je pakt het mooi stapgewijs aan. En ik moet zeggen. ziet er goed uit. Hoe is de staat van de body verder. Ik zie er geen enorme roestplekken oid.
Keep up the good work in ieder geval
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
je pakt het mooi stapgewijs aan. En ik moet zeggen. ziet er goed uit. Hoe is de staat van de body verder. Ik zie er geen enorme roestplekken oid.
Keep up the good work in ieder geval
Jaapio
Staat van de body is bijna perfect , nog geen enkele roestplek kunnen ontdekken .
Daarom ben ik ook zeer blij dat ik deze mini gevonden heb (en voor een goed prijsje)
Ha Bram, gave Mini hoor!
Ga je ook naar de Winterrit 12 januari in Brabant? Wij rijden vanuit Zeeland met een treintje..pm maar even als je mee wilt!
Succes met de opknapbeurt!
12 januari zal ik niet halen...
Vandaag is dan eindelijk m'n blokje eruit gekomen, het was even rommelen met de aandrijfassen maar toen we erachter waren hoe het precies zat was het binnen 10 min gepiept :
Wat je in de motorruimte ziet is geen roest maar wrschijnlijk heeft ooit de koelvloeistof gelekt en vandaar die bruine kleur, maar dit is makkelijk weg te schuren.
Heel de motorruimte wordt opnieuw gespoten in dezelfde kleur als de rest van de carosserie.
Het blokje gaat uit elkaar en word ook opnieuw gespoten en heel wat onderdelen worden gepolijst..
Ik weet dus weer wat ik kan doen.. :)" title="Evil" />
mooie mini hoor.
zeker wat je met het interieur al hebt gedaan.ziet er mooi uit.toch leuk hoe iedereen weer een unieke look aan zijn mini geeft.
iig veel succes en natuurlijk voornamelijk plezier met de mini!
weet je al wanneer je hem klaar wilt hebben?
groeten,
arvid
Vandaag verder gegaan aan het blok, als eerste de kop er maar is afgenomen:
Horen de klepzetels wel wit te zijn?
En dan de cilinder, de wand ziet er zo op het eerste gezicht nog wel goed uit maar denk dat ik hem toch laat honen.
Nog even een foto van het zeer handig takelsysteem :
Ik ga me nou als eerste bezig houden met de kop, schuren-spuiten etc..
Hey Bram,
Mooi project. Ik kan je alleen aanraden om de cilinders niet alleen op te laten honen, maar eventueel ook op 1e overmaat te laten boren.
Honen hebben we hier in het verleden ook eens gedaan. Alles vernieuwd en toch mee olie gaan gebruiken. Dit alleen naar door het kleine laagje dat er van de wanden wordt gehaald.
@bengeltje
Ik heb net even het topic doorgelezen van honen, en je hebt indd gelijk, ik ga dus eerst maar is kijken wat de staat is van m'n zuigerveren.
Nog even een vraag:
Moet mijn vliegwiel voor dat ik mijn cilinder er af kan halen??
Brammeke schreef:
Horen de klepzetels wel wit te zijn?
mijne zag er ook uit, maar of het goed is weet ik niet.
[size=75:22wvwsz9]Moet er wel ff bijzeggen dat mijn koppakking lekte en de kop heb vervangen...[/size:22wvwsz9]
Brammeke schreef:
Nog even een vraag:
Moet mijn vliegwiel voor dat ik mijn cilinder er af kan halen??
Ja volgens mij zitten er ook bouten achter.. die er eerst ff afhalen duzz
Jaapio
Carlien schreef:
Brammeke":1ijsb19r]http://pic14.picturetrail.com/VOL548/4058054/17188273/297015267.jpg
Horen de klepzetels wel wit te zijn?
mijne zag er ook uit, maar of het goed is weet ik niet.
http://img108.imageshack.us/img108/244/dsc00705al1.jpg
[size=75:1ijsb19r]Moet er wel ff bijzeggen dat mijn koppakking lekte en de kop heb vervangen...[/size:1ijsb19r][/quote:1ijsb19r]
mijn klepzetels zagen er ook zo uit, was ook een 1300 metro blokje,
alleen zat er bij niet zo van die oliemeuk op
leuk idee, deze volg ik op de voet
Mijn klepjes zagen er ook zo uit, op mijn werk hadden we gelukkig een fijne staalborstel op de ehm hoe noem je dat ding, ( 10min zitten nadenken )
Bankslijptol ja dat is het woord wat ik zocht haha,
Worden je klepjes mooi schoon van.
En natuurlijk strakjes weer inslijpen
Het is weer tijd voor foto's:
De kop is gevlakt, klepen geslepen, en opnieuw gespoten met motip hittebestendige verf.
Cilinder in de eerste laklaag:
Nieuw spul:
Dan had ik nog wel een vraagje.. in mijn koppakingset zaten een paar dingen die ik even niet kan thuis brengen..waar horen deze dingen??
Van het weekend gaat m'n pa de motorruimte spuiten, zodra dat gedaan is kan ik alvast wat dingen terug in gaan bouwen.
Ik hoop dat ik ergens volgende maand weer kan rijden. ..
Gr Bram
[/img]
Brammeke schreef:
Dan had ik nog wel een vraagje.. in mijn koppakingset zaten een paar dingen die ik even niet kan thuis brengen..waar horen deze dingen??
De eerste zijn volgens mij de klepseals??
en die 2e horen niet in een mini. (heb ik ook niet gevonden toen mijn kop eraf lag)
Die 2e zijn ook klepseals, maar werden gebruikt voor oudere type motoren (heb ik mij laten vertellen). Echter De klepseals op de 1e foto werken veel beter, dus die monteren en de andere weggooien.
En dan op de inlaat kleppen omdat je er maar 4 hebt toch? Temiste dat had ik.
Zie er trouwens allemaal goed uit. Ga zo door
jeb klepseals, oude eraf en die nieuwe dopjes erop
Kleine ringetjes niet gebruiken. Kop in elkaar en gaan met die banaan
Foto's van de werk vordering??
Het is weer foto tijd ..weer een boel kleine dingen gedaan:
Volgende week komen de laatste onderdelen binnen, vriesdoppen, blokpakking enzo. Dan kan ik (eindelijk ) het blok afbouwen..en zo snel mogelijk inbouwen [/img]
haha ik wilde net zeggen, geen nieuwe vriesdopjes? Maar in je tekst stond nog dat die binnen moest komen. Ziet er goed uit, lijkt net op mijn blok
Veel werk dat schoonmaken etc, maar je ziet wat je er van krijgt Nu goed schoonhouden. Ziet er goed uit man!
Keep on the good work
Het lijkt indd wel een tweelingblok ..en net wat je zegt, het is een pokke werk dat schoonmaken, mja het resultaat mag er wezen. En het rijd ook net even lekkerder als je weet dat er onder je motorkap zoiets staat te glimmen
zo, ziet er erg netjes uit! Idd bijna hetzelfde als die van Rob
Mijn blok is ook wel vet, maar dan letterlijk
De laaste loodjes , maar nog wel wat vragen..
Waar hoort dit precies?
En hoe zit de choke nou op de carb gemonteerd, waar pikt het veertje achter??
Dan nog even een interieur foto'tje..ik mag alleen wel is afstoffen
Gr Bram
die bovenste foto, dat 'traantje' hoord bij de klepstoters.
Als je je kop erop heb gezet en je hebt je rockers erop gezet, die je klep open en dicht duwen. Met de bouten waarmee je die vast zet moeten ringetjes onder, en bij een bout moet dat traantje eronder. Kan je goed zien want voor dat rechthoekige sleufje zit op dat punt een passing zodat die er netjes in valt. Kan er helaas nu geen foto van maken. Maar hij hoort in iedergeval bij je cillinderkop en je klepstotertjes
Ik heb net even gekeken en indd, het ''traantje'' past daar precies.. Bedankt
Nou moet ik alleen nog even uitvogelen hoe het met de choke zat
Zo ..hij is klaar or Morgen avond inbouwen!
Nou moet ik alleen nog die choke zien uit te vogelen
Ziet er mooi uit zo'n blokkie hé. Zowiezo gaaf project! Mooi stuurtje trouwens haha (heb um zelf ook) Heb jij de 12 inch of 13 inch versie.
Greetz
Het blok ligt er nou al een tijdje in, het ging allemaal nog vrij goed..totdat het moment van starten kwam, hij doet namelijk niks
Ik heb een heldere sterke vonk, er komt benzine in de cilinders maar hij doet helemaal niks.
RE: Mini '87, met 1.3 metro
Ingediend door Brammeke op wo, 02-01-2008 17:50
Ik ga toch maar is proberen om hier ook mijn projectje bij te houden.
Deze mini heb ik in de zomer van 2006 uit eindhoven gehaald en ben al druk bezig geweest om hem zoveel mogelijk naar m'n smaak te maken.
Heel de onderkant is behandel met tectiel, er is een dtm uitlaatdemper ondergekomen, de remmerij is compleet nagekeken enz...
Zo kocht ik hem :
Als eerste was ik van plan om de kofferbak is goed aan te pakken. Dus aan de slag met mdf en bekleden maar:
Daarna volgde het interieur, de 2 klokken werden ingewisseld voor 3 tellers en ook begon ik met de audio.
Ondertussen zijn de speakers onder de bank ook gemonteerd en bekleed.
Dan verder gegaan met het dashboard:
<< Nieuw stuurtje, in het houten stuur zat een grote barst.
Zo moet het ongeveer worden, nou nog verder afwerken:
De originele stoelen zien er nog piekfijn uit, maar toch maar de stoelhoezen er terug overgedaan..is meer mijn smaak.
Volgende week gaat de motor eruit en dan begin ik daar met de opknapbeurt.