gaa je de mini toch opknappen wat ik zag hem op de markt en op mp staan voor tip en vragen we helpe je wel
- Login of registreer om te reageren
gaa je de mini toch opknappen wat ik zag hem op de markt en op mp staan voor tip en vragen we helpe je wel
ja op marktplaats staat de slechtste carrosserie.
ik heb er een kale carrosserie bij die weinig roest heeft dus die gebruik ik bij de nu bij het opbouwen. die andere kan iemand anders misschien nog goed gebruiken daar zit een vrij goede achterkant op maar slechte neus.
het schuren,lassen,gladplamuren kan binnekort beginnen.
iemand tip wat ik best kan pakken voor insmeren onderkant? gebruiken jullie gewoon bitac?
Ik heb overspuitbare bodyshutz gebruikt van motip! (z'n onderschroef bus)
Prima spul
vandaag begonnen met de onderkant...
voetenbakken zijn vervangen en onderkant is vrij goed
alleen dit plekje is slecht aan 2 kanten:
dat is in het hoekje van de achterbank...
kan ik hier gewoon plaatjes op lassen of raakt het dan al snel het achtersubframe?
ik weet niet meer hoe strak dat op elkaar zat op dit punt..
kees
beter is de rotte plek eruit slijpen en op maat een nieuw stuk erin zetten!
Je kan beter te veel weg halen en een groter stuk terug zetten dan dat je te zuinig bent met weghalen, want dan komt de rottigheid sneller terug!
mvg Bill
zo is het op andere plekken wel gedaan ja, en zou het hier ook graag doen maar ik wist niet precies waar dat extra plaatje voor is wat er op gelast zit.
en als je door het gat kijkt zie je de onderkant van de achterbank rugleuning.
dus lastig plekje om zo een gat in te slijpen denk ik.
misschien iemand eerder gedaan? of hier op het forum ergens een foto van te vinden?
mvg kees
Je hoeft natuurlijk niet de hele slijpschijf er door te halen. Als je net je plaatje door hebt is het genoeg en ga je ook niet door je rugleuning heen.
Ik heb zelf op mijn bodem textiel bodyschutz en tectiel ml gedaan. Roesten zal het niet maar vind het zelf niet zo prettig dat de bodyschutz zacht blijft. Het voordeel is dat het niet gaat scheuren waardoor er als nog vocht achterkomt, Nadeel is dat ik vaak bij mijn dorpels even na moet lopen met een spuitbusje. Ik zou er iig wel een goede lak onder doen als je vanuit kaal metaal werkt.
succes
Die plaatjes hebben op 4 plekken op de mini gezeten en zijn gebruikt voor het transporteren van de mini in de fabriek. Op deze plek gaat hij vaak roesten. Als je niet teveel warde hecht aan originaliteit dan zou ik dat plaatje eraf slijpen.
oke bedankt voor de info!
dan laat ik ze denk ik maar weg inderdaad, een onzichtbare plek als het subframe er zit en het roest er rondom helemaal en er onder dan misschien ook wel.
eindelijk weer wat opgeschoten met de mini...
ander achtersubframe gehaald die hard is.
en de ondekant is weer helemaal hard en in de lak en tectiel.
paar plekken zijn gelast en de rest alleen kaal gemaakt en opnieuw gelakt en getectyleerd.
de nette onderkant:
nu vakantie dus ik hoop nu wat meer vooruitgang te maken de komende weken...
weer kleine update:
niet extreem veel verder gekomen in de vakantie door allerlei dingen die er tussen kwamen, maar ik ben weer verder gegaan vandaag en de onderkant is helemaal goed inclusief achtersubframe.
de leidingen heb ik er ook maar gelijk weer onder gemaakt dus hij kan vanavond weer rechtop gezet
daarvoor heb ik al een kar gebouwd wat mij wel handig leek:
update:
gelukt om hem op het karretje te plaatsen:
beetje onhandig die lamp zo op de foto maarja...
dus ergens deze week kan ik beginnen met de bovenkant, dan zie ik weer dat ik met een mini bezig ben
nog een paar vraagjes:
* heeft iemand een beschrijving en/of mal voor het monteren van sportpack set? waar ik de gaatjes moet boren etc.
* waar kan ik engelse bouten en moeren bestellen?
De mal voor het monteren van een Sportspack kun je vinden op een engelse website. Wel even registreren, anders kun je m niet openen.
Engelse moeren en bouten waren leverbaar via een der sponsoren.
Maar zijn geloof ik momenteel een beetje lastig aan te komen.
Er zijn ook bedrijven in andere Engelse klassiekers die deze zakjes ook verkopen.
oke bedankt voor die sites zal even rondkijken.
ik heb de sportpack verbreders van iemand over genomen,
maar heb alleen de verbreders met boutjes erin en metalen plaatjes.
(zijn de flexibele)
waar zijn die plaatjes voor?
en klopt het dat er rubbers tussen horen?
die heb ik namelijk niet.
Ja er horen rubbers tussen. Zijn ook los te koop (wel duur).
Die plaatjes zijn voor de bevestigingen van de schroefjes
die door je body gaan. Die plaatjes moet je dan op een of andere manier
aan je sportspack bevestigen.
Succes!
oke bedankt, zal wel goed komen ik ga gewoon een keer een dagje goed passen en meten
vanmiddag weer even bezig geweest.
heb de mallen gebruikt zoals MikeJetBlack zei en dat ging vrij goed.
maar die flexibele verbreders zijn niet echt optimaal...
had ik beter naar moeten informeren want had nu liever de hardere gehad.
maar ik krijg ze er netjes op denk ik
paar fototjes:
en weer een vraagje:
zijn die flexibele verbreders een beetje spuitbaar?
of barst dat gelijk of laat dat los ofzo?
bedankt alvast.
Het is wat werk ja, maar ze zitten er toch mooi op?
Ik heb op de Jet Black ook die flexibele en ze zijn gespoten.
Blijft goed zitten, alleen zorg er wel voor dat ze echt vetvrij zijn enzo, want anders is het echt ellende.
Ophangen en spuiten maar.
Die van mij zijn zwart, maar daar is ook alles mee gezegd. Je krijgt al snel lopers.
Succes maar weer
na tijd niks doen weer is verder gegaan.
met een verandering in de plannen.
het word een Mini 1.6 vtec.
verder is de bodum zo goed als af.
nou de isolatie platen nog goed er in met de gasbrander ofzo. ze zijn al op maat.
RE: mini 1000 opknappen.
Ingediend door kees2501 op di, 07-06-2011 08:40
hallo allemaal,
ik ben dus kees, ik ben hier nog niet zo lang op het forum maar heb sinds een tijdje een mini 1000.
ben begonnen aan het opknappen van de mini en dacht laat ik ook maar eens wat foto's op het forum gooien.
mijn restauratie zal niet zo snel gaan als sommige andere hier, ik neem rustig de tijd het is voor mij allemaal nieuw dus beter iets langer werk als het dan maar goed is.
mijn mini heb ik gewoon rijdend opgehaald en dit was toen ik bij mij thuis in de straat kwam:
deze heb ik er bij:
ben toen maar begonnen met het kaalmaken dus nu staat het er zo bij:
nog genoeg werk te doen dus.
plannen zijn nog niet helemaal bekend maar iedergeval eerst de carrosserie hard en strak maken.
dan een leuke kleur kiezen en spuiten of laten spuiten.
jullie zullen het hier allemaal wel lezen als het je interesseert.
groeten kees