Mini 1000HLE - 1985

RE: Mini 1000HLE - 1985

Hallo allemaal,

Ik zal me meteen even voorstellen, mijn naam is Jos, planner bij een installatie-bedrijf en wonende te Staphorst (velen vast wel bekend ;))

Op dit moment ben ik nog niet in het bezit van een Mini maar voor 99% zeker koop ik aanstaande zaterdag de volgende mini:

Zondag is mijn vrouw jarig en gezien we toch graag een tweede auto willen (moet wel een oldtimer zijn) en mijn vrouw gek is van Mini's krijgt ze die zondag cadeau.

Auto is in goede staat, geen roest, en voorzien van net nieuwe APK en een zojuist uitgevoerde onderhoudsbeurt à €600.00

Hij is in 2009 gerestaureerd en opnieuw gespoten.

Meer info komt nog wel, eerst zaterdag kijken en zonder bijzonders gaat hij mee naar huis.

Plannen heb ik nog niet veel, maar sowieso komt er op korte termijn de Union jack op het dak (kan helemaal mooi bij deze donkerblauwe kleur)

OFFTOPIC
Voor de geinteresseerden, dit is mijn huidige auto die ik nu met veel plezier berijd, motorisch getuned en lichtelijk optisch getuned heb: Seat Leon 2.0 tfsi met momenteel 258 PK:

De mazda is overigens mijn auto die ik voor de Leon heb gehad en vanaf standaard heb uitgebouwd:

als het goed is is dit een mini die ook op deze site word aangeboden ik wou hem ook kopen maar toch maar van af gezien was te ver weg :(

veel plezier met je mini!!

@Bramgenoot: Dit is inderdaad de Mini die op deze site werd aangeboden. Ben blij dat je het te ver vond, want nu is hij van mij ;)

De Mini is inmiddels aangeschaft! Verkeerd in een goede conditie, het volgende moet eigenlijk worden aangepakt:

- Bekleding van stoelen en achterbank netjes maken
- Kilometerkabel vervangen
- Hemeltje schoonmaken of ververvangen of opnieuw bekleden

Verder geen grote dingen.

Wat ik zelf ga aanpassen is de audio. Plan is er om de achterbank er geheel uit te halen en achterin netjes subwoofer(s) in te bouwen.
Als dat er in gaat wil ik ook de ramen blinderen, om de aparatuur uit het zicht te houden.

Morgen staat er meteen een afspraak bij een Reclamebureau in de buurt om het dak te 'wrappen'. Er komt Union Jack op, over het gehele witte dak, dus geen witte rand meer...

Hier nog enkele foto's, de dame in kwestie is mijn vrouw, ze heeft de auto gister op haar verjaardag gekregen. Zij is dus de 'mini-gek' hier, maar ik moet zeggen dan ik al aardig besmet begin te raken met het virus nu ik me er wat in ga verdiepen :)

Leuk wagentje, en het virus is heel besmettelijk hoor, voordat je het weet heb je er zelf ook een :P

zo te zien is ze erg blij met de mini \\:)/

en over een tijd heb jij denk ik ook je eigen mini :+)

verder is het een mooie mini , dus niet gek dat ze zo blij is :P

Vandaag het dakje van de Mini laten beplakken met "Union Jack".
Tot in de gootrand, dus het witte dakje is volledige beplakt.

Ben zéér tevreden! Foto's volgens binnenkort.

Verder heb ik nog een vraag:
De Mini blijkt olie te lekken, niet heel veel maar zo af en toen een drup.
Mijn collega vertelde me dat dat eigenlijk normaal is bij de oudere mini's en dat dat alleen te verhelpen is door het hele blok te reviseren...

Nu is mijn vraag: Is dat inderdaad normaal? Of is er misschien iets wat ik zelf gemakkelijk kan checken / verhelpen?

Je hebt een grondige collega... :x

Als hij flink olie verbruikt, en niks lekt, zou ik eerder aan een revisie denken.
Als hij een beetje lekt, is het een kwestie van een pakking of keerring vervangen. Natuurlijk afhankelijk waar hij lekt.

De stelregel is dat elke mini wel lekt... Hij lekt meestal bij je schakelas, waar deze de bak in gaat. Of bij je aandrijfassen.

Redelijk eenvoudig zelf te verhelpen, als je een beetje durft te sleutelen.

Het ligt er ook een beetje aan wat voor olie je erin hebt zitten. 20W50 lekt al minder snel dan 15W40.

Hierbij een foto (mobiel, dus sorry voor de slechte kwaliteit) van de Union Jack:

http://a.yfrog.com/img862/2386/jyr.jpg

Zoals je misschien kan zien is het een sticker, hij is helemaal tot in het dakgootje geplakt. Vind ik persoonlijk mooier, strakker dan een rand van zo'n 10cm rondom zoals je ook veel ziet.

De mini staat sinds gisteren te koop:

link