hallo,
ik ben bezig met een projectje.
ik had hier ooit een showcase gemaakt maar kan hem niet meer vinden
dus admin of iemand mag die oude verwijderen als hij hem wel kan achterhalen(kan 2/3 jaar oud zijn)
dat project bestaat niet meer of heeft iedergeval een ander plan gekregen.
het nieuwe plan is half jaar geleden gekomen denk ik, toen er een swift gti op mijn pad kwam die bijna gratis was met een extra blok er bij.
mooie donor voor een snelle mini dacht ik zo.
hier wat foto's van mijn vorderingen deze zomer:
eerst de mini:
en het blok:
motorsteuntjes:
en een geheel:
ik ben zo stom en eigenwijs om de stalen neus er op te houden.
maar het past zover!
nu nog een plek voor de radiateur
maar dat is vast op te lossen, weet iemand een mooie kleine?
welke auto kan ik er 1 van af slopen?
Ik heb zelf ook een Suzuki Mini maar dan met een clubman neus en dus meer ruimte aan de voorkant. Een radiateur van een Mini zou gewoon voorin moeten passen al zou ik dan wel een verbeterde (2-core) nemen.
Ik heb er zelf eentje van een eind jaren '90 Seat Ibiza in zitten, maar die gaat niet passen in een gewone Mini neus. Heb je de Gti radiateur al geprobeerd? Die is ook redelijk compact.
Dennis
PS Had je project ook al gezien op het Suzuki forum
Ingediend door sebastiaan.keijzer op vr, 15-08-2014 13:36
Zoals Dennis zegt is een 2 core radiator wel aan te raden zeker als je hem monteert zoals de originele radiator. Ik heb nu een standaard swift gti motor in mijn clubman met een 2 core radiator. Hij blijft netjes op temperatuur al gaat de fan geregeld aan.
Schakelstang kan je gewoon inkorten en buigen zodat deze niet tegen je bodemplaat aan komt.
Ik heb mijn schakelpook zo'n 10 cm verder naar achteren gezet en achteraf had dat nog wel iets verder gekund al kom je dan wel in de knoei met je handrem.
Wat montage betreft: pook monteren en dan onder de auto kijken hoe deze moet lopen. Zoals Sebastiaan al zegt moet er een lichte knik in de stangen gemaakt worden.
nou versnellingspook zit er in, met ingekorte schakelstangen.
het lijkt te werken maar dat gaan we merken als het blok loopt.
moet nog netjes afgewerkt de plaat maar het zit:
mooi ruimte er onder om alles aan te sluiten:
en de koppeling werkt ook met de kabel van de swift. pedaaltje aangepast:
volgende uitdaging:
-kabelboom uitzoeken, kijken wat nodig is om de motor te laten lopen.
-spruitstuk maken voor R1 carberateurs en kijken wat ik hiervoor moet aanpassen om geen storingen van de injectie te krijgen.
het valt me nu erg mee de koppeling, gaat vrij soepel ik vraag me alleen nog af of de slag die het pedaal maakt groot genoeg is om hem helemaal te ontkoppelen.
de bokken heb ik geen idee van het merk. ze werken wel ideaal als je geen brug hebt
komen geloof ik van veenstra techniek. ik heb ze van iemand over genomen dus weet niet zeker.
en bedankt voor de tip ik zal eens gaan rondkijken voor zo'n ontsteking.
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 06-04-2015 20:15
Geld blijft een eeuwig probleem ;-)
Ik zou alleen een benzi e druk regelaar tussen de tank en carbs plaatsen. De mpi tank wordt normaal gebruikt bij injectie op de suzuki dat blijkt goed te werken maar denk dat het teveel druk geeft voor je carbs.
zit er een retourleiding op een mpi tank? want dat zat bij de normale niet geloof ik..
en idd de druk was ik ook bang voor weet niet hoe sterk die flottertjes zijn bij een r1 maar vast niet genoeg voor een paar bar..
maar het klopt dus dat een mpi een pomp in de tank heeft? en die past in een normale mini?
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 06-04-2015 22:41
Correct correct en correct.
Ja de mpi heeft een retour leiding. De mpi tanknheeft volgens mij iets van 2,5 bar maar kan ook iets meer of minder zijn. Gewoon druk regelaar ertussen en je bent klaar. Zonder regelaar gaan je carbs het niet redden denk ik
Ingediend door sebastiaan.keijzer op di, 07-04-2015 21:30
Je kan ook een spi tank zoeken (meer kans op) en daar de gti pomp in bouwen als je die hebt liggen. Spi tank heeft ook een interne pomp maar die heeft te weinig druk.
Let wel, de brandstofvlotter van een mini werkt niet samen met de suzuki draadboom. Volgens mij behoudt je de mini draadboom en teller unit toch? dan zal je dat probleem niet hebben.
Mpi en Spi tank zijn qua opbouw hetzelfde, alleen heeft de Mpi pomp een werkdruk van 3,2 bar en de Spi 1,2 bar. Zover ik weet allebei te veel om met carburateurs te kunnen samenwerken, dus je hebt sowieso een drukregelaar nodig.
ik behoud idd de kabelboom en brandstofmeter van de mini. dus dat word geen probleem.
ik werk met carberateurs en een onsteking van oude swift dus bijna niks kwa electra van de swift nodig. paar metertjes voor olie,temperatuur en toeren neem ik universeel.
tank heb ik dan wel met pomp nodig dus nu geen intresse in die spi tank. toch bedankt!
vandaag de tellertjes maar eens verbouwd.
ik wou niet de moderne swift km teller er in dus heb ik deze aangepast met een koplamp van een John Deere.
ben zelf wel blij met het resultaat.
nog een keer spuiten en misschien een glaasje laten snijden voor de kmteller en dan heb ik toch een meer klassiek dashboard.
oliedruk en koelvloeistoftemp komen als losse metertjes er nog naast te staan ergens.
injectoren zijn vervangen voor zelf ontworpen bussen, zo kan ik vacuum leiding aansluiten op de injectorgaten. aangezien ik vacuum nodig heb voor de carberateurs.
en de waterpomp wordt vervangen door een electrische pomp. het oude gat wordt dus afgesloten met een zelf ontworpen plaat alluminium.
ja dat was wel mijn idee idd. ik heb vacuum nodig voor mijn carberateurs. dit moet werken toch?
of heb ik het fout?
en vooral doordat ik geen ruimte had voor de waterpomp die er op zat. die kwam tegen mijn veerrubber. en heb gehoord dat het ook beter is een electrische pomp, gezien ik een vrij kleine radiateur heb.
Ik weet niet of dat relatief grote volume van brandstofrail nog van invloed is. Ik heb zelf gaatjes getapt in de flenzen van het inlaatspruitstuk en daar kleine nippels in gedraaid.
Als de pulley van de waterpomp tegen de veerbol komt staat je blok heel erg naar achteren, simpelste zou zijn het blok iets naar voren te kantelen. Het blok zou met de standaard waterpomp gewoon onder de standaard Mini neus moeten passen.
Het probleem is dat je die elektrische pomp ook weer ergens kwijt moet zien te raken met alle aanpassingen van dien met slangen ed.
vacuum blijf vacuum toch? je kunt zelfs een vacuum box hebben geloof ik bij sommige autos.
of ik denk te simpel ik ga het vanzelf merken haha
was idd ook een optie geweest. maar waterpomp raak ik wel kwijt heb aan de linkerkant nog redelijk wat ruimte.
ik vind zelf dat het blok er redelijk netjes in hangt heel iets voorover nu.
Ingediend door sebastiaan.keijzer op wo, 24-06-2015 17:34
Ik heb nog een Allspeed voorste motorsteun liggen met de juiste hoek daarop. Ik kan die wel eens opmeten maar uit mijn hoofd is het blok 5 graden gekanteld. Horizontaal en dan een elektrische pomp kan ook. Denk dat het een gevalletje is van je eigen inzicht.
Ga je meer van die waterpomp platen eventueel bij laten maken? Ik zou er dan ook wel eentje willen.
ik ga hem komend weekend monteren en kijken of alles goed past.
daarna zou ik eventueel wel bij kunnen laten maken.
kan de dfx files sowieso wel sturen dan kun je het misschien zelf later maken als je iemand weet die dat kan. meestal is laten frezen nog best prijzig
het zou ook goed kunnen dat mijn blok helemaal iets verder naar achter is geplaatst. heb bij het differentieel ook weinig ruimte en een hap uit het frame gehaald.
Ieder zo zijn eigen oplossingen bij zelfbouw conversies, dat maakt het ook leuk. Sebastiaan en ik hebben door de clubman neus wat meer ruimte, bij een standaard neus heb je wat beperktere mogelijkheden.
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 13-07-2015 21:39
Zit je watertemperatuur sensor aangesloten? De sensor onder je thermostaathuis aan de zijde van het schutbord? Deze heeft bij mij ook wel eens gezorgd dat het toerental van hoog naar laag ging.
Staan je gaskleppen dicht?
Geeft je pomp niet teveel brandstof druk? Ik neem aan dat je er een benzine druk regelaar in hebt zitten?
Bij nader inzien, jij gebruikt de ecu natuurlijk niet meer. Dan zal de temp sensor niet veel uitmaken. Misschien moet je het zoeken in de vacuumvervroeging van de ontsteking, je gebruikt toch een mk1 ontsteking?
Zijn wat kleine dingen die me zo te binnen schieten, misschien heb je er wat aan?
heb idd een mk1 ontsteking. nog niet de vervroeger aangesloten. zou dat er voor kunnen zorgen dat hij in toeren schiet?
de gaskleppen staan zo goed als dicht. zou de schroef nog iets terug kunnen draaien misschien dat hij echt heel weinig nodig heeft met deze carberateurs.
heb nog geen pomp aangesloten ik heb alleen de flotters vol laten lopen.
ik ga morgen wel is met de ontsteking wat proberen dan en de stationairschroef.
die sensor lijkt me idd niet gezien ik geen ecu heb.
hij loopt inmiddels beter.
er zat een gasklep scheef waardoor ze alle 4 niet netjes sloten.
komt vrij precies al ik stationair schroef iets draai gaat hij ineens 2000rpm.
maar komt in de richting nu
verder nog:
klokjes er in
stoelbevestigingspunten er in
uitlaat er onder
en speakers ipv achterbank word nog bekleed met kunstleer
even een kleine update.
al een tijd weinig gedaan omdat ik druk ben met andere dingen zoals studie en werken.
maar er zijn weer wat kleine dingen veranderd.
de motorkap wil ik verbinden met de spatborden zodat ik een grote motorkap krijg:
alles van de motor is aangesloten. en hij loopt, ben alleen nog niet helemaal tevreden over het koelsysteem. zit allemaal wat krap en in rare bochten.
en mijn zusjes zijn druk geweest, en hebben mijn speakerplaat voor op de achterbank wat bewerkt.
binnenkort ga ik remmen bestellen en dan hoop ik in de lente/begin zomer een testrit te kunnen maken. eventueel voor die tijd ook nog iets aanpassen aan de koeling.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op do, 14-08-2014 17:56
hallo,
ik ben bezig met een projectje.
ik had hier ooit een showcase gemaakt maar kan hem niet meer vinden
dus admin of iemand mag die oude verwijderen als hij hem wel kan achterhalen(kan 2/3 jaar oud zijn)
dat project bestaat niet meer of heeft iedergeval een ander plan gekregen.
het nieuwe plan is half jaar geleden gekomen denk ik, toen er een swift gti op mijn pad kwam die bijna gratis was met een extra blok er bij.
mooie donor voor een snelle mini dacht ik zo.
hier wat foto's van mijn vorderingen deze zomer:
eerst de mini:
en het blok:
motorsteuntjes:
en een geheel:
ik ben zo stom en eigenwijs om de stalen neus er op te houden.
maar het past zover!
nu nog een plek voor de radiateur
maar dat is vast op te lossen, weet iemand een mooie kleine?
welke auto kan ik er 1 van af slopen?
word vervolgd!
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op do, 14-08-2014 20:37
Ik heb zelf ook een Suzuki Mini maar dan met een clubman neus en dus meer ruimte aan de voorkant. Een radiateur van een Mini zou gewoon voorin moeten passen al zou ik dan wel een verbeterde (2-core) nemen.
Ik heb er zelf eentje van een eind jaren '90 Seat Ibiza in zitten, maar die gaat niet passen in een gewone Mini neus. Heb je de Gti radiateur al geprobeerd? Die is ook redelijk compact.
Dennis
PS Had je project ook al gezien op het Suzuki forum
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door The Puritan op do, 14-08-2014 21:39
Ik heb deze gebruikt voor mijn Honda B16 project.
link
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op do, 14-08-2014 21:59
heb gti nog niet geprobeerd nee, ben er nog helemaal niet mee bezig geweest eerlijk gezegd.
koelt hij denk je genoeg als je hem net als bij mini zet? in de lengte van de auto zeg maar. uiteraard dan met een electrische fan er op.
en nog de vraag hoe heb jij de schakelstangen gedaan?
de pook naar achter of de stangen inkorten. wat is een betere optie?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op vr, 15-08-2014 13:36
Zoals Dennis zegt is een 2 core radiator wel aan te raden zeker als je hem monteert zoals de originele radiator. Ik heb nu een standaard swift gti motor in mijn clubman met een 2 core radiator. Hij blijft netjes op temperatuur al gaat de fan geregeld aan.
Schakelstang kan je gewoon inkorten en buigen zodat deze niet tegen je bodemplaat aan komt.
Gr Sebastiaan
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op vr, 15-08-2014 16:39
Ik heb mijn schakelpook zo'n 10 cm verder naar achteren gezet en achteraf had dat nog wel iets verder gekund al kom je dan wel in de knoei met je handrem.
Wat montage betreft: pook monteren en dan onder de auto kijken hoe deze moet lopen. Zoals Sebastiaan al zegt moet er een lichte knik in de stangen gemaakt worden.
Dennis
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op vr, 15-08-2014 23:46
oke bedankt voor de tips!
ik ga van het weekend denk ik even mee puzzelen jullie horen het resultaat
radiateur zit er in, is er 1 van een yamaha r1. lijkt me voldoende gezien de blokjes van een yamaha r1 ook redelijk wat warmte zullen produceren.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op do, 21-08-2014 19:12
nou versnellingspook zit er in, met ingekorte schakelstangen.
het lijkt te werken maar dat gaan we merken als het blok loopt.
moet nog netjes afgewerkt de plaat maar het zit:
mooi ruimte er onder om alles aan te sluiten:
en de koppeling werkt ook met de kabel van de swift. pedaaltje aangepast:
volgende uitdaging:
-kabelboom uitzoeken, kijken wat nodig is om de motor te laten lopen.
-spruitstuk maken voor R1 carberateurs en kijken wat ik hiervoor moet aanpassen om geen storingen van de injectie te krijgen.
nog genoeg te doen
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op do, 21-08-2014 19:44
Tip, maak je koppeling hydrolisch! Maatk de koppeling verlemalen lichter om te bedienen.
Kan gewoon met de hulpcilinder van de mini.
Dennis en ik hebben dat beide.
Gr Sebas
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op do, 21-08-2014 19:45
Van welk merk en type zijn de "bokken" waar de mini op staat?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door The Puritan op do, 21-08-2014 21:43
Je hebt een ontsteking van een Swift GTI Mk1 nodig. Die heeft namelijk een aparte ontstekingsmodule. Dan kan je de rest allemaal weglaten.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op vr, 22-08-2014 14:03
het valt me nu erg mee de koppeling, gaat vrij soepel ik vraag me alleen nog af of de slag die het pedaal maakt groot genoeg is om hem helemaal te ontkoppelen.
de bokken heb ik geen idee van het merk. ze werken wel ideaal als je geen brug hebt
komen geloof ik van veenstra techniek. ik heb ze van iemand over genomen dus weet niet zeker.
en bedankt voor de tip ik zal eens gaan rondkijken voor zo'n ontsteking.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op di, 16-09-2014 08:51
ontsteking van de mk1 zit er op en hij vonkt ook al zonder computer etc.
nu een spruitstukje maken voor de carberateurs
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op za, 04-04-2015 19:16
Kees,
Wat is het stil hier?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 06-04-2015 16:15
hier wel in de schuur niet..
even korte update dan maar.
carberateurs geplaatst:
neus er toch af
wil nu naar dit idee:
asjes zitten er op:
verder word er nu een plaat gevreesd ipv de waterpomp. en ben ik op zoek naar een goeie electrische waterpomp.
en 4 busjes worden gedraaid voor de plaatsen waar injectoren zaten om hier vacuum aansluitingen te maken.
dat was het geloof ik zo wel weer even. zal proberen sneller weer te updaten
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 06-04-2015 16:33
Ziet er allemaal goed uit! Mooi dat er nog vooruitgang in het project zit!
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 06-04-2015 16:39
ja vooruitgang is er wel. hoop dat ik deze zomer een paar meter kan rijden.
geld wil nog wel is tegen werken maar dat zijn studenten problemen haha
nog iets waar ik over twijfel:
kan ik een mpi tank gebruiken met pomp in combinatie met de r1 carberateurs?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 06-04-2015 20:15
Geld blijft een eeuwig probleem ;-)
Ik zou alleen een benzi e druk regelaar tussen de tank en carbs plaatsen. De mpi tank wordt normaal gebruikt bij injectie op de suzuki dat blijkt goed te werken maar denk dat het teveel druk geeft voor je carbs.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 06-04-2015 22:01
zit er een retourleiding op een mpi tank? want dat zat bij de normale niet geloof ik..
en idd de druk was ik ook bang voor weet niet hoe sterk die flottertjes zijn bij een r1 maar vast niet genoeg voor een paar bar..
maar het klopt dus dat een mpi een pomp in de tank heeft? en die past in een normale mini?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 06-04-2015 22:41
Correct correct en correct.
Ja de mpi heeft een retour leiding. De mpi tanknheeft volgens mij iets van 2,5 bar maar kan ook iets meer of minder zijn. Gewoon druk regelaar ertussen en je bent klaar. Zonder regelaar gaan je carbs het niet redden denk ik
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op di, 07-04-2015 21:18
oke bedankt dan ga ik op zoek naar zo'n tank
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op di, 07-04-2015 21:30
Je kan ook een spi tank zoeken (meer kans op) en daar de gti pomp in bouwen als je die hebt liggen. Spi tank heeft ook een interne pomp maar die heeft te weinig druk.
Let wel, de brandstofvlotter van een mini werkt niet samen met de suzuki draadboom. Volgens mij behoudt je de mini draadboom en teller unit toch? dan zal je dat probleem niet hebben.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op di, 07-04-2015 22:04
Mpi en Spi tank zijn qua opbouw hetzelfde, alleen heeft de Mpi pomp een werkdruk van 3,2 bar en de Spi 1,2 bar. Zover ik weet allebei te veel om met carburateurs te kunnen samenwerken, dus je hebt sowieso een drukregelaar nodig.
Dennis
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door clubbie op di, 07-04-2015 22:16
Ik heb wel een spi tank liggen voor je , waar geen pomp meer inzit eventueel.
Pm maar bij interesse.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op wo, 08-04-2015 12:35
ik behoud idd de kabelboom en brandstofmeter van de mini. dus dat word geen probleem.
ik werk met carberateurs en een onsteking van oude swift dus bijna niks kwa electra van de swift nodig. paar metertjes voor olie,temperatuur en toeren neem ik universeel.
tank heb ik dan wel met pomp nodig dus nu geen intresse in die spi tank. toch bedankt!
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op za, 11-04-2015 17:42
vandaag de tellertjes maar eens verbouwd.
ik wou niet de moderne swift km teller er in dus heb ik deze aangepast met een koplamp van een John Deere.
ben zelf wel blij met het resultaat.
nog een keer spuiten en misschien een glaasje laten snijden voor de kmteller en dan heb ik toch een meer klassiek dashboard.
oliedruk en koelvloeistoftemp komen als losse metertjes er nog naast te staan ergens.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 04-05-2015 14:31
nieuwe dashboard er in gelast.
en een tussendoor project.. een honda cb350f uit '73. die al 8 jaar niks heeft gedaan.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door luccie_007 op di, 05-05-2015 00:01
Nice,
Wat zijn dat voor soort/merk mini bruggen die je onder de voorwielen van de mini hebt staan?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op vr, 08-05-2015 12:48
weet het merk zo niet. weet ook niet of ik hier een link mag plaatsen dus ik stuur je wel een pb. ik zoek even de site op.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Belske op vr, 08-05-2015 13:37
Zou ik ook wel willen weten.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Miniron op vr, 08-05-2015 14:01
Nou als je dan toch bezig bent :-) Zou ik ook de link mogen hebben?
Dank!
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op vr, 08-05-2015 14:10
Even marktplaats doorspitten. Staat daar een advertentie op. Ik dacht 299 euro. Zoekterm is hefbrug
Gr sebas
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 08-05-2015 14:48
pfoe .. effe zoeken
http://www.veenstratechniek.nl/airpress ... g-autobrug
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Belske op vr, 08-05-2015 18:48
Hartelijk dank en prettig weekend.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op di, 23-06-2015 20:59
we hebben weer wat vooruitgang.
injectoren zijn vervangen voor zelf ontworpen bussen, zo kan ik vacuum leiding aansluiten op de injectorgaten. aangezien ik vacuum nodig heb voor de carberateurs.
en de waterpomp wordt vervangen door een electrische pomp. het oude gat wordt dus afgesloten met een zelf ontworpen plaat alluminium.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op wo, 24-06-2015 12:15
Begrijp ik het nu goed dat je de brandstofrail gebruikt als een soort vacuumverzamelaar? Waarom een elektrische waterpomp?
Dennis
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op wo, 24-06-2015 14:51
ja dat was wel mijn idee idd. ik heb vacuum nodig voor mijn carberateurs. dit moet werken toch?
of heb ik het fout?
en vooral doordat ik geen ruimte had voor de waterpomp die er op zat. die kwam tegen mijn veerrubber. en heb gehoord dat het ook beter is een electrische pomp, gezien ik een vrij kleine radiateur heb.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op wo, 24-06-2015 15:19
Ik weet niet of dat relatief grote volume van brandstofrail nog van invloed is. Ik heb zelf gaatjes getapt in de flenzen van het inlaatspruitstuk en daar kleine nippels in gedraaid.
Als de pulley van de waterpomp tegen de veerbol komt staat je blok heel erg naar achteren, simpelste zou zijn het blok iets naar voren te kantelen. Het blok zou met de standaard waterpomp gewoon onder de standaard Mini neus moeten passen.
Het probleem is dat je die elektrische pomp ook weer ergens kwijt moet zien te raken met alle aanpassingen van dien met slangen ed.
Dennis
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op wo, 24-06-2015 15:41
vacuum blijf vacuum toch? je kunt zelfs een vacuum box hebben geloof ik bij sommige autos.
of ik denk te simpel ik ga het vanzelf merken haha
was idd ook een optie geweest. maar waterpomp raak ik wel kwijt heb aan de linkerkant nog redelijk wat ruimte.
ik vind zelf dat het blok er redelijk netjes in hangt heel iets voorover nu.
maar fijn dat je meedenkt haha
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op wo, 24-06-2015 17:34
Ik heb nog een Allspeed voorste motorsteun liggen met de juiste hoek daarop. Ik kan die wel eens opmeten maar uit mijn hoofd is het blok 5 graden gekanteld. Horizontaal en dan een elektrische pomp kan ook. Denk dat het een gevalletje is van je eigen inzicht.
Ga je meer van die waterpomp platen eventueel bij laten maken? Ik zou er dan ook wel eentje willen.
Thanks,
Sebastiaan
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op wo, 24-06-2015 17:59
ik ga hem komend weekend monteren en kijken of alles goed past.
daarna zou ik eventueel wel bij kunnen laten maken.
kan de dfx files sowieso wel sturen dan kun je het misschien zelf later maken als je iemand weet die dat kan. meestal is laten frezen nog best prijzig
het zou ook goed kunnen dat mijn blok helemaal iets verder naar achter is geplaatst. heb bij het differentieel ook weinig ruimte en een hap uit het frame gehaald.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door Dennis op do, 25-06-2015 09:54
Ieder zo zijn eigen oplossingen bij zelfbouw conversies, dat maakt het ook leuk. Sebastiaan en ik hebben door de clubman neus wat meer ruimte, bij een standaard neus heb je wat beperktere mogelijkheden.
Dennis
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 13-07-2015 17:56
mini heeft even gelopen.
hij schiet alleen direct de toeren in.
iemand nog een idee wat ik moet controleren?
[youtube]https://youtu.be/24dCv7an8os[/youtube]
link
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door sebastiaan.keijzer op ma, 13-07-2015 21:39
Zit je watertemperatuur sensor aangesloten? De sensor onder je thermostaathuis aan de zijde van het schutbord? Deze heeft bij mij ook wel eens gezorgd dat het toerental van hoog naar laag ging.
Staan je gaskleppen dicht?
Geeft je pomp niet teveel brandstof druk? Ik neem aan dat je er een benzine druk regelaar in hebt zitten?
Bij nader inzien, jij gebruikt de ecu natuurlijk niet meer. Dan zal de temp sensor niet veel uitmaken. Misschien moet je het zoeken in de vacuumvervroeging van de ontsteking, je gebruikt toch een mk1 ontsteking?
Zijn wat kleine dingen die me zo te binnen schieten, misschien heb je er wat aan?
Gr Sebas
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 13-07-2015 21:57
heb idd een mk1 ontsteking. nog niet de vervroeger aangesloten. zou dat er voor kunnen zorgen dat hij in toeren schiet?
de gaskleppen staan zo goed als dicht. zou de schroef nog iets terug kunnen draaien misschien dat hij echt heel weinig nodig heeft met deze carberateurs.
heb nog geen pomp aangesloten ik heb alleen de flotters vol laten lopen.
ik ga morgen wel is met de ontsteking wat proberen dan en de stationairschroef.
die sensor lijkt me idd niet gezien ik geen ecu heb.
bedankt voor het meedenken weer
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op wo, 22-07-2015 22:54
hij loopt inmiddels beter.
er zat een gasklep scheef waardoor ze alle 4 niet netjes sloten.
komt vrij precies al ik stationair schroef iets draai gaat hij ineens 2000rpm.
maar komt in de richting nu
verder nog:
klokjes er in
stoelbevestigingspunten er in
uitlaat er onder
en speakers ipv achterbank word nog bekleed met kunstleer
en deze stoelen worden het
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op ma, 22-02-2016 20:34
even een kleine update.
al een tijd weinig gedaan omdat ik druk ben met andere dingen zoals studie en werken.
maar er zijn weer wat kleine dingen veranderd.
de motorkap wil ik verbinden met de spatborden zodat ik een grote motorkap krijg:
alles van de motor is aangesloten. en hij loopt, ben alleen nog niet helemaal tevreden over het koelsysteem. zit allemaal wat krap en in rare bochten.
en mijn zusjes zijn druk geweest, en hebben mijn speakerplaat voor op de achterbank wat bewerkt.
binnenkort ga ik remmen bestellen en dan hoop ik in de lente/begin zomer een testrit te kunnen maken. eventueel voor die tijd ook nog iets aanpassen aan de koeling.
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door kees2501 op zo, 12-06-2016 12:55
kleine update.
achter subframe is aangepakt:
-nieuwe draagarm lagers
-nieuwe veertrompeten en kogels
-nieuwe wiellagers
-nieuwe remleidingen
-nieuwe geweven remslangen
-nieuwe remschoenen en zuigers
-nieuwe handremkabel
dat moet er weer even tegen kunnen
daarnaast nog een nieuwe front.
nieuw plaatwerk als flipfront, met scharnieren van een sangyung
en gasveren van een golf mk3 (nog niet op de foto)
iemand nog handige tips voor een sluitmechaniek onderaan het flipfront?
RE: mini 1.3 16v
Ingediend door (b)engeltje op zo, 12-06-2016 21:16
De motorkapvergrendeling van een New Mini?