Mini 1000 magic Elst

RE: Mini 1000 magic Elst

Hoi luitjes

kon ff geen topic vinden waar je je kan voor stellen dus denk maak maar gewoon een project topic, en voeg het gewoon erbij :P

Nou me naam is jan woon in Elst (gld), 27 jaar oud getrouwd en 3 kids
werk in de IT/design en parttime tattooeer ik ook

hobby's voor de rest zijn auto's / sleutelen / gamen etc

Rij zelf nu al voor lange tijd in een bmw e30 die geboren werd als 320 maar nu rond rijd als 327i en nu nog half mat zwart is maar hopelijk als ik de tijd ff heb helemaal matzwart is alleen om dat ik dus werk in nijmegen en de bimmer in de spits nogal veel zoop wou ik er een kleine auto bij

eerste wat in me op kwam was een mini heel simpel ze zijn klein lekker vlot en oldskool d:)b, en hoe vaker ik in dat gekke kleine ding rond rij hoe toffer ik hem begint te vinden, elke morgen als ik hem start komt er al weer een smile op mijn gezicht :D

wou hem eerst net als mijn bimmer matzwart spuiten maar denk dat ik hem lekker rood hou, alleen hier en daar nog een klein plekje behandelen voor de rest is de bodem knetter hard gelukkig

ff info over de wagen het gaat om een mini 1000 magic met stage1 en mooi open pijpje

inmiddels al wat kleine dingen gedaan :

dash zwart gespoten - nieuw oliefilter - olie - verdelerkap - bougiekabels - k&n inleg filter etc en morgen draai ik er ook ff 4 nieuwe titjes in :9~

mijn todo list is een stukje langer:

roest plekjes weg werken en wat spuit werk natuurlijk - body kitje - en net als de bimmer verbreedstaal - kuipstoeljes met 4 punts - dashboardje er in als ik ff centjes er voor hem - mooie bekleden mdf plaat voor de achterbank met compo en sub - sport stuurtje en ooooooiiiitttt en turbo blokje

alleen ga ik eerst even een motor issue aanpakken waar ik me dus door aan erger, vorige eigenaar had me al verteld dat ze hem wat armer afgesteld hadden voor de co uitstoot (apk) merk dus ook dat hij inhoud en er als een speer vandoor gaat als ik de choke uit trekt met als gevolgt dat die rookt als de hel

word wel ff puzzelen aangezien ik normaal sleutel aan injectie blokken ipv een blokkie met carb en een ontsteking waar je nog met een schroevendraaier in met pielen om te stellen, dus word ff weer back to basic

maar genoeg gelul hier wat pics & filmpies :9~ :9~












link

link

link

en hier het resultaat van het beetje gassen






nou naar bed maar To Be Continued


\\:)/

RE: Mini 1000 magic Elst

Haha die roetplek op de kentekenplaat!! :P

Leuk bakkie :) , met een behoorlijke sound ook.

Tja, die roestplekjes aanpakken.. als je eenmaal begint met prikken komt er volgens mij vaak geen eind meer aan. Ik ben ook net begonnen met mijn eerste mini'tje, en ik laat me maar verrassen.

De plannen die je hebt klinken alvast niet verkeerd d:)b

RE: Mini 1000 magic Elst

Brassknuckle schreef:
kon ff geen topic vinden waar je je kan voor stellen dus denk maak maar gewoon een project topic, en voeg het gewoon erbij :P



Zie hier en welkom op het forum.

RE: Mini 1000 magic Elst

dank je als ik ff tijd heb post ik meteen ff een stukkie over mezelf daaro ;) d:)b

RE: Mini 1000 magic Elst

Mooie mini!
Blijft altijd een gave combinatie, rood met zwart :D

RE: Mini 1000 magic Elst

zit zelf nog steeds heel erg te twijfelen welke kleur ik mooi vind, zag laats een witte mini en moet toch zeggen dat ook wel heel erg mooi is :D

RE: Mini 1000 magic Elst

vandaag weer ff bezig geweest, heb in iedergeval het probleem met mijn alarm lichten opgelost..... het bleek dat de stekker nie zo lekker meer was |:( |:( |:(



heb meteen ff de kans aan gegrepen om die gore schutbord isolatie weg te halen ( morgen ff schoon maken )

en meteen ff de bekende redbull mod geplaatst :D

morgen ff pics van het geheel ( als het schoon is ) \\:)/

RE: Mini 1000 magic Elst

weer een stukje verder :D

ff kleine impressie verheel komt dinsdag ff ;) beetje druk zegmaar :P

ben ff da de aanval aangegaan met de roest duivel en begonnen met het slijp schuur en laswerk en hier de pics

































het begin is er d:)b volgende week een weekje vakantie dusss

RE: Mini 1000 magic Elst

Goed bezig d:)b

Met de paravaan zou ik wel uitkijken. Deze roest van binnen uit en 9/10 keer is de rest hieronder ook hartstikke rot. Rondom het ventilatierooster en vaak ook het extra plaatje tussen paravaan en spatschermen..... En om daar goed bij te kunnen moet je het spatscherm demonteren/vervangen.

Als je het echt goed wilt doen moet je het voorraamrubber eruit halen, want daar zitten meestal ook roestblazen onder. Zou zonde zijn als je straks alles netjes hebt en er beginnen weer roestblazen te vormen..

Hoe zijn je dorpels, kofferbakbodem en banaan?

Succes!!! :D

RE: Mini 1000 magic Elst

ga het raam er helemaal uit halen aan gezien ik toch helemaal matzwart spuit en er een nieuwe chromen pees in wil douwen ... staat wel dik :D

kofferbakkie is super en dorpeltjes nu ook geen roest meer, en me banaan :? hoop dat daar nooit roest op komt, anders word het een bezoekje dokter..... of bedoel je dat niet ? ;)

gr jan

ps ben nog een mini n00bje hé

RE: Mini 1000 magic Elst

haha lol nee die bedoel ik niet. 'De banaan' is het banaanvormige gedeelte onder je achterbumper waar je mistachterlicht is bevestigd. Meestal is die ook rot wanneer je gaten hebt in de hoeken van je kofferbak (dus onder je achterlichten). Maar gelukkig is dat bij jou niet het geval dan d:)b

RE: Mini 1000 magic Elst

nee is gelukkig nog mooi hard, en smeer ook alles af met strijkkit zodat het nog lekker lang roest loos mee kan, maar net ff lopen knallen op parafaan enzo maar volgens mij nog redelijk hard, gaatje is ook niet heel erg groot ook

maar alles wat ik las werk ik goed af met strijk kit, of zinkspray ;)
hou nie van roest d:)b

RE: Mini 1000 magic Elst

nog ff na het werk een spatbordje gedaan



default

RE: Mini 1000 magic Elst

goed bezig man! Ook een nice Mini d:)b
Ik heb je Youtube filmpjes gezien, en het lijkt of je Mini wel van wat olie houdt O:) . Check je wel eens of je Mini olie zuipt?
Misschien dat je koppakking lek is (bij mn oude blokje het geval |:( ) of dat je klepseals op zijn.

RE: Mini 1000 magic Elst

uuhh nou kom het ... het olie gebruik valt opzich mee, geen idee wrom ie zo rookt |:(

default

RE: Mini 1000 magic Elst

dan weet ik het ook niet :P , zou ook nog wel eens kunnen dat je Mini teveel benzine krijgt

RE: Mini 1000 magic Elst

moet ook zeggen hij roffeld lekker in de pijp zeg maar :P

RE: Mini 1000 magic Elst

Goed bezig :)

Wil je het dashboard nog? Anders ga ik 'm hier op het forum aanbieden.

RE: Mini 1000 magic Elst

hee luitjes ben ff tijdje druk geweest met van alles enzo dus ook ff geen tijd gehad om een post te plaatsen ...

maar ben lekker opgeschoten met de mini, samen met een maatje van de me ( zit ook in de schade herstel ) ff een goeie dag aan het slijpen lassen plamuren etc geweest en de volgende dag meteen gespoten \\:)/ en kuipstoeltjes etc geplaatst

heb ook besloten de naden aan de voorkant gewoon dicht te lassen / plamuren want als ik ooit de voor kant zou veranderen zou het een flip frontje worden

nu nog op de todo list:

uiten sproeiers fixen
audio
rvs dash + 3 kloks
tex spiegels op de wagen zetten
en uiteindelijk als ik ff de centen heb een bmw k100 ombouw op me blokje

maar hier vast ff wat foto's zal snel als ik ff tijd heb er commentaar bij zetten

























ga zo weer ff verder

RE: Mini 1000 magic Elst























1 mazzel had ik al wel dorpel delen waren al een keer vervangen dus heeft me veel werk gescheeld, alleen was het gepunt op sommige stukken en heb ik hem helemaal rondom gepakt, wel ff een ruk klusje aangezien het platwerk nie echt dik is |:(

eind resultaat was oke, heb zelf alleen op de kopse kanten nieuw plaat werk gezet aan gezien dat lekker zacht was :P voor de rest is de bodem kei hard \\:)/ \\:)/

RE: Mini 1000 magic Elst























1 mazzel had ik al wel dorpel delen waren al een keer vervangen dus heeft me veel werk gescheeld, alleen was het gepunt op sommige stukken en heb ik hem helemaal rondom gepakt, wel ff een ruk klusje aangezien het platwerk nie echt dik is |:(

eind resultaat was oke, heb zelf alleen op de kopse kanten nieuw plaat werk gezet aan gezien dat lekker zacht was :P voor de rest is de bodem kei hard \\:)/ \\:)/

RE: Mini 1000 magic Elst



RE: Mini 1000 magic Elst

Echt alle rotte plekken eruit geslepen, behandeld met rovonox, en natuurlijk afgewerkt met strijk kit en tectyl


http://a.imageshack.us/img822/5078/etc28.jpg

later op de avond hadden we dit :P









zoals je ziet al helemaal lekker dof aan gezien me vrouwtje he, na ons werkt meteen onderhanden heeft genomen met Scotch en jif :P

RE: Mini 1000 magic Elst

aangezien je mat-zwart zonder problemen later zo kan bij spuiten heb ik besloten onder de lamp randjes klinken etc later te spuiten en gewoon voor nou af te plakken aan gezien ik alles nog ga vervangen voor chroom en heldere lampjes etc







mat zwart is echt geniaal aangezien het echt binnen 4 min helemaal droog is :P

RE: Mini 1000 magic Elst

dag daarna de kuipstoeltjes gehaalt \\:)/

kids waren er helemaal blij mee













Strak :)\\_ :)\\_

RE: Mini 1000 magic Elst

Nou nog ff de zwarte vloerbedekking er in, rvs dashboardje en nog wat kleine dingen sport stuurtje enzo en dan is de binnenkant klaar

aan de buitenkant misschien nog bredere wielkast randjes, de tex spiegeltjes erop en chromen grilletje






alleen nog ff poetsen en alle bevestiging schroefjes vervangen want die zijn geroest,

en dat was het een beetje voor nou

best veel werk voor 2 dagen tijd :P :+)


dashboardje moet zoiets gaan worden


vind ik zelf erg vet :)\\_

RE: Mini 1000 magic Elst

Brassknuckle schreef:






Haha, geweldig! :P

Dat matzwart is ook wel erg lekker.

RE: Mini 1000 magic Elst

erg mooi gedaan,
zou alleen nog de dorpels aan de binnen kant meespuiten,
ziet net wat netter uit,

ga zo door,
groetjes seffens

RE: Mini 1000 magic Elst

ga ik ook doen wel hem tot aan het rubber gaan spuiten ;)

RE: Mini 1000 magic Elst

ettore bugatti schreef:
Brassknuckle":sugppaju]





Haha, geweldig! :P

Dat matzwart is ook wel erg lekker.[/quote:sugppaju]

ja klopt had zonder na te denken bladzijdes uit de pabo gescheurd om mee af te plakken :P, me vrouwtje viel het nog eerder op dan mij hehe

RE: Mini 1000 magic Elst

iemand eenig idee of er ook clubman flip forntjes bestaan ?

en toevallig ook iemand die deze mini herkent en iets van de historie weet ?

default

RE: Mini 1000 magic Elst

Brassknuckle schreef:
iemand eenig idee of er ook clubman flip forntjes bestaan ?



bestaat volgens mij wel, maar geen idee waar je er aan kunt komen.

Leuk om alles te zien, maar ik kan best veel plaatjes niet zien..

RE: Mini 1000 magic Elst

die eerst reeks foto,s bedoel je ?

dan klopt het wel die heb ik verplaatst, maar zet de boel binnenkort gewoon ff op me web server is net ff wat makkelijker

hee maar jenn binnenkort maar eens ff aan jou mini beginnen, want begint nou wel nodig te worden :P

RE: Mini 1000 magic Elst

Jennn schreef:
Brassknuckle":3q85qip1]iemand eenig idee of er ook clubman flip forntjes bestaan ?



bestaat volgens mij wel, maar geen idee waar je er aan kunt komen.[/quote:3q85qip1]

Te krijgen in engeland, en aangezien de nedelandse mini-centra daar ook hun spullen vandaan halen, ook vast wel daar te bestellen.