RE: Mini Cooper 1.3 spi 1994 --> Mini Cooper 1986 1.3 carb
Ingediend door Joost13 op di, 16-11-2010 14:24
Kijk eens aan!
Iemand die eerst een heleboel ideeen heeft opgedaan, slim bezig is met een roestvrije body kopen (en belastingvrij ) en dan de hele zooi overzet.
Daar hou ik van!!
Ik zie ook dat je weet waar je over praat.
Ik ga dit topic zeker volgen!
- Login of registreer om te reageren
RE: Mini Cooper 1.3 spi 1994 --> Mini Cooper 1986 1.3 carb
Ingediend door Dutchman op di, 16-11-2010 13:53
Toch maar besloten om een Showcase te maken om mijn restauratie bij te houden en voor jullie hulp bij al mijn ideeën en problemen
In juni 2010 mijn eerste Mini gekocht:
Een rode Mini Cooper 1.3 spi (1994) met notenhouten dashboard en lijsten en half lederen interieur.
De Mini is in 2004 ingevoerd vanuit Duitsland. Er zit nog APK op maar de Mini was wel in een slechte staat: Gaten in de bodem, dorpels die met stukken plaat gerepareerd zijn, grote roestgaten in beide deuren en ga zo maar door.
In eerste instantie wilde ik deze gaan strippen en al het plaatwerk laten lassen. Maar omdat dit zo duur zou gaan worden, had ik besloten om op zoek te gaan naar een roestvrije body en dan ook nog het liefst een oldtimer. Dat werd deze:
Een bijna roestvrije, slecht gespoten en half in elkaar gezette Mini 1000 uit 1986:
Het plan is nu om de '86 Mini compleet te strippen, in de oven, stralen, lassen, in de epoxy, spuiten en opbouwen met interieur en exterieur van de Cooper. Tevens ben ik van plan om het injectie blok om te bouwen naar een carb blokje met een hiff44.
Verder heb ik het idee om de Cooper S look te creëren door een dubbele brandstoftank te monteren. Ik heb al gekeken op de webshops voor een rechtertank maar deze zijn zo prijzig dat ik wil proberen om een linkertank om te bouwen.
De velgen die onder de '86 Mini zitten wil ik eronder houden en voor de spatbordverbreders wil ik de vorm van de sportspack maar dan niet zo breed omdat dit niet mooi staat met de 12 inch velgen.
Voor een betere wegligging wil ik alle rubbers vervangen door 'polybushes', GAZ schokbrekers monteren en Hi-Lo's.
Ik heb nog veel meer ideeën voor de Mini maar deze zullen jullie gedurende het project zien.