Mini Monster

RE: Mini Monster

Beste Forumleden,

Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Bart 22 jaar oud en heb een kleine eigen onderneming in exclusief maatwerk interieur. Denkende aan het interieur van de efteling bijvoorbeeld. Ik zit al 3 weken te lezen op dit forum en besluit mijzelf bij deze aan te sluiten.

Als echt auto liefhebber heb ik eigenlijk respect voor elke auto. Maar de mini heeft mij altijd al getrokken. En die heb ik dus een op de kop kunnen tikken!

Een Mini sprite 1,3 uit 1996 Balmoral edition.











Hij heeft werk nodig en wil hem eigenlijk op en top aanpakken. ik zal voor de Vtec verbouwing gaan :D ik ben bewust van de kosten en de kennis. Wel wordt het een sleeper want mijn vriendin houdt van het originele uiterlijk. Dat probeer ik zo goed mogelijk te behouden.

Maar wordt dat mogelijk met dit monster onder de kap...?







Een mooie K20a2 uit een civic type R. 200 pure pktjes!
Watsons zal mij een compleet pakket leveren met al mijn benodigdheden. Hetgeen wat ik mij nu afvroeg is hoe ik de schakelkabels straks ga monteren en de hydraulische koppeling. Maar ja eerst maar eens zorgen dat ik alle spullen heb. Zoals jullie zien heb ik ook maar een neus opgehaald want die zal iets verlengt moeten worden.. al hoop ik zo min mogelijk!

RE: Mini Monster

Like a boss!

RE: Mini Monster

De conversies worden steeds talrijker :). Sleeper gaat lastig worden, want ik denk dat deze motor niet gaat passen onder een standaard lengte neus, meestal worden deze blokken dan ook achterin gemonteerd. Spoorbreedte van een Watsons frame is ook groter dan van een standaard Mini.

Dennis

RE: Mini Monster

Huh, geen sleeper? Als 99,999% van de mensen niet ziet wat voor een beest dit is, dan is het voor 10000% een sleeper.

Ik denk niet dat de Porsche bestuurder bij het stoplicht denkt "sje die mini heeft een iets langere neus, laat ik maar wat meer toeren maken bij het optrekken" :P


Over sleepers: ik stond op Zandvoort naast een golf mk1 met een vr6 blok achterin. Twee sleepers, min of meer, naast elkaar, reed ik hem er (net) uit met de type-r. Zei hij, wow moet je even tegen mijn maat rijden. Zo'n oersaaie doodnormale vierkante oude Audi. Trekken we samen op, bleek die Audi destijds de snelste auto van Nederland te zijn, dat was echt de ultieme sleeper....

RE: Mini Monster

Dan is de definitie van "sleeper" misschien bij iedereen anders,maar bij mij is dat een Mini die er als standaard uitziet ook voor een kenner. Die verlengde neus zal niet iedereen opvallen, maar die extra spoorbreedte met als gevolg dikke verbreders zorgen niet direct voor een "onschuldig" uiterlijk.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar het eindresultaat :) een K20 is ook op het 16V forum geen veel voorkomende keuze.

Dennis

RE: Mini Monster

Ben ook erg benieuwd, mijn integra b18 zit inmiddels al rond de anderhalve ton. Zal nog wel wat jaartjes goedgaan, maar dit lijkt me wel een goede vervanger.

RE: Mini Monster

Ben zeer benieuwd.

Ga hem.zeker in de gaten houden.
Blijf posten !! d:)b

RE: Mini Monster

Spruitstuk is besteld! Zit nu te twijfelen of dat ik een hondata ecu zal aanschaffen. Staan wel hele leuke tunes op hondata.com. En je kan er zelf van alles aan tweaken. Ben alleen bang dat sommige mensen een spoof tune er op zetten. Maar dat kan je voorkomen door tunes te gebruiken die ruim 100 gedownload zijn. Ik denk dat rond de 5200 toeren het beste de vtec in kan laten komen. Dan heb ik geen lag en loopt die na schakelen gelijk door in zijn vtec.

RE: Mini Monster

Toch wel gek, ik had gedacht dat er al veel en veel meer k20's zouden zijn gebouwd. Zeker in Engeland.

4800 rpm is optimum voor vtec, Honda kiest voor 6000 rpm voor het "gevoel". Een Honda weegt al gauw 400kg meer en dus zijn er wat meer toeren nodig om hem vooruit te krijgen. Voor de mini geldt hoe minder hoe beter. Ding ontploft qua snelheid toch wel onder je kont;).

RE: Mini Monster



Zo werkplaatshandboek binnen =)

RE: Mini Monster

Spaghetti spruitstuk onderweg en LSD gereserveerd! 70/30 origineel honda limited sper.
Dan ga ik zonder van de weg af te schieten recht door =)

RE: Mini Monster






Zo eindelijk de mini verhuisd naar de garage. Nog een weekje en dan staat er een mooie houten krat voor de deur met alle spulletjes. Heb alles maar gelijk Hi-spec bij watsons besteld.. duur kratje maar als het goed is is de inhoud er ook naar =)

RE: Mini Monster

En? spullen al binnen?

RE: Mini Monster

Ben ook wel benieuwd hoe dit gaat worden! :)

Mooi motortje! d:)b

RE: Mini Monster

Hoi, ik wil het interieur wel overnemen als je daar vanaf gaat.

RE: Mini Monster

Yeah! eindelijk onderdelen binnen =)

Voorremmen zijn volledig op maat gemaakt! en achter heb ik de remmen die ze voor adviseerden =)Verder zie je hier de complete nieuwe ophanging vering lagers etc etc.
Geniet er van, net als ik :D







RE: Mini Monster

Zooooo :)\\_ kost wat.. maar dan heb je ook wat :P

en nu alles nog ''ff'' maken :P

suc6 d:)b

default

RE: Mini Monster

Kwijl kwijl... Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden....
Heb je een schade type-r gekocht, of een los blok?

RE: Mini Monster

Ik heb de k20a2 uit een Engelse schade type R. Deze is voor mij gedemonteerd. En heb de motor opgehaald na deze getest te hebben.
125dm gelopen. Zijkant en achter schade. Voor schade zou ik altijd mee opletten. En neem het type plaatje mee als je een motor koopt. Scheelt je een hoop gezeik bij het rdw.

RE: Mini Monster

Oh ik wist niet eens dat ze een kokerframe hadden ondanks dat ik een zeer groot Watsons fan ben. Ik was vorig jaar nog in de werkplaats van Geoff zelfs, niets gezien. Ik dacht dat ze nog het lomp sterke metro frame hadden, maar jah, dat is errmm lomp. Dit is mooi sierlijk en Watsons kennende vast wel even sterk.

Waar zit nu die kantelsteun, wel vooraan om dat het een k-series is?

RE: Mini Monster

Het is geen aangepast frame marco. Het is een compleet nieuwe. Ontwikkeld puur voor K. Had hij schijnbaar nog Nooit gemaakt.
De kantelsteun zit aan de achterkant volgens mij. De ophanging is omgedraaid. Spruitstuk zit achter etc.

RE: Mini Monster

Ja ik weet nog dat hij dat ontwikkelde, helemaal afstelbaar en zo. Maar in Engeland vond hij daar geen markt voor gek genoeg. Ik wil dat ook wel over een jaar of wat. Maar jah, b-series onverwoestbaar ( als je de olie regelmatig doet:)).

default

RE: Mini Monster

En nu nog de tijd vinden om al die paarden in die vierkante meter te stoppen... ;)

RE: Mini Monster

Haha ja inderdaad Daniel! Maar dat komt nog wel. Probeer er wel aan te werken want ik moet zeggen dat nu de onderdelen etc er allemaal liggen kriebelt het wel enorm! Zou er bijna vrij voor nemen, maar dat kan ik nu echt niet maken. Zo lullig he.. Leuk dat je een mooie keuken wil over 3 maanden zal ik er is aan beginnen :p haha

En je ziet het, marco zegt het al B serie onverwoestbaar!

RE: Mini Monster

vandaag contact gehad met watsons..
Nog steeds op mijn velgen wachtende. Nu blijkt dat compomotive niet meer telefonisch bereikbaar is en geoff staat ook voor een raadsel. Hij probeert contact te zoeken via de email maar er wordt niet gereageerd :( als dat maar goed komt!

default

RE: Mini Monster

Bestaande velgen laten verbreden, is dat geen optie?

Ik heb tijdens 1 van mijn zoektochten op het forum ergens foto's er van gezien, maar kan het nu niet weer vinden.

RE: Mini Monster

Ja het zou een optie kunnen zijn, maar ik laat ze liever in een keer goed maken dan dat ik een nieuwe velg koop om die vervolgens te laten verbreden. Baal er wel van want het is al betaald. maar ja we zien wel d:)b

RE: Mini Monster

De mini is bijna volledig gestript. Ik wil hem nu langzaam aan opbouwen zodat ik al mijn punten op de juiste locatie kan monteren. Als dit alles gemonteerd is op de trailer of achter in mijn bus naar iemand met kennis :D

die gaat voor mij een prachtig flipfront maken. ongeveer 90mm verlengd en met zink ipv plamuur tegen scheuren en trillingen.
Ook het plaatwerk zal hij doen. Waarna de mini gestraald zal worden en in de epoxy gezet. Hierna ga ik de mini afmonteren en mijn maatje het voorwerk voor het spuiten doen. Waarna de mini klaar zal zijn! (klinkt heel kort maar duurt in de realiteit zeker allemaal 3 maanden) "kan ook 3 jaar zijn"

Hierbij wat foto's


Ik zoek nog iemand die voor mij een mooie RvS uitlaat kan maken. Hij moet achter door de banaan heen en zal er ongeveer zo uit zien.


En na lang zoeken eindelijk velgen gevonden. Ik twijfelde hier eerst enorm over maar hoe vaker ik ze zie des te prachtiger ik ze vind! Ze zijn 13" 7J en et20. Ik wil nog even kijken of ik achter bredere banden kan leggen als voor maar dat is een zorg voor later. Iemand trouwens tips voor 205+ 13" ZR banden?

RE: Mini Monster

Groter dan 195/45/13 kun je niet kwijt anders kom je in problemen met de hoogte van het totale wiel.

Dennis

RE: Mini Monster

Bedankt voor de tip Dennis. Ik was ook niet van plan dikker als 45 te gaan.

default

RE: Mini Monster

Ziet er mooi uit al dat nieuwe spul! Welk achtersubframe zie ik daar liggen?

RE: Mini Monster

Nieuwe op maat gemaakt.

default

RE: Mini Monster

LEkker bezig kerel! :)

default

RE: Mini Monster

eZpZ schreef:
Nieuwe op maat gemaakt.



Wil zelf ook coilovers achter hebben, waar heb je ze vandaan en wat kosten die?

RE: Mini Monster

De coil over springs komen van watsonsrally en kosten rond de £180 per 2 als ik mij niet vergis. Ze zijn instelbaar met een knopje op de zijkant. Mooie veerpoten =)

default

RE: Mini Monster

eZpZ schreef:
De coil over springs komen van watsonsrally en kosten rond de £180 per 2 als ik mij niet vergis. Ze zijn instelbaar met een knopje op de zijkant. Mooie veerpoten =)



En het subframe met draagarmen?

RE: Mini Monster

Die van mij is speciaal op maat gemaakt voor de K een concept waarin ik heb aangegeven wat ik graag wilde zien.
Normaliter heb je voor £1695,- de set maar mijn subframe kit voor met coil overs en remmen kostte £2700,-
De remmen heb ik achter gebruikt en voor de voorkant remmen op maat laten maken.

default

RE: Mini Monster

eZpZ schreef:
Die van mij is speciaal op maat gemaakt voor de K een concept waarin ik heb aangegeven wat ik graag wilde zien.
Normaliter heb je voor £1695,- de set maar mijn subframe kit voor met coil overs en remmen kostte £2700,-
De remmen heb ik achter gebruikt en voor de voorkant remmen op maat laten maken.



En je hebt het achtersubframe ook van watson als ik dat goed zie? Moet je voor dat subframe nog aanpassingen doen aan de wielkasten?

RE: Mini Monster

Klopt hier hoef je niets voor aan te passen maar ik pas het allemaal wel aan want ik ga van standaard naar sports pack. En 13" sportspack moet je wel je wielkast voor aanpassen als je brede banden neemt.

RE: Mini Monster

Binnenkort de neus afslijpen en het subframe monteren!

Nieuwe velgen zijn binnen! 13" 7J et20


En vandaag zo begonnen.


En zo geëindigd!

default

RE: Mini Monster

Oud topic maar ben benieuwd of je er nog verder mee bent gegaan?

RE: Mini Monster

Langzaam vorder ik in mijn project. De motor hangt er bijna in.

default

RE: Mini Monster

Staat deze nu op marktplaats?

RE: Mini Monster

Lijkt er wel op.

Dennis

RE: Mini Monster

Hoi Bart,

Grappig ik heb dezelfde uitvoering, overgenomen van een oud dametje in Fryslan hij is helemaal origineel 40.000 op de teller.
Stond 3 jaar stil één starten boem ging als een speer.
Veel succes met je Mini 'lambo'

Gr,
Berghje

RE: Mini Monster

linkje?

Jaapio