Mini 850 (1978)

RE: Mini 850 (1978)

Omdat mijn mini in Nederland gekocht is (onder tussen naar België verplaatst) zal ik hier ook maar eens een topic starten. Wie weet komt de eigenaar die mij deze heeft aangesmeert ook het verdere verloop van de mini volgen.

Toen ik hem kochte zag deze er zo uit:


Prijs betaald voor zoals hem eruit zag, tot dat ze op de Belgische keuring er gaten in begonnen te kloppen:




Beetje verroest dus dan wordt het maar een volledige restauratie. Momenteel ben ik nog bezig met hem uit elkaar te halen en zo ook steeds meer roest tegen te komen. De verkoper (of garagist waar deze naar toe ging) was blijkbaar heel goed in het werken/verbergen van roest met plamuursel en krantenvullingen.




Voordeel is wel dat deze mini nu terug volledig in zijn originele staat gaat komen en terug inorde wordt gemaakt voor de komende jaren.

De originele kleur is te zien aan de binnenkant op de vloer.

RE: Mini 850 (1978)

Tjonge...
Dan word ik toch wel heel benieuwd waar, wanneer en voor hoeveel je dit gebakje ooit hebt gekocht...
Dat zal een zeer prijzige restauratie worden, gelukkig heb je al wel alle kleine glimmende onderdeeltjes.
Zo zie je maar dat je een Mini voor aankoop eigenlijk altijd op een brug moet zetten en'm overal moet inspecteren. Neem gerust een schroevendraaier mee om de bodem te voelen...

Succes!

RE: Mini 850 (1978)

2Black schreef:
Tjonge...
Dan word ik toch wel heel benieuwd waar, wanneer en voor hoeveel je dit gebakje ooit hebt gekocht...
Dat zal een zeer prijzige restauratie worden, gelukkig heb je al wel alle kleine glimmende onderdeeltjes.
Zo zie je maar dat je een Mini voor aankoop eigenlijk altijd op een brug moet zetten en'm overal moet inspecteren. Neem gerust een schroevendraaier mee om de bodem te voelen...

Succes!


Heb deze in November voor 3250 euro gekocht in Adorp (3uur rijden had ik er wel voor over). In de hoop dat ik deze meteen kon inschrijven en de eerste 3 jaar netjes mee door de keuring zou geraken. Meeste roest zat verborgen onder het subframe (had best eens onder de achterzetels gekeken). En dan heel veel plamuursel waar het niet thuis hoord. Bij het uiteenhalen kwamen ook de onveilige en gepruts aan de electrische kabels naar boven. Propjes aluminium in de bougie kabels zodat ze terug geleiden (20 euro voor nieuwe kabels was al te veel blijkbaar).

Wist wel dat er een nieuw achtersubframe onder moest, maar de er uiteindelijk geen degelijk plekje meer zou overschieten om een nieuw subframe aan vast te maken was iets wat ik niet had zien aankomen.

RE: Mini 850 (1978)

Zit aardig wat werk in dan,meer als verwacht...
Sommige roest zit goed 'verborgen' :(

Rest van de auto ziet er wel strak uit , ook het dashbord en dergelijke da's dan weer een pluspunt. :D
Succes met het opknappen !

RE: Mini 850 (1978)

Met de radio die ik uit deze mini heb gehaald heb ik al een andere mini gelukkig gemaakt.

RE: Mini 850 (1978)

:( :( :( :( een hoop werk voor dat geld,

maar goed wel weer fijn dat er eentje van de schrot gered word,

greetz seffens