralen
Help haha
Dan pak je het goed aan de gehele mini laten stralen! Let wel op dat je het dak en de achterschermen niet kan laten stralen! Zal je waarschijnlijk wel weten maar meldt het maar even voor de zekerheid!!
Groetjes
Ingediend door puch_power op do, 01-03-2012 23:18
sebastiaan.keijzer schreef:
Dan pak je het goed aan de gehele mini laten stralen! Let wel op dat je het dak en de achterschermen niet kan laten stralen! Zal je waarschijnlijk wel weten maar meldt het maar even voor de zekerheid!!
Groetjes
Oky dan doe ik die gewoon met de hand en de rest alles stralen.
Heb contact opgenomen met diverse straal bedrijven.
Prijs verschilt tussen 750 en 1000 euro ex btw , dat voor stralen en lasmenie spuiten.
Heb vandaag me voorkant weg geslepen, want wil er een flip front op maken.
Ook heb ik een mailtje gestuurd voor een prijsopgave voor de carbon onderdelen.
Morgen ga ik de binnenkant helemaal leeg halen, zodat de mini geheel gestraald kan worden.
Ingediend door puch_power op zo, 25-03-2012 15:42
De gehele mini is gestript.
Heb al diverse rotte plekker weg geslepen.
Nieuwe dorpels en vloerplaten besteld.
Hoop volgende week zaterdag alles klaar te kunnen maken om te lassen.
Ingediend door puch_power op zo, 01-04-2012 15:22
Dit is een foto update wat jullie me nog schuldig waren haha
Dit is de nieuwe Update van 31-3-2012.
Heb diverse delen schoongebrand dmv een verfblazer. Toen de delen kaal waren in hammerrite primer gezet. Doe dat omdat ze dan niet te veel moeten stralen zit namelijk een klein laagje op.
Ingediend door puch_power op za, 07-04-2012 16:02
Update7:4:2012
Vandaag begonnen met het kaalkrabben van het dakje. Na het kaalkrabben ontvet en in hammerrite gezet gewoon dun laagje. Zo heeft de straler er meer plezier aan en ik minder schade i hope.
Hier zijn wat fotos
Wat leuk.
Nog een automaten rijder :-)
Lukt het een beetje met je klus? ziet er goed uit allemaal!
Ingediend door puch_power op wo, 23-05-2012 19:50
Zie je niet veel automaat rijders hahaha.
Mare het gaat moeizaam mare ben iedere keer toch weer een stap verder.
Hoop toch volgende zomer te kunnen rijden.
Ben een beetje pietje precies i think hahaha. Heb namelijk geen zin om iedere jaar te sleutelen aan de roest mare aan de motor dat hoort erbij vind ik hahaha.
Bedankt voor je reactie^^ geeft me weer hoop.
Nog even inhaken op het verhaal vlamverzinken:
Ik heb hier namelijk ook naar zitten kijken, maar uiteindelijk niet gedaan.
Je betaald vaak een behoorlijk bedrag, en het enige wat ze kunnen doen zijn de hoeken en naden van de auto.
Verborgen delen, kleine ruimte, kokerbalken etc. kunnen ze niet bijkomen met het apparaat.
In mijn ogen dus een onzinnig iets, ga maar eens kijken welke hoeken het dan zouden zijn( kofferbak etc.) wat binnenin zit.
Helemaal laten dompelen blijft mijn favoriet :-0
Ingediend door puch_power op vr, 25-05-2012 18:55
Ja mee eens.
Ga de mini in epoxy laten zetten.
Lijkt mij ook voldoende...
Vandaag begonnen met het kaalkrabben van het dakje. Na het kaalkrabben ontvet en in hammerrite gezet gewoon dun laagje.
Je bent flink aan het werk... maar waarom krab je het dak ed kaal? Ik zie een verfschraper liggen... daar maak je toch diepe krassen mee lijkt mij. Je moet de randen laten stralen.... dan in de lasmenie... Bij het strak maken van de body wordt de oude laklaag weg geschuurd. De Hammerite moet er ook weer geheel vanaf om een mooie laklaag te krijgen.... Of ga je met een verfroller de body verven?
Good Luck,
Ollie
Ingediend door puch_power op zo, 27-05-2012 16:34
Ja was mega veel werk. hahaha,
Mare heb geen diepe krassen die hammerite is alleen tijdelijk om roest tegen te gaan.
De body wordt geheel gestraald heb maar dun laagje hammerite erop gesmeerd.
Ben met een verfblazer aan de gang geweest en ging super^^.
Thx voor de reactie en tips ^^
Hey Mr-Kubinski,
Doe jij al het laswerk zelf? ik ben op het moment in het zelfde stadium met mijn mini (ook een automaat) maar ik durf niet zo goed te beginnen aan laswerk/kaalmaken body. Hoe pak jij dit aan?
Bedankt.
Grt, Drummputter
Ingediend door puch_power op wo, 18-07-2012 13:09
Zelf heb ik gewoon gekeken wat rot is. De platen bekeken via internet en besteld. En vervolgens de rotte delen weg geslepen en de nieuwe platen op maar gemaakt deze vervolgens gelast en lassen zo veel mogelijk verwijderd helemaal verwijderen lukt toch nooit.
Mocht je ooit je zwarte velgen kwijt wil dan weet ik misschien nog wel iemand
Ingediend door puch_power op vr, 20-07-2012 14:55
Hahaha oky^^
Die blijven toch nog wel even bij de mini
Wat lees ik nu op MP? te koop?
Zonde... hopelijk wordt hij wel gered van de sloop! het is een mooie basis
Ingediend door puch_power op zo, 23-09-2012 13:09
Heb nu een body uit 1981, deze is gestraald en in de zink gezet en 1 groot voordeel er is geen roest en nooit aan gelast echt waar kon me ogen niet geloven.
Ga daar een automaat op den duur van maken.
Is ook zo gebeurd het overschrijven van een handschakel naar automaat.
Mare de body kan voor een leuke prijsje weg als ik er iemand blij mee kan maken.
Let op dat je voor een zo'n verbowuing wel een bezoek aan de RDW moet doen om de papieren kloppend te maken.
En, ik neem aan dat je wel het bijhorende kenteken op de mini behoud?
Succes ermee! hou de automaatjes op de weg :-0
RE: mini 1000 1980 automaat Mr-Kubinski
Ingediend door puch_power op do, 08-09-2011 23:16
Mini 1000 automaat uit 1980
Heb deze auto gekocht van een meid en ben er gewoon super trots op.
Toen ik de mini kocht reed deze niet heb er 2 keer een andere motor in moeten zetten beide keren forward clutch pack stuk.
Dus heb een forward clutch gedemonteerd en naar Engeland verzonden voor revisie. Na ongeveer 3 maanden kreeg ik deze weer terug zo goed als nieuw. Deze vervolgens weer ingebouwd in het motorblokje welke ik aan het opknappen ben. Moet alleen nog de aandrijfving monteren en dan kan de blokje weer ingebouwd worden.
Bij de volgende foto wilde ik de keering vervangen heb ik per ongeluk de verkeerde besteld mare de nieuwe zijn alweer binnen.
Heb een ander setje velgen gekocht van marktplaats ze komen uit Rotterdam.Deze heb ik laten stralen en zwart gecoat. Nieuwe bandjes erop en het staat gewoon mooi, moet denk wel een andere arch hebben denk want de banden zijn te breed haha. Zat zelf te denken aan sportpack?
En met de oude velgen zag hij er zo uit.
Plannen!!!
De Gehele mini uit elkaar halen en van alle roest ontzien en diverse plaat delen vervangen.
De gehele mini laten spuiten loop te denken aan een andere kleur.
Subframe stralen en coaten.
Remschijven voor en achter plaatsen.
Prestatie veren pakket en stangen (koni)
Sport pack wielkasten.
Front flip van staal maken.
Leuke uitlaat van rvs compleet.
Misschien een 8 poort motor bouwen wil deze dan ook in automaat hebben.