Tjonge...
Dan word ik toch wel heel benieuwd waar, wanneer en voor hoeveel je dit gebakje ooit hebt gekocht...
Dat zal een zeer prijzige restauratie worden, gelukkig heb je al wel alle kleine glimmende onderdeeltjes.
Zo zie je maar dat je een Mini voor aankoop eigenlijk altijd op een brug moet zetten en'm overal moet inspecteren. Neem gerust een schroevendraaier mee om de bodem te voelen...
Succes!
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini 850 (1978)
Ingediend door gerits op ma, 09-07-2012 20:03
Omdat mijn mini in Nederland gekocht is (onder tussen naar België verplaatst) zal ik hier ook maar eens een topic starten. Wie weet komt de eigenaar die mij deze heeft aangesmeert ook het verdere verloop van de mini volgen.
Toen ik hem kochte zag deze er zo uit:
Prijs betaald voor zoals hem eruit zag, tot dat ze op de Belgische keuring er gaten in begonnen te kloppen:
Beetje verroest dus dan wordt het maar een volledige restauratie. Momenteel ben ik nog bezig met hem uit elkaar te halen en zo ook steeds meer roest tegen te komen. De verkoper (of garagist waar deze naar toe ging) was blijkbaar heel goed in het werken/verbergen van roest met plamuursel en krantenvullingen.
Voordeel is wel dat deze mini nu terug volledig in zijn originele staat gaat komen en terug inorde wordt gemaakt voor de komende jaren.
De originele kleur is te zien aan de binnenkant op de vloer.