Mini 998 Mayfair 1990

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Hay iedereen,

Zal mezelf even voorstellen, ik ben 25 en kom uit het Belgenland, ik heb niet zoveel ervaring met sleutelen, maar ben wel handig. Verder dan een cursus oldtimertechniek en wat sleutelen aan mijn vorige Mini ben ik niet gekomen. Daarom dus deze Mini om mijn skills te verscherpen :)

Een aantal weken geleden heb ik weer een Minitje op de kop getikt, het Mini virus is er niet uit te krijgen...

Zo zag hij eruit voordat ik alles begon te slopen
link
link

Nadat hij wat is uitgekleed staat hij momenteel zo
link
link
link

Er zat ook nog een extra motor bij (1300) toen ik de Mini kocht ... die zag er zo uit
link

Hier is ookal vanalles aan gebeurd, momenteel staat hij zo
link

Het plan is om de mini nu te gaan afschuren, eventueel nog wat plaatwerk te gaan doen, dan de huidige motor (1000) eruit te halen en te vervangen door de 1300 die tegen dan hopelijk klaar is :)

Het schuren ga ik zelf doen, spuiten wordt door een specialist gedaan, maar ik vraag me enkel af tot hoever de Mini best gestript kan worden om hem te gaan spuiten binnen x aantal maanden? De kabelboom zit er namelijk nog in en het de stuurinrichting en de ophanging ....

Grtjes, Nicolas :+)

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Zo slecht zag de body er niet uit. en de velgen zijn ook lekker dik.

In hoever je wil strippen is in overleg met de spuiter. Kabelboom hoeft er alleen uit als je ook de binnenkant erg netjes wilt hebben.

RE: Mini 998 Mayfair 1990

De kabelboom is er intussen ook uit, alsook carb, alle losse bekabeling van ruitensproeiers etc, moet zeggen dat ik nog nooit zo een onprofessionele boel bedrading heb gezien! IK ben van mening als je de buitenkant dan toch gaat laten spuiten kan je maar beter alles goed doen en ook de kabelboom vervangen, anders doe je t over een jaar nogeens overnieuw.

Voor de rest nog veel rotte stukjes ontdekt, vooral onder de voorste ruit daar onder waar je het niet zie en aan de passagierskant in de handschoenvakjes, alsook is de plaat van mijn koffer behoorlijk rot op sommige stukken.

Ik vraag me af wat ik moet doen met de bitumen die op de bodemplaat aan de binnenkant zit, die kan ik toch moeilijk helemaal verwijderen alvorens op de plaat zelf te zitten?

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Je zegt het zelf -> helemaal goed (willen) doen...
Dus ja, he - le - maal schoonmaken ;)

Je moet weten wat er onder de rotzooi zit (roest of goed plaatwerk).

Succes ermee, ontzettend leuk project!

Nog even een vraagje: zijn die velgen 10 inch?

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Velgjes zijn inderdaad tien inchers :-)

Dit weekend weer hard geklust aan de Mini, heel het uitlaatsysteem is verwijderd, alsook heb ik heel mijn achterste subframe eraf gevezen... Echter een boutje is afgebroken en zit in het chassis nu. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?? Uitboren of?

Volgende week mijn motor er maar eens uitheffen, ergens een giraffe zoeken en dan weer een dagje aan de slag. Alsook wordt het achterste subframe helemaal onder handen genomen, er zit niks roest aan dus das super nieuws!!

Binnenkort ook nieuwe achterschokdempers kopen, keuze: lowered of adjustables of standaard not adjustable ??? ik heb wel een HILO zitten ...

Weet er trouwens iemand de kleur van Steve Whiteley zijn Mini?? (check site)

grtjes, fotos komen morgen ofzo wel

RE: Mini 998 Mayfair 1990

OK snel dan :-)

link
link
link
link
link
link
link
Eens ie af is :D
link

Trouwens nog een vraagje, moet je je achterste subframe ook helemaal bekladden met spul waarmee je je bodem behandelt? ALs je bijvoorbeeld nieuwe camber plaatjes monteert, moet je die dan ook helemaal bekladden met roetex of ander spul?

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Het hele frame is wel verstandig. Vooral de plaatsen waar je nooit kunt wassen en moeilijk bij komt. De camber-plaatjes zou ik ook mee doen. Al sop je er maar met een dunne laag overheen.

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Volgens mij is die kleur van die Miglia racer hetzelfde als je op de Paul Smith limited edition kon krijgen.

Paul Smith Blue (JFL - BLVC1269)

RE: Mini 998 Mayfair 1990

ik zou zeggen: waag er een e-mail aan via 'contact us' op zijn site ... dan kan je het hem zelf vragen.

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Ja ga ik zeker doen...

Het is de bedoeling dat het eindresultaat van mijn Mini hard gelijkt op die van Steve.

Vandaag met mijn subframe bezig geweest, heb het eens grondig afgespoten met hogedrukreiniger. De staat van het subframe viel behoorlijk tegen, veel roest op het frame zelf en ook roest op de draagarmen...







Komt dit nog goed? :)

RE: Mini 998 Mayfair 1990

dat komt nog wel goed, alleen opletten dat je geen bouten afbreekt in het frame, dan ben je verder van huis...

koop een spuitbus IMAL kruipolie, werkt super!!

je kan de frames laten stralen en ktl-en in best, is niet duur (125 voor beide) dan ben je voor altijd ermee klaar, geen roest meer, en geen kans meer dat het gaat roesten...

succes!!!

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Op de tweede foto zie je wel dat er een heel stuk uit geroest is ... Bij het stralen gaat dit een serieus gat worden??

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Roestende draagarmen maakt niets uit. Dit zijn gietijzeren onderdelen. Deze rotten echt nooit door.

Op een foto is het moeilijk te zien in hoevere het metaal is weggerot. Best een kans dat er doorheen wordt gestraalt. Het licht aan de rest van de staat maar je zou de plaat kunnen vervangen.

RE: Mini 998 Mayfair 1990

G-force schreef:
Roestende draagarmen maakt niets uit. Dit zijn gietijzeren onderdelen. Deze rotten echt nooit door.




Weet je dat zeker :)" title="Evil" />

Lees de MiniWorld van de vorige maand maar eens door

Gr. Frans

RE: Mini 998 Mayfair 1990

franske schreef:
G-force":98mn65aq]Roestende draagarmen maakt niets uit. Dit zijn gietijzeren onderdelen. Deze rotten echt nooit door.




Weet je dat zeker :)" title="Evil" />

Lees de MiniWorld van de vorige maand maar eens door

Gr. Frans[/quote:98mn65aq]

Hoe bekom ik eigenlijk zo een exemplaar?

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Vrije dagen komen eraan, er zal weer geklust worden, hoe verwijder ik het best dat voorste subframe?

Motor eruit, en dan?

RE: Mini 998 Mayfair 1990



Mini gaat naar de garage voor verdere werken. Front subframe gaat er nu af en dan kan het schuren beginnen. Alsook de bodem afsteken...

RE: Mini 998 Mayfair 1990

Precies veel reactie op dit forum, allemaal hard aan het werken aan de Mini's blijkbaar...

Weer wat aan de motor geklust ... grootse plannen maar eerst maar wat gaan sparen :D :D

Toen ik het huis van de koppeling eraf nam zag ik dat er vanonder een 3 millimetertjes drek in zat ... vermoedelijk opgekoekte olie, is dit normaal of geeft dit blijk van versleten keerringen? Zie kringetje op foto ...



Moeten die bouten van het koppelingshuis terug vast gezet worden op moment?

Weet er trouwens iemand of je de pakkingen voor dit spul kan vervangen?



Grtsss :)

RE: Mini 998 Mayfair 1990

drek is redelijk normaal, pakking zit in een set die geschikt is voor montage bak aan blok...

en inderdaad, best druk met alle minikes ;)