Mini Cooper Jet Black 1988

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

Afgelopen week ben ik trotse eigenaar van deze mini. Er zit nog een hoop werk aan, maar dat hebben we er voor over.



Eerste probleem waar we mee bezig zijn is het feit dat hij niet start. De auto heeft 4 jaar stil gestaan. Op dit moment kunnen we geen goede vonk krijgen. Dus we gaan eerst uitzoeken hoe dat kan.

Zoals te zien op de foto's moet er ook wat gebeuren aan het plaatwerk. Via dit forum vinden we gelukkig veel informatie. Het is onze eerste mini. Dus het is voor ons een hele uitdaging.

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

ik heb dezelfde jet black en had het zelfde probleem.

draait de startmotor?
ne keer de stroom na meten.

en mss kunne we mekaar helpen :p

wat motor ligt erin?

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

Hallo,

De startmotor draait gewoon. We zijn al aan het doormeten. Nu lijkt het alsof het de bobine is. Er zat een 12v bobine op klopt dat wel?

Intussen gaan we nog even verder met doormeten. We hebben zonet wel een lichte vonk vanaf de bobine gekregen maar starten wil de mini nog niet. Kortom we zijn nog wel even zoet ;)

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

ik ben 3weekends bezig geweest voor dat de motor starte
hy draaide 3maanden ervoor nog en stond ook al 4jaar stil

maar uiteindelijk draait em nu wel.
mss batttery stuk of de startsolenoide (zo dat blokje links aan de zijkant) vooral nakijken en dan ne keer alle polen propermaken mss corrosie erop en kan ook al veel doen.

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

ik heb geen blokje aan de zijkant
ik heb op de startmotor een solenoïde zitten volgens mij want heb links echt geen blokje zitten

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

Met alles doormeten kun je wellicht al wat vinden. Kijk ook goed naar alle 'aardes'.
12V bobine is goed, zekeringen ook even doormeten/schoonmaken. Mijn Mini had 9 jaar niet gelopen, en deed het na 1 avond weer ;) Niet door mezelf overigens, maar wel door stapje voor stapje alles door te meten, en goed schoon te maken eb te vervangen waar nodig.
Succes!

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

dat kan ook. ik heb ene van 1985 dus zal wel verschil op zijn se van motordelen :p

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

Welkom bij de club.
Weer een JB erbij. Er komen er steeds meer bij.

Voor een beginner is het een Cooper, maar voor de kenner een gewone 1000. :?

Succes met je vonk. Kontaktpunten zullen enige aandacht nodig hebben. :?

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

helaas werkt het nog niet.
ik heb alle zekeringen schoongemaakt en opgeschuurd voor goed contact.
alle contactpunten op het startrelais opgeschuurd maar helaas mocht het niet baten.
de start relais geeft geen stroom naar de bobine kortom die er even afgehaald van de startmotor en die even bekijken en schoonmaken.
volgend weekend weer een poging nu eerst even lekker een weekje werken.
allemaal bedankt voor het meedenken.
en een fijne avond

groetn uut grunn

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

Om te testen of bepaalde onderdelen (zoals het relais) wel/niet goed werken kun je ook een draad er omheen leggen ;) Het kan best zijn dat je namelijk niets ziet dat er kapot uitziet.

Woar trouwens in Grunn? In stad?

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

d:)b +1 Jet Black erbij :D

Sinds 2 weken de gelukkige eigenaars van een 'Jet Black' Austin Mini 1000 uit 1988.
Is wel rijdende, inclusief APK, maar loopt nog niet helemaal soepel. Gelukkig heb ik een tweede mini in onderdelen erbij, dus dat komt helemaal goed.

Helaas kan ik pas in Juli met de mini aan de slag. Tot die tijd is het dus enkel 1x per week een kilometertje rijden en weer terug in de garage. Vanaf Juli ook pas foto's en wellicht een eigen topic mbt de vorderingen.

Voor nu blijf ik even rustig de rest even volgen :D

default

RE: Mini Cooper Jet Black 1988

@ Arie b .Bedankt voor de tip van het draadje. Inmiddels hebben we er nog een mini 1000 bij. Deze is van 84 en compleet gestript. Kortom we zijn nog wel even zoet. Op het moment komen we er helaas even niet aan toe, maar we willen zo snel mogelijk verder.

We wonen niet in stad..maar in een heeeeeeeel klein dorpje..Pieterzijl