Mini 1000 HLE

default

RE: Mini 1000 HLE

Hallo allemaal, sinds kort ben ik de trotse eigenaar van dit project. Hij staat nu mooi binnen en ik heb hem al grotendeels gestript. Mijn ervaring met sleutelen aan auto's is zeer beperkt dus dit wordt een leerproces :P

Ik ga hem zo goed mogelijk opknappen en dan hoop ik hem ooit zelf te kunnen restaureren als ik wat meer skills heb. Bij het strippen kwam ik natuurlijk roest tegen, bodem rechts- en linksvoor is gatenkaas, de banaan moet vervangen worden, natuurlijk moet de accubak eruit en er zijn hier en daar nog wat kleine plekjes. De vorige eigenaar heeft al de dorpels vervangen dus dat scheelt. Plaatwerk is ondertussen bestelt en een lasser is gevonden :D
Motorkap en achterklep zijn al vrij gemaakt van het vliegroest en staan al in de primer. De volgende stap is nu dus om al het voorbereidend werk te gaan voor de lasser. Ik moet nog even precies uitzoeken of het beter is om de gehele auto van alle laklagen te ontdoen of alleen op en rondom de rotte plekken.
Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen ;)

O ja en de 10 inch minilite's zijn gevonden en een 1300 blok ligt al klaar:D

RE: Mini 1000 HLE

Welkom. super leuk dat je een mini hebt gekocht. :D \\:)/

Wat ongevraagd advies:
Als je niet veel ervaring hebt. Bedenk goed wat je precies wil met de mini. Veel mensen beginnen gelijk met strippen en komen er dan achter dat het erg duur kan zijn om een mini te restaureren. Vaak strand een project daardoor. En blijft jaren staan. En afscheid word dan steeds zwaarder O:)

Je bent nu een beetje op het punt van No return. Je moet door! d:)b

Zoek een goede spuiter vooral 1 die mini's kent. De mini is 1 van de lastigst te spuiten auto's vanwege al die gekke hoekjes en rondingen. Iedereen heeft het altijd over dat ze iemand kennen die het voor 600 euro wel even doet. De kwaliteit is vaak te vergelijken met een auto die tijdens een zandstorm in de Sahara gespoten is :P :D

ook betekend dat je zelf de auto moet strak maken. En als je dit nog nooit gedaan hebt wil ik niet zeggen dat het je niet lukt, maar de kans is erg klein. De kunst bij het spuiten zit hem in de voorbereiding. Eventueel kan ik je doorverwijzen naar een 1e prijswinnaar nederlands kampioen auto spuiten in de buurt van Arnhem. Zijn spuitwerk heeft een aantal autos van ons ook 1e prijzen doen winnen. Maar denk dan wel aan prijzen tussen 1500 en 2000 euro voor een mini. maar ja, Kwaliteit zo strak als een spiegel. :)\\_ :P

Pas ook op met nieuwe onderdelen. Vooral het rubber is erg slecht tegenwoordig. Het oude is vaak beter na een afwasbeurt met dreft. (raam en deurrubbers uitgezonderd)
Koop geen onderdelen in witte doosjes. Als er geen merk op staat was de maker niet trots op zijn eigen product. Vooral lagers.... ervaring... kuch.. nieuwe lagers welke 3 weken mee gingen. |:(

Verder kun je een hoop vinden op internet hoe iets moet, maar let op. Veel mensen zeggen maar iets wat helemaal niet lijkt te kloppen. Gebruikt je gezonde verstand en je komt er wel uit. d:)b