Mini #278

RE: Mini #278

Hallo allemaal na 2 jaar terug mijn eerste project af te hebben ben ik nu weer begonnen met de 2e. Ik heb een hoop ideeen voor deze mini maar dat kan dus ook allemaal weer veranderen.
zo wilde ik eerst een klassieke rally mini daarna een zeemax weer terug naar de rally misschien dan toch weer een miglia ga zo maar door. Dus ik denk dat ik niet ga zeggen wat ik er van ga maken je ziet het vanzelf komen in de foto's :D

zo ziet hij er uit bij aanschaf.


*EDIT: De mini 1000 is uit 1978 kleur op kenteken is rood en dat zal hij ook weer gaan worden.

RE: Mini #278

Ben benieuwd wat het gaat worden d:)b

RE: Mini #278



RE: Mini #278








Voor de volgende keer toch maar even een takeltje regelen want met zijn 2 het blok eruit tillen is toch wel even een klusje.

RE: Mini #278

dat vordert hier goed, ga zo door,
groetjes

RE: Mini #278

Zo snel gaat het nog niet hoor ik was wel al even bezig :) gelukkig nog niet zoveel roest tegen gekomen (nu alleen hopen dat het niet achter een dikke laag plamuur zit)

weekend heb ik het druk dus zal ook niet zoveel gebeuren.

RE: Mini #278

Mini erbij gekocht voor onderdelen. 1300 Cooper uit 92.
1300 blok ben ik van plan te gaan tunen naar ongeveer 70 a 80 pk. Iemand goede opties om dit te gaan halen. Het blok wil ik wel betrouwbaar houden en is het wel mogelijk :D

alle informatie is welkom :)\\_

RE: Mini #278

Fabrieksopgave is 63bhp@5700 rpm dus met een goede RC40 achtige uitlaat en K&N luchtfilter moet je een eind in de buurt komen. Zeker icm met 1,5 rockers.
(Eigenlijk gewoon een stage 1 kit)

Verder kan je nog de inlaatspruitstuk en de kop bewerken. Doe er dan nog een andere nokkenas bij en je zit net over de 80pk.

Zoek eens voor de gein naar Cooper Si op het forum, daar was al een compleet onderdelen lijstje langsgekomen.

RE: Mini #278

Dat wordt ff zoeken want de zoekfunctie negeert alles < 3 tekens (SI dus in dit geval) en cooper geeft 3000+ topics

Japaio

RE: Mini #278

dat ging sneller als ik dacht - Cooper - Engeland en voila
viewtopic.php?f=38&t=48478&hilit=cooper+engeland

Jaapio

RE: Mini #278

"Cooper SI"

;)

RE: Mini #278

:| |:( :x

Jaapio

RE: Mini #278

d:)b Bedankt voor de info ik ga het nog eens goed door lezen. Het viel mij alleen op dat het om een injectie gaat en ik heb nog een carb... blokje zit daar veer verschil nog in? (mbt het verhaal van de cooper si)

RE: Mini #278

Misschien later op kenteken gezet?

Voor een carburateur blijft het verhaal vrijwel hetzelfde. Hoewel op papier die maar 61bhp standaard heeft, is het wel hetzelfde blok als wat in de MG Metro (72pk) zat.

Met een licht bewerkte kop en Kent 266 nokkenas zit je dan op zo'n 85pk, maar daar zal in het tuningsgedeelte van het forum wel meer over te vinden zijn.

dennisvdh is trouwens met een vergelijkbaar blok bezig.

RE: Mini #278

1330 laten boren, kent 276 nokkenas en een aangepaste kop. Carb is een HS4. had op de rollenbank 85pk. Met een Hiff44 had ik meer kunnen halen.

Met een 1310 zou het ook moeten lukken.

RE: Mini #278

Kijk nog meer informatie wat ik kan gebruiken :D hier ben ik echt blij mee.

verders heb ik liggen voor het project 4pots geventileerde schijven/klauwen. dus weg met de trommels :D

RE: Mini #278

Ik heb even mijn oude blokje deels uit elkaar gehaald en zag dat er een 12A kop op zat is dat een 1300 kop? hij zat wel op een 1000 blok.

RE: Mini #278

12A1458 is standaard voor een 1000 ( zie ook: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm )
en dat is het gietnummer, en zegt uiteindelijk niet alles, op een 1300 zit standaard een 12g940 maar daarvan zijn verschillende varianten ...

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Mini #278

Okee dat wist ik niet ik zal eens even gaan kijken want ik weet alleen nog dat er 12A op de kop stond verder weet ik het even niet.

RE: Mini #278

Okee de mini is nog ver weg van af maar heb wel al een audioset (gedeelte) 2x versterkers 600 en 800 watt plus een 1000 watt subwoofer van jbl. bekisting zit er ook bij voor op de achterbank. fototje komt nog.

RE: Mini #278

Gister alvast een nieuw onderdeel op gehaald voor mijn blok.
dit weekend wil ik de 1300 uit elkaar gaan halen.

RE: Mini #278

Van het weekend bezig geweest met leeg halen van donor mini (geen foto's van)
wel heb ik een foto van de kleur die de mini gaat worden. als is niet van gedachten ga veranderen.



Wat vinden jullie ervan?
(de grijze kleur moet mat zwart zijn) voor het dakje.

RE: Mini #278

Het is al even geleden dat ik met het project bezig ben geweest. nu toch al weer wat kleine dingetjes gedaan.




donor mini uit elkaar en blok 1300 uit een cooper `92
achterkantje kan ik gaan gebruiken voor een aanhanger weet nog niet zeker of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.