RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)
Ingediend door miniché op ma, 31-12-2007 06:42
Ultimasnake je bent lekker bezig maar ik denk dat je autoradio op die manier zijn warmte niet kwijt kan ??
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 1000 1987: Union Flagged! (laatste update 02-10-08)
Ingediend door ultimasnake op zo, 30-12-2007 22:17
"history"
Ik heb mijn mini 1000 gekocht van mijn baas, deze had een mini gekocht en volledig gehuld in de union jack voor een klant (see buy fly) en zou enkele weken geplaatst worden op schiphol ter promotie van "the british weeks". Ik was zelf op vakantie dus heb het proces zelf wat gemist, maar toen ik terug kwam stond daar een PRACHTIGE mini die na de reclame promotie nog geen "baasje" had. Dat wilde ik maar al te graag worden! Na 4 weken eenzaam op schiphol kwam hij terug, en na wat regelen was ie van mij!
Zoals mijn baas hem kocht!!
[i:198rj49p]De mini zoals ik deze "ontving"[/i:198rj49p]
De mini was van buiten prachtig gespoten, bestikkerd en veel was vervangen voor nieuwe chrome onderdelen. Aan de binnenkant waren de stoelen (erg mooi) herbekleed, maar dat was het dan ook wel.
De "plank" boven het "dashboard" was gebarsten, de meters zelf ziten er wat treurig bij en zo nog meer gebreken/tekenen van ouderdom.
Aan de slag
Het eerste wat ik natuurlijk wilde opknappen waren de reclame stikkers, deze hadden immers geen meer functie en waren (dankzij het vooruit denken van mijn baas) makkelijk te verwijderen
[i:198rj49p]De mini in de natuur[/i:198rj49p]
[i:198rj49p]De mini bij ijmuiden[/i:198rj49p]
Het dashboard
"Saaie tellers", geen autoradio, versleten sierplaten en ingedeukte "plankjes" daar werd ik niet vrolijk als ik in de auto zat dus daar moesten we wat aan doen. Maar hoe gaan we dit aanpakken iedere mini is uniek, maar waar ik vooral veel variatie in zie is het dashboard, aangezien je het zelf maakt is ALLES wel mogelijk. Met die gedachte gingen we aan de gang.
Mijn vader en ik begonnen met het idee om een standaard dashboardplaat in te bouwen, na veel gepriegel en gedoe gingen we toch eens verder nadenken. Ik wilde het liefst zo veel mogelijk open ruimte, een kastje+deurtje vind ik weer een beetje ruimte verlies in iets waar je eigenlijk de ruimte al haast niet hebt en we kwamen op een nieuw idee.
Een "centre console" met daarin de tellers + een autoradio, in het midden van het dashboard en dan zowel links en rechts een open ruimte.... De kilometerteller kabel herleggen, gat ervoor maken, electriciteit verplaatsen, gat er voor maken. We zijn nog geen pro's dus ook dit idee bliezen we af...
Nu zijn we een stap verder, de tellers blijven waar ze zijn maar de behuizing gaan we spuiten, en met een nieuwe bodem en een autoradio houder komen we al heel ver. Na 3 weken zonder resultaat hebben we plots in 1 dag een hoop bereikt!
[i:198rj49p]De nieuwe plank[/i:198rj49p]
[i:198rj49p]De autoradio houder[/i:198rj49p]
De autoradio hebben we ondertussen aan de voorkant wat verlaagd zodat deze meer op de "knoppen-unit" komt te liggen en er wat meer in valt. Verder gaan we het hele dashboard bekleden met wit skai en wordt de teller behuizing ook wit. Meer details van wat we van plan zijn houden we even geheim .
De hoedenplank
Standaard kunnen er geen speakers op de hoedenplank van de mini, en ik zie het ook eigenlijk weinig dit doen... Mensen maken vooral de speakers onder de stoel, een erg mooie oplossing maar ik vind hem persoonlijk ietwat onhandig. Ik ben toch bang dat mijn meerijdes er perongeluk tegen aan tikken en ik wil later mijn hond meenemen en die wil ik niet doof maken door de speakers op zijn hoogte te plaatsen .
Ik wilde dus wel een hoedenplank maken, maar het liefst dus geen gaten boren in het metalen onderstuk.
Onze oplossing is een verhoogde hoedenplank, we hebben dus nu een hoedenplank gemaakt die 6cm boven de metalenplank geplaatst wordt. Via verhogingen wordt hij straks ook van onderaf (vanuit de kofferbak) vast gemonteerd aan de mini. Ook de hoedenplank gaan we bekleden met wit skai maar zo ver zijn we nog niet.
[i:198rj49p]Hoedenplank inclusief verhoging net onder het raam en de achterbank[/i:198rj49p]
[i:198rj49p]Hoedenplank met speakers (nog los)[/i:198rj49p]
Nog een hoop te doen, en dat zal ik jullie dan ook goed op de hoogte houden
Wat willen we nog doen
Hier een klein "todo" lijst
* Dashboard afmaken
* Hoedenplank afmaken
* Autoradio+speakers aansluiten
* Kofferbak mooi maken (wat ziet het er uit standaard)
* Meer "pimpen"
* Motor weer toonbaar maken (roestig)
* En meer
Update overzicht
Nieuwe lampkappen link
26-01-08
Bekleden van autoradio houder en hoedenplank link
2-2-08
"Bovenplank"-dashboard
link
23-2-08
Deurpanelen