Mini 1000E K9 1990

RE: Mini 1000E K9 1990

Hallo allemaal,

Laat ik me even voorstellen, ik ben Robin, 23 jaar en zit al enige tijd op dit forum rond te kijken en te genieten van al die leuke mini's. Tijd voor een eigen mini zou je denken. Nou dat dacht ik dus ook :D Vandaag heb ik dan ook deze mini opgehaald en ben er heel blij mee. Moet een hoop aan gebeuren maar dat is alleen maar leuk.

RE: Mini 1000E K9 1990

Welkom bij de 'owners' club dan! :) ziet er zo op het eerste gezicht uit als een mooie start! Succes!

RE: Mini 1000E K9 1990

Vandaag een laaste ritje gereden voordat hij volledig gestript gaat worden. Man wat is dat leuk zeg :D Nu staat hij er zo bij na een paar uutjes werk.



Waar ik wel achter kwam is dat er een Jet Black interieur in zit terwijl het een Mini City 1000 is :?

RE: Mini 1000E K9 1990

Dat kan altijd. Best mogelijk dat een oude eigenaar het bestaande interieur niet mooi vond of dat het oude interieur versleten was en dat dit aangeboden werd.

RE: Mini 1000E K9 1990

Ah vandaar, nou deze is ook weer aan vervanging toe dus wie weet wat er nu in gaat komen

RE: Mini 1000E K9 1990

Vandaag een middagje vrij en dus maar wat verder geklust. Zijruitjes eruit gehaald, deurmechanismen en achterklep verwijderd. Daarna de mini op de brug gezet om de onderkant eens goed te inspecteren. Het ziet er zo op het eerste oog niet slecht uit. Ook direct de uitlaat er maar vanaf geschroeft nu hij er toch op stond.

RE: Mini 1000E K9 1990

hmm .. niet om te muggenziften, maar je onderschrift deugt niet ..
O:)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini 1000E K9 1990

Ha die Robin! Alles goed??

Leuk dat je uiteindelijk toch een Mini gekocht hebt!

Ga je hem volledig opknappen?

RE: Mini 1000E K9 1990

Hee leuk, toch weer een mini erbij in de regio!!!

heel veel succes met de werkzaamheden :D

RE: Mini 1000E K9 1990

@Theo, Klopt ;)

@Risky, Hey Rick! Ja gaat prima met mij. Heb inderdaad eindelijk de stap gezet om er eentje te kopen. Ga hem helemaal opknappen, van top tot teen.

@BadBert, Dankje :D Hoe meer mini's hoe meer vreugde toch

RE: Mini 1000E K9 1990

leuk project :D

RE: Mini 1000E K9 1990

Welkom Robin.
Leuk weer eens een nieuw project. Ik ga je volgen.
Hij is iig in goed gezelschap van de LaRo. ;)

De Jet-Black's zijn in '88 en '89 gemaakt en hadden ook rode gordels, dus je interieur is bij elkaar geraapt.( zoals de meeste )

RE: Mini 1000E K9 1990

Leuk om te volgen.
herinnerd me aan mn eigen projectje een paar jaar geleden al weer.
En welkom natuurlijk!

RE: Mini 1000E K9 1990

Dankjulliewel :)
Afgelopen dagen weer wat geklust. De rest van de interieurbekleding er uit gehaald en daar kwam de eerste verrassing te voorschijn.

Het lijkt of het dak gevuld of gelijmt is met kit. Heeft iemand dit eerder gezien of ervaring mee?
Verder ben ik begonnen met het verwijderen van de motor.

Hij staat er nu zo bij. Hoop van de week de motor er uit te liften zodat ik van het weekend de subframes er af kan halen.

RE: Mini 1000E K9 1990

Dat dak ziet er wel vreemd uit ja.
Er heeft een lampenbar oid opgestaan ? En later de gaten weer vakkundig opgevuld. :9

RE: Mini 1000E K9 1990

Zoiets dacht ik eerst ook, maar er zijn ook gaatjes aan de zijkant geboord waar kit uit komt. Iemand dacht ook dat er een nieuw dak opgelijmd zat maar dan zouden de kit gaatjes rondom moeten zitten en dat is niet zo. Het is mij een raadsel

RE: Mini 1000E K9 1990

Gisteren vroeg thuis en wat doen we dan... op naar de stalling en lekker sleutelen \\:)/
Foto's spreken voor zich ;)



Van het weekend de subframes, deuren, leidingen en bekabeling demonteren

RE: Mini 1000E K9 1990

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het schroefgaten zijn in het dak, gebruikt om uit te deuken. Dan wordt er aan de schroeven getrokken om de deuk er uit te halen. Beetje Beun de Haas oplossing maar goedkoop en snel en geen kilo's plamuur.

RE: Mini 1000E K9 1990

Hier weer een update van de afgelopen week.

Oude subframe

Nieuwe subframe

Oude subframe was een tikkeltje krom en gescheurt bij de voorste motorsteun.


Ook tijd gehad om de body eens goed te inspecteren en helaas de nodige polyester matjes tegen gekomen met daar onder een berg roest of een groot gat.
Gaten in de wielkasten en bij de montagepunten subframe achter.
Bodem voor is krom net als de gehele neus. Het deel rond het ventilatierooster links aan de binnenkant is volledig van polyestermatten |:(
Er is vast nog iets wat ik vergeet maar het valt dus vies tegen :(

RE: Mini 1000E K9 1990

Dus deze heeft hoogstwaarschijnlijk een serieuze tik gehad. De verklaring van de schroefgaatjes in het dak om deuken eruit te halen zou dus zomaar kunnen kloppen.

Denk dat je nog wel even extra moet investeren in het richten van deze auto. Ik acht de kans groot dat die niet meer recht op de wielen staat. Je zou het houtje-touwtje kunnen controleren, maar dan moet het subframe er weer onder en diagonalen opmeten.

Voordeel (soort van) nu is wel dat je het goed kan gaan aanpakken, en je straks zeker weet dat er geen zooi meer in zit.

RE: Mini 1000E K9 1990

na het zien van de advertentie op marktplaats hebben wij gister contact gehad met Robin en dit project van robin overgenomen

aanstaande zaterdag gaan wij hem ophalen en deze mini een nieuw leven inblazen

zojuist al een aantal dingen gekocht voor deze mini en zullen een foto album bij gaan houden voor de mensen hier

RE: Mini 1000E K9 1990

Welkom op het forum.

Succes met het oppakken van dit project.

RE: Mini 1000E K9 1990

gaat helemaal goed komen

hebben hier een garage achter het huis en daar gaat hij in en gaan we inventariseren

RE: Mini 1000E K9 1990

Welkom en succes ! Ik ga jullie volgen.

De basis is niet best om te beginnen, maar je weet waarschijnlijk waar je aan begint.
Leuk d:)b

RE: Mini 1000E K9 1990

we hebben de tijd gelukkig haha

eerst inventariseren en dan plan maken denk wel dat we hem laten ijsstralen om hitte in het plaatwerk te voorkomen en even op de gilette bank controleren hoe krom de auto is

daarna plaatwerk vervangen waar nodig is

maar dat plan kunnen we pas veder uitwerken zodra de auto hier staat

nu is het nog een beetje koffie dik kijken

RE: Mini 1000E K9 1990

we hebben de tijd gelukkig haha

eerst inventariseren en dan plan maken denk wel dat we hem laten ijsstralen om hitte in het plaatwerk te voorkomen en even op de gilette bank controleren hoe krom de auto is

daarna plaatwerk vervangen waar nodig is

maar dat plan kunnen we pas veder uitwerken zodra de auto hier staat

nu is het nog een beetje koffie dik kijken

RE: Mini 1000E K9 1990

Zo dat was hem dan. De mini is vandaag opgehaald. Ik wens de nieuwe eigenaar mini035 veel succes met het opknappen!

Ik zal straks een nieuw topic openen voor mn nieuwe mini, stay tuned!

RE: Mini 1000E K9 1990

dank je wel robin

gaat helemaal goedkomen

have fun met de nieuwe mini !!!!!