Ha, er gaat weer een 1100tje Limbricht onveilig maken .
Grappig hoe je hem overdwars in je garage hebt gekregen.
Suc6 met je project! Wij wachten verdere foto's af.
- Login of registreer om te reageren
Ha, er gaat weer een 1100tje Limbricht onveilig maken .
Grappig hoe je hem overdwars in je garage hebt gekregen.
Suc6 met je project! Wij wachten verdere foto's af.
Ben benieuwd wat je er van ga maken. Het dak doet me een beetje denken aan een aanrechtblad. Ik vind het wel wat hebben zo.
Vraagje, kan je me vertellen wat je gebruikt om je lasnaden te beschermen? dat groene spul?
Ps, ziet er goed uit!
Geen idee,
Dit is allemaal door iemand gedaan, ik heb hem zo gekocht.
Hij werkt in de scheepsbouw dus daar zal het wel vandaan zijn. Eveneens als de tectyl aan de onderkant.
Ik zal vanavond nog een update schrijven.
Hmm hij werkt in de scheepsbouw en restaureert Kevers? Misschien moet je even kijken of je Mini de Wiejert kan oversteken.
Ik vind het dak wel apart eigenlijk, zeker in combinatie met matzwart.
hey luc,
weer een mini erbij, gaat zeker goedkomen,
ben benieuwd wat je plannen ermee zijn?
groetjes vanuit een dorpje verder,
Zo even een update.
Er is inmiddels verlichting, een stelling en een werkbank in de garage.
Dit betekent dat ik kan beginnen.
In de kofferbak bleek nog een doos met onderdelen te staan.
Onder andere aandrijf assen en startmotor/carburateuer en meer.
Wat ik nog niet gezien heb is een dynamo.
De originele kleur van de auto is dat lichte (lelijke) groen.
Bij de huidige respray is de binnekant van de motorkap en kofferklap niet gedaan.
Dit zal dus nog moeten.
De kleuren waar ik over nadenk:
Geel met zwart dak
Rood met zwart dak
Metallic grijs met oranje dak.
Blauw met wit dak
Of een andere two-tone job.
Ik heb ooit bij een nederlandse mini site/dealer een mini 40th of 35 gezien met starmag velgen en die was metellic rood met zwart met een hele vette paintjob.
De site was groen volgens mij. Maar ik kan die foto nergens meer vinden. Kent iemand deze mini?
Wat is het handigst om de mini naar de spuiter te brengen?
Interieur eruit deuren en motor kap eraf.
Maar op zijn wielen.
Of echt hele body kaal strippen en dan kale body brengen?
Dit omdat ik nu kan kiezen, alles weer loshalen en dan spuiten.
Of eerst remmerij maken en alles wat niet in de weg zit voor spuiten en dan spuiten.
Mijn stem gaat naar geel met een zwart dak
Is de lak die er nu op zit ook gespoten? Wat voor soort lak is het? Binnen en buiten spuiten?
Dennis
Rollend bespaart je een hoop werk met motor en subframes.
Wil je onderkant + wielkasten ook spuiten?
Zo weer een updateje,
Ga eerst de handrem eronder maken.
Nun nog ff uitzoeken welke Pipe ik naar voren moet leggen. Die is halverwege afgeflexed. En aan mijn verdeler (Warning Actuator of zoeits) ziet 1 leiding die onder de auto stopt. Die zal wel naar achteren toe moeten.
De onderkant hoeft niet meegespoten.
Het interieur en de matten zijn trouwens te koop.
Meer komt weer later.
Binnenkort een paar spuiters mailen. Als iemand in omgeving Eindhoven iemand weet zou mooi zijn
Ik heb mijn Mini recent onder handen genomen bij een schadebedrijf/spuiterij in Oirschot. Kleine zaak, en erg fijn personeel waar ik fijn mee samengewerkt heb. Dat is gelijk het grote voordeel aan die tent, ze vinden het prima als je zelf daar aan je auto werkt (mits vantevoren duidelijk afgesproken en dergelijken), en dit kan de kosten flink drukken uiteraard. Is dat dichtbij genoeg?
Dennis schreef:
Mijn stem gaat naar geel met een zwart dak
Dennis
Ben het met Dennis eens
BTW Was jij vorig jaar ook in Zwitserland Luc? Dan ben ik je misgelopen.
Zou je mij het bedrijf uit Oirschot kunnen PMen?
Ik ben niet in Zwitserland geweest dus daar heb je me inderdaad niet gezien
RE: Mini '83 Project
Ingediend door luccie_007 op wo, 07-11-2012 12:23
Hallo allemaal,
Het is tijd voor mijn 3e mini.
En nu ga ik het goed aanpakken.
De 1e mini zo rot als maar kan gekocht, apk gemaakt op het laswerk na en toen ingeruild voor mijn 2e mini. Welke ik nu nog steeds rij en inmiddels een nieuw blokje heeft en naar mijn smaak is gemaakt.
Maar omdat deze nogal wat roest heeft wat binnen 2-3 jaar toch wel gaat neerkomen op een restauratie wil ik dit voor zijn.
Er is aan de mini al van alles gelast en vervangen maar rechts begint de binnen dorpel en hele stijl rot te worden.
Vandaar mijn nieuwe project.
Een koopje op marktplaats. Moest alleen van Groningen naar Eindhoven.
Dat is zondag gebeurd.
Foto album staat in mijn onderschrift.
De body is gerestaureerd door iemand die normaal kevers doet restaureren maar deze mini voor een klant deed. Deze klant kon het niet meer betalen en hij moest ervan af. Equals koopje.
Hij is nu mat zwart met op het dak een lelijke vloer coating van grijze/zwarte vlokken. Laatste fotos.
De bruine mini is van mijn schoonouders. Moest verplaatst van schuur naar garage. Kon ik direct mijn palet met wielen testen met een complete mini incl blok.
Dat hield hij gelukkig.
Met mijn mini het opstapje van de garage op ging minder en je ziet op de fotos dat er een wiel half is afgebroken. Is inmiddels wel weer gemaakt.
Van de week ga ik eens inspecteren wat er allemaal bij zit en wat niet.
Motorblok is in ieder geval uit elkaar met de kop eraf.
Motorcode is: 10h791aaz 221714
Die blijkt common te zijn voor veel verschillende types.
Dus dat wordt nog uitzoeken of ander blok kopen.
Volgens mij is het wel een A en geen A+.
Fotos:
De eerste tot aan de trailer zijn van de meneer zoals ik hem gekocht heb.
Hij had er meer maar die zijn nog met de post op USB Stick.
[size=50:1ac1wsfh]created by picasa2html.com[/size:1ac1wsfh]