Mini 1000 uit 1991

RE: Mini 1000 uit 1991

Mijn naam is Mitchell en sinds vrijdagmiddag 4-03-2011 ben ik in het bezit van een mini uit 1991. De auto is rood met een wit dakje.

Ben redelijk nieuw met mini's en hoop hier veel informatie te vinden om mijn mini in top staat te houden! Tot dus ver is de auto motorisch standaard (zover ik kan zien).

De vorige eigenaar heeft de auto gekocht van een mini-liefhebber, iemand van hier?

Uiteraard zeggen foto's meer dan woorden, dus bij deze.







RE: Mini 1000 uit 1991

Welkom,

Zo op het eerste gezicht ziet hij er mooi uit d:)b

Gaat er nog wat aan gebeuren? of heb je geen specifieke veranderingen in gedachte?


Succes met het rijden van je eerste mini!

RE: Mini 1000 uit 1991

Dankje :D Nog geen grote plannen met de auto, gewoon de auto in goede staat houden.

Misschien een keer een stage 1 setje, maar daar blijft het dan ook bij!

Afgelopen dagen de auto al wat onder handen genomen.

- V-snaar opgespannen (piepte)
- Onderkant volledig in de tectyl
- Sticker achter verwijdert
- Raam passagierskant wilde niet meer helemaal dicht (ijzer waar raam in zit bleek verbogen)

Helaas ook een wat mindere ervaring, een deuk rechts bij de wielkast. Deze bleek er al te zitten bij aankoop maar omdat er geen beschadigde lak is valt hij niet op. Viel nu door de lichtinval op.


RE: Mini 1000 uit 1991

Leuke auto hoor, vind het altijd leuk staan kuipstoelen, 4 puntsgordels en mistlampen! Stoer hoor.

Veel plezier ermee!

RE: Mini 1000 uit 1991

Mooie mini, maar lelijke deuk! Het is denk het beste om door een professional uit te laten deuken.

RE: Mini 1000 uit 1991

Ook al zo'n deuk :|

Ik heb ook twee mini's waar zo'n soort deuk in zit (wel minder heftig). Ik begrijp nog steeds niet zo goed hoe iemand die er in krijgt zo netjes.

RE: Mini 1000 uit 1991

Ik snap het ook niet. Geen lak beschadiging of iets te vinden. :?

Binnenkort maar eens langs de schade hersteller, kijken wat het gaat kosten om alles weer strak te laten maken.

RE: Mini 1000 uit 1991

Eens kijken of sportspack verbreders eroverheen vallen.
Zou een mooie simpele oplossing kunnen zijn.
Uiteraard zijn je huidige velgen dan niet zo mooi daarbij.

RE: Mini 1000 uit 1991

Ik denk dat sportspack laten spuiten net zo duur of misschien wel duurder is dan die deuk er uit te laten halen, zeker als je er nog andere velgjes bij gaat kopen. :9

RE: Mini 1000 uit 1991

Ik denk niet dat je die deuk eruit kan halen zonder dat je verbreder kapot gaat.

De oorzaak zal wel een paaltje zijn die met de verbreder is gepakt (en naar binnen is gedrukt)

RE: Mini 1000 uit 1991

Ik heb er ook als eens over na zitten denken hoe iemand zo netjes een deuk erin kan krijgen.

Mijn theorie was dat iemand (die naast de mini geparkeerd stond) bij het uitdraaien op de parkeerplaats de bocht te ruim nam en zo met zijn neus mijn verbreder naar binnen drukt... Anders zou ik het niet weten hoe je dat zo netjes voor elkaar krijgt.

RE: Mini 1000 uit 1991

Zo'n kleine auto en dan nog niet genoeg ruimte om uit te draaien :P

Maar zou wel een logische verklaring zijn.

Ik ben wel benieuwd wat het zou kosten op uit te deuken.

RE: Mini 1000 uit 1991

Vandaag een heerlijk dagje zon gehad, dus gelijk maar even met de mini bezig! :D

Had laatste tijd het idee dat de ventilatie niet 100% is, dus even de slangen binnen los gemaakt en alles schoonmaken. In de grote dikke slang die rechts vanaf het kachel paneel loopt zat een hele lading takjes, zand, bladeren en wat resten schuim. Alles dus eruit gehaald en weer schoon gemaakt.

Paar dagen terug zat ik wat met de choke te spelen en toen kwam het hele hendeltje los van het dashboard. Het moertje wat daar achter zit is dus los gegaan, zijn er nog tips & trics om deze weer vast te krijgen? Heb het vanmiddag even gauw geprobeerd maar kom er nog niet echt bij....

Uiteraard de auto van binnen en van buiten schoon gemaakt, en even gepoetst! d:)b





Sorry van de niet al te beste foto's, zijn gemaakt met me mobiel :9

RE: Mini 1000 uit 1991

Vanavond helaas iets minder nieuws over de mini. Was bij me vriendin en zou even naar maat toe in de mini. Stond nog even te praten dus de mini kon 10 minuten warm lopen voor ik weg ging. Eenmaal ingestapt rij ik de oprit af en begint het blokje ineens te ratelen etc, zo te horen lager kapot...

Blokje gelukkig al kunnen regelen, morgen ophalen! Dan gelijk het hele weekend maar bezig om deze dan ook daadwerkelijk lopend in de mini te krijgen, want heb de auto na het weekend wel nodig! Gelukkig morgen, zondag & maandag om met de auto bezig te gaan!

Wordt de eerste keer dat ik een blokje eruit haal en vervang... Dus ben benieuwd!

RE: Mini 1000 uit 1991

Dat wordt morgen dan nog gauw pakkingen shoppen (spruitstukken etc.), succes!

RE: Mini 1000 uit 1991

Misschien te lang stationair laten draaien wat resulteerde in een oververhitte motor?
Ik moet mijn Mini ook niet te lang stationair laten draaien, zeker niet als het warm is, want dan schiet de watertemp rap omhoog!

RE: Mini 1000 uit 1991

Ben inderdaad bang dat het warmlopen van de motor de oorzaak geweest is, zal ik nu zeker om denken in de toekomst :9

Laatste dagen bezig geweest met de mini.

Blokje gekocht (1000 A+) welke erin komt. Deze schoon gemaakt en in een net laagje verf gezet. Begonnen met uitbouwen oude blokje, deze is op de assen en motorsteunen na los. :)

Nu druk aan het kijken hoe het nu zit met een verto & non-verto koppeling. Dan nog wat pakkingen werk vervangen aan het nieuwe blokje en deze in de mini hangen.

Foto's volgen binnenkort! d:)b

RE: Mini 1000 uit 1991

A+ is Verto en jouw Mini uit '91 heeft ook Verto dus dat zal gewoon 'plug and play' zijn.