RE: Mini Jet Black
Ingediend door mini1988 op wo, 17-07-2013 12:15
heb ook ne jet black maar uit 1985
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door mini1988 op wo, 17-07-2013 12:15
heb ook ne jet black maar uit 1985
Vandaag grondig de carburator onder handen genomen.
Alles uit elkaar gehaald, en met een combinatie (Wasbenzine/Schuurlinnen/Staalwol/Dremel met staalborsteltje/Polierschijf) behandeld.
Resultaat:
Voor:
Na:
Super die carburateur! Maar nu moet je hem wekelijks blijven poetsen hoor.
Ingediend door mini1988 op wo, 24-07-2013 12:58
kbreng mene carburator ook ne keer binne by u haha
ferm ding geworden
Plezant om nog een Jet Black te zien in België.
Ik heb er ook eentje van 1989.
Gekocht bij Ben Van Leeuwen in februari 2013 en ik rijd er sinds vandaag mee rond.
Ik heb een lange tijd moeten wachten op mijn gelijkvormigheidsattest.
Van waar ben jij soms?
Bedankt voor de leuke commentaren!
@Elfish: ik ben van Aalst, bij Gent. Ik heb mijn mini bij een particulier gekocht, die 80km ten noorden van Arnhem woont. In Arnhem afgesproken voor de verkoop.
Prachtige mini heb je trouwens! Ik keek net naar je dropbox foto's
Ik ga hem inschrijven als old-timer, omdat hij voor dagelijks gebruik niet interessant is (jammer genoeg). Met die nieuwe wetgeving stoort me dat niet, en in januari wordt de mini 25 jaar Gelukkig heb ik dus geen gelijkvormigheidsattest nodig.
Polijsten is misschien redelijk overdreven inderdaad, maar het is ook een kwestie van wat testen hoe ver ik kan gaan :p.
Vandaag (her)begonnen met eerste laag van enkele stukken te spuiten.
Eerst op fora gelezen dat hammerite met een kwast goed gerief was. Dit is dus alles behalve het geval.
Alles terug volledig afgeschuurd, en hernieuw gespoten, ditmaal met spuitbussen.
Ziet er veel beter uit.
De startermotor is nu nog mat rood, aangezien ik geen hittebestendige rode lakverf gevonden heb. Er komt wel nog vernis over.
De was opgehangen:
http://1.bp.blogspot.com/-LwGGgcf2UYA/U ... +kopie.JPG
http://1.bp.blogspot.com/-7r-TqWXNJNM/U ... +kopie.jpg
Ook nog even vergeten te tonen, algemene motorstaat bij aankoop. Het leek ons een uitdaging om hier iets mooi van te maken:
Jammer van de links, maar mijn foto's zijn iets te groot
Tja, de motorruimte van een Mini is sowieso al rommelig met al die losse draden. En al die oude verroeste delen maken het ook niet mooier. Maar er zit zometeen weer een mooi blokje in.
Vandaag interieur en ramen verwijderd. Jammer genoeg ook hierbij nog wat extra roest (lees: gaten) ontdekt aan de bestuurderskant. Dit stuk bodemplaat zal al op de lijst staan. Ondertussen ook beide voorvleugels met voorkant & paravant.
Radiator is er intussen ook uit, bijna tijd om die motor er uit te halen!
Wagen momenteel:
Wat kleine stukjes voor en na:
sargefoo schreef:
Jammer genoeg ook hierbij nog wat extra roest (lees: gaten) ontdekt aan de bestuurderskant. Dit stuk bodemplaat zal al op de lijst staan. Ondertussen ook beide voorvleugels met voorkant & paravant.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben bang dat je nog een hoop gaten gaat tegenkomen.
De Jet Black's en Red Hot's waren helaas niet van al te beste kwaliteit wat betrefd het plaatwerk
RE: Mini Jet Black
Ingediend door sargefoo op wo, 17-07-2013 11:27
Dag iedereen!
Als nieuweling op dit forum kom ik toch even mijn wagentje voorstellen.
In mei dit jaar heb ik een Mini Jet Black uit 1989 overgebracht vanuit NL naar België.
Afgesproken in Arnhem, export in orde gebracht, platen gaan halen.
De Mini zal een volledige beurt krijgen (strippen, elk onderdeel opkuisen, wagen schuren en herspuiten)...
Intussen al redelijk wat uitgehaald. Volgende stap is de motorblok uit de wagen halen en reviseren.
Enkele foto's:
http://mvanneyghem.blogspot.be/
Ondertussen zijn al een hoopje onderdelen uit de motor ontroest, geschuurd en herspoten.
Bedoeling is dat de blok in het rood gespoten wordt, en alle andere zaken in het zwart.
Meer foto's volgen een dezer dagen!
Foto's zal ik volgende post in de thread proberen toevoegen.