((((((UPDATE))))))
enkele snel genomen fotos hieronder, voor het eerste idee
- Login of registreer om te reageren
((((((UPDATE))))))
enkele snel genomen fotos hieronder, voor het eerste idee
leuk project!
ik ga het volgen...misschien dat ik je ermee tegenkom hier ergens in de buurt..
ben benieuwd
succes!
haaaha weer een cabriootje erbij , ben erg benieuwd naar het eind resultaat
succes
hier nog een paar fotos, heb nu al hier en daar wat gewerkt, maar is nauwelijks te zien,
totaal uren aan de cabrio gewerkt tot nu toe 4
Leuk autotje, echt leuk ding.
En ubergeile velgen.
Groet ron
PS; dat aantal uren zou ik rap weghalen en vergeten. Dat zijn de dingen waar je zo halverwege je project moedeloos van wordt......
Urenteller gewoon bijhouden, Dan weetje pas echt hoeveel tijd er in gaat zitten.
Maar het is al een mooi karretje zo.
Onder de kap is het wel een verroeste bedoeleing, Gaat daar ook een nieuw laagje verf op?
onder de motorkap, komt de 1275 met stage 2 waar ik eigenlijk aan begonnen was voor me blauwe mini, maar omdat er met die 1000 motor eigenlijk niks mis is, leg ik de 1275 in de cabrio deze 1275 ben ik momenteel geheel aan het oplappen
nog even een kleine update, helaas geen fotos die volgen later.
alles aan de cabrio is inmiddels volledig gestript, alle losse onderdelen van de motor zijn eruit gehaald op het blok na deze moet nog,
vandaag ga ik naar de rdw voor alle papieren te regelen
en wat betreft die urenteller, deze staat nu op 46 uur en de voortgang....
tja je komt steeds meer werk tegen
Jaron
helaas heb ik nog steeds geen internet,(ziggo=sloom) maar nu een tijdelijke oplossing door me telefoon als modum te gebruiken.....
dus hier een update, me urenteller staat op 107 uur en de vooruitgang is
maar het gaat er nu steeds beter/mooier uitzien
van de week komen de fotos inclusies,de fotos van het motorblok
grtz James
Je ben lekker bezig zo te zien,
uren gaan wel hard zo, alleen resultaat begin je pas te zien wanneer je de body hebt gespoten en de opbouw begint. Nog even volhouden dus
zo alweer een tijdje terug me laatste updat dus tijd voor een kleine nieuwe update, urenteller inmiddels op 170 uur (om eerlijk te zijn hadden jullie gelijk en kon ik het beter niet bijhouden, want de voortgang lijkt minimaal)
maarja ik ben inmiddels al veel verder, er is een nieuw voorfront ingelast. dit is weer mooi afgeplamuurd met glasvezelplamuur, omdat de vorige eigenaar die het spatbord gelast had het slecht had gedaan, moets ik nog wat plamuren anders was het onmogelijk om hem goed te krijgen.
op de velgen zitten nieuwe bandjes duur grapje, maarja de vorige banden waren geheel gescheurt omdat de auto jaren op lege banden heeft gestaan
ben begonnen alles geheel te schuren eerst met p150 -->400 -->1000 -->1200
een heleboel werk dus om hem echt mooi te krijgen, ofja mooi...
10 mei staat de afspraak bij de spuiter gepland dus tot die tijd moet ik schuren, om hem goed af te krijgen. Hier en daar moet nog een beejte geplamuurt worden.
ook heb ik van de week de schijven van de remmen vervangen, een nieuwe bout ingeslagen voor de velgen, en de clauwen geheel schoon gemaakt en gespoten. wat echt niet het leukste werk blijkt te zijn 24 uur drogen die verf. en dan 3 lagen dus in totaal 3 dagen ermee bezig.. en ik dacht dat doe je even
ook moest ik het nieuwe front weer uitslijpen bij de wielen, want anders was sturen met 13' onmogelijk
hieronder nog een paar fototjes, tips enzo altijd welkom
zo de deur die niet paste... past nu wel (vorige eigenaar die het apaneel ruim 2 cm fout heeft gelast) (vraag me niet hoe ..lol)
onderkant helemaal behandeld met antiroest en daarna bitumenundercoating
ook nog even aan het schuren van de dorpels begonnen, want maandag gaat ze naar de spuiter.....
en nog even alle bekabeling gecontrolleerd zodat alles aansluiten straks goed gaat.
Dat ziet er erg goed uit en de vorderingen gaan snel! Als ik niet zoveel andere hobbies had, leek me dit ook wel interessant om te doen. Welke kleur gaat ie worden?
de kleur word fel groen metalic een bijzondere kleurtje dat je niet vaak ziet,
overigens ben ik vandaag de meeste motoronderdelen die ik nog nodig had wezen kopen,
al was het bedrag zeer hoog, je hebt dan ook wat.... stage 2 met midden uitlaat
nu de motor even verder in elkaar zetten en dan kan hij erin gelegd worden (na de spuiter dan)
hier een update van de werkzaamheden die ik vandaag heb gedaan
ben begonnen de auto stofvrij te maken voor de spuiter,
hierna ben ik begonnen me motorblok af te bouwen, (dit was meer werk dan ik dacht) maar het resultaat mag er dan ook zijn
zit nu op 217 uur werk en echt iedere minuut goed benut, om de auto zo goed en snel mogelijk bij de RDW te krijgen, want als het even kan wil ik deze zomer nog touren....
en hier nog een update van de mini carbio, hij is weer terug van de spuiter maar alhoewel het wel mooi is ben ik niet tevreden over een paar puntjes, (die deels ook aan mijzelf liggen)
doordat hij dof geschuurd was zag je een heel licht deukje niet, doordat deze meegespoten is zie je hem nu wel Of er een optie is om die eruit te trekken, moet ik eens proberen te achterhalen,
tevens zitten er 2 nog net iets te diepen krassen in de motorkap, (van schuren)
naar mijn mening als het een goede spuiter was geweest had hij me dit van te voren kunnen laten weten (vooral dat deukje) zodat ik het had kunnen veranderen/eruit laten halen.
maargoed over het spuitwerk zelf + kwaliteit lak heb ik niks te klagen
hieronder enkele fotos, de echte kleur houd niet van fotos want van alle fotos komt hij op geeneen presies overeen...
Je laat er geen gras over groeien , mooi werk !
Laat maar horen wanneer het blok erin getakeld kan worden..
Groetjes,
Levi
jameswatt30 schreef:
naar mijn mening als het een goede spuiter was geweest had hij me dit van te voren kunnen laten weten (vooral dat deukje) zodat ik het had kunnen veranderen/eruit laten halen.
Helemaal mee eens! Hij snapt toch ook wel dat dit een belangrijk/leuk project voor je is en dat je dat dus niet in je mooi gespoten auto wil zien?
Mag ik vragen hoe je de lasnaden hebt opgevuld tussen de spatschermen en de paravaan? Die is bij mij destijds dichtgekit ivm roestvorming, maar nu zitten er helaas scheurtjes in de kit onder de lak. Hopelijk gebeurt het niet bij jou, ziet er echt top uit
ik heb alles met glasvezelplamuur gedaan liever deed ik dit ook niet, want ben ook bang dat dit eventueel kapto kan gaan (scheurtjes) maarja dat weet je bij geen enkel materiaal. alleen ik had het probleem dat er al veel fout gelast was door vorige eigenaar. waardoor het spatbord scheef zat, dit dichtmaken was daarom noodzakelijk
zo gisteren begonnen aan het motorblok erin te leggen, zelfs met hulp erbij viel het niet mee.... steeds lukte het maar niet om het blok goed in de motor-steunen en gelijk in de assen te krijgen, uiteindelijk zijn we er mee gestopt en de motor-takel weer teruggebracht (het blok lag er scheef/niet goed in )
vanochtend ben ik terug gegaan op te proberen het blok goed te krijgen, maar na al dat gepruts van gister had ik er niet echt vertrouwen meer in dat het snel ging lukken, maar het tegendeel was waar, binnen 10 minuten had ik het blok erin (krik met houtblok onder carter) omhoog en weer zakken, en de 2de poging was het meteen raak, Juist zoals het hoorde, meteen maar de stangetjes van de steunen erin grduwt en vast geklikt zodat ze niet meer uit elkaar konden, toen de 2 hondebod-steunen erop.
en perfect, afblijven dus nu ben ik bezig alles weer te plaatsen Carburateur en zo, het word alleen steeds moeilijker naarmate de motor-ruimte steeds voller raakt.
urenteller totaal 240 uur die ik er in heb gestoken... maar het resultaat begint te komen
Het duurde inderdaad langer als gedacht , volgende keer gwn zeggen als ik engels gereedschap moet meenemen ! Assen hebben we erin gezet en dan is het een questie van het blok recht krijgen zodat je de pinnetjes door de motorsteunen kunt duwen.
succes nog
Levi
Het duurde inderdaad langer als gedacht , volgende keer gwn zeggen als ik engels gereedschap moet meenemen ! Assen hebben we erin gezet en dan is het een questie van het blok recht krijgen zodat je de pinnetjes door de motorsteunen kunt duwen.
succes nog
Levi
ik heb die linkeras (die er nog niet inzat erin gekregen zonder de fuse los te krijgen) dusja, engels gereedschap had misschien een beetje geholpen maar ermee was het nog niet direct gelukt...
ik heb vanochtend echt geluk gehad, voor hetzelvde geld had ik nog een dag kunnen prutsen ,maar moter viel er meteen in,
Ziet er goed uit apart kleurtje maar toch flink opgeschoten in zo een korte tijd he
Groetjes Dave
gaat de goede kant op,
leuke auto aant worden,
als hij klaar is wil ik hem wel eens int echt bewonderen,
groetjes seffens
inmiddels is de eerste poging tot starten gedaan en met deels succ6 maar helaas ging niet alles goed, en moest ik na 10 seconde de motor al uitzetten, vanmiddag/vanavond ga ik me nog een poging doen, hopleijk met iets minder rook,
zoals in een ander topic gemeld heb ik wel een electrische brandstofpomp moeten toepassen. voor de veiligheid heb ik deze onder het achtersubframe gezet. zodat hij nooit benzine de auto/motor in kan spuiten bij bijvoorbeeld een aanrijding.
hopelijk kan ik vanavond een filmpje uploaden met het geluid van de stage 2 motor
mvg Jaron
waar kwam die rook vandaan dan? Bij de eerste keer starten komt er altijd wat rook van het blok etc. omdat dan bijvoorbeeld het uitlaatspruitstuk heet wordt die je met je vette vingers gemonteerd hebt...
Waar rook is, is vuur
Nee, het is normaal dat er wat rook af komt. Als je sommige moeren ook nog eens met een beetje olie hebt vast gezet wil het helmaal goed roken.
Maar alles zit er wel weer netjes uit zo.
Van de lak is wel jammer,
De spuiter had er wel wat van kunnen zeggen, maar is maar net wat je heb afgesproken. Als jij alle voorbereiding zou doen begrijp ik dat de spuiter direct zijn spuit pakt en er een laag verf op spuit.
Maar alsnog zou en nette spuiter toch even kijken hoe alles voorbereid is.
ha en doet die het al of nog niet ??? Hopelijk hoef je de poederblusser niet te gebruiken hoor het wel Gr Dave
update:
inmiddels heeft de motor al enkele minuen gelopen, door afstellen enzo moest ik hem uitzetten en toen starte hij niet meer omdat de accu zo goed als leeg was van de startpogingen en brandstofpomp test enzo hij had net niet genoeg kracht meer,
komende keer gaat de accu in de lader (het eerste filmpje zal ik binnenkort uploaden)
verder heb ik nog de linker deur ingehangen
binnenste stuurrubbers vervangen
nog wat slangenklemmen aangebbracht
tevens heb ik nog aan de hoofdschakelaar gewerkt
Probeer je laadstroom eens te meten misschien is de dynamo dood/zwak..
ik zal de dynamo eens nameten ,maar ik vermoed dat het daar niet aan ligt.
ik heb de laatste 2 dagen (zie ander topic) de hele tijd zitten starten zonder dat de cabrateur benzine kreeg, hiermee heb ik de accu geheel leeg getrokken
maar meten is weten en kan zeker niet kwaad,
tevens wil ik zondag aan het leer/dak gaan beginnen zal een hele klus worden maar dan heb je ook wat..
mvg Jaron
zo het dak zit erop, en de kooi is bekleed met zacht spul en leer
een hele hoop werk maar heb ondertussen wel de accu weer helemaal kunnen opladen voor de komende start-pogingen.
fotos staan door elkaar
sjiek, lijkt echt een mini wat bijna klaar is nu,
binnenkort een afspreken he,
succes verder.
greetz seffens
update betreft motor van de mini
zie filpje op youtube, vermoedelijk is de oliedruk te hoog en de kleppen nog niet optimaal gesteld, maar toch dit filmpje van de lopende motor,(eerste start dat ik hem langer dan 30 sec aan kan hebben
http://www.youtube.com/watch?v=ED4a7XoIonE
mvg Jaron
ps filmpje is gemaakt met mobiel en door mezelf, omdat ik tussendoor aan de afstelling draaide en dingetje teste rammeld het beeld soms enorm
ze komen er net niet tegen (scheelt niet veel als de pakking eruit was zou het niet gaan, maar ik ga van de week even een crome kleppendeksel halen) die hoger is ziet soiso mooier uit want die gele vind ik tochh niet zo mooi geworden als ik gehoopt had
Hallo
en nog een stukje gereden ofniet>? waren net voor de regen thuis oja die paar druppels maar zal eens kijke voor die ontstekking enzo a
Groetjes Dave :)" title="Evil" />
ja nu de klepjes gesteld zijn loop die toch al een stukje lekkerder,
groetjes paul
yep loopt eerst liep die maar voor 50% nu voor 80% dus al een goede vooruitgang,
komende week durf ik naar de apk te gaan......
nog even 3 dagen klussen....
hieronder klein lijstje met wat nog moet,
ruitenvloeistof pompje met reservoir inbouwen+ aansluiten
bekabeling 1 achterlampje controleren(helaas moet hiervoor de tank er deels uit )
voorlampen goed afstellen + vast zetten
1 fuseekogel moer aandraaien, zou ik bijna helemaal vergeten
pees in voorruit trekken
en meschien nog wel een van het belangrijkste en tijdsrovende keering vervangen van distributie deksel/pulie
kentekenplaten monteren
en dan nog wat hele kleine afwerkingsdingetjes maar dat komt wel goed
helaas heb ik veel tegenslagen gehad, waardoor ik achterstand heb opgelopen en de apk moest afbellen,
momenteel bijna een week later heb ik nog steeds achterstand maar voor een groot deel is die al weer ingehaald, komende donderdag staat nieuwe apk afspraak dus ik ben benieuwd of het dit keer lukken gaat, (we gaan hier natuurlijk wel vanuit)
tot zover de update
hey jaron,
succes morgen he met de apk, hoop voor je dat het lukt,
mijne moet morgen ook op apk (alweer een jaartje aan het rijden)
greetz
mijn auto is nu bij de apk
ze doen erg moeilijk (ook terecht)
afkeurlijstje:
niet werkende stadslichten (uitgevallen onder weg naar apk)
niet werkende kentekenverlichting (helemaal vergeten te controleren)
dimlicht te hoog afgesteld
foute wielmoeren
verder te hoge c02 maar die word bijgesteld tijdens ontsteking stellen (dus is al goed)
op dit moment worden de niet goede dingen geregeld en gemaakt, vanwege het niet geldig zijn van verzekering laat ik die kleinigheidjes maar meteen bij garage doen
over een klein uur (mits geen steekproef) hoop ik me mini weer te kunnen halen
mvg Jaron
even een supersnelle update:
volgens de site van de rdw heb ik apk tot 2011
ik ga er hierom vanuit dat ik door de apk ben gekomen, nu nog wachten op telefoontje van de garage en dan kan ik hem ophalen
pff wat duurt wachten toch lang
RE: mini mayfair cabriolet,
Ingediend door jameswatt30 op za, 27-03-2010 15:29
zoals sommige van jullie misschien wel al gezien hebben heb ik de laatste weken niks meer in me andere showcase gedaan, dit omdat ik me project geheel wou uitbreiden van alleen een motor naar een gehele cabrio op te knappen, het 1275 stage 2 blok gaat tussendoor zeker gewoon door en zal ipv in mijn blauwe mini in de cabrio komen te zitten,
het nu nog bouwval wat ik heb weten te bemachtigen is een mayfair omgebouwd tot cabrio op de papieren staat de mini al als cabrio, dit is dus geen enkel probleem,
wel moet er nog heel veel aan gebeuren, en dit wil ik zeer goed en in een zeer korte tijd gaan doen, omdat zij 4 juli 25 jaar word en wegenbelasting enzo vrij is wil ik haar dan zeker af hebben, ik heb dus 3 maanden de tijd voor de opknap van de mini
in die 3 maanden moet nog alles gebeuren zoals: lassen, spuiten , onderdelen verzamelen enz.
verder heb ik nog een doel, ik koop niks nieuws alleen 2dehans onderdelen, (uitgezonderd pakkingen en de kap)
fotos volgen snel
MVG Jaron