Zo de foto's te hebben bekeken heb je al heel wat werk gedaan en nog te goed
- Login of registreer om te reageren
Zo de foto's te hebben bekeken heb je al heel wat werk gedaan en nog te goed
koop een aantal profielen en las die in je deuropeningen en maak een soort van kooi die je mini in verhouding houdt. Dan kun je slijpen wat je wilt.
Zo, dit weekend weer lekker aan het knutselen geweest.
Weer wat stukjes in de bodem afgewerkt en die zogenaamde "kriksteunpunten" (waar je geen krik onder kunt zetten) eronderuit gehaald. Dat zijn toch ook enorme roest veroorzakers
Ook heb ik besloten deze verkeerd geboorde gaatjes die "mooi" dichtgeschroefd waren, maar even dicht te lassen. Er zat al onderroest onder de lak om de schroefjes heen.
weer een foto update gedaan: http://www.mijnalbum.nl/Album=IP4CZTEG
Je bent gelijk goed aan de gang, las ziet er netjes uit! Maar heb je nu ook aan het subframe gelast? Het lijken een aantal laspuntjes en niet doorgelast namelijk.
Aan de achterkant van het subrame inderdaad, nee dat was zo het subframe heb ik alleen maar ontroest, was niet doorgeroest, kon er alles met de staalborstel vanaf halen.
hey jasperheuvel.
ziet er al goed uit
doe zo voort en veel succes nog met je restauratie!
greetz paul en nicole
Zo, dit weekend weer even bezig geweest.
Wat ik nog even moet melden is dat ik de mini nu zo vlug mogelijk keurings-klaar probeer te maken, daarna ga ik verder met de (minder ernstige) dingen.
Ik heb mijn subframe nu keurings-klaar.
Ook heb ik nu weer een nieuw stuk eringelast voor bij de voeten aan de passagiers kant. Daar was al eens iemand lekker aan het knutselen geweest en heeft er een nieuw stukje plaat onder gelast, maar de rotte zooi was blijven zitten. Dit maar even goed aangepakt met de slijptol :)" title="Evil" />
Het rechtergedeelte naast het nieuwe stuk op de bovenstaande foto moet er binnekort ook nog aan geloven :)" title="Evil" />
De binneste stofhoes van de aandrijfas was er nogal aan toe, dus ook deze moest vervangen worden. Ik had alles gedemonteerd zoals op onderstaande foto. Ik kon daarvan niks losgetikt krijgen zoals op het forum beschreven stond. Toen heb ik maar besloten de hoes met grof geweld over de bovenste kogel op de foto heen te trekken. De hoes heeft heeft het overleeft Deze geluksvogel was wel een origineel unipart.
Tot de volgende update
Groeten Jasper
Zo afgelopen weekend maar weer eens even bezig geweest, het weekend daarvoor zat het er niet in. Toen heb ik genoten van een geweldig ardennen weekend met de miniclub.
Het zat allemaal niet mee want woensdag 24sept. moest mijn pa zonodig mijn rijdende mini in de prak rijden. dus ook daar moest aangewerkt worden. maarja wie de schade rijdt, moet deze ook maar oplossen, dus ik kon lekker verder aan de rode mini
:)" title="Evil" /> .
Wat 'kleine'dingen gedaan zoals de stoel bevestigingsbeugels gespoten en de 'Hoedenplank' opgeknapt, en daarna maar verder gegaan met wat slijpen, lassen en weer slijpen enz
vanmiddag nog een middagje vrij gehad dus maar 'even' aan de rechterkant de stofhoezen vervangen.
Zo al weer even geen update meer gedaan op het forum, maar natuurlijk heb ik niet stil gezeten. De dorpel is aan één kant nu klaar, is toch best veel werk als je het goed wil doen en alle roest weg wil hebben. vervolgens ook al begonnen met de dorpel aan de andere kant.
Omdat het toch al meer werk is dan verwacht en alles wat langer gaat duren heb ik toch besloten de mini te schorsen en dan meteen goed af te maken.
Hieronder volgen nog een paar foto's.
tot de volgende update
groeten jasper
Al even niets meer van me laten horen, maar ik heb me niet verveeld
Inmiddels beide dorpels eronder zitten en de binnenkant van de bodem helemaal afgewerkt.
ZOEK DE VERSCHILLEN
Het subframe heb ik er onderuit gehaald en dat ben ik nu netjes aan het maken.
Op dit moment is er een draagarm klaar en de andere ligt uit elkaar, van het subframe heb ik ook de grootste rotzooi al af gehaald. Het kost wat tijd maar daar heb je dan ook wat voor
STOFZOOI!!
Lekker bezig
Het is toch vaak meer werk als dat je in het begin denkt
Vraagje: wat voor vloerpan is het? Die van mij zie er heel anders uit ( of je hebt m behoorlijk getrimt)
Groetjes,
Maurice
@Mausje75
Ik wist niet wat je bedoelde, maar ik heb even op je showcase gekeken, moet zeggen dat je ook lekker bezig bent zo zie je maar weer dat sommige mini's toch echt krijgen wat ze verdienen
.
Maargoed die vloerpan aan de linkerkant denk ik dat je bedoeld, daar zit bij mee een bult in idd, die zie ik op jou foto's ook niet te zitten. ik DENK dat het komt omdat die van mij van 1992 is en dus net op de overgang carburateur/injectie zit, het is nog een carburateur minitje, maar bij mijn 1993 injectie lopen daar de brandstofleidingen onderdoor als ik me niet vergis. Dus zal rover die body al zijn gaan gebruiken maar nog niet de injectie motor. Of iemand moet hem ooit om hebben gebouw, maar dat lijkt me sterk want de ruitensproeierreservoir zit voorin en niet achterin zoals bij een injectie.
Ik zag trouwens dat er bij jou ook veel was "opgelapt" met dubbele stukjes plaatwerk, daar had ik ook op enkele plekken last van, ik vind dat zo jammer hè
maargoed, jij ook nog veel succes met je project
Groeten jasper
Wat ik eigenlijk bedoelde zijn die randen van je vloerpan voor (waar je `m mee aan de rest van de Mini last ) ....die zijn lager dan die van mij...heb jij die zo laag afgeslepen of zijn ze zo laag?
Mijn Mini:
Jouw Mini:
En idd heeft de vorige eigenaar heel veel opgelapt ( in de letterlijke zin van het woord )
Ik denk dat het zwarte stuk in Jasperheuvels's Mini geen nieuw stuk plaatwerk is, maar bitumen/geluidsdemping. Ziet er overigens allebei netjes uit, in jullie auto's!
Idd bij mij is het die bitumen geluidsdemping, ik heb niet de hele vloerpan vervangen, die waren grotendeels (80%) nog goed dus heb er alleen de rotte stukken uit geslepen, en zelf plaatwerk op maat gemaakt en gebogen om er in te kunnen lassen, zo heb ik ook minder stukken die op elkaar liggen, tjah en dan hoop je maar dat je het goed doet, maar ik denk dat je daar pas over een aantal jaren achter komt
Daar beb ik weer, een hele tijd heb ik deze showcase niet bijgehouden. uiteraard heb ik niet stil gezeten . Het achtersubframe is klaar en staat weer in elkaar. verder zijn de motorkap, kofferdeksel en deuren klaar om spuitklaar gemaakt te worden. op het moment ben ik bezig met de kofferbak vloer die nu al weer aardig vorm begint te krijgen. Het leek me toch wel handig als je onderweg niets meer uit de kofferbak kunt verliezen dus alle zooi eruit en nieuw erin. omdat foto's meer zeggen dan woorden:
voor:
tijdens:
Na
randje gefixt waar straks de banaan weer aan vast komt
onbedoelde luchthapper in de motorkap weer dicht gemaakt
deur voor
deur tijdens
deur na
en het subframe
zo, dat was het weer voor nu
Groeten,
Jasper
RE: Mini Cooper opknappen
Ingediend door jasperheuvel op wo, 03-09-2008 23:03
Hallo allemaal,

Om te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben Jasper en ik ben 19 jaar. Na het halen van mijn rijbewijs heb ik een zwarte mini gekocht waar ik nu al anderhalf jaar vrolijk in rond rijd. Ik heb daar niet veel werk aan gehad, maar omdat ik het toch wel heel leuk vind om aan een Mini te knutselen, heb ik besloten een opknapper aan te schaffen.
Donderdag 21 augustus was het dan zover en heb ik de Mini vanuit Zeeland naar het Brabantsche land gereden. Spannend was de motorkap die telkens open waaide en op de beveiliging bleef hangen. Maar al met al veilig thuis gekomen.
Thuis aangekomen meteen de roestplekken geteld en het interieur gestript. De bodem heb ik nu zo goed als klaar, van onder ontroest en de hele slechte plekken nieuwe plaat in gelast.
Zodra ik nu weer tijd heb wil ik beginnen met de dorpels eraf te slijpen, de binnen dorpels te repareren en dan weer nieuwe dorpels erop lassen. Nu heb ik vernomen dat de carosserie gaat inzakken als je de dorpels eruit slijpt, als iemand tips heeft om dat te voorkomen, die zijn altijd welkom!
De foto's staan op http://www.mijnalbum.nl/Album=IP4CZTEG
ik probeer het project een beetje bij te houden met foto's en op het forum.
Groeten, Jasper