RE: mini 1100 special
Ingediend door mark1100 op za, 08-03-2008 14:36
updeet
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door mark1100 op za, 08-03-2008 14:36
updeet
Hij ziet er zo op het eerste gezicht toch goed uit!
En dat voor het astronomisch hoge bedrag van 50 euro!
Die wilde hem echt kwijt dus!
Laat je het vinyl op het dakje zitten?
Vaak ziet het dakje eronder niet meer zo goed uit.
Wel apart dat je juist een koplamp verliest onderweg.
Ik heb er hier nog wel eentje liggen voor je.
Ingediend door mark1100 op zo, 09-03-2008 12:39
nee hij werd mij gegund, en bijna elke mini ziet er op het eerste gezicht tog wel goed uit
nee hij word helemaal opgeknapt door mezelf en daarna ga ik hem zelf spuiten, het vinyl gaat er dus af...
bedankt voor het aanbod maar ik was de koplamp niet kwijt hoor hij bleef aan de bedrading hangen
ik zoek nog wel een achtersubframe en klein plaatwerk
En ga je het vinyl niet terug plakken? Want dat is wel een leuk orgineel detail!
Ziet er goed uit man. Leuke mini, dat vinyl is inderdaad iets orgineels. Ik zou zoiets zeker weer terug laten komen als je hem wilt opknappen.
Zo te zien moet je het gehele frond vervangen, de roest zit niet alleen op de voorspatborden. Maar is ook overgegaan op je frond.
Ik heb toevallig plaatwerk in de aanbieding, en wat jij nodig hebt, heb ik liggen.
A-Paneel rechts
A-Paneel links
Voorspatbord rechts
Voorspatbord Links
Voorfrond
Check de link maar http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... highlight=
En als je intresse hebt, stuur maar een PM
Ingediend door mark1100 op wo, 16-07-2008 22:48
Ja hehe eindelijk tijd om eraan te gaan beginnen, de plannen zijn wel wat gewijzigd....
Ondertussen werk ik niet meer bij de garage, dus al het plaatwerk vervangen word een ander verhaal, helaas.
Ik heb wel de auto helemaal gestript.
ik heb inmiddels een grote krik en bokjes zodat ik hem van de grond heb, zodat ik makkeljk aan de remmen kan werken.
ik heb de haynes restauration manual, net als de reparatie en ondehouds manual, dus dat zit wel goed .
nou ga ik eerst de remmen doen, achtersubframe vervangen (hooognodig, foto's komen deze week xxxxtra krokant ) en de koppeling loskrijgen, pendaal zit vast.
[size=75:315d0814]nou denk ik erover om polyester te gebruiken voor mijn koplampgaten en om de gaten in mijn achterspatborden te dichten[/size:315d0814]
ik weet het het is beunig maar ik heb geen geld/tijd om lasapparatuur en een hele nieuwe neus te kopen, miss over 2 jaar.
dus
heeft iemand daar tips bij?
tnx
Ingediend door mark1100 op do, 31-07-2008 18:00
Ha,
wat een goed gevoel geeft dat als je in je haynes leest dat een subframe vervangen een redeljk lastig klusje is, en dat het handig is om met zn 2en te zijn.
En dat het je dan gewoon in je eentje lukt, zonder ook maar 1 bout te slopen
genoeg geluld tijd voor krokante foto's!
hmm moet wel vervangen worden denk ik
Gelukkig was mijn achtersubframe minder krokant
Maar die wordt gelukkig nu ook vervangen met diverse extra's
Ingediend door mark1100 op do, 31-07-2008 20:22
waarschijnijk ga ik nu tog een lasapparaat kopen, ik heb geen zin om een auto voor 1000 euro te verneuken als ik hem voor 2500 kan redden
ik denk dat het een cebora 155 met gasfles word.
trouwens als je een goed achtersubframe of plaatwerk over hebt PB!
ja ik heb nog wel plaatwerk over.
kijk mn advertentie in aangeboden (waar niet alles opstaat) of pm me. Ik heb zoal dorpels en bovendorpels over. (die zeker rot gaan zijn verwacht ik zo)
Nice work! Dat frame is wel heel krokant! En dan geen bout afbreken, heel netjes!
Succes met de klus!
Daar zit vaart in. Goed te horen dat je toch gaat lassen want dan gebeurt het goed en ben je voorlopig van je roest af. Ik zie dat het vinyl al van het dak is geen roestige verassing op het dak?
Succes
Ingediend door mark1100 op za, 02-08-2008 20:25
Vandaag bij [bedrijfsnaam] geweest...
Doet wel flink au in de portomonnee maarja, ik had het toch echt allemaal nodig.
bij thuiskomst meteen de koppelingswerkcilinder vervangen en ik heb nu weer een werkende koppeling jammer dat ik niet kan proefrijden omdat het achtersubframe , de wielen en de tank niet present zijn . Maarja komende weken kunnen jullie dus veel updates verwachten
ow trouwens, slechts 2 kleine plekjes midden op het dak, gelukkig geen gaten
[size=75:3d0tgbx9][Edit: Bedrijfsnaam verwijderd - Tincu][/size:3d0tgbx9]
Ingediend door mark1100 op do, 07-08-2008 09:38
soms zit iets heel erg vast, en dan heeft zelfs wd40 weinig nut meer....
voor de goede orde, dat Was dus een deel van mijn subframe, en dat hield alleen nog de draagarm en indirect de trompet vast, was geen geheel meer met de rest van het subframe :)" title="Evil" /> ermee rijden zou... levensmoe zijn
niet mooi maar het werkt wel, en no hard feeling voor die bout, hij moets zowiezo vervangen worden .
nou lets get startet!
jihaa, see ya
Veel bekend gereedschap. Er bestaan trouwens van die staalborstels voor op de haakse slijper. Werkt stukken sneller als met de hand en ook veel beter dan die voor op een boormachine.
Ingediend door mark1100 op ma, 11-08-2008 23:58
updateje
lekker bezig geweest
Ingediend door mark1100 op zo, 23-11-2008 17:40
goedenavond,
Lange tijd geen updates geweest, de werkzaamheden gingen even voor
foto's staan heleaas niet op volgorde, maar geven een kleine impressie van de werkzaamheden
ook heb ik de
radiator
radiatorslangen
benzinepomp
bougies
olie
oliefilter
luchtfilter
binnenste en buitenste homokineethoezen
handremkabel
alle remschoenen en remcilinders
voor en achterruirubber
vervangen
Inmiddels al weer helemaal in elkeer gezet, naar de apk geweest en helaas afgekeurd op de motorsteun onder de radiator en linkervoorsubframerubber en de koplampen stonden erg verkeerd, tevens rolden de gordels niet helemaal goed op.
volgende week dus opnieuw voor de keuring en dan post ik een foto van het eindresultaat.en daarna hou ik de veredere vorderingen ook bij
groeten
verse miniverslaafde
Ingediend door mark1100 op vr, 05-12-2008 18:28
Hij is goedgekeurd (maar nog lang niet af )
mooie foto's komen binnenkort
[size=85:3md4r61q](hoe kan ik mijn topictitel veranderen?)[/size:3md4r61q]
@mark1100: ik heb je titel aangepast.
Zie hier de uitleg over het niet meer kunnen aanpassen van je posts.
Ingediend door mark1100 op do, 12-02-2009 17:39
Lange tijd niet op het forum geweest
Hij rijd heerlijk, verbruikt geen olie (rij er zo'n 45 km per dag mee) en lekt alleen nog een drupje langs de linker aandrijfas.
Wat er op korte termijn gaat veranderen
*radio*
*iets met het dak*[size=150:3eiinv4k]heb je een goedkoop adres voor vinyl-dakbekleding?[/size:3eiinv4k] graag een PM
*stoelverlengers* lijkt me ook fijn met mn 1.96
*motorkapstrepen*
en wat langere termijn
*10 lmvelgjes*
*uitlaat met een licht sportief geluid*
en zit te dubben over een 1275 motor
mini ahoi
haha das niet duur voor een mini en dat lasapparaat heb ik ook is echt een super ding .
veel succes met de resto
gr minizot
Gaaf ding man! Vinylen dakjes zijn wel een must op een 1100 special. Net als 10" wielen en eigenlijk ook een zwarte fijne grille.
Ingediend door mark1100 op vr, 13-02-2009 18:18
inderdaad, vinyl dak, zwarte grill en 10 inch( adres voor vinyl?)
en natuurlijk een mooi houten dash
Er komt nog wat water binnen (denk langs de rijwindluchtslangen ) Achterruitverwarming werkt voor 1 streep
En het dak is LELIJK
Er zit nog lijmresten op en het is niet egaal oranje, het verpest het hele plaatje .
De rode mini (avatar) is stiekum ook een 1100 special ('81) die heeft hetzelfde dashboard. Maar of daar ooit vinyl op zat weet ik niet. De groene UX is een '78er 1100 special. Die had een zelfde grille en vinyl als jouw rode special. Ik heb helaas geen adresje voor je. Er is hier vast wel iemand die de eigenaar van die bruine opgeknapte "jubilee" mini kent die laatst in de minimag stond? Die heeft zn dakje ook opnieuw laten doen en dat is wel goed gelukt.
Vinyl dakje is uiteraard toepasselijk voor een special! Alleen zijn er specials die geen vinyl dakje hebben maar een open dakje. Er zijn er een paar zo gemaakt. Misschien dat er ook een paar zijn die geen vynil dakje hebben?
Al gegeprobeerd bij zeilenmakers voor zo'n dak?
Ingediend door mark1100 op wo, 25-08-2010 18:08
Lange tijd niet geupdate, wel veel gereden.
dingen die ik heb veranderd:
dakrek (super handig!)
cooper stuurtje, houd lekkerder vast.
verders niks
In 25.00km 2 keer stil gestaan 1 keer door een brand in de kabelboom, 2e keer was alle kopp. vloeistof weggelopen door een verouderd rubbertje.
verder vooral veel plezier mee!
Uploaded with ImageShack.us
Staat die bank op het imperiaaltje? Zo te zien wel aan je achterwielen...
Waarom heb je dat gedaan, die 500?? kg op je dakdrager?
Ingediend door mark1100 op ma, 24-01-2011 20:32
Jongens treurig moment, ik besluit mijn mini te verkopen omdat ik een ander nodig heb voor mijn werk.
Graag zou ik een advies willen wat ik hier ongeveer voor zou kunnen vragen.
ff kort samengevat.
2e eigenaar
20 jaar gereden 90.000 km's
10 jaar stil gestaan
voor meer dan 2000€ materiaal vernieuwd (bonnen aanwezig)
Nu in 2 jaar 30.000 km's gereden ,en maar 1 keer de anwb nodig gehad!
Heeft nu wat deukjes en hier en daar wat oppervlakkige roest, slechts cosmetisch.
Dus, wat is een geschikte vraagprijs?
Heeft ie zn originele delen als een vinylen dakje en brede bumpers etc. Nog? Welk bouwjaar?
Ingediend door mark1100 op ma, 24-01-2011 22:52
Hij had origineel geen brede spatborden, en helaas geen vinyl dakje meer.
Het bouwjaar is 1981.
Ingediend door mark1100 op do, 26-01-2012 21:20
De Mini gaat in de wacht, en miss word het wel een 16v.... ooit.
Maar verkopen gaan we niet aan beginnen
[IMG=http://img21.imageshack.us/img21/7924/20120126130101.jpg][/IMG]
[IMG=http://img708.imageshack.us/img708/3906/20120126133149.jpg][/IMG]
RE: mini 1100 special
Ingediend door mark1100 op di, 04-03-2008 20:53
ha mini-fanaten.
Ik heb gister een mini 1100 special gekocht die 10 jaar in een droge schuur heeft gestaan, voor het wereldbedrag van 50 euro . Startte trouwens nog wel
De auto is destijds aan de kant gezet omdat het achtersubframe vervangen moest worden, dit is er nooit van gekomen...
Nou is de vorige eigenaar de 1e, en heeft hij 90.000km. ik kreeg er imprials reservesleutels en het originele boekwerk bij, krik en reservewiel waren ook nog aanwezig .
er moet wel veeel plaatwerk aan vervangen worden, als iemand nog wat over heeft .
lijstje wat zeker is
-achtersubframe
-dorpels
-a-stijlen
-deel waar de koplamp in zit ,links en rechts.
Foto's
hier heeftie zo'n tien jaar op doorgebracht
t duurt eventjes...
... maar dan heb je ook wat
onderweg viel de koplamp eruit
en nu staat ie rustig in een schhur te wachten tot ik hem over 2 weken bij mn werk naar binnen kan rollen om eraan te gaan beginnen, maar ik kan niet wachten .