Leuk idee! Maar als hij hier verder ook op lijkt, mag je het voor je houden..
- Login of registreer om te reageren
Leuk idee! Maar als hij hier verder ook op lijkt, mag je het voor je houden..
haha... Maar die is om andere reden heel lelijk, zo ook deze
Dus ben wel van plan om het geheel wat mooier aan te pakken
dan zijn wel de 2 voorbeelden van gullwing deuren in een mini..
De vleugeldeuren zijn er ook wel..
http://www.magazineclassifieds.co.uk/se ... o_mini.php
Jaapio
opzich een leuk idee naturlijk, maar waarom zou je de dorpel willen verhogen?
puur voor de looks, of ook om andere redenen?
Je geeft zelf al aan dat je er dan wat extra werk aan gaat hebben om de instap te vergemakkelijken
anders krijg je een hele grote deur, dat ziet er niet uit als hij open staat.
Tenminste dat lijkt mij
de onderste foto is een pim-lico mini
die hebben standaard zo'n hoge instap
de vleugeldeuren daarintegen zijn niet standaard bij deze auto,
heb wel eens gepraat met de eigenaar van deze mini, is wel een tijdje bezig geweest de deuren goed waterdicht te krijgen ook tijdens het rijden
wel een leuk idee
is zeker weten meer aanpassing dan wat de rdw leuk gaat vinden... zoek dat eerst uit door contact met de rdw te leggen...
ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt, ik snap echt niet wat de toegevoegde waarde gaat zijn, de instap breder maken gaat ten koste van binnenruimte en die heb je al niet echt over...
je moet dusdanig veel verstevigen om de koets stevig te houden dat ik me echt niet kan voorstellen wat er nog mooi blijft en praktisch.
maaruhhhh succes!!!
@ Erikvdl. Ik wist niet eens van het bestaan van een pim-lico mini .. was dat maar zo gebleven
Maar inderdaad. Het mooi aansluiten en waterdicht maken is 1 van de vele uitdagingen.
@ Red Flame. Thnx voor je reactie, dus hij moet sowieso langs de RDW? Dan zal ik daar eens gaan informeren.
Wat de toegevoegde waarde is? Tja, die is voor iedereen anders natuurlijk. Daarbij ben ik wel lang, maar redelijk slank en heb dus nog wel een paar centimeter over
Vraag ligt bij de RDW, krijg binnen 3 werkdagen reactie.. zal me benieuwen
aankomend weekend in ieder geval beginnen met strippen.
Owja, als iemand nog een carrosserie heeft liggen met deuren, mag voor de rest vol met roest zitten, dan graag. Mag niet te duur zijn omdat het puur als testobject gebruikt gaat worden en daarna de "prullebak" in gaat.
de "prullebak" in
zo houden we de Mini niet op de weg
barbaar
groetjes,
Theo van den Bogaard
als iemand gullwing deuren in z'n mini wil fabrieken, best: respect ... maar om daar een hele (al of niet rotte) koets aan op te offeren .. nee, er zijn andere manieren om zo'n constructie uit te proberen.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Heren... het woord prullenbak staat natuurlijk niet voor niets tussen aanhalingstekens. Natuurlijk gaat hij de recycling in... komt goed . Sorry voor de wat botte woordkeuze .
En Theo, ik sta natuurlijk altijd open voor goede suggesties om het op een andere manier uit te proberen.
optie 0: potlood en ruitjespapier
optie 1: op de computer
optie 2: gebruik 1 (of meer) model(len)
optie 3: als het 1:1 moet kan je een opstelling uit hout/buizen maken voor de koets; je hebt eigenlijk alleen de a- en b-stijl en een half dak nodig
FWIW,
Theo van den Bogaard
(als ik nog eens meer tijd heb, ga ik verder met optie 2, voor de 'verbouwing' als in mijn avatar)
Je zou natuurlijk ook een voorkant van een mini kunnen gebruiken waarvan het kontje al geslachtofferd is voor een aanhanger, scheelt toch weer een Mini
tja... leuke opties, maar die gaan in de praktijk natuurlijk niet werken. Misschien is er iemand die aan een aanhangerprojectje gaat starten... 2 vliegen in 1 klap
okey... zelfde gedacht, ik alleen wat later
Carlien van het forum heeft pas een body in 2en geslepen voor een aanhanger, misschien kan je haar even een berichtje sturen?
ik heb nog niets gekregen, maar onze mini is inderdaad door het midden of in 3en gegaan.
Kontje en het dak voor de aanhanger, neus is een volgend probeerprojectje en het middenstuk hebben we weggegooid
We kunnen je dus ook niet verder helpen.
kan je zien waar we geslepen hebben
edit; het het mailtje nu wel gelezen/gezien
jammer... dat middenstuk was goed van pas gekomen... maar het is niet anders. We gaan gewoon verder opzoek. Wel een mooie aanhanger
Als er nog iemand is die een aanhanger wil maken of een neus projectje... misschien kunnen we dan samen iets uit 1 koets halen
Gisterenavond begonnen met strippen..
Ik rijd al heel wat jaartjes mini, maar nog nooit aan een project van deze omvang begonnen . Eerste verrassing: er zit koelvloeistof (of iets dergelijks ) in de kachel.. tja, als je dat niet weet... en je ligt eronder... kun je het resultaat wel raden
Haha.. Die kon ik natuurlijk verwachten. Achteraf natuurlijk logisch
en met die achtergrond wil je je mini gaan choppen om er gullwing-deuren in te bouwen???
eerst lopen, dan rennen...
Waar je denk ik vooral op moet letten is dat je de stijfheid helemaal uit je body haal als je een onderbreking maak bij de deur.
Je zou het haast kunnen beschouwen als een cabrio(laatste stukje dak draagt niets bij)
Om het steviger te maken kan je de dorpels ophogen, Maak dan meteen de dorpels inwendig extra stevig. Zo heb je al een stuk stijvere body.
Dan vervolgens bij het dak zorgen dat het daar ook een stijve constructie wordt. Er komen krachten op te staan van je body en hangen natuurlijk je deuren er ook aan.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt of dat je misschien wel twee rechterhanden heb maar er komt wel een hoop bij kijken. Dus denk eerst nog een keer goed na ofdat je het project aan kan.
en hoe staat er nu mee?
hier een verbouwde mini, wat oorspronkelijk een mini Van was (was het dat nog maar, maarja wie ben ik)
Ron
wil je me even het kotsbkakje aangeven.. ik hou het niet meer bij het zien van dat gedrocht
Jaapio
RE: Mini Gullwing
Ingediend door frankyhen op do, 21-10-2010 15:12
Goedendag allemaal,
Ja, dat is schrikken als je dat ziet staan Maar het zegt wel redelijk wat over het plan dat ik heb. Vleugeldeuren zie je namelijk wel vaker, maar ik kan nog niets vinden over een mini met echte vleugeldeuren zoals de Mercedes 300SL Gullwing, zie foto,s: link
Een en ander aan denkwerk is al verricht (gelukkig heb ik een kameraad die in de metaal zit ), en ja... heel wat haken en ogen. Dus alvorens we het op mijn eigen mini gaan toepassen, proberen we het eerst op een sloop carrosserie.
Dak moet op diverse punten verstevigd gaan worden. Deuren worden aan de onderzijde ongeveer 20 cm afgekort (houdt natuurlijk weer wat in voor de ramen etc), die 20 cm komt dan als vast deel aan de onderzijde van de carrosserie. Is wel logisch anders zou er een gat zitten .
Aan de binnenzijde gaan we ook het 1 en ander verbreden , zodat je er gemakkelijk met je achterwerk overheen kunt schuren bij het in- en uitstappen. Weer als voorbeeld de Mercedes.
Dat is even heel ruw het verhaal. Maar voordat we daadwerkelijk beginnen, hoe zit dit met de keuring. Ziet iemand bij voorbaat problemen?
Groeten
Frank
nu zal de hel wel losbarsten, maar ik laat het over mee heen komen