Mini Almond Green Mpi 1997

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Ik was al langer aan het zeggen dat ik een mpi'tje wou voor dagelijks. Na lang nadenken een deal gesloten.

Zo kwam hij toe:











Na een vlugge poetsbeurt:











Eigenlijk na het poetsen ben ik aangenaam verrast.
Er staan 136000 km op, is al redelijk veel. Maar de boite is nog in orde, dat is belangrijk.
.

Ik was hem wat aan het poetsen nog aan het nakijken om binnenkort naar de keuring te gaan. Mechanisch staat hij helemaal in orde zoals ik nu heb gezien.

Maar plots stootte ik op een roestgat, en dit heb ik maar gelijk aangepakt. Omdat ik twijfelde of ze het zouden afkeuren.

Na wat prikken:



1 zijde van de mini had ik helemaal geclayed en gewaxed met dit als resultaat:






Helemaal gewassen en gestreken :









grtz

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

zeer propere wagen!

daar heb je veel plezier van Wouter!
jammer van de toch alweer aanwezige roest, maar je bent er op tijd bij d:)b

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Wat is het toch een mooie kleur dat Almond Green!

Tof karretje!

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Kijk, een Almond Green Sportpack, daar houd ik wel van :) Mooi te zien hoe een auto opknapt na een grondige poetsbeurt, zijn bijna 2 verschillende auto's op de foto's. Nog even de Cooper stickers vervangen en dorpels weer netjes in kleur en dan heb je een hele mooie Mini.

Je hebt het A-paneel vervangen trouwens?

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Hey,

Nee het a-paneel is niet vervangen. Ik heb het eigenlijk opgelapt. Maar wel goed opgelapt, dus alle roest echt wel weg.
Dit omdat het een dagelijkse wagen is en ik anders bang was meer stuk te doen en dus meer spuitwerk over te houden.

Maar ik vind de reparatie eigenlijk heel erg goed gelukt. Om zelf gespoten te hebben en dergelijke...

En ja die dorpels ... tsja mij stoort het niet dat ze zwart zien. De mini is niet nieuw. Er is best wel wat werk aan.
Maar ja wat wil je, er staan ook al bijna 150.000 km op.

Al bij al heel erg tevreden over deze mini.

grtz

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

d:)b Ziet er goed uit (na de poetsbeurt). Afgaand op de foto's heeft deze MPi nog betrekkelijk weinig roest voor een Mini van 13 jaar oud en met ruim 130.000 kilometers.

Wanneer er altijd netjes mee gereden is, hoeft die kilometerstand geen enkel probleem te zijn. Ik heb er inmiddels ook al 145.000 op de teller staan en hoop ruim over de 200.000 heen te gaan voordat revisie nodig is. Op dit moment zijn er nog geen tekenen dat het einde nabij is.

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

nee, deze rijdt ook nog zeer goed.

Hij zit dus op dezelfde kilometerstand als die van jouw ondertussen.

Maar ja olie neemt die toch al een beetje.
0,5 liter op 1000 km (en dan trap ik redelijk door)

grtz

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Ik voelde deze week ineens dat de motor meer speling had dan normaal. Dus ja motorsteun (hondebot) kapot. Ik had overlaatst nog maar die rubbertjes ervan vervangen, maar toen was er nog helemaal niets te zien.

En nu:









Zo we kunnen er weer tegen. Ik heb ditmaal dik stalen plaat gebruikt van 4mm. Dit zal de krachten hopelijk wel baas kunnen.

ik had ook al een tijdje door dat het koelvloeistof heel erg langzaam zakte van niveau. Ik kon gemakkelijk een maand rijden zonder bij te vullen. Maar nu opeens lekte hij toch wel iets te erg. => Waterpomp kapot.

Weer werk se, maar ja alles komt weer wel in orde he.

grtz

default

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Mooie Mini, en kleur :D !
balen van je motorsteun, maar je hebt hem wel weer netjes gerepareerd :) . Mijn onderste steun is ook gescheurd, die ga ik binnenkort ook lassen. Is het nog te doen met de rembekrachtiger in de Mini?

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

met de bekrachtiger in de mini is er eigenlijk nogal moeilijk aan te geraken om het netjes te doen vond ik.

Maar ja ... dat is het werk zoniet. Eens nieuwe remolie in het systeem kan wel eens goed doen heb ik nu wel gemerkt.

Ondertussen nog nieuws:

Ingeschreven voor de Mini Winter Rally in Zwitserland ...

default

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

motorsteun heb ik ondertussen al gelast (nieuwe stukken dik staal), met bekrachtiger erin :P .

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Zo vandaag weer wat nieuws.

Omdat ik naar Zwitserland ga :



Sneeuwkettingen



Winterbandjes

grtz

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

kijk voorbereid op weg dus , ga je skieeen

prettige vakantie maar dan hee :D

groetjes

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Zo weer even geleden.

De Mpi had toch al wat roestblazen, dus dacht ik dat het tijd werd om deze eens onder handen te nemen. Nog voor de winter hier start.

Als ik het echt goed had willen doen, had ik de gehele neus misschien moeten vervangen. Maar nu doe ik gewoon tijdelijke reparatie zodat ik er weer een paar jaar tegenaan kan. Zodat ik hem eens netjes kan restaureren wanneer ik hem niet meer alle dagen nodig heb in de winter/zomer.

dus hierbij wat foto's :

Na een dik jaar intensief gebruik (ca. 20 000 km ....)













Dan maar begonnen omdat ik erdoor zat bij de achterraam:



En gemaakt:



Dan maar eens aan de voorraam kijken:






De neus:

















Zo 1 kant is dus al weer een beetje harder...

De bovenste dashrail heb ik nieuw besteld, want die is helaas niet meer te redde.

grtz

RE: Mini Almond Green Mpi 1997

Vind het toch wel merkwaardig hoe snel die MPI's roesten t.o.v. de oudere mini's..
Voor de rest een mooi exemplaar! ;)