Mini MK II 1990

RE: Mini MK II 1990

Goedenavond mede mini fans!

Ik zou hier in het kort even wat over mij zelf vertellen:

Naam: Niels of terwijl nielsgt3 op het forum

Woonplaats: Groningen

Geboren: 12-03-1990 te Delfzijl

In het bezit van een Mini rover MK II

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn aanpassingen aan de mini!

Als iemand eventueel nog een leuk lucht filtertje heeft liggen laat het me even weten!!!

[img][img]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.970e411f28.jpg[/img][/img]

RE: Mini MK II 1990

Weet je ook wanneer hij uit Duitsland geïmporteerd is? mooi mini'tje zo op de foto te zien.

RE: Mini MK II 1990

aan kenteken te zien 11.01.2000

Jaapio

RE: Mini MK II 1990

Hij is op 11-01-2000 vanuit Belgie naar Nederland geimporteerd.

Dank dank voor de reacties! :D

RE: Mini MK II 1990

Zo gister was het dan zo ver.. Na nog een tijdje te hebben door gereden met mijn versleten motorsteunen moeten de rubbers nu echt vervangen worden. Het blok ligt nu namelijk zo los dat het niet meer leuk rijden is. :'(


Ook staat de Mini helaas in de verkoop.

Ga met een helemaal nieuw project beginnen :D
'maar eerst deze de deur uit, met pijn in me hart O+ '

RE: Mini MK II 1990

Vandaag er achter gekomen dat de rubbers nog tip top in orde zijn. Alleen is helaas mijn bovenste motorsteun bij het plaatje door midden gebroken.

Zou ik dit gewoon gaan lassen of is het beter om even een nieuw plaatje te kopen?

En iemand nog tips suggesties waar ik die eventueel het beste kan kopen?

RE: Mini MK II 1990

Als het goed is zit die bovenste motorsteun (oftewel hondebot vanwege de vorm) aan de body vast met een plaatje aan de bovenkant en een aan de onderkant.
Die aan de onderkant zit aan de auto gelast, die aan de bovenkant is een los plaatje wat met boutjes/moertjes vast zit.
Beide zijn denk ik los te krijgen, als de bovenste stuk is zou ik die voor het nette gewoon vervangen. Die onderste is meer waarschijnlijk dat die stuk is, daar zou je evt zelf iets kunnen maken van wat dikker plaatmateriaal en dat aan de auto lassen. Overigens als je rubbers in het hondebot OK zijn en de rest van de motorsteunen ook, zou dit niet stuk moeten gaan (of hij moet verroest zijn)

De meeste mini-bedrijven (waaronder de adverteerders rechts) zouden dit gewoon moeten kunnen leveren. Bedrijven mogen verder niet op het forum genoemd/aangeraden worden.
zie ook hier: viewtopic.php?f=5&t=38760
of hier: viewtopic.php?f=5&t=2626
of deze over lassen: viewtopic.php?p=198806#p198806

RE: Mini MK II 1990

Hij is helemaal in orde, alleen het plaatje waar die aan vast zit is verroest en door midden gebroken. Ik zal straks wel even een foto uploaden voor meer duidelijkheid.