Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

"history"
Ik heb mijn mini 1000 gekocht van mijn baas, deze had een mini gekocht en volledig gehuld in de union jack voor een klant (see buy fly) en zou enkele weken geplaatst worden op schiphol ter promotie van "the british weeks". Ik was zelf op vakantie dus heb het proces zelf wat gemist, maar toen ik terug kwam stond daar een PRACHTIGE mini die na de reclame promotie nog geen "baasje" had. Dat wilde ik maar al te graag worden! Na 4 weken eenzaam op schiphol kwam hij terug, en na wat regelen was ie van mij!


Zoals mijn baas hem kocht!!





[i:198rj49p]De mini zoals ik deze "ontving"[/i:198rj49p]
De mini was van buiten prachtig gespoten, bestikkerd en veel was vervangen voor nieuwe chrome onderdelen. Aan de binnenkant waren de stoelen (erg mooi) herbekleed, maar dat was het dan ook wel.

De "plank" boven het "dashboard" was gebarsten, de meters zelf ziten er wat treurig bij en zo nog meer gebreken/tekenen van ouderdom.

Aan de slag
Het eerste wat ik natuurlijk wilde opknappen waren de reclame stikkers, deze hadden immers geen meer functie en waren (dankzij het vooruit denken van mijn baas) makkelijk te verwijderen


[i:198rj49p]De mini in de natuur[/i:198rj49p]

[i:198rj49p]De mini bij ijmuiden[/i:198rj49p]

Het dashboard
"Saaie tellers", geen autoradio, versleten sierplaten en ingedeukte "plankjes" daar werd ik niet vrolijk als ik in de auto zat dus daar moesten we wat aan doen. Maar hoe gaan we dit aanpakken iedere mini is uniek, maar waar ik vooral veel variatie in zie is het dashboard, aangezien je het zelf maakt is ALLES wel mogelijk. Met die gedachte gingen we aan de gang.

Mijn vader en ik begonnen met het idee om een standaard dashboardplaat in te bouwen, na veel gepriegel en gedoe gingen we toch eens verder nadenken. Ik wilde het liefst zo veel mogelijk open ruimte, een kastje+deurtje vind ik weer een beetje ruimte verlies in iets waar je eigenlijk de ruimte al haast niet hebt en we kwamen op een nieuw idee.

Een "centre console" met daarin de tellers + een autoradio, in het midden van het dashboard en dan zowel links en rechts een open ruimte.... De kilometerteller kabel herleggen, gat ervoor maken, electriciteit verplaatsen, gat er voor maken. We zijn nog geen pro's dus ook dit idee bliezen we af...

Nu zijn we een stap verder, de tellers blijven waar ze zijn maar de behuizing gaan we spuiten, en met een nieuwe bodem en een autoradio houder komen we al heel ver. Na 3 weken zonder resultaat hebben we plots in 1 dag een hoop bereikt!


[i:198rj49p]De nieuwe plank[/i:198rj49p]


[i:198rj49p]De autoradio houder[/i:198rj49p]

De autoradio hebben we ondertussen aan de voorkant wat verlaagd zodat deze meer op de "knoppen-unit" komt te liggen en er wat meer in valt. Verder gaan we het hele dashboard bekleden met wit skai en wordt de teller behuizing ook wit. Meer details van wat we van plan zijn houden we even geheim :).

De hoedenplank
Standaard kunnen er geen speakers op de hoedenplank van de mini, en ik zie het ook eigenlijk weinig dit doen... Mensen maken vooral de speakers onder de stoel, een erg mooie oplossing maar ik vind hem persoonlijk ietwat onhandig. Ik ben toch bang dat mijn meerijdes er perongeluk tegen aan tikken en ik wil later mijn hond meenemen en die wil ik niet doof maken door de speakers op zijn hoogte te plaatsen :).
Ik wilde dus wel een hoedenplank maken, maar het liefst dus geen gaten boren in het metalen onderstuk.

Onze oplossing is een verhoogde hoedenplank, we hebben dus nu een hoedenplank gemaakt die 6cm boven de metalenplank geplaatst wordt. Via verhogingen wordt hij straks ook van onderaf (vanuit de kofferbak) vast gemonteerd aan de mini. Ook de hoedenplank gaan we bekleden met wit skai maar zo ver zijn we nog niet.


[i:198rj49p]Hoedenplank inclusief verhoging net onder het raam en de achterbank[/i:198rj49p]


[i:198rj49p]Hoedenplank met speakers (nog los)[/i:198rj49p]


Nog een hoop te doen, en dat zal ik jullie dan ook goed op de hoogte houden :)


Wat willen we nog doen
Hier een klein "todo" lijst
* Dashboard afmaken
* Hoedenplank afmaken
* Autoradio+speakers aansluiten
* Kofferbak mooi maken (wat ziet het er uit standaard)
* Meer "pimpen"
* Motor weer toonbaar maken (roestig)
* En meer :P

Update overzicht
Nieuwe lampkappen link

26-01-08
Bekleden van autoradio houder en hoedenplank link

2-2-08
"Bovenplank"-dashboard
link

23-2-08
Deurpanelen
link

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ultimasnake je bent lekker bezig maar ik denk dat je autoradio op die manier zijn warmte niet kwijt kan ??

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Mijn autoradio hangt onder het dashboard, tussen de benen van de passagier vooraan. Daar kun je makkelijk bij, en als er iemand naast je zit heb je een radio met spraakherkenning :P

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ik had mijn radio ook eerst daarhangen, maar kon er echt niet bij..
Moest bukken, kop onder het dashbord en dus niets meer zien..
Denk dat ik zelf een beetje klein ben :P

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

In de handleiding wordt hij ook getoond in een volledige behuizing en wordt er vermeld dat de heatspreader aan de achterkant wel vrij moet kunnen ademen :) Achterin heeft ie zat ruimte dus het zal wel goed komen :).

Tussen de benen van de passagier leek mij nou geen tof idee, ik had er zelf al een klein beetje last van tijdens het testen van de mogelijkheden en heb zat mensen die net een stukje langer zijn dan ik, dus dat wil ik ze niet aan doen :P

Zo even op de scooter naar de albert cuyp, eens kijken of ze daar vandaag open zijn.


Kleine update, nieuwe lampen
Een puntje wat ik was vergeten in het verhaal zijn mijn nieuwe lichtkappen. De oude achterlichtkappen en knipperlichten aan de voorkant hadden hun schoonheid wel verloren en tijdens een sale bij [een mini-center]heb ik daar dan ook vervangers gekocht.


[i:9ur8ltll]Links oud, rechts nieuw, de jongens @ [een mini-center] hebben hem er opgezet en direct even naar de motor gekeken (bedankt)[/i:9ur8ltll]


[i:9ur8ltll]En het nieuwe knippertje :)[/i:9ur8ltll]
[size=75:9ur8ltll]
[Bedrijfsnamen verwijderd - Evity][/size:9ur8ltll]

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

WOW!!! mooie mini!!!!

hou hem zo en rij voorzichtig heh! zou zonde zijn als je hiermee schade rijd!

ik heb alk veel bekijks met mn "standaard" mini.... maar jij zal nog wel veeeel meer bekijks hebben of nie?!

gr Fred

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

zo hoort het

[i:1ttntvbt]Drive the flag!!![/i:1ttntvbt]

Leuk hoor ook leuk met dat rode interieur

Er zijn ook dashboards te koop in Union Jack kleuren en ook deurpanelen en hoedenplanken, het is maar net hoe ver je het wil doorvoeren he ;)

Succes met het verfraaien

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Fred B schreef:

ik heb alk veel bekijks met mn "standaard" mini.... maar jij zal nog wel veeeel meer bekijks hebben of nie?!




Klopt, als ik rond rij doet het me vaak denken aan een van die autoreclames waar mensen allemaal met van die neksteunen (gebroken nek) rondliepen omdat ze te enthousiast naar de auto omkeken ;). Tot nu toe gelukkig alleen nog maar vrolijke gezichten gezien als reactie, duimen omhoog en dat soort dingen :D

red baRON":1wbzuupu]
Er zijn ook dashboards te koop in Union Jack kleuren en ook deurpanelen en hoedenplanken, het is maar net hoe ver je het wil doorvoeren he
[/quote:1wbzuupu]
Tja bij [bedrijfsnaam] hadden ze ook union-jack wandborden en nog veel meer union jack. Maar persoonlijk vind ik de megavlag meer dan genoeg, de rest wil ik wel in de 3 kleuren houden van de vlag maar verder de vlag niet laten terug komen. Met zo een grote vlag en dan dat ook nog eens binnen in vind ik het gewoon to much :D.


Maandag nog even op de markt geweest en daar erg witte nepleer gekocht voor 5 euro!!! per meter (150 breed), erg goed te behandelen (althans dat werd mij verteld). Morgen naar de gamma in de werk pauze en dan zo een nietmachine halen en wat spuitlijm. Hoedenplank is bijna klaar om bekleed te worden en hoop die deze week nog af te krijgen :)

[size=75:1wbzuupu][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Tincu][/size:1wbzuupu]

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

ik vind je mini best een stoer ding alleen is de vlag aan de voorkant wat recht afgesneden

verder echt d:)b

we zien je wel op TV man

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

spuitlijm is waardeloos, koop bison-tix in een blikkie...

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Bison-tix op kunstleer/skai moet echt niet doen dat lost het skai op
Voor meer hechting kan je de spuitlijm op de stof gebruiken en op de panelen (hout) een contactlijm
Even laten drogen en het gaat nooit meer los

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

hmmmmmmm ik heb mijn hele interieur van skai leer gedaan met bison tix en nergens last mee gehad...

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ach d'er zijn meerdere wegen richting Rome :P

@Ultimasnake, ik vind het er netjes uitzien. Ik ga binnenkort ook mn hoedenplank opnieuw maken, mn kartonnen votje is aardig door. Dus ben benieuwd naar je eind resultaat! :)" title="Evil" />

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Heel nederland heeft er last van, en ik dus ook.... De griep, na 4 dagen niets doen is het er bijna uit... maar heb dus echt niets kunnen doen met mijn mini :(

Wel heb ik daarvoor nog wat geprobeerd met het bekleden van een stukje hout... Lastiger dan ik had gedacht, vooral hoeken enzo. Iemand een mooie site met wat tips? Googlen op stofferen/bekleden resulteerd alleen maar in marktplaats reclames en meer van dat soort ongein....


Voor iedereen die ook rondloopt/rondrijd met de griep.. Beterschap!

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ben zelf ook bezig met het bekleden van mijn auto met skai. Vind het inderdaad ook erg lastig. Als je het skai gelijk op het hout plakt of spant moet je vreselijk goed opletten dat het hout goed schoon is. Een klein stofje of stukje zaagsel geeft gelijk al een lelijke bult.
Verder heb ik onder mijn skai eerst fleece-stof gespannen. Hierdoor voelt het skai wat zachter en wat luxer aan naar mijn id. Ook vang je hier wat oneffenheden mee op, welke je anders erg goed zult zien. Inwendige hoeken zijn erg lastig om die plooi vrij te krijgen. Ook scherpe hoeken moet je zoveel mogelijk vermijden. Verder wil een fohn ook wel eens helpen om de skai wat rekbaarder te maken, alleen moet je wel oppassen dat je de stof niet te ver uittrekt zodat de stuktuur (bobbeltjes) uitgerekt wordt.
Ik heb de skai waar het nodig was geplakt met contactlijm van bison. Moeilijke plekken heb ik met smeltlijm (uit zo'n lijmpistool) geplakt. Deze daarna navrijven met een koud en nat doekje hierdoor smelt de lijm sneller en vrijf je de stof de goede kant op.
Alleen moet je blijven oppassen dat je met lijm niet te dik smeert dit kan dan weer door je stof trekken of vervelende vlekken maken.

hoop dat je wat hebt aan mijn tips, weet zelf ook niet of ik het op de juiste manier doe. Is voor mij ook de eerste keer dat ik met skai werk.

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Aangezien Idiots (Idols) niet doorging :r . Hadden mijn vader en ik wat vrijetijd over voor de mini O+ !

We zijn aardig opgeschoten met zowel de autoradiohouder en de speakerplank (hoedenplank). Deze zijn gemonteerd EN bekleed. En ben erg tevreden over het resultaat. Mijn vader blijkt niet alleen goed te zijn met hout maar kan ook nog eens bekleden!



[i:23p50rdh]Hier nog maar een foto van de speakers in de auto ZONDER stoffering.[/i:23p50rdh]


[i:23p50rdh]Een foto van de speakerplank met 1 speaker al gemonteerd[/i:23p50rdh]


[i:23p50rdh]Hier het resultaat in de auto[/i:23p50rdh]


[i:23p50rdh]De autoradio houder! inclusief werkende radio![/i:23p50rdh]

De autoradio is hier nog even als test direct aangesloten op de accu. Ik moet echter volgens mij nog een stroomregulator en zekering er tussen plaatsen voor het echt bruikbaar is! Voor het geluid wil ik nog een 2 kleine klankastjes maken voor onder de speakers en de draden moeten nog netjes worden weggewerkt!

Nog een hoop te doen, maar er is eindelijk vooruitgang!

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

2-2-08 -> "dashboard plank"

In de eerste instantie had ik besloten om de "dashboard plank" (hoe heet dit ding echt?) weg te laten, echter nu alles zo langzamerhand samen komt als 1 geheel heb ik toch mijn visie veranderd. Daarom kwam mijn vader vanmiddag vanuit zijn werk even gezellig langs om te helpen!

Toen ik de mini gekocht had zag het er niet uit! In het midden was een scheur ontstaan, het asbakje trilde en tja de kleur was ook vergaan (zie foto). Aangezien ik niet rook, en ik zowiezo niemand in de mini wil hebben roken heb ik de moeite niet genomen om het gat ervoor te maken, nu is hij mooi dicht en zie je niet dat daar ooit wat gezeten heeft. Maar genoeg gelul. Hier de foto's


[i:1k2o0ed0]Zo was het dus[/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]gedemonteerd en ontdaan van zijn (inmiddels hardgeworden "leer"(gokje) laag.[/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]Vulling vastgelijmd.[/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]Het leer aan de onderkant vast gelijmd in combinatie met de orginele klemmen[/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]Overal vastgemaakt + het ventilatierooster gemonteerd[/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]Gemonteerd en al![/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]De sierkappen van de luchttoevoer worden wit, en de tellerhuis ook![/i:1k2o0ed0]


[i:1k2o0ed0]Nogmaals[/i:1k2o0ed0]


Ik zal zo snel mogelijk meer foto's in de openlucht maken aangezien het nu niet helemaal tot zijn recht in de garage

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ziet er goed uit het wordt steeds witter van binnen op naar de volgende klus.

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Dat wit moet mooi staan bij die knalrode zeteltjes :D

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Dat doen ze zeker Schobbejak!, het knalt lekker! Ben in de tussentijd bezig met wat andere dingen te bekleden en het resultaat mag er wezen (foto's volgen nog). Verder ga ik hierna dus de deurpanelen (ook wit) en de vloerbedeking (kleur nog onbekend) doen!

Dan is het interieur de komende tijd "af" en ga ik alles onder de motorkap eens onder handen nemen en zal ik al het zichtbare gaan schilderen (hitte-bestendig verf) en al het technische laat ik aan een ander over... hij kan wel wat afstelling gebruiken :P

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

ultimasnake schreef:
vloerbedeking (kleur nog onbekend)



ik zou wit wel afraden als kleur :9


Jaapio

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ja die had ik al "weggestreept" 1 regenachtige dag en het is alweer voorbij.

Heet iemand tevens een tip om het stuur weer een beetje mooi te krijgen?

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Nieuwe of goede 2e handse kopen :)

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

ultimasnake schreef:
Heet iemand tevens een tip om het stuur weer een beetje mooi te krijgen?



schoon of mooi?

schoon met cockpitspray...

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Carlien schreef:
ultimasnake":geh5qyk3]Heet iemand tevens een tip om het stuur weer een beetje mooi te krijgen?



schoon of mooi?

schoon met cockpitspray...[/quote:geh5qyk3]

|:( |:( |:( |:( |:( |:(

weet je hoe glad je stuur dan word?

iets wat ik dus nooit zou doen,

en schoon word die er ook niet echt van, hij gaat alleen glanzen ;) ;) ;)

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ik heb daar zelf geen last van gehad...
maar zo klinkt het idd niet al te best :P

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Gewoon een nieuw stuur kopen of bij evt Halfords of andere auto zaken een nieuwe stuurhoes kopen in div maten te koop .

En inderdaad geen cockpit spray dat is meestal op silicone basis das lekker glad.

Luister maar naar je vader.

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing van dat spul dat het niet eens op je stuur mag ivm gladheid van de ondergrond...

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Hmmm, zojuist een (letterlijk) klein probleempje veroorzaakt. Gezien het mooie weer was het wel eens tijd om de mini te wassen... Echter heb ik iets te heet water gebruikt en is hij gekrompen! krijg nou wat, zag ik later op het labeltje dat hij maar op 30 graden gewassen mag worden! |:(

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

En het was weer zo ver, vorig weekend weer een hoop werk verricht! Nu was het de beurt aan de deurpanelen om een nieuw laagje leer te krijgen!!! Foto's zeggen duizen woorden dus hier komen ze!




















Tevens heb ik ook eindelijk tijd gehad om aan mijn eigen website te werken! http://www.ultimasoftware.nl hier vindt je veeeel meer foto's van de mini en meer voertuigen die al eerder onder handen zijn genomen!

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ziet er netjes uit met de witte panelen , nu gauw een paar mooie buiten foto's ipv die donkere garage.

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

leuk en apart wagentje, je bent leuk bezig ermee

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Vrijdag een 2de-hands dashboard gekocht en deze bekleed met het witteleer. het is ERG mooi geworde al zeg ik het zelf!


Het dashboard voor, even een testje of het allemaal goed zou passen.


Het resultaat




Oh en een chrome dakstrip gekocht!


Meer foto's vind je op mijn site http://www.ultimasoftware.nl/site/index.php?q=node/36

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

hahaha ze zien je wel rijden zeg,

Jezus wat een kleuren. Wel heel gaaf!

Wil hem wel eens int echt zien :) :P

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ik ga aanstaande zondag naar de "britisch classic car en lifestyle" beurs, daar zal hij dus te vinden zijn op de parkeerplaats. En mits er 2 grote trucks omheen parkeren valt ie heus wel op :p

En erg opvallen doet ie zeker, momenteel rijd alleen mijn vader er nog in (ik ben nog bezig met mijn rijbewijs).
Maar als we dan de weg op gaan gebeurd het minstens een paar maal dat mensen toeteren en hun duimopsteken of je ziet ze gewoon met een glimlach op hun mond langsrijden (een positieve lach that is)! O:)

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Zo een tijdje geen update. Erg druk gehad en het gebrek aan een werkende autoradio (huidige project) zorgde toch voor wat oponthoud! Laatst kwam de gerepareerde radio dan toch eindelijk binnen!

Ook had mijn vader 2 speakers gevonden (die je normaal in huis plaatst) die ondanks hun formaat ERG goed klinken. Aangezien ze in een behuizing zitten hoef ik me geen zorgen te maken over klankkasten enzo! Na een testje was ik erg tevreden over de kwaliteit en hebben we ze direct ingebouwd onder de stoelen.

Wel wil ik de speakers iets "mooier" maken door ze mogelijk wit te spuiten ofzo... Ook wil ik toch nog 2 extra speakers kwijt (waarschijnlijk dus in de hoedenplank)

Zie hier wat foto's








Oh nog een leuke mijn baas vondt laatst toch nog wat foto's terug van de mini voor zijn metamorphose!!!!


Zoals mijn baas hem kocht!!

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Zoooo een lange tijd geen update! Er is ene hoop gebeurd in de mini, maar door gebrek aan tijd en zin heb ik niet alles hier netjes bij gehouden |:( .

Zo zijn er 4 nieuwe speakers in de mini geplaatst voor een denderend geluid!!!, Doen de waarschuwings lichten het weer, zitten er nieuw (mooiere) spiegels op/in, een nieuwe claxon voor iets meer geluid EN een nieuwe sport-uitlaat (ook voor een denderend geluid).

Alvast hierbij een een aantal foto's van de het uitlaad systeem:

http://www.ultimasoftware.nl/site/files ... 6-22/3.jpg[/img]




[img]

Voor een filmpje moet ik je doorverwijzen naar http://www.ultimasoftware.nl/site/index.php?q=node/58 (je vind hem helemaal onderin).

Meer foto's volgen spoedig van de andere updates! Maar nu is het tijd om te eten!

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Je bent leuk bezig

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Ultimasnake ziet er tof uit en het filmpje is ook goed gelukt.

ps woont Markje misschien vlak bij jou in de buurt?

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Om precies te zijn 1 stadsdeel verder

default

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Een stadsdeel met een B?

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Neeh met een G

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Hey allen,

Nou een tijdje dus geen update wegens een zekere bestuursters die het op een zekere dag nodig vondt om op mijn mooie mini achterop te rijden.... ( http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=38054 ).

maarrr gooeed.... Vandaag met mijn pa bezig geweest en eindelijk eens de kofferbak opgeleukt ;). Zie hier het resultaat


Een klein testje of de hoogte van de latjes wel goed was


Het eerste deel van het geraamte


Het begint al ergens op te lijken ;)


Wat meer afwerking


... vervolgens wat foto's vergeten te maken van de rechterkant ...



Het tapijt "ruw" uitgesneden


E voila!


En nu met subwoofer, jammer genoeg heeft deze bij het ongeluk waarschijnlijk de geest gegeven (alle kabels zijn afgebroken dus kan het niet meer testen)...

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Oh nog even leuk om te weten:

de kofferbak bodem bestaat uit 2 delen, een deel boven het wiel en een deel boven de accu.

Het deel boven de accu is te verwijderen na het weghalen van het tapijt (dat vast zit aan het deel dat op het wiel zit). Het deel van het wiel is vervolgens ook te verwijderen. Alleen doordat het taptijt dus wel 1 deel is, ziet het eruit alsof het 1 deel is ;) (best goed gevodnen al zeg ik het zelf).

Gister pech met de mini, door het nieuwe verflaagje maakte de aarde niet fijn contact toen ik bij de supermarkt wilde vertrekken. Boodschappen uit de auto bodem boven de accu eruit en klaar was kees ;)

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Zo en weer een dag goed gespendeerd van de vakantie (al zeg ik het zelf).

Mijn vader was weer vrij en kwam me helpen met mijn nieuwe audio set. Ook deze was dus door het ongeluk naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.

Nu kan ik alles gelukkig op de verzekering verhalen, dus ben ik vrijdag gaan shoppen voor wat nieuwe spulletjes. Een collega op het werk heeft een hele gulle donatie gedaan door mij een 2x200watt subwoofer set aan te bieden + versterker van kenwood!!!! Een denderende set dus, maar zonder gewone speakers he je er niets aan. Mijn vorige speakers waren leuk, maar echt zuiver klinkt het geluid niet echt uit de autoradio (40watt output, optimistisch gezien dus kom je uit op max 30 watt).).

Nu ben ik niet iemand die het MEGA hard hoeft te hebben (mag wel hoor O:) ) maar het moet vooral zuiver en fijn vol klinken. Heb dus mooie 16,5cm 3weg speakers gekocht die per stuk 220watt aan kunnen. De autoradio produceert dit niet, dus ook een versterker gekocht! Deze heeft in totaal 700watt te bieden (2x350watt) en voor het bedrag kon ik het niet laten (alles samen voor een mooi prijsje!).

De versterkers zijn gemonteerd op 1 plaat die op z'n beurt weer gemonteerd is aan de mini zelf, net als vele voor mij aan "de achterkant van de stoel" in de kofferbak :).

Hier het wip en resultaat (erg geslaagd als zeg ik het zelf, let me know).




De versterkers + de plaat



De speakers gemonteerd en al, kleurt erg mooi bij het interieur van de auto!


De plaat gemonteerd en al


en voila, nu gemonteerd MET versterkers


Nogmaals


Het resultaat!!


Nogmaals maar nu van binnen.

Ben benieuw wat men er van vindt ;) let me know dus :D[/img]

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Het ziet er goed uit...goed bezig!

Ik persoonlijk had dan de hele kofferbak bekleed! Voor de rest...puik!

RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)

Hi Mausje,

Wie weet komt het nog eens zo ver, echter ging het mij nu om het feit dat niets fatsoenlijk in de kofferbak bleef liggen in de oude situatie ;). De auto is na het ongeluk van binnen ook blauw gespoten dus matched het nu wel mooi.

Mogelijk dat ik nog iets om de tank heen bouw om deze te "verstoppen". En wie weet later meer, maar voor nu vind ik dit meeeer dan voldoende :D



Ook heb ik sinds het ongeluk wat problemen met de auto. Hij stotterde en trok heel slecht op. Een telefoontje met de garage waar hij is gerepareerd en het werd duidelijk dat er waarschijnlijk wat vuil in de tank zit dat uiteindelijk de carburateur verstopte/de verbranding verslechterde.

Dus zondag hadden we de carb schoongemaakt in de hoop dat het probleem zich niet meer voor zou doen, WAT EEN VUIL!!! niet normaal hoeveel bruine smurrie daar in zat. En daarna reed hij perfect, het probleem kwam echter na enkele kilometers alweer terug!!!

Op advies die ik via het forum overal terug zag komen heb ik een benzine filter geplaatst... De mini rijd weer perfect..

Foto's hoe ik dit heb opgelost volgen nog, maar straks even lekker weg met mijn vriendin ;)