Mini 1000 '90 opknappen

default

RE: Mini 1000 '90 opknappen

Na een tijdje meelezen zal ik me maar eens voorstellen, ik ben Maikel en woon in Lelystad, en sinds kort zijn mijn vriendin en ik de trotse eigenaars van een Mini 1000 uit 1990.
Deze gekocht februari dit jaar, we dachten alleen even de dorpels te vervangen en een APK'tje erop, maar er bleek veel meer onder vandaan te komen.

Zo hebben we hem opgehaald



Op het eerste gezicht in redelijke staat, en nog niet zo lang geleden overgespoten.

Maar na wat steken en prikken kom je toch tot een andere conclusie


Na deze ontdekking dus op zoek gegaan naar een lasapparaat.

Op de clubdag in muiden maar een set dorpels gekocht en een kofferbak hoekje, die ik achteraf gezien niet gebruikt heb. Ook hebben we een grille gekocht, want dit is wel een heel zielig gezicht.

Ondertussen zijn we alweer een keer naar een van de sponsors hiernaast geweest om een voetenbak en instaplijst voor de rechterkant te kopen.


Die komt er dus ook nieuw in.

Op dit moment ben ik de vloerbak rechtsvoor erin aan het lassen, want ook die was erg slecht.


[u:390tdnge]Wat er verder nog moet gebeuren:[/u:390tdnge]
[list:390tdnge]De motor nakijken, schijnt rijdend weggezet te zijn maar start nu niet (accu dood?)[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Motor een beurt geven, olie+filter en bougies liggen al klaar[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Achterraamrubber dichtmaken (staat open)[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Dorpels inlassen[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Instaplijst rechts vervangen[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Bodem en wielkasten kaalmaken en opnieuw behandelen[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Kofferbak en binnenkant lakken[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]Oppervlakkige roest in motorruim behandelen[/list:u:390tdnge]
[list:390tdnge]APK klaar maken[/list:u:390tdnge]

RE: Mini 1000 '90 opknappen

lijkt me een heel leuk project ziet er goed uit!
Moet natuurlijk nog veel gebeuren ik ben met iets vergelijkbaars bezig, dus bij vragen kan ik je misschien ook wel helpen.
Succes en sterkte hoor

default

RE: Mini 1000 '90 opknappen

We zijn inmiddels een stuk verder alweer, zal binnenkort even foto's uploaden.
Alleen het inlassen van de dorpels wil niet lukken, de voetenbak was geen probleem maar ik krijg het apparaat nu niet goed ingesteld en m'n lassen hechten dus niet :x . Als er iemand in de buurt (flevoland, swifterbant, lelystad) is die me hiermee wil helpen, heel graag!!

Ook is de accu waarschijnlijk verrot, dus hiervoor zal een nieuwe moeten, maar geen idee welke?

RE: Mini 1000 '90 opknappen

Post eens een foto van een las.

mss is daar iets aan te zien.